ite oon ajellu sisällä lokakuusta asti Assoksen T.cento_S7 pöksyillä, kun F-torilta käypään hintaan sain. Käytän niitä lähinnä noihin pitempiin PK-pyörityksiin (2,5-4 h), koska ne ovat näissä aivan vertaansa vailla verrattuna Castellin Free Aeroihin, joita olen pitänyt aiemmin ehdottomasti parhaina. Mutta T.centossa on tossa edessä kulkusille tilaa ihan erilailla kuin Free Aeroissa. Todella huomattava ero. Eipä tule minkäänlaista puristamisen tunnetta pitkässäkään ajossa. Hintaahan noilla uutena tosin on, mutta aion kyllä hommata myös toiset kesää varten -kyllä ne ovat sen arvoiset.
Torilta ostin myös kokeeksi henkselittömät Assoksen H.MilleShots_S7 koeajoon. Niillä oon nyt reilun kuukauden ajanut kaikki lyhyemmät treenit ja hyvältä ovat nekin tuntuneet. Sisällä en näköjään aina kaipaakkaan noita henkseleitä ja hyvin nuo istuvat ilmankin. Noissa tosin ei oo läheskään yhtä suurta mukavuus eroa Free Aeroihin kuin T.centolla, mutta hyvät pöksyt ovat silti. Pehmuste toimii. Näitä en kyllä ulos laita, vaan siellä pitää olla henkselit. Tätä malliahan saa myös henkseleillä ihan kohtuu hintaan.
Nyt mietinkin, että pistäisköhän kaikki Free Aerot kiertoon, kun ovat tosi hyvässä kunnossa ja vaihtais ostais sitte Assosta? Enpä taida silti vielä tehdä näin radikaalia ratkaisua, vaan täytyy ensin ottaa tuntumaa tuolla ulkona molempiin merkkeihin ja tehdä sitten valinta.
Mitat on mulla 183/ 80 kg ja Assoksen ja Castellin koko on housuissa ollut L. Castelli on tiukempi, mutta ei Assoskaan tunnu liian löysältä tuossa koossa. Veikkaan, että M olis jo liian pinkeä.
Tälleen tää tuntuu taas menevän. Aina vain kalliimmat varusteet tuntuu paremmilta . Mutta noissa >6 tunnin lenkeillä sillä alkaa olla merkitystä.
Kirjanmerkit