Eli olen joskus lapsena (80-luvulla) ollut aktiivinen pyöräilijä. Harrastus jäi ja kilot pääsi nousemaan ja nyt ajattelin että ainakin työmatkat (10km suuntaansa) voisi kesällä tehdä fillarilla. Sitä fysioterapeuttikin suositteli, pyöräily on kuulemma nivelille parempaa kuin kävely. Tarkoitus olisi työmatkat polkea sekä mahdollisesti viikonloppuisin joku pyöräilylenkki tehdä. No se näistä syistä aloitetaan kysely.

Eli perin isältä vanhan venäläisen maantiepyörän, ostanut sen 80-luvun alussa. Isä siihen vaihtanut uudet kiekot napoineen sekä vaihteenvaihtajat, kaikki Campagnolo Record-sarjaa. Eron jälkeen isä ei juurikaan pyöräillyt, eli pyörällä ajettu alle 200km, eli osat on iäkkäät mutta vähän ajettu. Jarrut kaipaisi uutta osaa, jarrukahvojen kumisuojukset on kaikki murenneet pois. Ja mietin josko samalla uusisi nekin Campagnoloksi ja saisi vaihdevivut siihen jarrukahvaan kuten uusissa. Mutta jos haluan ne vaihdevivut siihen jarrukahvoihin, niin tarvitseeko mun ostaa uudet etu- ja takavaihtajatkin? Toki Vaijerit joudun uusimaan, kun pituus ei riitä. Nykyiset jarrut jotain Shimanoa.

Toinen mikä mietityttää, kannattaako tuota kauheasti päivitellä, jos harrastus vie mennessään niin joutunee ostaa uuden pyörän. Toisaalta joskus oli muotia ostaa pelkkä runko ja kasata siitä sellainen kun haluaa. Vieläkö tälläistä tapahtuu? Meinaan, jos ostan uuden pyörän Campagnolon osilla, helposti siihen saa uppoamaan nelinumeroisen summan. Jos ostaa uutta runkoa, voisi noita nykyisiä Campagnolon osia hyödytään; vanhojahan ne ovat mutta suht käyttökelpoisia varsinkaan kun en kilpaile joten se muutaman gramman kevyempi osa ei keveyden suhteen tuo minulle hyötyä.

Olisin kiitollinen avusta!