Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonttu. Katso viesti
.

Ei nyt millään pahalla, mutta en tällä kyllä uskaltaisi mennä maastoon ajamaan. V-vannejarrut ovat aina lähes luokattoman huonoja poislukien cyclojen uusimmat cantileverit, tuo käännettävä ohjainkannatin saataa pettää ensimmäisen kivikon aikana eikä tuo keula ole toiminut vuosiin. Lisäksi renkaat ovat lähes takuuvarmasti biltemasta, joten kumiseos ei omaa minkäänlaisia pito-ominaisuuksia märässä maastossa.

Tällainen vehje sopii satunnaiseen asiointiin ja hiekkateille, mutta ei tällä nyt ihan rehellisesti ole mitään tekemistä maastopyörän kanssa. Ole varovainen ettet loukkaa itseäsi tällaisella pommilla.
No onhan vannejarruilla ajettu vaikka kuinka paljon, joten ei ne nyt ihan mitääntekemättömiä ole. Tietysti ne pitää olla kunnossa. Ja ekalla lenkillä kun on märkää, on tehojen muutos syytä huomioida. Sama kun on pakkasta ja vanteissa jäätä. Ja säädettävällä ohjainkannattimella voi hyvin aluksi hakea asennon kohdalleen, mutta kyllä minäkin sen sitten vaihtaisin kiinteään stemmiin. Ja ennekuin ajaa yhtään niin säädettävän stemmin ruuvien kireys kannattaa tarkastaa. Eikös ostaja aikonut tangonkin vaihtaa? Joten samallahan stemmikin vaihtuu. Eikä ne kalliita ole. Kaksi kolme kymppiä. Ja noilla renkailla, kunhan ei halki ole, pääsee kyllä maastossa ajoa kokeilemaan. Aika harva ekoja lenkkejä pahempiin kivikkojuurakoihin suuntaa. Ja voi sinnekin mennä kun on nätti päivä.

Jos ei ole ollenkaan kokemusta maastoajosta, niin ihan sopiva kokeilulaite. Ei niin vaativille poluille sopii hyvin. Ja jos tuntuu että maastopyöräily onkin "se juttu" niin voihan ton koeajokappaleen jättää sellaiseen toisarvoiseen käyttöön. Sitä on aina, jos pyöräilee. Ei ole niin paljoa varkaita kiinnostava.