Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
Jatkona tälle, mä haluaisin nähdä ennakkomarkkinointia lajin ulkopuolelle, eli saada lisää katsojia kisoihin, loisi suurta urheilujuhlan tuntua. Nykyään vain perikunta hurraa monilla radan varrella. Kisoissa oon tavannut monta ohikulkijaa, jotka kiinnostuksesta kyselee, mitkäs kisat on menossa ja jäävät katsomaan. Ennakkomarkkinointia tapahtuu vain lajin sisällä, minusta sen pitäisi ulottua juuri lajin ulkopuolelle. Tämä loisi puitteet isommille tapahtumile ja voisi viedä pyöräilylajeja eteenpäin Suomessa.
Mitä katsojille tarjottaisiin? Mitä katsojat tulisivat tapahtumaan katsomaan? Tulee mieleen moni muu laji, jossa kaikki tapahtuu paljon pienemmällä alueella joten lajia voi seurata paremmin. Pyöräilyssä kilpailukeskus usein hiljenee pitkäksi aikaa, kunnes ohi suhahtaa pyöräilijäjoukko ja taas odotellaan...
Millähän konstilla yleisöä voisi parhaiten viihdyttää kilpailualueella? Screeni ja livelähetys olisi tietysti hubaa, mutta toteutus maksanee ihan vähän enemmän kuin paljon. Jotain oheistoimintaa? Mitä? Antti Tuisku esiintymään? Moni katsoja saattaa tulla kilpailun lähtöä katsomaan, mutta sen jälkeen kyllästytään ja lähdetään pois. Jos odotetaan että maalissa odottaisi valtava yleisömeri, pitäisi se yleisö saada pysymään alueella jollain konstilla. Pitäisikö yleisölle suunnattua oheistoimintaa alkaakin tarjota vasta lähempänä maaliintuloa ja jättää se lähtö vähemmälle huomiolle?