Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
Sanottakoon nyt se totuus tännekin.
Sokeri ja nopeat hiilarit prosesoidussa ruuassa ovat pahin syyllinen. Helpoiten laihtuu jos on kaikki ohjat käsissä.
1-säätelee kalorimääräänsä
2-liikkuu sopivasti
3-jättää sokerin pois
4-elää raittiisti

Kalorilaskurit ja incoming/outgoing kalorit eivät tarkasti määriydy ja hajonta on liian suuri, että siitä mitään hyötyä olisi pitkällä aikavälillä. Tietysti jos se pitää katseen vakaana ja diettihalun kunnossa niin mikä ettei.
IMO laihduttaminen tehdään kaupassa sillä mitä ostoskärriin mättää. Huonoja ruokia ei saa tuoda kotiin ja pikaruokapaikkoihin ei saa poiketa.
Sokeri ja nopeat hiilarit; totta tietty, mutta JOS niistä ei tule liikaa kaloreita, ne eivät lihota.
Terveysaspekti on sitten erikseen.
Karppausta(kin) kokeilleena; toimii. Mutta kyllä normaali, terveellinen perusruoka on pop.

Esim. MyFittnessPalissa kalorit määräytyvät hyvinkin tarkasti, jos itse haluat.
Tietokanta on käsittämätömän laaja+saat vaikkapa tuotteen viivakoodin lukemalla ravintoarvot appsiin.
Tai voit syöttää ravintoarvot itse. Jäävät talteen.

Myös Garminin treenien kulutetut kalorit ynnäytyvät appsiin.
Samoin päivän askeleet.

Ja kuten sanoit; katseen tuollainen appsin käyttö pitää paljon vakaampana, ainakin allekirjoittaneella.

EDIT: kohta 4 on kohtuu laaja käsite; mulla oikeastaan kuuluu iltaan 1 olut, tai sormellinen hyvää viskiä.
Siis joka ilta, lähes.
Oluen saatan juoda myös ruokajuomana.
Kohtuu alkoholinkäytön uskon olevan lähinnä terveellistä, en pahasta.

Kyllä on itsekkin jo uskottava että painonhallinassa on yksi ja ainoa ohjenuora; nautitut ja kulutetut kalorit. Aivan sama mistä ne tulevat. Suhde ratkaisee painonhallintasi. Piste. IMO.