Lainaus Alkujaan tämän lähetti MutaMika Katso viesti
Omalla 9.0 sl bluto mallilla on nyt muutama satanen takana. Muuten vakio mutta xt polkimet ja sisurit keveemmät 13F mallit. Tuommoisena painaa 12.9kg. Tubeless pitää koittaa mutta nyt ei kerkeä. Lähtee tuommoisena kiertämääm Tahkoa pari kiekkaa fiilistellen.

Pyörä on kaikin puolin eläväisempi kuin Fatty joka mulla oli aiemmin. Liikkuu kevyen oloisesti ja kääntyykin terävästi.

Tosiaan kovin etukenoa asentoa ei saa ellei ota itselle ppienehköä runkoa. Minä olen s ja m koon välissä ja m koossa sain tangon juuri ja juuri tarpeeksi alas vaikka en kovin xc asentoa suosikkaan. M tuntuu muuten oikealta koolta. Aiempi s koon fatty oli pienehkönä nahkea ajettava putkelta. Nyt ei ole sitä ongelmaa.

Renkaat tuntuu rullaavan mainiosti polulla ja soratiellä, mutta knardit joilla aiemmin ajoin oli paremmat asvaltilla. Vetopito renkaissa on hyvä ja voi mönkiä suonsilmienkin läpi voimaa käyttämällä. Mudassa huomasin että sivuttaispito karkasi yllättäen muutamaan otteeseen kaarteessa. Taisi kyllä olla paikkoja missä olisi tapahtunut muillakin renkailla. Osa renkaiden keveyttä on varmasti niiden kapeus. Ei ne oo oikeet 4 tuuman renkaat. Mutta varmasti lähes täydelliset kesä yleisrenkaat varsinkin bluto keulan kanssa. Talvelle pitää olla leveempää.

Tuo sl mallin satulatolppa oli pääsyy miksi valitsin sen enkä halvempaa mallia. Se tuntuukin hyvältä. Pientä joustoa on myös tolpassa taaksepäin, mikä tekee menosta pitkänpäälle helpompaa.

Hyvä pyörä. Tykkään ja suosittelen ainakin nykykokemuksen valossa. Katsotaan miten Tahkon jälkeen ☺
Hyvä juttu! Sitten meitä on ainakin kaksi 9.0:lla kahta kiekkaa kiertämässä (tai omalta osaltani enemmänkin yrittämässä).

Allekirjoitan tolpan jouston hyödyt: Beargreasessa minulla on 27.2. kuitutolppa, joka on todella mukava ajaa. Duden Masterpiece on selkeästi epämukavampi, mutta nyt ei taida enää ehtiä asiaa korjata ennen Tahkoa. Jos jollakulla, joka on tulossa Tahkolle, on laadukas 27.2->30.9 shimmi joutavana, ostan pois! Olisi mukava saada vähän lisää joustoa taakse.

-Mikko-