Pitkään olen kamppaillut ajatuksen kanssa, että rakentaisi itse sähkö(pyörän/enduron) ja nyt asia kovaa vauhtia konkretisoituu, kun akkuja ja moottoreita rupeaa saamaan kohtuu hintaan. Vielä on auki siirtääkkö moottorin voiman etuvaihtajan kautta pyörälle vai sitten ihan napamoottorilla (kuten kuvissa), joka olisi huomattavasti helpompi toteuttaa (tästä syystä olen kallistunut jälkimmäiselle ajatukselle).
Tukiverkostosta löytyy sähköpuolen ammattilaiset, joiden kanssa saan ne hoidettua. Mutta runko on tällä hetkellä se suurin ongelma. Itsellä olisi (ehkä) taitoa koota runko, mutta pitäisi löytää paikka, mistä voisi tilata osat mittatilauksena. Tai sitten vaihtoehtoisesti pitisi etsiä henkiö kuka pystyisi rahapalkalla rakentamaan ammattitaitoisesti rungon. Ideoita tai vapaaehtoisia?
Alla hieman kuvia siitä, millasesta rungosta puhutaan (kuvissa Vectorin/Evelin runko). Tuosta on helppo lähteä sketsaamaan runkoa, joka tarjoaa riittävästi tilaa akuille ja muille ohjaimille, että pystyy ajeleen pidempiäkin matkoja.
Ajatukset ja mielipiteet erittäin tervetulleita.
![]()
Kirjanmerkit