En nyt ihan allekirjoittaisi paria edellä olevaa kommenttia Nordic Spike 240 -renkaan huonoudesta, tosin tuntuu tovereilla mielipiteet vaihtelevan huomattavasti päivästä riippuen....

Eihän noiden rullaavuutta nyt kovin voi kehua mutta mulle talvirenkaan tärkein ominaisuus on PITO ettei joka käänteessä ajoalustan hieman muuttuessa tarvi alkaa himmailla ja pelätä kellahdusta ja nämä on siinä suhteessa parhaat mulle eteen tulleet syklo/hybridirenkaat tähän asti. Omaa kokemusta tosin vain Nokian W106 renkaasta joka rullaa vieläkin huonommin eikä myöskään pidä sekä 100 -nastaisista Nicetrac -renkaista (teräskaapeliversio) joissa parempi rullaavuus mutta pitoon ei voi luottaa jos vähänkin jäätä tai uraa.

Mitään poikkeavaa uraherkkyyttä en noissa myöskään ole havainnut, tärkeintä mielestäni on että rengas myös nousee sieltä urasta jos se sattuu yllättämään, tässäkään suhteessa Nordic Spike ei ole itselleni tuottanut pettymystä seuraillessani kavereiden kellahduksia porukkalenkeillä paremmilla/rullaavammilla "talvi"renkaillaan.

Itse ajelen noilla 3-4bar paineilla jota säädän sitten hieman ajoalustan mukaan suuntaan tai toiseen.

Toki itsekin kevennän rengastusta heti kun kelit sen suinkin sallii; eteen miedompaa nastakiekkoa ja taakse pelkkää nappulaa kun noita kiekkoja erilaisin rengastuksin nurkista löytyy (turhankin) monta sarjaa.