Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
Moonlanderissa Bud eturenkaana ei selfsteeringia käytännössä ole, kun taas Fattyssa Floaterilla se on erittäin vahva ja huomattavaa jopa metsäpolulla. Meillä oli molemmat pyörät samaan aikaan, joten ilmiö on hyvin tuttu. Tästä on syytetty rengasta, keulakulmaa ja rakea, itse olen sitä mieltä että keulakulma on pääsyylinen, mutta kokonaisuus varmasti ratkaisee, eli kaikki kolme osatekijää vaikuttavat.
Yees, aivan varmasti riippuu paljon kombosta ja itsekin empiirisesti totesin että 907:ssa oli self steeringiä selkeästi Fattya vähemmän, samoilla kiekoilla/kumeilla. Suurin ero noissa lienee keulakulma eli sen vaikutukseen on helppo uskoa. Toki keuloissa on myös eri offset.

29+:aan palaten, tänään pääsi jopa kokeilemaan lumisemmassa maastossa ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt miten hyvin se pehmeässä eteni. Ajelut Espoon keskuspuistossa, eli lunta sen verran kun tuossa viime iltana/yönä oli pudottanut. Olin olettanut että eroa ei loppupeleissä 29:iin mitenkään kovin merkittävästi olisi mutta kyllä sitä taitaa olla. Ei se läskin veroinen ole lumessa etenemiseen mutta melkoisen hyvä kompromissi läskin ja 29:in välillä, ainakin tämän päiväisen perusteella.