Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
Hankintaa tehdessäni yritin kerrankin olla fiksu ja kaukaa viisas eli tuumasin että todennäköisyys erinäköisiin kontaktivikoihin on suurempi lampussa jossa on ikäänkuin sisäinen akku tärisemässä tangossa. Nyt olen jos en vahingoniloinen niin tässä vaiheessa tyytyväinen. IQ Speedin akku on napakasti kiinni vaakaputkessa ja piuhojen liitos vaikuttaa edelleenkin idioottivarmalta. Toinen hyvä puoli on että akun irrotus ja kiinnitys on (paitsi sekin idioottivarmaa) vähemmän tarkkaa ja riskaabelia hommaa kuin lampun.

Toivotaan ja uskotaan kuitenkin että kysessä oli se kuuluisa maanantaikappale (joka ei ole saksalaisellekaan tuntematon käsite).

PS Olen minä yhden epäkohdankin löytänyt: akkupakkaus on sen verran leveä että putkelta ajaessani pyyhkäisen sitä polvillani ja Pearl Izumeissani on selvästi erottuvat kulumat reiden sisäpuolella juuri polven yläpuolella.
Jaahas, itte kokemuksen kautta olen huomannut että piuhan päässä olevat akkupaketit ovat hankalampia ja vika-alttiimpia. No kohta vuoden ollut vasta Ixon IQ Premium käytössä, tää uudempi alle viikon alkoi oikuttelemaan. Laitoin Saksaan, kunhan takuupäätös tulee niin mietin sitten mille alan.

Premiumin heikoin kohta on akkukotelon kansi, siis kynnet. Nehän tehokäytössä kuluu. Oma laturi edesauttaa tässä mutta kun se on niin tyhmä, lataa pakettia sen mukaan kuin täysin kenno haluaa. Ideaalina näen hyvänlaatuiset akut, Eneloopit ja normilataus lampun omalla laturilla. Sitten ajoittain akkuja purkava ja lataava vehje niitä hoivaamaan.
Just tilasin Akkulasta...