Kun näitä projekteja nyt tulee jokaisesta tuutista, niin laitetaan omat projektit myös esille...

Naiset ensin, joten esitellään ensin puolisolleni tuleva 29er:

Tuleva omistaja aloitteli edellisenä kesänä harrastusta vanhalla 26er jäykkäperälläni ja innostui lajista. Talven aikana piti laittaa vanhaa pyörää kuntoon, mutta miten taas kävikään... B-D:n alennusmyynneistä löysin "vahingossa" Cube Access WLS 29er -rungon poistohintaan ja siitä se ajatus sitten lähtikin.

Tästä on tarkoitus tehdä pienellä budjetilla toimiva jäykkäperä ja muutamia käytettyjä osia löytyykin jo hyllystä valmiina. Voimansiirto(2x9) ja jarrut tulevat olemaan SLX, XT ja XTR -luokkaa, keulaksi olen kaavaillut jotain RS:n halvempaa mallia. Kiekkoja en ole tarkemmin miettinyt. Mitään tavoitepainoa tms. en ole tälle asettanut vaan jännityksellä odotan, minkä lukeman puntari antaa...

Sitten esitellään minulle tuleva peli:

Tätäkin projektia voisi luonnehtia "vahingoksi"... Olin ajatellut päivittää 26er täysjoustoni voimansiirtoa talven aikana ja hommannut projektiin jo joitain osia, kunnes joulukuussa iski hirveä 29er -kuume. Fillaritoria selatessa löysin sattumalta sopivan oloisen Epicin rungon ja kiinnostuin heti! Joulun välipäivinä runko vaihtoi omistajaa(kiitos Kouvolan suuntaan) ja osien speksaaminen alkoi. Voimansiirto(1x10) ja jarrut tulee olemaan sekoitus Shimanoa ja Sramia, keulaksi FOX. Tavoitepainosta sen verran, että nykyinen 26er Anthem painaa 11.86kg ja sen alle tähdätään.

Paljon osia on jo hankittu ja paljon on matkalla kotiin. Tulevalla viikolla saan toivottavasti viimeiset osat tilaukseen, että saisi pyörät läjään.

Päivittelen, kun jotain edistystä tapahtuu!