EfatGarminGiantElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Rengaskoko ja fyysinen koko

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti

Rengaskoko ja fyysinen koko

Olette kaikki varmaan huomaneet niin se että rengas on 2,2 luokitettu niin se ei tarkoita attä kaikki 2,2 renkaat ovat saman kokoiset fyysisesti.
    Se ei koske pelkästään leveyttä, vaan myös korkeutta eli ilmatila.
    Hassu on myös se että samalla valmistajalla saattaa olla 2,2 kokoinen rengas eri kokoinen eri malleissa. Esimerkki varmaan on Continentalin 2,2 MountanKing, 2,2 RaceKing ja 2,2 RubberQueen. Ja sitten koko 2,4 niin ero viellä suurempi. Taitaa esimerkiksi Contin X-King 2,2 ja 2,4 ero olla enemän ilmatila kun leveys. 2,4 (26") X-King kun 54-55mm leveä vantella ja metrinen merkintä kyljessä 60mm. Conti on vissin tunnettu että koko fyysisesti on pieni kokomerkintää nähden, mutta se RK on ilmatilaalta isohko, ja ne RQ ovat ISOJA, 2,4 kun ei mahdu pyörimään ihan joka fillarissa.
    Olen todennu että Spessun 2,1 Renegade on fyysisesti yhtä leveä ja häviää ilmatilassa vaan milli tohon 2,4 X-Kingiin!

Itse luin tuoresta numerosta "WhatMountainbike" (hyvä britti lehti jos englanti sujuu, suosittelen) jossa oli 29er täysjoustovertailu. Siellä todettiin että yhden pyörän Maxxis Ikon 2,2 on fyysisesti pienempi sekä ilmatilassa että leveydessä kun Spessun FastTrak joka on koko 2,0!
    Toi Ikon on vähän kiinostanut, kun on hirveesti kehuttu mainitsemassani lehdessä. Se on toki näyttänyt että olisi aika iso ilmatila kun siitä kuvia nähnyt. Tarkistellessa Maxxisin sivustoa niin vaikka kaikki Ikon renkaat on merkitty kokoksi 2,2 (sekä 26 että 29, löytty toki 2,35/60mm koko myös) niin tietyllä rungolla niin millimetri mitta on 54mm ja muut 57mm? Siis

Onko kellä tieto onko joku nähnyt nettissä listaus jossa olisi kootu eri renkaiden fyysisiä mittoja?
    Minulla kun hakusessa hyvällä ilmatilalla ja suht leveitä kumeja tänne Hangon hiekkaan ja juurakkoon.
    keny muokkasi tätä : 19.03.2013 at 10.47

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •