GarminGiantHephaElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 30 / 2247

Aihe: Hiihto: voitelu

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Tämmöset. Kannattaa itekin opetella kuukkelin käyttöä.Se helpottaa elämää
    Tuskin tarvii kisasuksia alkaa hankkimaan. CRS:ssä sama pitopohja ja hinta puolet. Se halvinkin malli pelittää ihan vastaavasti, mutta vaatii alussa aika rankkaa karhennusta, koska matsu on samaa mitä noissa kalliimmissa ns pidoltaan säädettävällä alueella. Vastaavia on muillakin valmistajilla, mutta itsellä kokemusta vaan siitä että noi pelittää vähän turhankin hyvin. Ideaalikelillä niin hyvin että mikään voideltu suksi missään olosuhteissa ei mulla pelaa niin hyvin. Tänä talvenakin multa on tultu kyseleen kesken hiihtojen et mitä h**vettiä mulla oikein on noissa pohjissa, lähinnä voitelussa epäonnistuneiden puolelta. Tälläiselle kaikkien asioiden huoltotoimenpiteitä viimeiseen asti karttavalle yksilölle noi sukset on todellinen löytö. Katse lämpömittariin, sukset alle ja menoksi. Voidellaan sit joku toinen kerta

Zero pitopohja pelaa plus nollalla sateella tai ilman. Vanhalla lumella, varsinkin päivän plussapuolelta yöpakkasilla jäätyneellä pelaa mainiosti, olen hiihtänyt niillä yli kympin pakkasillakin. Jos sataa tai on satanut uutta lunta (=ladulla irtolunta) ja on hiemankaan pakkasen puolella niin ihan turha edes yrittää. Jäätyy. Tohon jäätymiseen voi toki yrittää kikkakolmosia, mutta pääsääntöisesti tilanne on se että siellä on se lumipurkka pohjassa antamassa lisäpitoa. Itse olen päässyt noilla eroon liisteristä. Ongelmakelit luistelen ja selkeät pakkaset vedän voideltavilla pertsoilla.
    erkkk muokkasi tätä : 15.02.2013 at 14.02

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •