Onhan tuo kieltämättä vähän jyrkkä toimenpide. Mutta puolensa asiassa. Nykypäivänä latuetiketti oli se mitä sitten hyvänsä on unohtunut. Eli toisten kanssa hiihtäjien huomioiminen. Meilläpäin hiihtoseuran harjoitukset junioreille muutama päivä sitten ja ylämäessä ollaan parkissa koko lauma niin, että mäkeen tullessa joutuu muut hiihtäjät kiertämään puolittain umpihangen kautta. Ottaa aivoon...
Toinen asia mistä olen kyllä joskus myös huomauttanutkin. Miksi vapaan hiihtäjän on pakko hiihtää sisäkurvissa ladun päältä niin, että reuna murtuu? Mukavahan se sitten on tulla pertsalla ylämäkeen ja hakea sukselle paikkaa niitten möykkyjen välistä, että saa suksen pitämään. Baanassa leveyttä kyllä olisi hiihtää vähän kauempaakin.
Jos hiihtokoulut ja koulun hiihtotunnit aloitettais jonkun laisilla ohjeistuksella ja kanssa hiihtäjien huomioimisella. Itse olen kyllä valmis kiertelemään ja väistelemään tulevia hiihtäjälupauksia sekä ihan vain muuten vain hiihteleviä kunhan ei joudu umpihangen kautta kiertämään. Todennäköisesti kaikilla olis kivaa hiihtää
Pääsääntöisesti kaikki on kyllä ihan kunnossa ainakin meilläpäin. Ja mukava on kiittääkin, kun joku joskus väistää nopeampaa menijää.
Kirjanmerkit