Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
Bike-components:llä lukee näin Bora One:sta:
Maximal zulässiges Gesamtgewicht:
109 kg (240 lb). Bei einem Fahrergewicht von über 82 kg (180 lb) sind kürzere Inspektionsintervalle zur Überprüfung der Speichenspannung etc. ratsam.
Mietityttää kuinka nuo pitää muotonsa jos kuskilla on yli 70kg painoa.
Bike-Components siteeraa saksaksi kohtaa, joka löytyy täsmälleen samassa muodossa Campagnolon jokaisen kiekkomallin ohjekirjan varoitussivulta. Englanniksi:

* If you weight over 109 kg/240 lbs we advise you not to use this product. Non compliance with this warning can damage the product irreversibly.
* If you weight 82 kg/180 lbs or more, you must be especially vigilant and haqve your bicycle inspected more frequently (than someone weighing less than 82 kg/180 lbs). Check with your mechanic to discuss whether the wheels you selected are suitable for your use, and to determine the frequency of inspections.

Varoituksen sisältö on siis kiekkomallista riippumatta sama, jopa cyclocrossiin tarkoitetussa Vento Reaction CX:ssä. Oman näkemykseni mukaan nuo "painorajat" edustavat Campagnolon ohjeille tyypillistä varmistelua, sitä samaa, jonka seurauksena "VÄÄRIN asennettu Campagnolo-komponentti VOI JOHTAA PYÖRÄILIJÄN KUOLEMAAN!"

Liian hauraina en Bora Onea lähtisi tuon perusteella sivuuttamaan, ulkomailla (erityisesti Weight Weeniesin foorumilla) Borilla on vankka maine pomminkestävinä hiilikuitukiekkoina. Toisaalta aerodynamiikaltaan ne eivät ole enää maailman huippua. Navat ovat toki huipputasoa.