Alkujaan tämän lähetti
Mr. Kape
Äsken käytiin isän kanssa raivaamassa Massilta Selkätie Uran osalta auki. Ei siellä hirvittävästi puita ollut, mutta kyllä siinä puolitoista tuntia meni ja takasin tullessa vähän vielä tehtiin ojaa, että vesi laskee pois tieltä.
Oli viime sunnuntaina muuten väärä valinta mennä mastolle tietä pitkin - polkua olisi päässyt helpommin (vain 2-3 puuta nurin ja mastolta suoraan alas 4 puuta).
---------
Itseasiassa en ole ikinä käynyt katsomassa Salomonkallion tien toisella puolen löytyisikö pulkua. Olen ajellut aikalailla Ulvilan vesitornin ja tuon Salomonkallion tien väliä.
Aika kangas tyyppistä, ettei ole mitään teknistä, mutta siellä on jonkin verran silti juuria (inhottaa jäykkiksellä).
Olisi kyllä GPS-dataa, mutta on kyllä myöhä ja on ollut pitkä päivä. Koitan katsoa jotain, taisin kerran pistääkin jotain Google Earth-filuja nettiin.
Mahti homma! Onko nyt siis xc-polku mastolta hyppyritornille auki? Entäs Mastolaskut? Vesisäiliön alamäki ainakin oli alkupäästä aika tukossa ja Mastonkin vasemmalla alapätkällä muutama ei niin iso.. Yläpätkää en oo ajanut myrskyn jälkeen, kun olen kuvitellut sen tasamaan olevan siinä ennen haaraa aika kuraa. Sähkölinjan dhkivikko on puista puhdas, mutta sanoisinko että kohtuu jännä ajella kun loskalunta on irtokivien ja kumin välissä. Ei saa kuvitella että jotenkin olisin epäkiitollinen, vaan että uskaltaisin ittekin sahailla vaikka jo tänään 
Mikä muuten on yleinen asennoituminen tuolla Massilla tuohon kinttupolkujen raivaukseen? Mulla on nyttemmin reppuun mahtuva tehokas saha reissuissa, jolla kyllä raapaisee poikki hieman tujummankin rungon, mutta uskaltaako? Siellä on jossain niitä joitain vanhojakin kaatuneita puita, jotka on hieman liian yliteknisiä ajamalla ylittämiseen ja rikkoo ikävästi ajorytmin.
Jaa tarkoitit ihan tuota isoa metsää Ulvian vesitornin takana, sekin on näemmä selkäkangas. No, aattelinkin että mitäs mä oon missannut tuossa mun karttalinkin seudulla
Eipä silti, menee siitä heti metsätie Nakkilan suuntaan, kun "anolan selkäkankaalta" putkahtaa salomonkalliontielle.
Onhan tuolla selkäkankaalla vaikka mitä, joskaan ei mitään kummempaa korkeuseroa, vaikka kyllä sitäkin löytyy siitä eräästä kohtaa kun pujahtaa monkkärilenkille.
Monasti ollut tarkoitus läkseä tutkimaan tuo isoa metsää lisää, mutta ei nyt ole näillä viime kuukausien keleillä niin napostellut. Pari kk sitten siellä oli jo niin märkää.
Tomsson muokkasi tätä : 06.01.2012 at 11.26
PoriMTB
MKVOLII contributor #26
Kirjanmerkit