Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
Yritän elvyttää tätä säiettä "sähköhyötyfillaristien" joukossa!

Siis, kertokaapa minkälaisia kokemuksia teillä on sähköfillareista lähinnä henkilöauton korvaajina ja työmatka-ajoissa? Tämä pyyntö siis nyt, kun kutakuinkin kaikilta ovat jo lomat loppuneet ja on siirrytty siihen puuduttavaan työmatkailuun.

Itse olen nyt syyskaudella alkanut polkea duuniin melko usein sähköfillarilla entisen helvetin pensasyöpyn nelivetoVolvon sijasta. Matkaa on suuntaansa noin 20km ja tässä se onkelma onkin, nimittäin se akku ei aina riitä mennen tullen.
Ostin Kalkhoff Pro Connect-merkkisen sähköfillarin. Olen neljättä vuotta ympärivuotinen työmatkapyöräilijä. Työmatkaa on 15 km suuntaansa. Kesällä ajan Bianchin maantiepyörällä, ja talvet olen tähän saakka ajanut CicliB cyclocrossilla. Viime talvena tuli pitkä tauko tammi- maaliskuussa kun lunta oli niin paljon ja pyöratiet huonosti aurattu. Tänäkin vuonna näyttää huonolta, joulukuussa olen mennyt kerran pyörällä töihin.

Sain Kalkhoffin tällä viikolla, ja olen tehnyt sillä kaksi lenkkiä. Olen erittäin tyytyväinen. Ensivaikutelma on sellainen, että rasittavuudeltaan, työmatka sähköfillarilla huonohkosti auratulla pyörätiellä pienoisessa vastatuulessa vastaa suurinpirtein ajamista maantiepyörällä tyynenä kesäpäivänä. Tämä oli juuri se mitä hain, eli työmatka on mielestäni ollut liian raskasta huonolla talvikelillä, ja sähköfillarilla sama matka tuntuu juuri sopivalta.