Se on totta että ergometri tulee kalliimmaksi mitä traineri. Tai en minä tiedä paljonko parhaimmat trainerit maksaa, parhaimmat ergot maksavat muutaman tonnin. En ole tosipyöräilijä, mutta oma ergoni on Tunturi T8 Alpha 300, johon on vaihdettu satulaksi Flite TT sekä polkimiksi Speedlayn Zerot. Originaalitanko on sen verta hyvä että sen olen jättänyt vakioksi mutta olen tankoon kuitenkin ruuvannut kiinni ZIPPin aika-ajolisätangot. Ajotuntuma parasta A-luokkaa tuolla, sen verran hyvä että jos ulkona on 1% mahdollisuus sadekuuroon tai siellä tuulee enemmän kuin 0.2m/s, tulee ajettua sisällä ennemmin. Vanha ja mukavuudenhaluinen...
Edit: Ainiin, tuli mieleen yksi pointti. Jos on intohimoinen maastopyöräilijä, eikä halua satsata kilpapyörään, niin ergometrihan on ihan kuningasvärkki --> voi ajaa pitkää peekootreeniä vaikka ilman sileärenkaisen pyörän hankintaa. Tai sit pitäs vääntää maastikseen jotkut sliksit alle anyway mistä taas aiheuttaa kauheaa vaivaa aina. Ja ergolla voi aloittaa raivoikkaan treenauksen tulevia TourDeFranceja varten vaikkei omistaisi ainuttakaan poljettavaa pyörää.Trainerilla ei voi.
Kirjanmerkit