Vaikea sanoa kun tekstit on poistettu.
vielä viiminen kuva tänne.. seuraava projekti varmaan kameran hankinta
Voipi olla että reissun jälkeen vaihtuu välitykset takana.
"Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
www.pellossalo.fi
Fillari on runkoa vaille valmis.
![]()
Onko skotti palasina? Spark? Mitä?
Ettei vaan odoteltaisi semmoista C:llä alkavaa rekkulaa? Kaverikin odottelee ja alkaa mennä hermot pikkuhiljaa.
Ootkos Aki muuten kokeillut, että pitääkö toi keula lukitus päällä hervotonta kitinää? Noita on nimittäin ollut liikkeellä...
Leku muokkasi tätä : 18.05.2008 at 14.20
Joo, Cube AMS HPC sen piti olla, mutta kun aikataulut petti ja Tahko alkoi olla liian lähellä, täytyi ottaa suunnitelma B käyttöön. Siksi Spark 10:n pitäisi olla matkalla kohti kotiani. Taisin Wandererille sanoa joskus viime keväänä, että jos Spark kestää sen tehoja yhden kisakauden, niin määkin ostan sitten semmoisen. Ja kestihän se.
Maastoajossa en oo lukitusta käyttäny laisinkaan, mutta satunnaisissa ylämäkiharjoituksissa keula on ollu lukossa. Hervontonta kitinää noi reenit aiheuttaa joka tapauksessa, mutta oon tähän asti luullu, että ääni tulee pään sisältä.![]()
Joo sulla on vissiin etupamppu aina niin jäykkänä, ettei ehdi, tai tarvi, keskittymään välineisiin ja niissä piileviin hienouksiin.
Mun mielestä toi lukitus/ sen ohitus on jopa ihan käyttökelpoinen viritys, etenkin tommosessa ajossa, missä pitäisi kai päästä jotenkin eteenpäinkin. Nyt siis, kun toi ei enää pidä sitä tolkutonta nirinnarin -ääntä.
Jossain karhupitoisella-alueella tommonen vaimennuksen vislaus voi olla kai ihan toivottavakin ominaisuus. Eipähän myöskään pääse eksymään pahasti, kun ei kestä hermot ajella kovin synkkään metsään.![]()
Ei pidä paikkaansa, jos etupampulla tarkoitetaan tässä joustohaarukkaa.Mulla on tapana säätää sekä etu- että takaiskari niin löysiksi, että ne tuppaa ihan peruslenkillä välillä pohjaillakin. Kun joskus yritin ajella pari lenkkiä hiukan jäykemmillä säädöillä, selkähän siitä heti suuttui. Ajelen siis keskimäärin varsin notkuvalla pyörällä, jos xc-täysjoustoa voi notkupyöräksi kutsua.
Ei ollu kuitenkaan tarkoitus sanoa, että lukitus olis mun mielestä turha. Hienoja vempaimia nuo kaikki säädöt ovat. Oon vaan ite tottunu niin pehmeään pyörään, että lukituksen käyttö jää maastoajossa kovin vähiin.
mitäs se kipinäskotin runko painaa ?
Vanha mutta lihava.
Ei kitise munkaan F120rlc ja lukitusta on tullut käytetty viime aikoina paljon... Jottei meni ihan ohi aiheen, vaihoin tossa uudet öljyt keulaa ja aikamoista tököttiä siellä olikin tehtaan jäljiltä. Ihan kuin olisi vähän lipsahtanut asennusrasvaa vähän enempikin. Öljy vaikutti semmoselta vaihdelaatikkomalliselta...
Morjens,
Joo, upea pyörä, siis erityisesti livenä, tuli ihasteltua tuota perjantaina BP:n edustalla (harvoin niin tapahtuu, jotta jään ihmettelemään jotain fillaria)... eli näimmekin BP:ssä perjantaina, mä en vain niin nopeasti muistanut kunnolla missä olen sinut tavannut, eli jotain maantie(?)kiekkokauppojahan sitä tosiaan tehtiin (viime vai toissavuonna?) muisti palautuu hitaasti
(no tuleehan noita komponentteja ostettua ja myytyä ihan jonkunverran mutta kumminkin)
Mitkäs renkaat Salsassa muuten on?, pitäis itsekin katsella jotain tollasia retkikäyttöön...
"Speksaus ja osapäivitykset ovat enemmän kuin puolet pyöräharrastusta"
Juu vuosi sittenhän ne mavicin maantiekiekot tuli ostettua. Salsan renkaat on ihan perus schwalben maratoonit 32mm leveinä. Ainakin tähän asti on meidän talouden muutamat pyöräretket selvitty ilman rengasrikkoja noilla, mutta pyörän päällä ei mitään isoa kuormaa ole ollut paitsi kuskiHullu kuorma raahautuu peräkärryssä.
Saamari, kun se on kevyt!1520 g ilman iskaria ja 1688 g DT Carbon -iskarin, puslien ja titaanipulttien kera. Kyseessä on siis 2008-mallinen Spark 10 koossa L.
![]()
Korea on. Tulee vissiin aika kepeä setti.![]()
Tänään ajelin parilla 08' Scottilla, jollain Ransomilla ja Addict R2:lla. Jotenkin se Addict oli vallan kiva. Muttei mikään erityisen säväyttävä ulkonäöllisesti. Kiin joku Cervelo R3, ei mikään taideteos mutta lämmittää mekaanoillo ikänsä leikkinyttä kollia kuin metsäpalo pultsareita pusikoissa...
Mutta Addictin ja R3:n, jälkeen onkin vielä vaikeampi mielltiä minkä haluaisi. En ole pariin vuoteen nähnyt maantierunkoa joka kiinnostaisi hankintaan asti. Paitti yksi joka tuli lunastettua heti. Mut se on vain välietappi Nirvanaan. Ja sekin kokoamatta vielä. No tuloo kiva lenkkipyörä alta 6kg XL koossa.
Jos lähtisin speksaamaan ideaalista muantierunkoa niin siinä olisi:
-kuitua, toki!
-suoraan laakeripesät Campan Ultra Torque kammille.
-suoraan laakeripesät Campan Record int-ohjain laakerille (kevein ja toimii) tai Kingin paikat (paras ja kaunein).
-keula olisi THM.
-vaakaputkessa slopea 0-2 astetta.
-kiinteä,kuituinen korveke etuvaihtajalle
-takahaarukassa olisi huomioitu maximaalinen sivuttaisäikkyys pilaamatta pystyjuustoa.
-takahaarukan korvakkeet kuitua, vaidettava alusilmä takavaihtajalle.
-Sen nimi olisi Signature Nirvana.
Ehkä se realisoituu jopa ennen syksyä.
Hieno on Akin runko. Pistä palikat kiinni äkkiä, ettei lennä tiehensä. Äläkä anna uuden pelin viedä huomiota pois universumin parhaan TV-sarjan kesäuusinnoista
Oma projekti hieman raskaampaa sarjaa. Vaikka ei kai tuo 6" joustavaksi rungoksi niin kovin painava ole?? Kunny tulis ne loput osat vaan sieltä Saksanmaalta.
![]()
Ei mitään äärikevyttä, mutta kunnon keulalla ja renkailla alle 9 kg on tavoitteena. Tuostahan nääs pystyisi rakentamaan alle kahdeksankiloisenkin:
http://www.light-bikes.de/website/ne...ltd-7774-gramm
Samun apua tässäkin hankkeessa tosin tarvitaan. Rungon mukana tullu Ritchey WCS Carbon -tolppa on kyllä oikein hieno, mutta sehän kelpaisi melkein ankkuriksi (234 g).Vanha AX ei taida tohon shimmilläkään sopia, kun lienee liian lyhyt. Signaturen pajalle onkin jo toivomuslista lähetetty.
![]()
pistä aki pyörä nippuun ja tuu esittelemään sitä ens keskiviikkona yhteislenkille !
mullaki nykyää toi skandiumrunko : olisko akilla mitää ideaa mitä sillä on massaa ?
aki: meneekö täpäripyörä jo alle kasin ?![]()
Vanha mutta lihava.
Kyllä mää vaan pitäsin sen Nude TC -iskarin Sparkissa. Se säätö on kerrassaan verraton, kera kunnollisen Terralogic-keulan.
Tiepätkät voi päästää putkelta täysin jäykällä pyörällä!
Mulla löytyy ankkurimalliselle tolpalle käyttöä Scalessa, jos ankkuri ei päädy Akille käyttöesineeksi...
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Kyllähän Mestari taas asiaa puhuu. Jos laskettaisiin vain sekunteja, alkuperäisiskari lukituksen kaukosaadön kanssa olis varmaan paras vaihtoehto. Tässä on nyt kuitenkin ennenkaikkea kyse elämäntavasta, ja siksi mulle oli alusta asti selvää, mikä iskari runkoon tulee.Ja onhan tässä kuituihmeessäkin umpilukitus, jonka vipu on nyt olevinaan kovinkin hyvin käsillä. En silti jaksa uskoa, että sitä tulis käytettyä...
Eri hieno tolppa se on, ei siitä mihinkään pääse. Tarkoitus ei ole siitä luopua, kun se on toistaiseksi ainoa 34.9-millinen, joka hyllystäni löytyy.
Muutenkin näitä mun juttuja kannattaa lukea varsin tiheän ww-suodattimen läpi.![]()
Pitää yrittää ehtiä Lamminpäähän tässä joskus lähiaikoina. Lyhyempijoustoinen Hei Hei Supreme on alla olevan kuvan perusteella iskarin kera hiukan alle 2100 g, niin jos arvata pitää, King lienee luokkaa 2300-2400 g. Eli pirun kevyt sekin.
Ei mene. Luotettava, ja samalla toki mahdollisimman kevyt, Tahko-väline tästä on tarkoitus rakentaa.
![]()
Kirjanmerkit