ElectrobikeGarminGiantEfat
Sivu 10 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 1479

Aihe: Hyvät XC-Kumit?

  1. #271
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Lisää vaihtoehtoja. Contin Mountain King 2.2 voisi olla pätevä vaihtoehto, kun niitä tänne pohjan perukoille saapuu.
    Fillari-messuilla kyselin contin tubeless kumeista ja vastasivat "menee parivuotta vielä"ennen qu tulee .Jotta ootellaan sitten .

  2. #272
    KebabKeisari Guest
    Oiskohan kellään kokemuksia Schwalben Little Alberteista? Minkälainen kaarrepito? Rullaavuus? Kestävyys? Itsellänihän on kyseinen rengas jo olemassa, mutta ois kiva tietää ko. ominaisuuksista ennen kuin laittaa alle. Eteen vai taakse? Kaveriks NN vai RR? Yritän välttyä ylimääräisiltä renkaan vaihdoilta ja muutenkin ois mukava kuulla muiden kokemuksia.

  3. #273
    Japina Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KebabKeisari Katso viesti
    Yritän välttyä ylimääräisiltä renkaan vaihdoilta...
    Silloin valinta on continental vertical protection jo yli tuhat kilometriä rynkyytystä ja nolla rengasrikkoa.

    Ei kyllä varmaan suoranaisesti liity kysymykseen scwalbeista mutta kumminkin paras rengas kauttaaikojen.

    Jään odottamaan mountain kingejä...

  4. #274
    KebabKeisari Guest
    Jep, ei aivan vastannu kysymykseeni, mutta pistetään ko. rengas muistiin.
    Tosin nyt ei ole kyse siitä etteikö renkaat kestäisi. Alla on tällä hetkellä Nobbyt. RR ja Little Albertit on vielä pakkauksessa oottamassa alle panoa, kuhan saan päätettyä millä kokoonpanolla kannattais lähtee kokeilemaan.
    Eli eteen NN/RR/LA ja taakse NN/RR/LA?? Tosta kun äkkiä laskee, niin jos kaikki eri setupit kokeilee läpi saattaa vierähtää tovi. Siksi haluaisin kuulla kokemuksia eri kokoonpanoista. RR ja NN yhdistelmistä on ollut juttua tässä topicissa, mutta LA:sta en löytänyt äkkiseltään.
    (NN 2.25, RR 2.1, LA 2.1 snake skin)

  5. #275
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KebabKeisari Katso viesti
    Oiskohan kellään kokemuksia Schwalben Little Alberteista? Minkälainen kaarrepito? Rullaavuus? Kestävyys?
    Kolmepäivää ajeltiin tukholman metsissä ja kallioilla,parilla kaverilla oli tota Little-Alperttia alla ja läski-Alberttia,hyvin näytti ekanapäivänä pitävän kun oli märkää.Mutkiin mentiin vauhilla ja rullaavuus NN:än veroista ja näytti kestävän muita renkaita kyllä meni kappaleiks .Mullakin Maxxiksen tubeleksiin pari pientä reikää nappulan kohalle. noh paikataan ku keritään.

  6. #276
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Lisää vaihtoehtoja. Contin Mountain King 2.2 voisi olla pätevä vaihtoehto, kun niitä tänne pohjan perukoille saapuu.
    Saksan maalla Starbikessa noita näkyy olevan jo saatavilla. Panin tilauksen vetämään 2,4" supersoniceista.

    Pistän kommenttia tulemaan jahka gummit tulee. Toivottavasti ehtivät ennen Tahkoa.

  7. #277
    Kopteri Kaarlo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Kellään kokemuksia Maxaxiksen Flyweight 330 ja/tai 490 renkaista?
    Kevyet on ja kestääkin kohtalaisesti.mutta pitoa ei voi kehua330:ssa ainakaan.

  8. #278
    Kopteri Kaarlo Guest

    Kevyttä

    Suositelkaa eteen??

    Mazzis fly330:ssa pito ei riitä meikäläisen ajotaidoille.
    Cont twister supersonic vähän kuumottaa taas muttei ihan niitä kestävempiä.

    Tulisi kisaan,yhdenlaiseen vekottimeen.
    helpoon maastoon..
    ei kivikkoon,eli lähinnä pururata/metsäautotie pohjalle

    Tuttu ja turvallinen NBX Lite vai?

  9. #279
    tonttu Guest
    Twisteri on ihan hyvä mettäteille ja kuntorata pätkille, pehmeellä rupeaa luikertelemaan ja jos kiviä on niin pamahtaa vanteille kovemmillakin paineilla. korso tuli noilla ajeltua jäykkäperäsellä eikä oikein natsannu ku osalle matkaa ja nyt noi on kokojäykässä maasturissa millä ei kivikkoon tai juurakkoon oo asiaa oikein muutenkaan. kyllä toi laittikin voi olla hyvä valinta
    tonttu muokkasi tätä : 13.06.2007 at 20.35 Syy: ei osaa kirjottaa

  10. #280
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    2.762
    Kaverin MaxxLite 310:t (+ Flyweight 93 g) eivät kestäneet Lohjalla kierrostakaan. Tuntui kuin olisi maantierenkailla ajellut. En jaksa uskoa 330:n eroavan kovin paljoa tuosta. Ja nuohan on aivan mielettömän kapeita. Ei taida päästä lähellekään ilmoitettua 1,9(5)" leveyttä.
    Twister on muistaakseni paljon leveämpi, kestävämpi, pitävämpi = parempi?.
    Life - I have heard of it...

  11. #281
    Kopteri Kaarlo Guest
    Kiitos ja kuitti,cont twist sup ollut yleensä takana ja voihan se olla tuuriakin kun rengasrikkoja..

    Kertokaahan mikä sisäkumi toimii/kestää jos keveimmästä päästä?

    Onko nuissa jarrupaloissa paljonkin pelivaraa vai onko 50g tyytyminen

    Gramma sieltä toinen täältä!
    Kopteri Kaarlo muokkasi tätä : 14.06.2007 at 20.49 Syy: luki

  12. #282

    Paha ongelma

    Olen kohdannut seuraavanlaisen ongelman; pyöräillessäni kaverin kanssa työmaalle ja takaisin pyörätietä jään jokaisessa alamäessä n. 50-150m mäen suuruudesta riippuen. Kaverilla on Nokian NBX litet, ja itselläni on Bontrager acx Jonesit. Molemmilla on samat navat, ja painokin on suurin piirtein sama.
    Ongelman ratkaisuksi olen keksinyt uusien renkaiden hankkimisen.

    Eli mitkä gummit ovat hyvin rullaavat, kestävät ja edulliset, voittaako Nobby Nic NBX litet kestävyydessä ja rullauksessa, onko Racing Ralph näitä parempi, vai onko joku muu rengas vielä kaikkia edellisiä parempi?
    hors catégorie

  13. #283
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Jos mittarin raamina on se pyörätie niin NBX ja RR ovat omaa luokkaansa rullaavuudessa verrattuna NN:n. Noi on kaikki tarkoitettu aktiivi/kisa-ajoon maastossa, mutta asfaltilla parhaiten rullaa em. renkaat matalista nappuloista johtuen ja erityisesti NBX:n melko yhtenäisestä keskinappularivistä johtuen.

    Kestävyys ei ole kisarenkaissa tavallaan ensimmäinen kriteeri, koska se on asia jolla kuski pystyy pelaamaan melko pitkälle. Asfaltilla NN saattaa olla kestävin koska siinä on korkeimmat nappulat (l. kontakti esim sepelisiruihin on pienin), mutta siksi se rullaa heikoimmin eli taas ollaan alussa

  14. #284
    Enköhän minä noihin RR:eihin päädy, koska pyörätietä tulee poljettua melko paljon, kun ei ole kuin yksi pyörä, ja taitavat olla kisakäytössäkin nopeimmat. Ja loppujen lopuksi se kesto ei tieten ole tärkein ongelma, kun uusia renkaita sa kaupasta, mutta nopeuden osto on vähän hankalampaa.
    hors catégorie

  15. #285
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    2.762
    On olemassa myös varsin itsestäänselvä vastaus siihen mikä rengas rullaa NBX Liteä paremmin. S.
    Life - I have heard of it...

  16. #286
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Nyt alkaa olla ajokokemuksia Contin Speedking Supersonic 2.1" -renkuloista. Ensimmäisten lenkkien jälkeen valittelin Speedkingin ilmatilan olevan liian pieni, mutta varsin hyvä kisarengas tuo lopulta mun mielestä on. Painetta pitää olla reippaasti, mutta ihmeen hyvä tuolla renkaalla on vielä kolmen barin paineessakin ajaa.

    Tosin Speedking SS on nimenomaan kisarengas, sillä superpehmeä "black chili" -kumiseos myös kuluu varsin vikkelästi, minkä vuoksi ainakaan tämä supersonic-versio ei taida olla yleisrenkaaksi ihan paras mahdollinen. Lähinnä tarkoitan sitä, että ainakaan itse en ole esimerkiksi Schwalben Racing Ralphin kuviota saanut ajettua loppuun, vaan Ralph on pitänyt vaihtaa kylkien kulumisen vuoksi. Speedkingistä loppui kuvio, mutta kyljet on vielä hyvässä kunnossa.

    Itselläni Speedkingin kuvio kesti viitisenkymmentä ajotuntia. Pääosin mentiin metsässä, mutta on tuossa jonkin verran asvalttisiirtymiäkin mukana. Alla olevan kuvan vasemmalla puolella on noin 50 h ajettu Speedking SS 2.1", ja oikealla puolella on sama rengas täysin käyttämättömänä. Vaikka rengas kuluukin nopeasti, kyllä se mun mielestä on suurinpiirtein sitä, mitä Conti jossain mainoksessaan lupasikin: erityisen kevyt, erityisen pitävä, ja rullaakin kohtuullisen hyvin.

    Alla olevan kuvan kulunut rengas on takarengas. Eturengas, joka oli vielä ihan hyvässä kunnossa, siirtyi takarenkaaksi, ja eteen laitoin uuden samanlaisen. Tuolla rengastuksella on tarkoitus Tahkollekin lähteä, jos sää pysyy kohtuullisen kuivana. Kurakelin sattuessa pitää sitten valita jotakin järeämpää.


  17. #287
    Pyöräkaistapää Guest
    Kallista välillä sitä fillaria niin kuluu noi sivunappulatkin. Tai ainakin valupurseet edes

  18. #288
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.501
    Nyt alkaa olemaan maxxiksen dynamiitit siinä kunnossa, että eilen hirvitti ajaa jo pururataa 60km/h alas, kun tuntu, että lähtee alta kun tulee vähänkin isompaa kiveä vastaan!
    Ehottakaapas mulle 2.1-2.3 leveitä xc-renkuloita jotka rullais suurinpiirtein yhtä hyvin kuin nuo entiset. Pitoa saa olla enemmän just hiekassa ja kalliolla!

    Jotku haukkuu Nokian nbx/nbx liteä ja jotku kehuu sitä maasta avaruuteen.
    Tioga factory xc 2.1 on ollu aika hyvät.
    Nokia kaskelotit 2.3 on hyvät mutta aivan saa****** raskaat polkea.
    Michelin hot S on ollu kans hyvät, paitsi että sivuttais pito on pyllstä, mutta vetopito on loistavaa!
    Michelin mud xc renkulat on ollu kans jonkulaiset..
    Specialized enduro expert ja Kona dew plus
    - Maastopyöräilyä vuodesta 2002 alkaen -

  19. #289
    BAD bunny Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaripoika Katso viesti
    Ehottakaapas mulle 2.1-2.3 leveitä xc-renkuloita jotka rullais suurinpiirtein yhtä hyvin kuin nuo entiset. Pitoa saa olla enemmän just hiekassa ja kalliolla!
    oliskohan näistä mihinkään??
    Onko kenelläkään ylipäätään kokemusta maxxiksen ADvantagesta?

    Tai sitten hommaat uudet igniittorit. Ignitor/larsren tt yhdistelmä toimi allekirjoittaneella hyvin sekalaisessa ajossa, mutta larsenin kyljet antautuivat viikossa. Igniittorin pito oli positiivinen yllätys.

    Schwalben Nobbyt toimii ainakin mainiosti..Suosittelen

  20. #290
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.501
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BAD bunny Katso viesti
    oliskohan näistä mihinkään??
    Näyttää hieman jörsseleiltä
    Specialized enduro expert ja Kona dew plus
    - Maastopyöräilyä vuodesta 2002 alkaen -

  21. #291
    BAD bunny Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaripoika Katso viesti
    Näyttää hieman jörsseleiltä
    2.1" xc-kumi

    ADvantage as a high volume aggressive cross country tire that corners great on big side-knobs. It also climbs and brakes with authority thanks to the opposing parallelogram center tread design. Ramped center knobs keep rolling resistance minimaland the wide lug spacing sheds mud easily.
    Näin sanotaan maxxiksen sivuilla, tiedä sitten onko vain myyntipuhetta..

  22. #292
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.561
    NBX on aika hyvä. Oikeesti.
    "For the front wheel, I've always preferred carbon… it looks better, when you're looking down it feels faster." - David Millar

  23. #293
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräkaistapää Katso viesti
    Kallista välillä sitä fillaria niin kuluu noi sivunappulatkin.
    Kyllä mää kallistankin, mutta runko, ja varsinkin keula, on sivuttaissuunnassa niin löysiä, että renkaat ei juuri kallistu.

  24. #294
    mutanaama Guest
    Tyydytän itseni nanoraptoreilla. Parempia ei ole tälle sekakäyttäjälle löytyny, ennoo kyllä kokeillukaan.

  25. #295
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    1.186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Kyllä mää kallistankin, mutta runko, ja varsinkin keula, on sivuttaissuunnassa niin löysiä, että renkaat ei juuri kallistu.


    Mulla seikkailussa oli alla uudenkatheat Nobbynicit käärmeennahalla. Takarengas menee vaihtoon. Nyt 600km ajetulla takarenkaalla en uskolla lähteä tahkoa kiertämään kahtakertaa. Nappulat repeilleet irti melko pahasti takana, mutta etukumi näyttäs olevan kunnossa. Sama homma tais olla KariV:llä. Taakse varmaankin jotakin nokialaista, mitä nyt löytyy tuolta tahkonkaupasta perjantaina...
    High Fidelity

  26. #296
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaripoika Katso viesti
    Ehottakaapas mulle 2.1-2.3 leveitä xc-renkuloita jotka rullais suurinpiirtein yhtä hyvin kuin nuo entiset. Pitoa saa olla enemmän just hiekassa ja kalliolla!
    Tähänkin taitaa löytyä mielipiteet jo valmiiksi topicin aiemmista viesteistä, mutta sanotaan nyt taas, että Racing Ralph. Maun mukaan joko 2.1 tai 2.25 leveänä.

  27. #297
    BAD bunny Guest

    Peukalo ylös Kestävät kyljet

    Mitkä xc/trail/AM renkaat ovat kyljistään kestävät?

    -Continental vertical protection(duraskin)?
    -Nobby Nic snake skinillä?
    -Mitä muuta? 2.2"-2.3" leveätä.

    Uudet Maxxiksen larsenit tuhosin viikossa, kun ajoin kivikossa. Nyt alla on 2.25 nobby nicit(ei snakeskin).

    Ajattelin tilata saksasta valmiiksi parin renkaita, jotta ei tarvitse sitten alkaa venailemaan tilausta viikkoja, kun nuo nobbyt ovat kyljistään finaalissa. Tähän mennessä ovat kestäneet muuten hyvin, mutta kirjaimet ovat kuluneet osittain pois.

    Kivikkopoluilla tulee ajettua kohtuullisen paljon ja varsinkin takarengas raapii kiviin kyljistään. Ei enää kortsukylkisiä renkaita..

  28. #298
    Japina Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BAD bunny Katso viesti
    Mitkä xc/trail/AM renkaat ovat kyljistään kestävät?

    -Continental vertical protection(duraskin)?
    -Nobby Nic snake skinillä?
    -Mitä muuta? 2.2"-2.3" leveätä.

    Uudet Maxxiksen larsenit tuhosin viikossa, kun ajoin kivikossa. Nyt alla on 2.25 nobby nicit(ei snakeskin).

    Ajattelin tilata saksasta valmiiksi parin renkaita, jotta ei tarvitse sitten alkaa venailemaan tilausta viikkoja, kun nuo nobbyt ovat kyljistään finaalissa. Tähän mennessä ovat kestäneet muuten hyvin, mutta kirjaimet ovat kuluneet osittain pois.

    Kivikkopoluilla tulee ajettua kohtuullisen paljon ja varsinkin takarengas raapii kiviin kyljistään. Ei enää kortsukylkisiä renkaita..
    Verticaleilla en ole saanut yhtään rengasrikkoa ikinä. Pisteet muutenkin renkaalle on yksi parhaista.

  29. #299
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.697

    Renkaiden leveyksiä?

    Täällä kun puhutaan noiden kumeksien ilmatiloista, niin kuinka leveitä ne oikeasti ovat?
    Omat Hutsun Bulldog Airlight 2,1" ovat 52 mm leveät ja kapeampiin en haluaisi mennä. Lähinnä kiinnostavat Nobby Nicit 2,1" ja 2,25, NBX Lite 2,2" ja tavallinen NBX 2,1"

    Ps. Vai olenko käyttänyt hakua väärin...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  30. #300
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    390
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Täällä kun puhutaan noiden kumeksien ilmatiloista, niin kuinka leveitä ne oikeasti ovat?
    Omat Hutsun Bulldog Airlight 2,1" ovat 52 mm leveät ja kapeampiin en haluaisi mennä. Lähinnä kiinnostavat Nobby Nicit 2,1" ja 2,25, NBX Lite 2,2" ja tavallinen NBX 2,1"
    Vastaillaan tähän, vaikkeivat nämä renkaat kysyttyjen listalla olekaan...
    -Vredestein Tiger Claw XC-G eli se uusi korkeampinappulainen, koko 50-559, leveys 50-51 mm, nappulan kohdalta pai milliä enemmän.
    -Vredestein Tiger Claw vanhempi "perusmalli", koko 50-559, leveyttä n. 47 mm, nappula ei tule leveämmälle.

    Eli ei se silmä valehdellut, kun tuo uusi malli näytti vähän leveämmältä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •