GarminEfatGiantElectrobike
Sivu 5 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 1479

Aihe: Hyvät XC-Kumit?

  1. #121
    Seagull Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeppe
    Taittuva versiohan on skinwall (SWA). Siinä on ohuet seinät, joten se on paljon veltompi. Iskee vanteelle helpommin ja seinistä tulee helpommin terävät esineet läpi. Tämä ei tarkoita sitä että se olisi huono, mutta renkaita raastavaan paukutteluun huonompi kuin jäykkäkylkinen veljensä.
    Ok, onkohan tuo jäykkäkylkinen sitten enemmänkin DH-tyyppinen rengas? En löytänyt "Gazzatyresin" sivuilta tietoa tästä 2,3" NBX:stä, mutta muualta luin että painoa olisi lähemmäs 1kg(!). Tuo ero taitaa jo vissiin tuntua verrattuna esim. tähän NBX 2,2" Liteen, joka taitaa taittuvana olla vain 550 g.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KestreL
    Mulla oli kans tommoset käytössä, mut tykkään enemmän nykyisistä Racing Ralpheista, vaikka kuluvatkin selkeästi nopeammin ja kyljetkin tuntuu ohkasemmilta.
    Kiitti Larsen-infosta. Mitenkäs sulla on noi Ralphit kestäny, onko ollu rengasrikkoja, ja millasilla paineilla oot ajellu? Vaikuttais siltä, että mielipiteet jakautuu netissä jyrkästi kahtia näissä Racing Ralph ja Nobby Nic renkaissa; toiset ylistää maasta taivaaseen ja toiset haukkuu lyttyyn, jotku ovat jossain "arvosteluissa" valitelleet rengasrikkoja / snake bitejä.

  2. #122
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    vrk
    Viestit
    487
    Ei toi 2.3 jäykkis ole vielä mikään dh rengas, kyllä sillä kurnuttaa hyvin. Painoa jotain 750g hujakoilla noista omista punnittuna. Tuli muuten tahkolta muutama matkaan..
    2.2 litellä nyt ajanut jonkin verran ja tykännyt kyllä kovasti, vaikka isoin miinus tällä hetkellä noista liteistä on tuo pieni ilmatila. Pidossa noilla ei pahemmin eroja ole, jos ei ajeta ihan puhtaasti jotain muta polkua..

    Nobbyista ei ole kokemusta, mutta paljon olen kuullut että hajoavat/kuluvat käsiin.. Enemmän ehkä kisa renkaaksi?

    Pitäisi varmaan kokeilla jotain hutsuja, niissä tuntuu olevan sitä ilmatilaa paljon. 2.0 olikohan pirahna, vastaa jo melkein joatin nokian 2.3nbx sää.


  3. #123
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    532
    Itse laitoin Supersonicit ja jotkut 100 g kortsut alle. Tuloksena 2 renagsrikkoa 10 km sisällä. Toki paineita oli se ~3.75bar , vähensin paineet 3 bariin ja ne kaks extra kortsua on nyt renkaiden sisällä...ajettu tänään joku 100km niillä.. Sitten kuin tuo rengas puhkeaa (GF Nuuksio) laitan 200g kumiletkun sisäään..
    Kevyethän nuo Supersonicit (350g + 100g) mutta ei kyllä missään mudassa niillä tee mitään..

    Eikös ne sisäkumit repeä ennen kuin itse rengas repeytyy?

    Michelin Dry Ust rengas on toiminut kuivassa hyvin.. Mutta ei niissä ole kyllä mitään kauheen hyvää pitoa tosilöysässä hiekassa.. Mukavan paljon ilmatilaa renkaisa kuitenkin. Takana on ollut All terrain.. Ilmatila pienempi joten renkaiden korkeus edessä ja takana eri..

    IRC Mythos 1,95 , Hyvä joka kelin rengas..
    Enzio muokkasi tätä : 23.08.2006 at 21.25
    Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush.

  4. #124
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    Nobbyjen kulutuspinta tuntuu kestävän hyvin mutta reunat kuluvat nopeasti. Ristikkäinen kudoskuvio puskee seinämän läpi takarenkaassa monessa kohtaa. Kilsoja takana reilu tonni... Painetta ollut takana 2,5 ja kuski 70kg.

    Vaihtaminen takaisin NBX 2,3 taittuvaan tuntuisi aika downgreidukselta kaiken muun paitsi ohjautuvuuden suhteen.
    Plus muokkasi tätä : 23.08.2006 at 21.34


  5. #125
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    3.145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Seagull
    Kiitti Larsen-infosta. Mitenkäs sulla on noi Ralphit kestäny, onko ollu rengasrikkoja, ja millasilla paineilla oot ajellu? Vaikuttais siltä, että mielipiteet jakautuu netissä jyrkästi kahtia näissä Racing Ralph ja Nobby Nic renkaissa; toiset ylistää maasta taivaaseen ja toiset haukkuu lyttyyn, jotku ovat jossain "arvosteluissa" valitelleet rengasrikkoja / snake bitejä.
    Noh... Paineet on kai melko kovat kun ajelen täysjoustolla (5"/5") ja paineet on 2.5bar ja kuskilla painoa n.77kg. Kerran on puhjennut kumi ja kyljissä on ikävän näköisiä nirhaumia. Kivikoissa tulee jonkin verran ajeltua, mutta luulisi nyt kestävän. Aijoo ja mulla on ne 2,25" leveät. Viime kesänä ajelin 2.3" Hutsuilla (malli tais olla Scorpion Airlight, mut en oo varma) ja osa Larsen TT:llä ja 0 rengasrikkoa kesän aikana ja silloin oli käytössä vielä jäykkäperäinen. Tosin silloin oli aavistuksen kovemmat paineet, mutta niin oli ohuemmat sisäkumitkin... Ja nyt on ehkä tullut ajettua kivikot aikalailla agressiivisemmin kun ei ole enää sitä jäykkäperäistä.

  6. #126
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    CCCP
    Viestit
    1.468
    "Jokakelin" parhaat xc-kumit miun mieleen on Nokian NBX 2.0 Litet. Rullaa todella loistavasti, pito on hyvä kuivalla ja märällä/mudassa selviää ilman ongelmia(Nuuksion jäkeen voi kertoa lisää ).Kaarrepito on riittävä, ennemmin loppuu äijältä kantti kuin kumi lipsuisi alta. Ja jos lipsuu niin ei lähde suorilta alta. 125g sisäkumeilla on kestänytkin hyvin, vain yksi rengasrikko. Paineet on ollu väliltä 2,5-2,9bar. Tosin ilmatilaa ei ole kauheasti, mutta kaikkea ei voi saada.

    Ja sitä monien mainitsemaa 10 ajotunnin jälkeistä pidon menetystä ei ole edelleenkään tapahtunut, vaikka kilometrejä on ihan mukavasti kertynyt. Kulumisesta ei ole kovin suuria merkkejä, mielestäni kuluvat vähemmän kuin esim. Racing Ralffit ja ovat muutenkin paremmat renkaat kuin em. pl. ilmatila.

    Jos kuski alle 75kg niin 2.0 Litet ovat juuri passelit renkaat xc:hen/marttacuppeihin, oli sää mikä tahansa. Jos painoa löytyy enemmän niin sitten kannattaa testata 2.2 Lite tai Lite S.

  7. #127
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    2.762
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Seagull
    Ok, onkohan tuo jäykkäkylkinen sitten enemmänkin DH-tyyppinen rengas? En löytänyt "Gazzatyresin" sivuilta tietoa tästä 2,3" NBX:stä, mutta muualta luin että painoa olisi lähemmäs 1kg(!). Tuo ero taitaa jo vissiin tuntua verrattuna esim. tähän NBX 2,2" Liteen, joka taitaa taittuvana olla vain 550 g.
    Gazzatyresin sivuilta löytyy molemmat. All Mountain -kategoriasta löytyy NBX 2.3. Sen alla on taittuva ja jäykkäkylkinen. Molempia väitetään tuolla skinwall-mallisiksi, mutta SWA-merkintää olen nähnyt vain taittuvakylkisissä, ja noissa omissa jäykkäkylkisissä ainakin on paksummat kumiseinämät. Skinwall-malleissa ymmärtääkseni ei ole kumia seinissä, vaan ainoastaan kudos. Viisaammat korjatkoon. Periaatteessa sen pitäisi pienentää vierintävastusta. Missään en ole nähnyt väitettävän painoksi kiloa. Aina nuo 650/750 g. Oma vaaka näyttää vain 500 g asti, joten punnitseminen ei onnistu. Molemmat NBX 2.3:set on All Mountain/Enduro -ajoon. DH-ajoon on oma NBX:nsä, NBX DH, jossa eri kuviokin (kaksi keskinappulaa), pistosuojaus ja kaksinkertainen runko. DH-mallista on 2.5 ja 2.3 koot. Jälkimmäinen painaa sen kilon.
    Life - I have heard of it...

  8. #128
    Liittynyt
    07/2001
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    4.275

    Huutomerkki!

    Täytyy vähän kehua noita Nobby Nilkkejä. On ne vaan aika hyvät teknisemmässä maastossa.

    Marathon tyyppisessä ajossa NBX Lite 2.0 on yhä ykkönen, mutta kivikkojuurakkopoluilla NN 2.1 rulettaa!!!

  9. #129
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeppe
    Skinwall-malleissa ymmärtääkseni ei ole kumia seinissä, vaan ainoastaan kudos. Viisaammat korjatkoon.
    On niissä kumia, ja vieläpä paksummin kuin esim. Schwalben RR ja NN renkaissa. Kumiton ulkoreuna olisi sellainen kellertävä 90-luvun alun tyyliin. On sellaisia kai vielä jossain tuubimaastorenkaissa.


  10. #130
    Näyttää muillakin olevan vaikeuksia päättää syksyn kumit. Itse olen hakemassa pitävää ja kohtuullisen kevyttä UST gummia tulevan syksyn liukkaille kallioille ja juurakoille sekä mutaan.
    Nyt arvon Nobby Nicin (2,25"), Contin Vertical Pron (2,3"), Big Jim Lightin (2,25") välillä. Kaikki kumit painaa about saman (780g) ja hintakin on lähes sama mutta onko märkäpidossa / rullaavuudella em. kumeissa merkittäviä eroja?

    Vielä yhteenveto aiemmista threadeista:

    Vertical:
    Joko hyvä tai hengenvaarallinen märällä riippuen arvioitsijasta. Muuten hyvä yleisrengas.

    Nobby Nic
    Hyvä märällä mutta jossain oloissa (hiekkatiellä? siirryttäessä keskinappulalta sivunappulalle?) hiukan arvaamaton. Hyvä rengas noin yleisesti ottaen.

    Big Jim light
    Uutena hyvä mutta vähänkin kuluneena luokaton.

    Musta hevonen IRC Mibro 2,3"
    ?

  11. #131
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR
    kohtuullisen kevyttä UST gummia
    Mielestäni kohtuullisen kevyitä UST gummeja ei ole edes olemassa. Vertaa esim. 780g vs. 540g 2,25" NobbyNic + 100g sisäkumi + 15g vannenauha + 395g vanne.


  12. #132
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    2.762
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus
    On niissä kumia, ja vieläpä paksummin kuin esim. Schwalben RR ja NN renkaissa. Kumiton ulkoreuna olisi sellainen kellertävä 90-luvun alun tyyliin. On sellaisia kai vielä jossain tuubimaastorenkaissa.
    Yhdet ilmeisesti skinwallit nurkista löytyy. Niissä voi nähdä ja tuntea ristikkäin kulkevan kudoksen seinämissä, jotka ovat ihan velttoja ja paperinohuita. Läpi pistää hieman kellertävää kudosta alta. Moni on ne nähdessään sanonut että niissä on aika ohuet kyljet (eli pistää silmään heti kun näkee). Eikö tuo SW tarkoita juuri sitä että seinissä ei ole kumia, tai sitten sitä että sitä on ihan minimaalisesti (eli käytännössä ei ollenkaan, se pieni määrä taitaa olla enempi ulkonäköseikka). Näissä on selvä raja seinän ja kuvioidun kulutuspinnan kumin välillä.

    Sheldonin mukaan Gumwall-rakenteesta ainakin puuttuu se hiilenmusta, jolloin rengas lienee värikäs.
    Life - I have heard of it...

  13. #133
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.778
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeppe
    Eikö tuo SW tarkoita juuri sitä että seinissä ei ole kumia, tai sitten sitä että sitä on ihan minimaalisesti (eli käytännössä ei ollenkaan, se pieni määrä taitaa olla enempi ulkonäköseikka). Näissä on selvä raja seinän ja kuvioidun kulutuspinnan kumin välillä.
    Suomityresin sivuilla nuo rakennekuvat kertovat juurikin tämän. Paljonko sitä kumia on, en tiedä, mutta sitä kuitenkin näyttäisi olevan olemattomasti verrattuna gumwall- casingiin, jossa kumia paistetaan renkaan jalkaosaan asti.
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

    "Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

  14. #134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus
    Mielestäni kohtuullisen kevyitä UST gummeja ei ole edes olemassa. Vertaa esim. 780g vs. 540g 2,25" NobbyNic + 100g sisäkumi + 15g vannenauha + 395g vanne.
    780 g on vähemmän kuin esimerkiksi 900 grammaa
    Päästään taas kysymykseen mikä on kullekin kevyt ja mikä on painava?
    TuomasR muokkasi tätä : 24.08.2006 at 09.50

  15. #135
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    2.762
    Siihen kun isket 220 g vanteen, niin päästään kysymykseen mikä on kullekin kestävä ja mikä on heikko.
    Eihän UST:n ja sisärenkaallisen painoa kuulu suoraan verrata toisiinsa hyvyyden mittarina. UST on erilainen ja tarjoaa ominaisuuksia, joista joutuu maksamaan pienellä lisäpainolla.
    Life - I have heard of it...

  16. #136
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    532

    Punapää sitä se on.. laiffia

    eihän ne sitten ne 100g kortsu sisärenkaat kestäneet koko GF Nuuksiota.. ~2km ennen maalia sitten takarengas tyhjeni Supersonicit olivat ok hiekalla ja asfaltilla mutta ei mitään jakoa märällä juurakossa tai mudassa

    Onneksi on joku paikka minne avautua..
    Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush.

  17. #137
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    2.762
    Ensikerralla sitten joku maastopyörän kumi alle, eikä maantierengasta.
    Life - I have heard of it...

  18. #138
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Eilen testasin ekaa kertaa NBX S:n..Pari kertaa vedin 12 km vedot ihan kunnon xc-maastossa. Ainoastaan takana tosin, mutta herkkyyden huomasi silti heti kun oli pitkään vetänyt normi 2,2 eessä ja takana. Keli oli kuiva. Ajotapaan ei joutunut tekemään mitään muutoksia kaarteissa eri pinnoilla, paitsi että voimakkaassa jarrutuksessa takapään lukkiutuminen tuntui käyvän herkemmin. Täytyy käydä koklaamassa vielä joku kunnon märkä lenkki, mutta ihan tatsi hyvä tähän mennessä.

  19. #139
    Mitenkä Nokian NBT pelaa vähänkään vaativammassa maastossa? Uudessa siipassani on nuo taiwanilaiset ensiasennusrenkaina. Uskaltaako ne ajaa loppuun? Eroaako niissä seokset merkittävästi kotomaisista?

    N. 100km olen nyt niillä ajellut enkä ole pahoja puutteita huomannut, mutta kelitkin nyt ovat olleet tänä syksynä hiukan normaalista poikkeavat.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  20. #140
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    CCCP
    Viestit
    1.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto
    2.0" lite s rullaa kyllä myös hemmetin hyvin...
    Ensi vuonna sitten nähdään miten nuo rullaa. Nimittäin tänään, kun olin lenkillä, jossa Asmo oli mukana niin varmistui, että ensi vuonna ei valmisteta enää 2.0 Liteä vaan valmistuksessa on pelkästään 2.0 Lite S.

    Että tämmöisiä tietoja. Ja puhe oli tietysti Nokian NBX:stä.

  21. #141
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    2.762
    Onko tietoa miten 2.2:n käy?
    Life - I have heard of it...

  22. #142
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.210
    Jos NBX Lite 2.2 valmistus loppuu joskus, niin siihen loppuu mun maastopyöräilyt. Jos ei sitte Silvenius jatka S:n kehumista niin paljon, että minäki vakuutun. Vähän se jarrupito arveluttaa, kun mun ajotyylillä ne jarrutukset jää ihan viime tinkaan ja ovat välillä kohtuu rajuja.
    Freude am Fahren.

  23. #143
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PELTONEN
    2.0 Lite S. Että tämmöisiä tietoja. Ja puhe oli tietysti Nokian NBX:stä.
    Siis tuleeko 2.2 NBX Lite S:n rinnalle 2.0 NBX Lite S?

  24. #144
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    CCCP
    Viestit
    1.468
    Enpä kysyny muuta kuin tuosta 2.0 Litestä. 2.2:sta siis ei tietoa...

  25. #145
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    CCCP
    Viestit
    1.468
    Päivitetään tietoja sen verran, että Noksulta kysäsin ja ei ole kuulema tulossa 2.0 NBX Lite S:ää...

  26. #146
    Liittynyt
    10/2001
    Paikkakunta
    hellsinki
    Viestit
    2.170
    Palatakseni vredesteiniin.. on vähän kuumotellut että killer bee ei ehkä sillä viisiin märillä toimisi, mutta ei kai kuitenkaan rengas mikään ihan kilariliukas ole? Varuiksi otin leveintä mitä kaupasta sai 2,4".. ajattelin tiger claw eteen ja pörriäinen taakse?
    Tai sitten sillä pyörällä ajetaan vain hyvällä kelillä (onneksi on kake).. siis ei menneet rahat hukkaan.

  27. #147
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    390
    Tuolla lyhyesti juttua Killer Beestä:
    http://www.mtbcf.net/forum_viewtopic.php?7.9655
    Ei kai se ihan susi ole märällä/lumella ole. Ensi, tai siis tänä vuonna ei muuten enää saa kb:tä kuin 54 ja 50 kokoisina. Vredesteiniltä tulee pari uutta mallia kesäksi:


    Lisäksi Tiger Claw:ta saa korkeammalla kuviolla.

  28. #148
    Liittynyt
    10/2001
    Paikkakunta
    hellsinki
    Viestit
    2.170
    kiva, että olette tohkeissanne. Ilmeisesti toimii. Tiedän kyllä mistä saa killerbeetä vielä kaikissa kokoluokissa (vähän aikaa, viimeisiä viedään). 2.4, 2.2, 2.0.. oliko niitä vielä muita? Hinta oli jotain 44 tai 39, jompsin kumpsin.

  29. #149
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    3.145
    Okei pikainen visailu? Nobby Nicit vai Racing Ralphit vai Tiger Clawt (jäi häiritsemään todella pieni kuvio)? Itse kallistumassa NN, kun halvalla Saksasta näyttää saavan...
    KestreL muokkasi tätä : 07.03.2007 at 22.55 Syy: Nobbyt tilattu. :)

  30. #150
    Liittynyt
    07/2001
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    4.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KestreL Katso viesti
    Okei pikainen visailu? Nobby Nicit vai Racing Ralphit vai Tiger Clawt (jäi häiritsemään todella pieni kuvio)? Itse kallistumassa NN, kun halvalla Saksasta näyttää saavan...
    Nobby Nicit on pienin varauksin* oikein hyvät. Ne sekä rullaavat, että pitävät. Suosittelen.

    *matalilla paineilla ajettaessa kaarretuntuma on hiukan hutera ja renkaan kyljet rispaantuu kivikossa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •