En tunnista, mutta hieno kuva! Ja hieno paikka, tuo pääsee rasteista kerättyyn listaan "käyppä joskus".
En tunnista, mutta hieno kuva! Ja hieno paikka, tuo pääsee rasteista kerättyyn listaan "käyppä joskus".
Tämä löytyy alle 200 metrin päässä sillasta:
![]()
Tämä on Halikontien silta Kalannissa. Rasti 1290.
Uusi:
![]()
Vinkki: Ruskon naapurikunnassa ollaan.
Tämä lienee Valpperinojan silta Nousiaisissa. Rasti 1291
Lähetetty minun SM-S931B laitteesta Tapatalkilla
Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen
Uusi silta
Lähetetty minun SM-S931B laitteesta Tapatalkilla
Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen
Tämä on Muntin kivisilta Taivassalossa. Rasti 1292.
Uusi:
![]()
Olihan se vähän tutun oloinen .. tosin tässä menossa veneelle ilman fillaria
![]()
Vinkki: Kuvassa taka-alalla virtaa 30 kilometriä pitkä joki.
Vinkki: Joen nimi alkaa vokaalilla.
Nyt uskallan arvata, että sen vaakuna löytyy mun seinältä
![]()
Tässä uusi:
![]()
Ei ole Aurajoki.
Säännöistä kaksi pointtia
1. Vastaukseen karttalinkki kuvan paikasta
2. Kuvassa pitää olla fillari mukana
Länsirannalta löytynee Subi, mutta ei ole uutta kuvaa laittaa..
"Kun näitä eri kaupunkien ja kylien kuvarasteja on paljon niin avataanpa koko maata käsittävä kuvarastitopikki.
Säännöt voisivat olla vähän helpommat. Rastilla ei välttämättä tarvitse käydä, mutta käynnistä saa tietenkin rispektiä. Jos tunnistaa paikan se on paljon ja jos sen tunnistaa niin paikan nimeämisen lisäksi se pitää merkitä kansalaisen karttapaikkaan.
Kun lisää uuden kuvan ja paikan niin siellä pitää olla todella käynyt pyörällä ja jotta se olisi tunnistettavissa niin kuvan pitää sisältää selkeää informaatiota, jotta paikan voisi tunnistaa todella."
Tässä ei lue, että kuvassa pitäisi olla fillari.
Subway taitaa olla Uskelanjoen rannalla Salossa. Olen tuolla itsekin käynyt kun tulin Kemiönsaarelta kolmisen vuotta sitten.
Kun kuvassa näkyy fillari, täyttyy todistettavasti myös tuo sääntökohta "pitää olla todella käynyt pyörällä".
Itseasiassa vois laittaa ruutukaappauksen trackeriasta.. mulla ainakin kasvaisi potentiaalisten rastikuvien määrä aika hyvin![]()
Nythän aina välillä jää kommentoimatta kun ei ole laittaa uutta rastikuvaa
Edit: HAHAHAtuossahan sitten melkein jo paljastaisi uuden rastin sijainnin
Pitäisi varmaan kohta jo herätä uuteen vuoteen
Ymmärrän pointin, mutta jos joku haluaisi pelata epärehellistä peliä, niin voisihan sitä pyörää kuljettaa pakettiautossa ja sitten käydä ottamassa kuvan. Itse olen kyllä pyöräillyt kaikkialle esim. Nurmijärvelle niin, että poljin Espoosta Nurmijärvelle ja sieltä Vantaankosken asemalle, josta junalla ja metrolla kotiin.
Muutama juttu.
Tässä ketjussa ei ole mitään mieltä, jos
- kuvarastikuvassa ei ole fillaria, se pitää olla, olen siitä täysin samaa mieltä Jackin ja Yoccen kanssa, kuva fillarista kuvassa on todiste, että pyörä on ollut mukana reissulla, jolla rastilla on käyty, jos uudessa kuvassa ei ole pyörää, rastia ei ole hyväksytä, tämä on ollut käytäntö - katsokaa historiaa tässä ketjussa
- koko suomen kuvarastiketjuun postataan kuvia, joista ei saa järkeviä johtolankoja rastin ratkaisuun, auringosta ilman suunta, rakennuskannasta kaupunki, metsämaastosta/järvistä/joista alue, tunnet tulipaikat esim kansallispuisto tai retkeilyalue jne.
- esim tekoälyä, google lensiä käytetään rastin ratkaisuun.
Tämän kertaisen rastin ratkaisin vasta vinkkien jälkeen ja uskoakseni rasti on majaillut tässä
https://asiointi.maanmittauslaitos.f...51964&e=286641
noin kolme viikkoa - ei tällaisessa ole mitään järkeä.
Sikäli, kun vanha oli tuossa, niin uusi
![]()
https://asiointi.maanmittauslaitos.f...dHkiOjEwMH1d-z
Tässä olisi mun veikkaus rastin sijainnista eli Poltimanvaara. Tulin tähän tulokseen, koska kyseessä ei ole tunturi, kun männyntaimi kasvaa. Vaarasta länteen näkyy suota ja sen takana lisää vaaroja.
En pitäisi tähän vuodenaikaan pahana jos rasti ei liiku kolmeen viikkoon.
Kyllä näissä mun mielestä saa olla haastettakin. Täällä on varmasti eri tasoisia etsijöitä ja osa arvostaa helpompaa, osa vaikeampaa rastia. Liittyen tuohon aiempaan rastiin, Suomessa on alle sata Subwayta, joten ei ole valtavan iso homma käydä kurkkaamassa vaikka ne kaikki Street Viewistä. Jotkin PK-seudun rastit voivat olla vieläkin työläämpiä, jos vaikka pitää käydä kaikki yli 300 Helsingin kunnallista päiväkotia läpi, ja siihen yksityiset vielä päälle.
Kirjanmerkit