Kaikilla verkkokauppatoimijoilla on joskus hikkaa toimituksissa. Että jos sellaista 100% SLA:ta hakee niin varmasti pettyy.
Kaikilla verkkokauppatoimijoilla on joskus hikkaa toimituksissa. Että jos sellaista 100% SLA:ta hakee niin varmasti pettyy.
Nimenomaan, parhaillakin käy silloin tällöin stiplu. Mutta nykyihminen ei siedä minkäänlaisia muiden tekemiä virheitä ja ensimmäisenä mennään internettiin avautumaan.
^eihän se siitä ole kiinni. Ja mikä on ”nykyihminen”? On toki totta, että kuuskytluvulla internetissä avauduttiin vähemmän.
Mutta jos on jostain liikkeestä huonot kokemukset ja joka paikasta saa lähes samaan hintaan samat tavarat, niin miksei vie rahojaan sinne, missä palvelu on pelannut? Omalla kohdalla. Koska vain se oikeastaan ratkaisee. Mäkin tilasin ne mun ajolasit varikolta juurikin sen olettaman perusteella, että saan lasit heti käyttöön. No ihan ei mennyt niin. Kun nopeimmillaan on kotimaasta tullut seuraavana päivänä ja ulkomailtakin kolmessa päivässä.
Nykyihminen on post 2007 eli someajan tuotos, jonka kärsivällisyys erilaisten asioiden suhteen (kuten verkkokauppaostosten odottaminen) on piripäisen marakatin luokkaa. Kaikesta tehdään somepostauksia, ensin postaten ja sitten (mahdollisesti) ajatellen jälkikäteen, usein ei silloinkaan.
Lupaako Pyörävarikko verkkokaupassaan toimituksille jonkun toimitusajan? Onko kyseistä toimitusaikaa rikottu? Jos on kiire niin auto alle ja kivijalkaan, saa tavaran heti käteen.
Kesällä rikoin Di2 piuhan, suoraa sanoakseni sössin. Nettiä selatessa Tammistossa 2 kpl, hinta hyvä ja matkaa vain muutama kilometri. No, eihän niitä meinannut löytyä kunnes kaveri huomasin että onhan niitä 2 kpl mutta ne on huollon puolella ja niitä ei voi myydä. Sovittiin että lähettävät Kuopiosta tai jostain ilman postimaksuja. Ihmettelin silloin ja vieläkin miksei huollon johtoa voinut myydä ja tilata seuraavassa kuormassa itselle, ei niitä piuhoja luulisi kovin montaa menevän huollossa päivittäin.
Erikoinen ajattelutapa että huonoja kokemuksia jostakin liikkeestä ei saisi kertoa.
Tai hyviä.
Vaikka xxl:ää haukutaan, ja välillä ihan syystäkin, niin olen pariinkin kertaan saanut sieltä huollosta tarvittavan osan, kun hyllyssä ei ole ollut. Tämä siis Itiksen Prisman XXL.
Viime viikolla juuri kävin hakemassa parit sisurit, mutta ne oli 42-millisillä venttiileillä, 60-millisiä ei ollut, niin huollon puolelta myivät jatkovarret.
Totta kai saa ja pitääkin kertoa hyvät kokemukset. Mutta ei sen yhden hyvä poista toisen huonoa. Tai se että 99 kertaa sadasta on mennyt asiat hienosti, jos satut olemaan se sadas. Muutenhan ei oikein mistään voisi antaa negatiivista palautetta, kun aina löytyy joku, kenellä on asiat olleet hienosti. On kyse sitten aivoleikkauksesta, banaaneista tai polkupyörän sisurista.
Miksi kenelläkään ylipäänsä olisi tarve määritellä mitä tähän ketjuun saa kirjoittaa ja mistä se tarve määrittelyyn lähtee. Se on minulle arvoitus ja voi puolestani jäädäkin sellaiseksi.
Hauska miten on eri hahmoilla keskenään täysin päinvastaisia kokemuksia samaan aikaan.
Tilasin muutamia tuotteita viikko sitten sunnuntai-iltana. Maanantaina lähti 4 eri pakettia neljästä eri toimipaikasta liikkeelle ja tiistaina perillä. Harmittavasti yksi tuote oli väärä ja tein siitä tilaussivun kautta palautuspyynnön tiistai-iltana. Reklamaatioon vastattiin keskiviikkona klo 9.17 (asiakaspalvelu aukeaa klo 10) pahoitellen virhettä ja tiedustellen perutaanko tilaus tämän tuotteen osalta kokonaan vai vaihdetaanko oikeaan. Ilmoitin tähän tietty että kyllä se tilaamani tuote olisi kiva saada ja vaihtarina palautan väärän niin meni kokonaista kaksi minuuttia kun tuli palautusosoitteet ja tunnukset. Sen oikean tuotteen ehdin vielä saamaan käsiini perjantaina.
En tiedä miten tuota asiaa olisi voinut enää paremmin hoitaa. Paitsi tietty lähettämällä alunperin oikean tuotteen.
Ensin ajattelin, että mukavaa, kun tulee uutta kivijalkamyymälää kaupunkiin. No ei tullut varmaan yhtään ainutta semmoista tuotemerkkiä saataville, jota ei olisi saanut ennestään. Mut kaupungin ainoa bikefit!
En tiedä hauskuudesta, mutta sama se on muidenkin kauppojen kanssa. Lue vaikka tuota Bike24-ketjua.
Pyörävarikon haaste on se, että verkkokaupan saldot on liikkeiden ja keskusvaraston saldoja yhteenlaskettuna. Keskusvarastolta ja jostain isommasta liikkeestä tavara lähtee nopeastikin. Sitten jostain perähikiältä, missä liikettä pyörittää yksi osa-aikainen maanviljelyksen lomassa, tavara lähtee, kun syysviljat on kylvetty. Mä en tiedä kuinka keskusjohdettu Pyörävarikko on, mutta voi olla, että on vain markkinointiyhteenliittymä.
Kyllä syysviljat on paljon tärkeämmät, kuin hesalaisten tubelessventtiilit ym.
Kirjanmerkit