Eilen eka lenkki ISP:ltä ja kyllä minulla loppui pää ennenkuin pito.
29x2.25 ja 402 nastaa/rengas.
Ei kyllä mitään ongelmia pidon suhteen vaikka aivan kaljamalla oli moni tie.
Eilen eka lenkki ISP:ltä ja kyllä minulla loppui pää ennenkuin pito.
29x2.25 ja 402 nastaa/rengas.
Ei kyllä mitään ongelmia pidon suhteen vaikka aivan kaljamalla oli moni tie.
Varmaan näin on, mutta kai sitten pitää ajaa riittävän kovaa ja luottaa pitoon. Jos pito edestä kuitenkin loppuu, niin sitten ollaan metsähallituksen puolella?
Jos taas ajaa vähän hitaammin, niin painon ollessa edessä ja eturenkaan seuratessa alustan uraa, jatkaa kuskin massa alkuperäiseen suuntaan ja kuski tekee korjausliikkeen.
----
Kovat kuskit vie ehkä kaksipyöräistä eri tavalla, kuin ne ei-niin-kovat.
Jos keula lähtee etupainoisessa alta, on kuski turvallaan.
Takapainoisessa perän luiskahtaessa on kuski peffallaan.
Saa siis painopisteellään valita kumpaa päätä on tärkeämpi varoa.
Ihan hyvin riitti dillinger nelonen, kunhan ajoi maltillisesti. Jarrutusjäljissä näkyi hyvin, että kaikki neljä riviä nastoja osallistui pitotalkoisiin
Fatilla tuon tosiaan huomaa oikein hyvin. Ei ole painoa eturenkaalla, eikä tietysti muutenkaan painetta, koska leveä kumi. => surkea pito jäällä. Isot renkaat antaa kuitenkin kivasti urissa anteeksi.
Kuitenkin se isp fillari on tuolla kaljamalla ylikylän laite. Pitoa on niin paljon, että sitä painoa uskaltaa vaan laittaa entistä enemmän eturenkaalle.
Huomaahan sen kun jyrkkää jäämäkeä kiipeää niin takaa irtoaa pito jos nousee satulasta.
Sateen liukastamaa jäätä on erilaisia ja painonsiirto tehtävä tilanteen mukaan, täysin sileällä painoa etunastoille ja urissa takanastoille. Jos sattuu matkalle sohjoa niin myös silloin paino pois edestä.
Kylätason pyöräilijä
Kävin aamulla salilla fatilla jossa 2.8" Kakunsyöjät 29er vanteilla. On se vaan juhlaa ajaa tuollaisella kapearenkaisiin verrattuna. Sen kun vaan painaa menemään.
Isomman ilmatilan renkaassa yksittäisen nastan pistovoima heikkenee kun matalahko rengaspaine jakautuu laajemmalle alalle. Harvahkot tukevat nappulat auttavat purentaa kunhan renkaan runko ei anna periksi ja nappula taitu alle.
Toisaalta leveä rengas löytää pitoa alustasta ja matalilla paineilla asettuu pinnan muotoon.
2.8" Kakunsyöjät ovat asfaltilla meluisammasta päästä, kuten ISP. Jäätikköajoon molemmat kuitenkin suositeltavia.
Ei kyllä ole gravellin 38mm Gravdalien kanssa tarvinut pelätä ikinä, tosin siinä on melko pysty ajoasento. Nyt kyllä on joutunut laittamaan painoa eteen kuten cyclollakin jossa edessä kulunut 32mm Mara winter, kun molemmissa takana vielä kesäkumi ja cyclossa vielä semisliksi
Kirjanmerkit