ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 42 / 42

Aihe: Pitääkö sadekelin liukastamassa (ei hiekoitetussa) sivuteiden jäässä mikään nastareng

  1. #31
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    403
    Eilen eka lenkki ISP:ltä ja kyllä minulla loppui pää ennenkuin pito.
    29x2.25 ja 402 nastaa/rengas.
    Ei kyllä mitään ongelmia pidon suhteen vaikka aivan kaljamalla oli moni tie.

  2. #32
    Liittynyt
    03/2024
    Viestit
    1.492
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jaa a. Minä olen ollut siinä uskossa, ettei nastarengas pidä kaljamalla jos siellä ei ole painoa.
    Varmaan näin on, mutta kai sitten pitää ajaa riittävän kovaa ja luottaa pitoon. Jos pito edestä kuitenkin loppuu, niin sitten ollaan metsähallituksen puolella?

    Jos taas ajaa vähän hitaammin, niin painon ollessa edessä ja eturenkaan seuratessa alustan uraa, jatkaa kuskin massa alkuperäiseen suuntaan ja kuski tekee korjausliikkeen.

    ----
    Kovat kuskit vie ehkä kaksipyöräistä eri tavalla, kuin ne ei-niin-kovat.

  3. #33
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Mielipidekysymys, mutta karmeaahan se on etupainoisella fillarilla noilla kaljamilla. Maasturilla tai vastaavalla ei tarvi jännittää koko ajan.
    Kyllä se on enemmän renkaista kiinni. Hybridi on ihan yhtä kamala ajaa kaljamalla kuin samoilla renkailla varustettu kyykkyfillari, vaikka painopiste on sellaisessa kaikkea muuta kuin edessä.

  4. #34
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.451
    Jos keula lähtee etupainoisessa alta, on kuski turvallaan.
    Takapainoisessa perän luiskahtaessa on kuski peffallaan.
    Saa siis painopisteellään valita kumpaa päätä on tärkeämpi varoa.

  5. #35
    Ihan hyvin riitti dillinger nelonen, kunhan ajoi maltillisesti. Jarrutusjäljissä näkyi hyvin, että kaikki neljä riviä nastoja osallistui pitotalkoisiin

  6. #36
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.345
    Fatilla tuon tosiaan huomaa oikein hyvin. Ei ole painoa eturenkaalla, eikä tietysti muutenkaan painetta, koska leveä kumi. => surkea pito jäällä. Isot renkaat antaa kuitenkin kivasti urissa anteeksi.

    Kuitenkin se isp fillari on tuolla kaljamalla ylikylän laite. Pitoa on niin paljon, että sitä painoa uskaltaa vaan laittaa entistä enemmän eturenkaalle.

  7. #37
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.561
    Huomaahan sen kun jyrkkää jäämäkeä kiipeää niin takaa irtoaa pito jos nousee satulasta.

  8. #38
    Sateen liukastamaa jäätä on erilaisia ja painonsiirto tehtävä tilanteen mukaan, täysin sileällä painoa etunastoille ja urissa takanastoille. Jos sattuu matkalle sohjoa niin myös silloin paino pois edestä.
    Kylätason pyöräilijä

  9. #39
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.866
    Kävin aamulla salilla fatilla jossa 2.8" Kakunsyöjät 29er vanteilla. On se vaan juhlaa ajaa tuollaisella kapearenkaisiin verrattuna. Sen kun vaan painaa menemään.

  10. #40
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.451
    Isomman ilmatilan renkaassa yksittäisen nastan pistovoima heikkenee kun matalahko rengaspaine jakautuu laajemmalle alalle. Harvahkot tukevat nappulat auttavat purentaa kunhan renkaan runko ei anna periksi ja nappula taitu alle.
    Toisaalta leveä rengas löytää pitoa alustasta ja matalilla paineilla asettuu pinnan muotoon.

    2.8" Kakunsyöjät ovat asfaltilla meluisammasta päästä, kuten ISP. Jäätikköajoon molemmat kuitenkin suositeltavia.

  11. #41
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Mielipidekysymys, mutta karmeaahan se on etupainoisella fillarilla noilla kaljamilla. Maasturilla tai vastaavalla ei tarvi jännittää koko ajan.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Kyllä se on enemmän renkaista kiinni. Hybridi on ihan yhtä kamala ajaa kaljamalla kuin samoilla renkailla varustettu kyykkyfillari, vaikka painopiste on sellaisessa kaikkea muuta kuin edessä.
    Noinkin toki, hyvillä renkaillahan monet ajavat jollain melkoisen etupainoisilla graveleilla "talvet". Mielestäni siinä pitää keskittyä liikaa alustaan, mutta nää on näitä.

  12. #42
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.561
    Ei kyllä ole gravellin 38mm Gravdalien kanssa tarvinut pelätä ikinä, tosin siinä on melko pysty ajoasento. Nyt kyllä on joutunut laittamaan painoa eteen kuten cyclollakin jossa edessä kulunut 32mm Mara winter, kun molemmissa takana vielä kesäkumi ja cyclossa vielä semisliksi

Samanlaisia aiheita

  1. Hissitolppa jäässä?
    By Aloittelev@ in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 17.06.2024, 14.19
  2. Vastaukset: 250
    Viimeinen viesti: 09.11.2023, 15.02
  3. Pitääkö maastoliikennelakia noudattaa?
    By Juha Jokila in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 24
    Viimeinen viesti: 15.10.2020, 14.09
  4. Sadekelin kengät +2--+12 asteeseen?
    By Vicina in forum Varusteet
    Vastaukset: 36
    Viimeinen viesti: 25.03.2019, 14.27
  5. Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 04.11.2017, 15.07

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •