GiantElectrobikeGarmin
Sivu 18 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18
Näyttää tulokset 511 - 530 / 530

Aihe: canyon neuron:on

  1. #511
    Tuli vaimolle työsuhdepyöränä outletista Neuron:ON 8 ja pistäessä kasaa huomasin, että tuon akun yläreuna aika paljon rakosellaan? Ihan kunnolla se on paikallaan, mutta onkohan tuossa jotain millä pystyy säätämään ettei olisi veden ja lian kerääjää :-D






    Xizor muokkasi tätä : 01.05.2023 at 00.03

  2. #512
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    98
    Naksahtiko kansi varmasti kunnolla lukkoon.
    Rouvalla sama pyörä ja siinä tuo akku on tosi tiukka. Saa puristaa ihan kaksin käsin kunnolla, että napsahtaa kiinni asti.

    Jos ei mene lukkoon asti, niin jää juuri tuolleen roikkumaan.

  3. #513
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nve Katso viesti
    Naksahtiko kansi varmasti kunnolla lukkoon.
    Rouvalla sama pyörä ja siinä tuo akku on tosi tiukka. Saa puristaa ihan kaksin käsin kunnolla, että napsahtaa kiinni asti.

    Jos ei mene lukkoon asti, niin jää juuri tuolleen roikkumaan.
    Kyllä tuo ihan lukkoon napsahtaa eli ei mitenkään enempää mene kiinni vaikka kuinka puristaa.

  4. #514
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    12
    Shimano näyttää ohjeistavan akun kiinnikkeiden asennuksen erityisen mittatyökalun kanssa, joten ihmeen usein on asennettu pieleen.
    Näyttäisi että ohjeen kohta BM-E8030/8031 soveltuu Neuroniin (avautuu hitaasti).

    https://si.shimano.com/en/dm/BT0001/...9aaa5550--7f8a

    Viistoputken suuntainen säätäminen näyttää vaativan niin paljon tarkkuutta että jätän ensihuollon tehtäväksi. Muussa suunnassa yläkiinnikettä uskaltaisi ehkä säätää itsekin.

  5. #515
    Minulla meni työsuhteen muutoksen takia työsuhdepyörä takaisin myyjäliikkeeseen. Olen miettinyt uudeksi pyöräksi Neuron:ON 7 ja toiveena olisi päästä tätä myös käyttämään vielä kesän aikana. Tästä oli oikean koon malli Canyonin sivuilla saatavilla toukokuun alkupuolen toimituksiin, joten laitoin muutama päivä sitten tilauksen vetämään. Tänään huomasin Canyonin uutisista, että ilmeisesti iso osa emtb -pyöristä on päivittymässä 2023 vuosimalliin vielä tässä kuussa.

    Nyt alkoi sitten harmittamaan tuliko tässä tehtyä virhe tilauksen suhteen, ja olisiko pitänyt odottaa tuota vuosimallin päivitystä? Maksoin seiskan 2022 mallista täyden listahinnan. Pystyn vielä peruuttamaan nykyisen tilauksen, mutta jos teen niin ja odotan tuon 2023 -mallin julkistuksen, niin onko riskinä, että uusi pyörä saapuu sitten joskus syksyllä, jos silloinkaan?

    Tähän ei varmasti ole mitään yksiselitteistä vastausta, mutta ajattelin että olisiko jollakulla
    foorumilaisella aiempaa kokemusta siitä, lähteekö nuo 22 mallin jämät alennukseen kun uusi vuosimalli saapuu, ja onko aiempina vuosina uutta mallia ollut saatavilla varastossa heti julkistuksen jälkeen?

    Luulen että minulla on tämä viikonloppu aikaa päättää tilauksen peruutusnapin osalta, kunnes nykyinen tilattu pyörä lähtee kuljetukseen.

    Update tähän: Katselin myös että Spectral:ON CF 7 löytyisi suoraan hyllystä. Hiilikuiturunko, isompi akku ja käytännössä kaikki komponentit paremmat kuin Neuronissa, ja hintaa ainoastaan 600€ enemmän. Speksien ja jälleenmyyntiarvon kannalta tuo Spectral olisi varmaan parempi valinta, mutta henkilökohtaisesti omat ajot ovat enemmän kevyempää polkua ja soratietä, joten mietin onko tuo Spectral turhan järeä ja ajoasennoltaan epämukavampi Neuroniin verrattuna? Harmittaa kovasti, kun näitä ei oikein pääse koeajamaan missään.
    Karppaz muokkasi tätä : 06.05.2023 at 22.47

  6. #516
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karppaz Katso viesti
    Minulla meni työsuhteen muutoksen takia työsuhdepyörä takaisin myyjäliikkeeseen. Olen miettinyt uudeksi pyöräksi Neuron:ON 7 ja toiveena olisi päästä tätä myös käyttämään vielä kesän aikana. Tästä oli oikean koon malli Canyonin sivuilla saatavilla toukokuun alkupuolen toimituksiin, joten laitoin muutama päivä sitten tilauksen vetämään. Tänään huomasin Canyonin uutisista, että ilmeisesti iso osa emtb -pyöristä on päivittymässä 2023 vuosimalliin vielä tässä kuussa.

    Nyt alkoi sitten harmittamaan tuliko tässä tehtyä virhe tilauksen suhteen, ja olisiko pitänyt odottaa tuota vuosimallin päivitystä? Maksoin seiskan 2022 mallista täyden listahinnan. Pystyn vielä peruuttamaan nykyisen tilauksen, mutta jos teen niin ja odotan tuon 2023 -mallin julkistuksen, niin onko riskinä, että uusi pyörä saapuu sitten joskus syksyllä, jos silloinkaan?

    Tähän ei varmasti ole mitään yksiselitteistä vastausta, mutta ajattelin että olisiko jollakulla
    foorumilaisella aiempaa kokemusta siitä, lähteekö nuo 22 mallin jämät alennukseen kun uusi vuosimalli saapuu, ja onko aiempina vuosina uutta mallia ollut saatavilla varastossa heti julkistuksen jälkeen?

    Luulen että minulla on tämä viikonloppu aikaa päättää tilauksen peruutusnapin osalta, kunnes nykyinen tilattu pyörä lähtee kuljetukseen.

    Update tähän: Katselin myös että Spectral:ON CF 7 löytyisi suoraan hyllystä. Hiilikuiturunko, isompi akku ja käytännössä kaikki komponentit paremmat kuin Neuronissa, ja hintaa ainoastaan 600€ enemmän. Speksien ja jälleenmyyntiarvon kannalta tuo Spectral olisi varmaan parempi valinta, mutta henkilökohtaisesti omat ajot ovat enemmän kevyempää polkua ja soratietä, joten mietin onko tuo Spectral turhan järeä ja ajoasennoltaan epämukavampi Neuroniin verrattuna? Harmittaa kovasti, kun näitä ei oikein pääse koeajamaan missään.
    Viime kesänä yhden päivän ajoin Neuron:ON 8:lla Fiskarsissa ja nyt ollut puoli vuotta Spectral:ON CF 7 ja en kyllä keksi mitään paikkaa missä mieluummin ajaisin Neuronilla kuin Spectralilla ihan lähtien hiekkatiestä ja päätyen vaikeisiin polkuihin. :-) Hieman pidempää joustoa ei kyllä huomaa oikein mitenkään negatiivisesti ja ajoasento mielestäni parempi koska Spectralissa on jyrkempi satulakulma. Myös tuo mullet setup eli 27.5" takana tekee pyörästä ketteremmän.

  7. #517
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.212
    Jahas, uusi Neuron:ON CF tulossa 9.6. Saas nähä onko yhtä onnisteeseen suuntaan viety GEO kun tuossa luomuversiossa. Saa nähä, mihin ajaa hinnan. Ja voishan tässä olla kenties Canyonin avaus kevyiden sähkärien kategoriaan?

    https://www.canyon.com/fi-fi/electri.../neuron-on/cf/

    Kuvasta päätellen ei kyllä kevyeltä ainakaan näytä.

  8. #518
    Löytyykö täältä Neuronn6 omistajia jotka olis päivittänyt keulaa? Mikähän olisi hyvä vaihtoehto tuon 130mm 35 silverin tilalle. Hieman järeämpään ajoon sopivampi, tai edes hieman kevyempi.
    Pystyykö kokoa kasvattamaan esim 130>150mm vai onko 20mm liikaa tuohon runkoon? Anyways, vinkkejä kaivataan

  9. #519
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.212
    Rock Shox Pike ja Fox 34 on niitä keveämpiä vaihtoehtoja siellä 1800-1900g tuntumassa. Sitten vähän järeämpänä Rock Shox Lyrik ja Fox 36 jossain 2000-2100g paikkeilla.

    Kaikki edellä mainitut kyllä ulosmittaa useimpien kuskien ajokyvyt maastossa kuin maastossa.

  10. #520
    Onkohan tuo Neuronin AL mallikin päivittymässä lähiaikoina, kun se CF tulee boschin koneella ja se Grand canyon mallikin on päivittynyt boschin koneeksi. Onkohan noilla shimanon ja boschin koneessa niin paljoa eroa, että sitä mahdollista uutta mallia kannattaisi odotella. Tietty uusi malli saattaa tuoda jotain muutakin uutta, mutta onkohan muutoksista tihkunut mitään tietoa kenellekään?

  11. #521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Rock Shox Pike ja Fox 34 on niitä keveämpiä vaihtoehtoja siellä 1800-1900g tuntumassa. Sitten vähän järeämpänä Rock Shox Lyrik ja Fox 36 jossain 2000-2100g paikkeilla.

    Kaikki edellä mainitut kyllä ulosmittaa useimpien kuskien ajokyvyt maastossa kuin maastossa.
    Käykö tämä alkuperäisen tilalle neuroniin?
    https://www.bike-discount.de/en/fox-...-tapered-boost
    Olisi hyvässä alennuksessa.

  12. #522
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.212
    Pitäisi kyllä sopia. Vaatii toki sitten ohjainlaakerin alakoolin siirron keulasta toiseen, kaulaputken lyhentämisen sopivaksi, kävyn asentamisen kaulaputkeen ja mahdollisesti erilaisen jarrusatulan kiinnitysadapterin riippuen nykyisestä setupista.

    Toin sun linkkaaman keulan normihinta on kyllä ihan hattiwatti hinta.

  13. #523
    Työsuhde pyörän hankinnan aika alkais olemaan ja Neuron on 6 ois melkein 4k budjetissa mutta M kokoista ei ole ihan heti saatavilla niin kysymyksenä kuinkahan paljon eroa on M ja L koon pyörillä. Pituutta itellä 174cm niin suosittelee M kokoa. Tulee työmatka ajoon ja satunnaiseen maastoajoon...

  14. #524
    Oli tuo sama ongelma Neuronmissa, uudenkarhean pyörän akku putosi pari kertaa ajossa. Canyon neuvoi itse säätelemään lukituksen kanssa, mutta antoi vaihtoehdoksi käyttää huollossa heidän piikkiin. Valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon ja nyt joutuu akkua painamaan kunnolla kiinni, että naksahtaa pohjaan, eli on selvästi tiukempi kuin ennen säätöä. Tosin vielä on akun ympärillä remmi, koska luotto lukituksen pitoon ei oo enää kovin korkea. Akku toivottavasti selvisi putoamisista kosmeettisia vaurioin, jotka hieman kismittävät, mutta semmoista se joskus on.

  15. #525
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Jos joku on miettinyt pyörivän massan pienentämistä, niin punnitsin tuossa vakio-osat 2022-mallisesta Neuron 6:sta samalla kun vaihdoin osia.

    Rodi TRYP 30 kiekkosetti 2301 g.
    Jarrulevyt 477 g + Center Lock lukitusrenkaat 40 g.
    Sisäkumit 486 g.

    Pitempi tarina blogissani: https://konkeli.com/2023/08/01/sahko...-keventaminen/

  16. #526
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Jatkoin nyt Neuron 6:n parantelemista.

    Keula RockShox 35 Silver -> RockShox Pike Select. Kevennys 854 g.
    Tanko FSA Comet -> Race Face Next R 35. Kevennys 103 g.

    Enemmän juttua täällä:
    https://konkeli.com/2023/09/27/sahko...a-ohjaustanko/

  17. #527
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.167
    Terve JJu. Lueskelin juttusi keulan ja ohjaustangon vaihtamisesta. Hyvä ja yksityiskohtainen selostus kuvien kera. Keulan säätöjen osalta tuli vielä mieleen, että mahdollisten tokeneiden lisäämisen lisäksi/sijaan voisit vähän lisätä keulaan ilmaa. Jos keula tuntui pohjaavan tuolla sagilla ja kenties tuntui myös silti vähän kovalta. 30 % sagi keulassa on nimittäin hieman suurempi kuin ehkä suositellaan (perän osalta normaali suositus on 27-30% tienoilla mutta keuloissa 20-25%). Oletko katsonut mitä painetta uudelle keulallesi sinun painolla rockarin trail head appi ehdottaa? . 20-25% sagilla pohjaaminen vähenee ja keula pysyy myös normaaliajossa paremmin sillä jouston alueella, jossa herkkyys on parempi. Liian pienen ja siten suuren sagin kanssa taas jousitus liikkuu jo enemmän siellä puolessa välissä joustoa jossa progressiivisuus alkaa vaikuttaa ja reagointiherkkyys pieneen tärinään on huonompi. Hieman kovempi paine ja pienempi sagi saattaa siis saada keulan toimimaan paremmin myös pikkujuurakossa ja vastaavassa, kun keula pysyy sille paremmalla alueella.

    Ja herkkyyteen voi kyllä auttaa myös uudellekin keulalle perushuolto. Eli ihan vain perusöljynvaihto alajalkoihin ja rasvat. Niin tylsää kuin se onkin, että uusia keuloja joutuu availemaan parhaan toiminnan esille saamiseksi. Ehkä samalla voit vaihtaa sen miettimäsi 10 mm pidemmän ilmaruodon jos keulan menet muutenkin avaamaan.

  18. #528
    Kiitokset JJu näistä raporteista! Laitoin itsekin kuitukiekot alle, kevyemmät jarrulevyt ja hetkeksi nurkista löytyneet Tubolitot sisureiksi, mutta niissä aikanaan ollut tyhjenemisongelma (ilmeisesti venttiilinjuuresta) ei ollut itsekseen muuttunut mihinkään.

    Piken offset taitaa olla 44 mm ja ensiasennuskeulan 51 mm. Pidemmän offsetin keuloja on huonommin tarjolla. Tuntuuko ero ajaessa mitenkään?

    Onko kokemusta nykyistä edellisen mallin (eli JJu:n kanssa samanlaisen) pyörän varustamisesta 2,6 tai 2,8 tuuman Piikkisioilla? Luomussa käytössä olleet 2,25 Piikkisiat näyttää 30 mm:n vanteella vastaavan suunilleen noita 2,6 tuuman ensiasennus-Nobby Niccejä. Fillaripäiväkirjan Youtube-videon mukaan ei takana 2,6 mahdu pyörimään. https://youtu.be/3vmIQVTiI8E?si=8SawfvHrX2ovQA35

  19. #529
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuutti Katso viesti
    Kiitokset JJu näistä raporteista! Laitoin itsekin kuitukiekot alle, kevyemmät jarrulevyt ja hetkeksi nurkista löytyneet Tubolitot sisureiksi, mutta niissä aikanaan ollut tyhjenemisongelma (ilmeisesti venttiilinjuuresta) ei ollut itsekseen muuttunut mihinkään.

    Piken offset taitaa olla 44 mm ja ensiasennuskeulan 51 mm. Pidemmän offsetin keuloja on huonommin tarjolla. Tuntuuko ero ajaessa mitenkään?

    Onko kokemusta nykyistä edellisen mallin (eli JJu:n kanssa samanlaisen) pyörän varustamisesta 2,6 tai 2,8 tuuman Piikkisioilla? Luomussa käytössä olleet 2,25 Piikkisiat näyttää 30 mm:n vanteella vastaavan suunilleen noita 2,6 tuuman ensiasennus-Nobby Niccejä. Fillaripäiväkirjan Youtube-videon mukaan ei takana 2,6 mahdu pyörimään. https://youtu.be/3vmIQVTiI8E?si=8SawfvHrX2ovQA35
    Itsellä oli -21 Neuronissa viime talvena 2,25" Piikkisiat. Mahtuivat hyvin olemaan, en ehkä kauheasti leveämpiä lähtisi testaamaan.

  20. #530
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    20-25% sagilla pohjaaminen vähenee ja keula pysyy myös normaaliajossa paremmin sillä jouston alueella, jossa herkkyys on parempi. Ja herkkyyteen voi kyllä auttaa myös uudellekin keulalle perushuolto. Eli ihan vain perusöljynvaihto alajalkoihin ja rasvat. Niin tylsää kuin se onkin, että uusia keuloja joutuu availemaan parhaan toiminnan esille saamiseksi.
    Kiitos vinkistä, kokeilen ehdottomasti jatkossa ajaa isommilla paineilla. Tuo huoltovinkki on myös ilmeisesti erittäin aiheellinen, sillä 35 Silver vaati lisää ilmaa parin kolmen viikon välein, kun taas Deluxe Select R -takaiskariin on saanut pumpata painetta lisää ainakin kerran viikossa eli liekö tiivisteet kuivina kasaan pantuja. Nythän tässä on talvella aikaa näitä huoltaa ja keskittyä "huoltovapaalla" täysjäykällä läskillä polkemiseen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuutti Katso viesti
    Piken offset taitaa olla 44 mm ja ensiasennuskeulan 51 mm. Pidemmän offsetin keuloja on huonommin tarjolla. Tuntuuko ero ajaessa mitenkään?
    Teoriassa Piken 42 mm offsetin pitäisi tehdä pyörästä vähän hitaammin ohjautuva ja vakaampi nopeissa laskuissa. Toisaalta, kun pyörän ohjauskulma on lähtöjään nykymittapuulla jyrkähkö 67,5 astetta, niin ei tuo toki miksikään alamäkitykiksi muuttune offsettia justeeraamalla . Itse asiassa en ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, tai sitten reilusti keventynyt keula teki pyörästä hauskemman ohjastettavan offsetin muutoksesta huolimatta.

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.05.2019, 18.39
  2. Canyon neuron cf
    By Mönkiäinen in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 14.05.2019, 16.41
  3. Neuron al 8 0
    By nenokkias in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 12.10.2018, 10.30
  4. Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 04.03.2018, 16.45
  5. Canyon Neuron kaupunkipyöränä
    By formulastara in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 04.01.2018, 19.00

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •