FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 134 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 84 124 132 133 134 135 136 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.991 - 4.020 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #3991
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J3K Katso viesti
    Toivon mukaan huomenna posteljooni tuo Black Ice 300:t. Toivon mukaan sitten loppuviikosta on jo jotain kokemusta ja mittoja antaa.

    Pitkään mietin pitäisikö ottaa varman päälle ja laittaa ISP:t kun olisi saanut saksasta halvemmalla eikä näistä ei juuri ole mitään juttua ollut.
    Yön yli venyneenä ja 20mm sisälevyisellä vanteella 2.25" on 58mm leveä.

    +Eivät tuntuneet niin ankkureilta mitä luulisi
    +Napsahti sen verran hyvin vanteelle että sovitteen puolesta voisi toimia tubelessina vaikkei sitä virallisesti ole
    +Jääpito

    -Aika kierot, tosin en tiedä johtuuko säilytyksestä/kuljetuksesta
    -Sivuttaispito olematon sohjossa ja lumella
    -Todella jäykät. Kyljessä lukee min 2.8bar, kenties kirjoitusvirhe?
    -Ehkä paremman rullaavuuden toivossa joka 3. keskinappula on nastaton, mutta epäilen että huonolla tuurilla jarruttaessa ei yksikään nasta osu kunnolla tietyssä renkaan asennossa.

  2. #3992
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Gravel -pyörään olisi tarkoitus hankkia nastarenkaat 650b -kiekoille.
    Pyöränä on 2023 Spessu Diverge eli alle mahtuu 2.1" renkaat.
    Tarkoituksena olisi ajaella kevyen liikenteen väyliä jne. eli metsäpoluille ei ole pyörällä tarkoitus talvella mennä.
    Näin ollen ajattelin vaihtoehtoina
    - 45NRTH Kahva Tubeless 27.5 x 2.1"
    - Suomi Tyres Routa Tubeless 27.5 x 2.1"

    Hintaerohan on huima kun Routaa saa n. 69€/kpl ja Kahva maksaa 149€/kpl.
    Roudasta on oltu tässäkin viestiketjussa montaa mieltä ja ilmeisesti laadunvaihtelua on aika paljon (no sen verran, että meni firma konkkaan).
    Mutta onko Kahva kaksinkertaisen hinnan arvoinen a) toimivuudeltaan (pito, rullaavuus) ja b) laadultaan?

  3. #3993
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    320
    Mulla oli cyclossa noi roudat pari vuotta sitten. Hyvä rengas muuten mutta tubeless ei siinä toiminut. Nyt on gravel 650b koossa ni en löytänyt routaa tossa koossa. Otin noi 45 Nrth 38 mm. Ne jo alla mut kauhean liukkaita kelejä ei vielä ollut ni paha sanoa ominaisuuksista. Ei kauhean rullaavat ainakaan kesärenkaisiin verrattuna.Noi roudat ainakin kauheat sepelin kerääjät mitä nää 45 Nrth ei tunnu olevan.

  4. #3994
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Kiitos kommenteista!
    Routaa löytyy tosiaan 27.5 x 2.1" koossa myös: https://rtech.fi/tuote/suomi_tyres_r...gas?attr1_id=0

  5. #3995
    Liittynyt
    03/2020
    Viestit
    49
    Kenda Klondike löytyy myös 27.5x2.1 koossa. Ei mitään kokemuksia koko renkaasta, ajattelin vain mainita jos ei ole omaan silmääsi tuo osunut.

    Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla

  6. #3996
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    320
    Noita oli tosiaan mainoksissa mut sit ku tilaili oli jokapaikasta loppu ainakin sillonku hain.

  7. #3997
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikae1 Katso viesti
    Kenda Klondike löytyy myös 27.5x2.1 koossa. Ei mitään kokemuksia koko renkaasta, ajattelin vain mainita jos ei ole omaan silmääsi tuo osunut.

    Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla
    Joskus oli Klondiket, en mitään ihmeempää muista

    .26" kokoisina.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  8. #3998
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Tällainen topiikki löytyi internetin syövereistä arkistoituna, sinne kun kommentoi niin varmaan näkyy taas foorumillakin

    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...ssariin/page48

  9. #3999
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Roudat tuli jotain vuosi sitten CrossCheckiin ja olen tykännyt (42-622). Sepeliä ei täällä juuri levitetä joten siitä en osaa sanoa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  10. #4000
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    ISP 29x2.25" Liteskininä ei-tubelessina ei ihan toiminutkaan Laufin haarukan kanssa. Nastat raapi hieman, kun oikein rymisteli, vaikka tilaa riitti sivuilla. Mitään jälkiä tuosta ei onneksi jäänyt, kun oli pari kerrosta Gorilla-teippiä suojana, siihenkään ei näyttänyt jäävän mitään jälkeä. Taakse menikin sitten ihan ok, kun antoi dremeliä reunanappuloille. Jäykän haarukan kanssa nuo varmaan menisivät ihan hyvin, mutta se olisikin sitten oma investointinsa ja tykkään tuon lehtijousihaarukan ajotuntumasta todella paljon. Toisaalta en usko tarvitsevani graveliin talveksi mitään nappularengasta, kun tallista löytyy myös täpäri ja läskipyörä. ISP:n ajotuntuma oli sisureilla vähän luotaantyöntävä, kun on tottunut tubelessiin eivätkä ne rullanneet ainakaan yhtä hyvin kuin Roudat. En saanut niitä tiivistymään tubelessina, kyljet vuotivat kuin seula, vaikka annoin litkujen tekeytyä kylkiin yön verran. Nämä oli jotain vanhempaa mallia ja alkoivat olla vähän kuluneet kyljistä, kaverikaan ei ollut saanut näitä tiivistymään.

    Routien kanssa oli aika lailla Pahoja Tubeless ongelmia ennen ISP-kokeilua, ne nousivat hyllylle talven varastoinnin jälkeen tosi helposti jalkapumpulla ja tiivistyivätkin, mutta paineet katosivat pari kertaa yhtäkkiä ajossa. Ei ollut mitään reikiä, joten paineiden katoaminen oli vähän mystinen juttu aluksi. Muistaakseni ne tekivät noin viimekin talvena. Huomasin sitten renkaat irrotettuani, että reunalangan kohdalta oli alkanut irrota kumia, joten kävin molempien renkaiden reunat mattoveitsen kanssa läpi ja leikkasin irtonaiset palat pois. Laiskana en ollut jaksanut putsata litkuja kunnolla viime talven (ja tuskin edeltävänkään talven) jälkeen, joten reunalankoihin oli kasvanut pieniä ns. "stanimaleja" litkusta. Sekin vaikutti varmasti renkaan istumiseen kehälle. Nyt kun irrotin nuo reunalankojen irtonaiset kumipalat (itse metallinen reunalanka on siis ehjä) sekä nuo litkujäämät, rengas piti ainakin yön ajan paineet hyvin. Laitoin myös varmuuden vuoksi kierroksen lisää vanneteippiä, kun nuo istuvat vähän löysästi kehälle.

    Ehkä mä ajan noilla vielä neljännen talven, nämähän ovat niitä ihan ensimmäisiä 50 mm Routia, joita on valmistettu. En tiedä ihan tarkkaa kilometrimäärää mitä olen ajanut noilla Roudilla, varmaan ainakin 10 000 km ja ei ole irronnut kuin muutama nasta. Kyljissä alkaa olla vähän hapertumaa, mutta ei ole mennyt tappajasepeli kertaakaan läpi mistään. Racekingeihin sen sijaan tulikin yhdellä lenkillä kaksi paikkaamista vaativaa reikää. Harmi sinänsä, että niitä SL-kylkisiä Routia ei tullut koskaan markkinoille, se olisi varmaan aika nopea talvirengas. Ei näidenkään kyljet toisaalta mitenkään valtavan paksut ole. Saa nyt nähdä sitten pysyykö noissa ilmat litkujen kanssa enää sisällä, mutta sisureilla en haluaisi ajaa enää missään olosuhteissa.

    Mikä olisi sitten kun Roudista aika jättää tämän hetken nopein saatavilla oleva gravel-nastarengas koossa 40-55 mm? Griswold taitaa olla leveillä kehillä just ja just 40 mm, joten se olisi yksi vaihtoehto. Ilmeisesti niiden uusi malli on edellistä hitaampi, kun niihin on tullut uudenlaiset nastat, jääpito onkin sitten varmaan parempi. Gravdal 45-millisenä 60 TPI mallisena on varmaan myös ihan hyvä, mutta törkeän kallis. Continental Contact Spike toimii vissiin 42-millisenä tubelessina, mutta on aika painava kokoonsa nähden (yli 1 000 g?). Nicetrackeja ei saa mistään ja ei kohta Routiakaan. Marathon Winteriin en koske enää ja alle 40 mm renkaita en halua käyttää. Siinä ne vaihtoehdot taitavat sitten aika pitkälti olla.

  11. #4001
    Mahtuisko 2,25x29 Kahva pyörimään? Perhanan arvokkaitahan ne kyllä on.

  12. #4002
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    Mahtuisko 2,25x29 Kahva pyörimään? Perhanan arvokkaitahan ne kyllä on.
    Joo ne mahtuisi kyllä, paino taisi olla 900 g joten ei mitkään pahat ankkurit. Ne 60 TPI Kahvat taisi olla joku 125 e kpl Saksassa.

  13. #4003
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    ...Griswold .. Ilmeisesti niiden uusi malli on edellistä hitaampi, kun niihin on tullut uudenlaiset nastat, jääpito onkin sitten varmaan parempi...
    Joo, kyllä se "uusi" malli rullaa huonommin. Ne nastat on ehkä turhan ulkonevat. Mutta siksi myös pitääkin.


  14. #4004
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    ISP:n ajotuntuma oli sisureilla vähän luotaantyöntävä, kun on tottunut tubelessiin eivätkä ne rullanneet ainakaan yhtä hyvin kuin Roudat. En saanut niitä tiivistymään tubelessina, kyljet vuotivat kuin seula, vaikka annoin litkujen tekeytyä kylkiin yön verran.
    Tässä kanssa pohdiskellut että pitäisikö nastat laittaa litkun vai sisurin kanssa. Varmaan sisurit on varmemmat ISP:n kanssa. Mutta tuo ajotuntuma kiinnosti, miten sen eron huomaa? Anteeksi tyhmältä kuulostava kysymys, mutta itse kun en huomaa mitään eroa sisuri-litku ajotuntumassa.

  15. #4005
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tässä kanssa pohdiskellut että pitäisikö nastat laittaa litkun vai sisurin kanssa. Varmaan sisurit on varmemmat ISP:n kanssa. Mutta tuo ajotuntuma kiinnosti, miten sen eron huomaa? Anteeksi tyhmältä kuulostava kysymys, mutta itse kun en huomaa mitään eroa sisuri-litku ajotuntumassa.
    Ei ole ollut ISP:tä alla litkutettuna, joten tämä jää vähän mutu-tuntuman perusteella arvioiduksi. Ajoin samaa pätkää XC-pyörällä jousitus lukossa Piikkisioilla ja inserteillä sekä lehtijousitetulla Laufilla ISP:llä sisureilla ja Racekingeillä inserteillä ja litkutettuna. Paineet n. 1.5 bar joka renkaan kohdalla. ISP veteli ihan minne sattuu ja hakkasi käsille, Raceking meni huomattavan tasaisemmin ja Piikkisiat vähän hitaammin, mutta pehmeämmin kuin ISP:t. Varmaan uusi ISP litkutettuna voisikin olla parempi.

  16. #4006
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Kyllä ne kaikki Liteskini ISPitkin on saanut litkutettua, kun vaan on tehnyt ensin kalvon Caffelatexilla, Orangella tai vastaavalla.

  17. #4007
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Kyllä ne kaikki Liteskini ISPitkin on saanut litkutettua, kun vaan on tehnyt ensin kalvon Caffelatexilla, Orangella tai vastaavalla.
    Mulla taisi olla sen verran hapertuneet renkaat, että sekään ei auttanut. Pitää kokeilla sitten uudestaan, jos saan ajettua Piikkisiat loppuun.

  18. #4008
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    ISPeet laitoin toisille kiekoille tuossa viikko sitten, kun näytti talvea tulevan. Ei sitten tullutkaan. Paineet pysyneet vaikka metriäkään en ole ajanut. Asennus meni kuin ajatus ilman mitään kommervenkkejä. Vanteet WTB STi25. Magic milk hi-fibre litkut
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  19. #4009
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.626
    Cross-postataan tännekin.

    Polkupyörien nastarenkaiden valmistus jatkuu Lieksassa – kilparengasvalmistaja ostaa konkurssiin menneen Lieksa Tyresin



    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/k...a-4098f302828a

  20. #4010
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    No tämähän on hieno uutinen sekä Lieksalle että meille pyöräilijöille!
    Josko ne Routa SL:tkin joskus tulisivat myyntiin sitten...

  21. #4011
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.220
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Cross-postataan tännekin.

    Polkupyörien nastarenkaiden valmistus jatkuu Lieksassa – kilparengasvalmistaja ostaa konkurssiin menneen Lieksa Tyresin

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/k...a-4098f302828a
    Suomi Tyres -renkaiden jakelijana toimii jatkossa Pohjoismaissa yksinoikeudella Shimano Nordic.”

    Ja sitten taas saadaan foorumilla ihmetellä, että kuinka ihmeessä jopa Suomessa valmistetut nastarenkaatkin voi maksaa suomalaisessa kivijalassa enemmän kuin saksalaisessa verkkokaupassa…
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #4012
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Suomi Tyres -renkaiden jakelijana toimii jatkossa Pohjoismaissa yksinoikeudella Shimano Nordic.”

    Ja sitten taas saadaan foorumilla ihmetellä, että kuinka ihmeessä jopa Suomessa valmistetut nastarenkaatkin voi maksaa suomalaisessa kivijalassa enemmän kuin saksalaisessa verkkokaupassa…
    Niin tämähän on vähän kaksipiippuinen juttu. Kun jokainen välikäsi ottaa oman osuutensa, mutta toisaalta tuollaisen tukkurin kanssa tehty diili takaa sellaiset määrät ettei taas puolen vuoden päästä laiteta lappua luukulle.

    Nyt tuli sisäänajo valmiiksi Black Iceille, 1.6 bar ei enää hakkaa käsille, mietin vaan jos uskoisi sitä kyljessä olevaa min. 2.8 bar että toimisiko muualla kuin järven jäällä. Olisi pitänyt vaan hankkia se toinen kiekkosetti ja vaihdella päivän kelin mukaan nappuloiden ja nastojen välillä.

  23. #4013
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe;[URL="tel:3239772"
    3239772[/URL]]Cross-postataan tännekin.

    Polkupyörien nastarenkaiden valmistus jatkuu Lieksassa – kilparengasvalmistaja ostaa konkurssiin menneen Lieksa Tyresin



    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/k...a-4098f302828a
    Mainiota, toivottavasti piikkisikojen valmistus jatkuu, ja paljon parempi laatuisena

  24. #4014
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    No tämähän on hieno uutinen sekä Lieksalle että meille pyöräilijöille!
    Josko ne Routa SL:tkin joskus tulisivat myyntiin sitten...
    Jes, saa sitten jatkaa suomalaisilla nastarenkailla tämän talven jälkeen. Roudat ja Piikkisiat alkavat molemmat olla vaihtokunnossa, mutta menevät vielä yhden talven. Varmaan isompi organisaatio tarkoittaa laajempaa jakeluketjua ja parempaa laadunvalvontaa, ainakin toivottavasti.

  25. #4015
    Tarkoitus on hankkia emtb-pyörään Piikkisian nastarenkaat. Orkkiskoko on 27,5x2,80". Pohdin vaan kannattaako hankkia 2,60" vai 2,80" leveänä. Leveyserohan noissa on laskennallisesti kaikki 5 mm:iä. Suuremman pintapaineen saa maahan kapeammalla renkaalla, kuten myös vähäisemmän vierimisvastuksen, mutta onko tuolla leveyserolla oikeasti mitään vaikutusta mihinkään. Käytän harvakseltaan avustusta ja ajelen pääosin pyöräteillä työmatkaa, jos sillä on jotain merkitystä. Metsässä, hangessa tai jäällä tulee ajeltua harvemmin.

  26. #4016
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    60
    Löytyykö nastasuosituksia 26" maasturiin? Ice spiker pro kiinnostaisi, mutta sitä saa noin pienenä vain wired-versiona (performance), joka on raskaampi ja rullaa huonommin. Tuo on tulossa juniorin pyörään, niin keveys ja rullaavuus kiinnostaisi. Onko parempia vaihtoehtoja tarjolla?

  27. #4017
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EemeIi Katso viesti
    Löytyykö nastasuosituksia 26" maasturiin? Ice spiker pro kiinnostaisi, mutta sitä saa noin pienenä vain wired-versiona (performance), joka on raskaampi ja rullaa huonommin. Tuo on tulossa juniorin pyörään, niin keveys ja rullaavuus kiinnostaisi. Onko parempia vaihtoehtoja tarjolla?
    Aika nihkeästi on tarjontaa tuossa koossa.

    Minä laitoin pojalle nuo 26" Ice Spikerit alle ja on ne paremmat, kuin 24" Marathon Winterit viime talvena. Pysyy paremmin pystyssä sohjossa eikä ne nyt niin paljon huonommin rullaa, kuin tuollainen "rullaavan" näköinen nastarengas

  28. #4018
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    45NRTH Gravdal 26 x 2.0 löytyy myös, voi rullata paremmin kuin ISP.

  29. #4019
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Vihti
    Viestit
    1.379
    Tonne toiseen paikkaan jio kirjoitinkin "Sen verran voin tähän todeta että 15 vuotta vanha Nokian A-sarjalainen nastarengas ei pidä sitten yhtään ylämäessä. meenpä ostaan uudet nastarenkaat."
    Aikoinaan oli vaikeeta löytää kapeita nastarenkaita ja ei niitä tässä lähikaupoissa vieläkään ole, mutta nyt onneksi on saatavilla 30-622 nastagummeja ainakin isommista kylistä.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!


    http://pd.kuvat.fi/

  30. #4020
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Mahtaisiko Contact Spike 240 28 42mm rullata yhtä hyvin tap paremmin kuin Gravdal? Jos laittaisikin sen graveliin taakse (edessä Gravdal). Säästäisi toista Gravdalia tai laittaisi sen Cyclon etukumiksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •