Mezcalissa on keskellä sellainen reilun 5mm rullaava kuvio ja kun alusta on epätasainen rengas alkaa ohjaaman tämän kuvion sivuille. Se vaatii tätä ohjailua ja keskittymistä, ainakin loivempikulmaisessa xc-pyörässä. Lähinnä ongelma tulee teknisissä nousuissa, kuten Fiskarsin jyrkimmissä kivikko-juurakkonousuissa. Normaalisti menee kaikki ajamalla, mutta näillä renkailla tuli yksi jalka kosketus ja toinen puuhun nojailu. Alemmat rengaspaineet vähentävät ongelmaa, mutta toki samalla rullaus kärsii. Ja yleisellä tasolla Trek Top Fuel on esim Bontrager XR2-renkailla parhaita XC-pyöriä traileille ja Mezcalit muuttavat sen luonteen täysin XC/maraton-pyöräksi.






Lainaa viestiä vastauksessa
Mutta parempi tietty jos ei anna kalustossa tasoitusta, ei voi ainakaan sitä syyttää.. 2.6” Barzo on suht järeä vielä, tai keskitasoa, 820g/rengas. Riippuu tietysti missä ja millaisessa olosuhteissa ajaa, mutta aika paljon kevyemmilläkin veikkaan ajeltavan kisoja.
Renkaiden vaikutusta on tullut joka tapauksessa pohdittua jo ihan työmatkafillarin kanssa, kun talvirenkaiden vaihdossa (Schwalbe Kojak -> Ice spiker pro) vauhti hidastuu noin kymmenen prosenttia, tai jopa enemmän. En toki meinaa, että xc-renkaan ja alamäkipainotteisen renkaan rullaavuusero olisi samaa luokkaa kuin noilla edellämainituilla slicksillä ja järeällä nastarenkaalla, mutta jokusen prosentin varmasti.
No Spessultahan löytyy S-works Renegade ja Schwalbelta mm Thunder Burt jos nopeimpia haluaa. Noilla tuli XC-kisaa ajettua joskus.

Kirjanmerkit