ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 68 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 58 66 67 68 69 70 78 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.011 - 2.040 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #2011
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Mr. Herse voisi tehdä yhden kuvion lisää, sellaisen mikä menisi nykyisten väliin, mutta sitten voisi käydä niin, että nykyisten myynti lopahtaisi. Nykyisillä kuvioilla tarvii olla molemmat.

    Sellainen tuli mieleen, että onko kukaan koskaan vertaillut Gravel Kingiä ja Endurancea rinnakkain? Endurancen kylkien väri nimittäin muistuttaa erehdyttävästi GK:ta. En vihjaile mitään, mutta…
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #2012
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mr. Herse voisi tehdä yhden kuvion lisää, sellaisen mikä menisi nykyisten väliin, mutta sitten voisi käydä niin, että nykyisten myynti lopahtaisi. Nykyisillä kuvioilla tarvii olla molemmat.

    Sellainen tuli mieleen, että onko kukaan koskaan vertaillut Gravel Kingiä ja Endurancea rinnakkain? Endurancen kylkien väri nimittäin muistuttaa erehdyttävästi GK:ta. En vihjaile mitään, mutta…
    Just de. Terra speediä vastaava.

    Ja joo, pitäisi verrata rullauksia endurancen ja panan plussan välillä.

  3. #2013
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Just de. Terra speediä vastaava.

    Ja joo, pitäisi verrata rullauksia endurancen ja panan plussan välillä.
    Eiks sit voi laittaa vaan contia? Onhan se tolla alumiinirummulla ainakin nopeempi kun herse. Vai onko noi muuten niitä standard kylkisiä

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  4. #2014
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Just de. Terra speediä vastaava.

    Ja joo, pitäisi verrata rullauksia endurancen ja panan plussan välillä.
    Vai Endurance vs. tavallinen GK ja Endurance Plus vs GK Plus?

    EL ja Standard on ne alkuperäiset, Compassin aikaiset renkulat, jotka oli olemassa jo ennen Gravel Kingiäkin. Endurance tuli arkkinoille myöhemmin, kun Compass oli jo muuttunut Herseksi ja GK oli tullut markkinoille. Endurance Plus tuli Herselle sen jälkeen, kun GK Plus oli tullut Panalle. Voi toi olla sattumaakin, mutta vähän liian monta asiaa osuu yksiin.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Eiks sit voi laittaa vaan contia? Onhan se tolla alumiinirummulla ainakin nopeempi kun herse. Vai onko noi muuten niitä standard kylkisiä

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Jos ei usko, että tosioloissa tärinänvaimennuksellakin on vaikutusta rullausherkkyyteen, niin voi varmaan laittaa. Jos uskoo, niin Herse on parempi, koska se on samoilla paineilla mukavampi tai vaihtoehtoisesti yhtä mukava suuremmilla paineilla, jolloin se rullaa paremmin. Mitattua dataa ei ole, koska kukaan ei ole vielä keksinyt sitä Paatonin kaipaamaa vähän upottavaa irtosorarullaa
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #2015
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Eiks sit voi laittaa vaan contia? Onhan se tolla alumiinirummulla ainakin nopeempi kun herse. Vai onko noi muuten niitä standard kylkisiä

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Ei se kyllä ollut nopeampi ajopaineilla. Ja terra on liian kapea. Toivottavasti tuohonkin tulisi contilta korjaus.

  6. #2016
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Eikö tuo EL Herse ollut kaikilla paineilla rummulla nopeampi, mitä Conti Terra Speed? Extra low, low, jne. Vai enkö mää osaa tulkita oikein tuota taulukkoa?

  7. #2017
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Eikö tuo EL Herse ollut kaikilla paineilla rummulla nopeampi, mitä Conti Terra Speed? Extra low, low, jne. Vai enkö mää osaa tulkita oikein tuota taulukkoa?
    Oli ja vielä niin, että terra on nopeampi ainoastaan silloin kun sillä ajetaan max paineilla ja renellä extra low.

  8. #2018
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053


    ^BRR gravel-renkaiden kärkikuusikko pl. Rene Herset. Watti-sarakkeessa olevat arvot on laskettu samalla vauhdilla, painolla ja sisurilla kuin RH -testissä (alla).



    Lisäksi vielä RH:n pistosuojauspisteytys:
    Rene Herse Snoqualmie Pass 44-622
    Puncture Resistance Test Results (higher is better)
    Casing Extra Light Standard Endurance Endurance+
    Total Puncture Score Tread 33 Points 34 Points 41 Points 48 Points
    Total Puncture Score Sidewall 9 Points 7 Points 19 Points 23 Points

    Rene Hersen heikkous kilpailijoihin löytyy (kylkien) pistosuojauksesta, noin niinku teoriassa. Käytäntö voi olla teoriaa ihmeellisempää.

    Challenge Strada Bianca HTLR:ssä on sopivasti rullaavuutta ja pistosuojausta. BRR:ltä on tulossa Getaway HTLR:n testi niin saadaan 40mm vertailukohta Reneille ja Strada Biancalle.
    The older I get the faster I was

  9. #2019
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vai Endurance vs. tavallinen GK ja Endurance Plus vs GK Plus?
    Näissähän sattuu kylkien paksuudetkin aika lähelle toisiaan: RH EN 0.70mm vs. GK 0.70mm ja RH EN+ 0.75mm vs GK+ 0.80mm. Kulutuspinnassa Gravelkingeissä säästetään sitten hyvin paljon Rene Herseihin verraten.

    Pistin RH Endurancet, GK 40mm ja GK+ 35mm RR-tulokset exceliin ja piirsin kuvaajan. Kun kerran ovatten maksullista dataa (ja vaatisi siistimistä julkaisua varten), niin en suoraan kehtaa jakaa tuloksia tähän, mutta sanottakoon että hyvin samanlaisia käyriä näyttäisivät noudattavan. GK hieman Endurancen alapuolella, mutta Endurance+ voittaa GK+:n niukasti.

    Strada Bianca HTLR 36mm jää hieman RH SP Standardille pienillä paineilla, mutta menee ohi jossain 3bar korvilla. RR Med on tässä 3.4bar

  10. #2020
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Eikö tuo EL Herse ollut kaikilla paineilla rummulla nopeampi, mitä Conti Terra Speed? Extra low, low, jne. Vai enkö mää osaa tulkita oikein tuota taulukkoa?
    Mä en siis nähnyt kun tuon ilmaisen cx/gravel taulukon

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  11. #2021
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Joo, eli seuraavaksi vois kokeilla noita snowqualmie passeja EL kyljillä. Onko kukaan noilla ajellut vielä kun hiekoitus sepelit on maassa?

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  12. #2022
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vai Endurance vs. tavallinen GK ja Endurance Plus vs GK Plus?

    EL ja Standard on ne alkuperäiset, Compassin aikaiset renkulat, jotka oli olemassa jo ennen Gravel Kingiäkin. Endurance tuli arkkinoille myöhemmin, kun Compass oli jo muuttunut Herseksi ja GK oli tullut markkinoille. Endurance Plus tuli Herselle sen jälkeen, kun GK Plus oli tullut Panalle. Voi toi olla sattumaakin, mutta vähän liian monta asiaa osuu yksiin.




    Jos ei usko, että tosioloissa tärinänvaimennuksellakin on vaikutusta rullausherkkyyteen, niin voi varmaan laittaa. Jos uskoo, niin Herse on parempi, koska se on samoilla paineilla mukavampi tai vaihtoehtoisesti yhtä mukava suuremmilla paineilla, jolloin se rullaa paremmin. Mitattua dataa ei ole, koska kukaan ei ole vielä keksinyt sitä Paatonin kaipaamaa vähän upottavaa irtosorarullaa
    Väittikö joku näin?

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  13. #2023
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti

    Challenge Strada Bianca HTLR:ssä on sopivasti rullaavuutta ja pistosuojausta. BRR:ltä on tulossa Getaway HTLR:n testi niin saadaan 40mm vertailukohta Reneille ja Strada Biancalle.
    Niin ja getaway on hyvällä kuviolla. Olisiko jopa samalla rungolla, mitä strade bianca? Voi vertailla myös kuvion vaikutusta rullatestissä.

  14. #2024
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Joo, eli seuraavaksi vois kokeilla noita snowqualmie passeja EL kyljillä. Onko kukaan noilla ajellut vielä kun hiekoitus sepelit on maassa?

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    No ei missään nimessä. Samahan noita satasia on poltella nuotiossa.

  15. #2025
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin ja getaway on hyvällä kuviolla. Olisiko jopa samalla rungolla, mitä strade bianca? Voi vertailla myös kuvion vaikutusta rullatestissä.
    Runko on rakenteeltaan varmaankin sama. Getaway on aika iso rengas. Littanana muistaakseni 10 mm leveämpi kuin Steilacoom. Herseen verrattuna HTLR Getaway tuntui aluksi aika tönköltä, mutta notkistui sisäänajon myötä ja puolen vuoden kokemuksella se on mun mielestä ihan varteenotettava kilpailija Herselle. Kyljet HTLR:ssä on merkittävästi paksummat, kun ne on sitä huokoista materiaalia ja mun perstunuman mukaan Getawayt olisi tarkemmat paineiden suhteen. Sen mitä ehdin ennen lumen tuloa ajella niillä sepeliaikaan, niin ei ollut ongelmian sepeliflättienkään kanssa. Uutena ne kyljet on myös melko karsean väriset, enemmän keltaiset kuin tanwall, mutta onneksi erot kylkien väreissä tasoittuu ajamalla, varsinkin vannejarrupyörässä..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #2026
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No ei missään nimessä. Samahan noita satasia on poltella nuotiossa.
    Eli niillä voi ajaa vaan kesä ja heinäkuun? Olihan niillä kyllä paremmat pistosuojaus pisteet kun vaikka perus gravelking sliksillä. Ei paljoa kylläkään.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  17. #2027
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Eli niillä voi ajaa vaan kesä ja heinäkuun? Olihan niillä kyllä paremmat pistosuojaus pisteet kun vaikka perus gravelking sliksillä. Ei paljoa kylläkään.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    No aika harvalla sliksillä uskaltaa ajaa sepelillä. Tai ainakaan itse en ajaisi. Edullisimmilla ehkä, mutta noita 90e renkaita en edes miettisi.

  18. #2028
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin ja getaway on hyvällä kuviolla. Olisiko jopa samalla rungolla, mitä strade bianca? Voi vertailla myös kuvion vaikutusta rullatestissä.
    Challengen kauden 2022 mainoslehtisen ja webbisivujen mukana molemmissa on sama 260TPI "SuperPoly Corazza Armor" runko. Webissä pistosuojaukseksi kerrotaan PPS2, mainoslehtisessä PPS Ganzo, liekö noilla sitten muuta eroa kuin markkinointinimi. Sokerina pohjalla, Strada Biancasta tehdään myös 40mm versiota, eli sama kuin 40mm Getaway mutta ilman nappuloita? Viimeksi kun tsekkasin Strada Biancan saatavuutta nettikaupoissa niin 36mm oli levein löytämäni malli, ehkä tuo 40mm versio on tulossa kauppoihin myöhemmin.

    The older I get the faster I was

  19. #2029
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Challengen kauden 2022 mainoslehtisen ja webbisivujen mukana molemmissa on sama 260TPI "SuperPoly Corazza Armor" runko. Webissä pistosuojaukseksi kerrotaan PPS2, mainoslehtisessä PPS Ganzo, liekö noilla sitten muuta eroa kuin markkinointinimi. Sokerina pohjalla, Strada Biancasta tehdään myös 40mm versiota, eli sama kuin 40mm Getaway mutta ilman nappuloita? Viimeksi kun tsekkasin Strada Biancan saatavuutta nettikaupoissa niin 36mm oli levein löytämäni malli, ehkä tuo 40mm versio on tulossa kauppoihin myöhemmin.
    Muistaakseni getawaysta on myös esitelty leveämpi malli. Olikohan 45mm, mutten ole nähnyt tuota missään myynnissä.

    Edit: Tässä jutussa tuosta huhuttiin.
    https://bikerumor.com/challenge-geta...ires-and-more/

  20. #2030
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Muistaakseni getawaysta on myös esitelty leveämpi malli. Olikohan 45mm, mutten ole nähnyt tuota missään myynnissä.

    Edit: Tässä jutussa tuosta huhuttiin.
    https://bikerumor.com/challenge-geta...ires-and-more/
    Ja tuon jutun mukaan myös Strada Bianchasta olisi tulossa 45mm malli. Siinä olisi suora kilpailija Snoqualmie Passille.

    We’ve also been teased that the giant gravel slick Strada Bianca should also add a 45mm option around the beginning of 2022.
    The older I get the faster I was

  21. #2031
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No aika harvalla sliksillä uskaltaa ajaa sepelillä. Tai ainakaan itse en ajaisi. Edullisimmilla ehkä, mutta noita 90e renkaita en edes miettisi.
    Wtb horizon kesti ainaki mitä vaan. Taidan toistaiseks jättää noi viiksivahan hajuiset kumit vielä kauppoihin kun ei oikeen maistu rengastyöt tien poskessa.

    Edit. Vaikka saiskin parhaillaan 20W/pari säästöä verrattuna noihin hyllyssä pötköttäviin G-one R kumeihin mitkä pyörän mukana tuli

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  22. #2032
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Challengen kauden 2022 mainoslehtisen ja webbisivujen mukana molemmissa on sama 260TPI "SuperPoly Corazza Armor" runko. Webissä pistosuojaukseksi kerrotaan PPS2, mainoslehtisessä PPS Ganzo, liekö noilla sitten muuta eroa kuin markkinointinimi. Sokerina pohjalla, Strada Biancasta tehdään myös 40mm versiota, eli sama kuin 40mm Getaway mutta ilman nappuloita? Viimeksi kun tsekkasin Strada Biancan saatavuutta nettikaupoissa niin 36mm oli levein löytämäni malli, ehkä tuo 40mm versio on tulossa kauppoihin myöhemmin.

    Mikä ero noissa Handmade Clinchereissä on? Sisurillekko tarkoitettu?

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  23. #2033
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Wtb horizon kesti ainaki mitä vaan. Taidan toistaiseks jättää noi viiksivahan hajuiset kumit vielä kauppoihin kun ei oikeen maistu rengastyöt tien poskessa.

    Edit. Vaikka saiskin parhaillaan 20W/pari säästöä verrattuna noihin hyllyssä pötköttäviin G-one R kumeihin mitkä pyörän mukana tuli

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Frendeillä kyllä tuon näköisen WTB sliksit hajosivat suht vikkelään sepelillä. Ja soralla ja milloin missäkin. Eli kai se riippuu missä noilla ajaa.

  24. #2034
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Mikä ero noissa Handmade Clinchereissä on? Sisurillekko tarkoitettu?

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Noin arvelisin. Aiemmin en ole huomannut getawaysta edes olevan sisuriversiota. Nyt tuollainen ainakin challangen sivujen mukaan jo löytyy.

  25. #2035
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Herskoilla olen ajanut kaikkialla muualla paitsi kelvisepelillä. Hyvin on kestänyt n 7000km. Kaksi flättiä on tullut snakebitestä, jotka litku kuitenkin paikkasi. Ilman lisäyksellä selvittiin. Kyljet vieläkin hyväkuntoiset ja kulutuspintaakin on jäljellä. Panaracerin sliksin kulutuspinnasta tuli jo alle 2000km kohdalla litkuläikkiä läpi, näissä ei. Mutta eihän kaikilla kaikki kestä, saa nähdä milloin oma tuuri loppuu näiden kanssa.

  26. #2036
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Herskoilla olen ajanut kaikkialla muualla paitsi kelvisepelillä. Hyvin on kestänyt n 7000km. Kaksi flättiä on tullut snakebitestä, jotka litku kuitenkin paikkasi. Ilman lisäyksellä selvittiin. Kyljet vieläkin hyväkuntoiset ja kulutuspintaakin on jäljellä. Panaracerin sliksin kulutuspinnasta tuli jo alle 2000km kohdalla litkuläikkiä läpi, näissä ei. Mutta eihän kaikilla kaikki kestä, saa nähdä milloin oma tuuri loppuu näiden kanssa.
    No ei nyt ainakaan heti unohdeta sit näitä. Noilla snowqualmeilla kun ajais sit ihan maantiepyörienkin kanssa jotain lenkkiä, näkyy olevan noin 7W hitaampi kun nopein maantiekumi, ja se on kyllä kova saavutus. Ehkä pari wattia päälle aerodynamiikasta



    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  27. #2037
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Frendeillä kyllä tuon näköisen WTB sliksit hajosivat suht vikkelään sepelillä. Ja soralla ja milloin missäkin. Eli kai se riippuu missä noilla ajaa.
    Täytyy sanoa että kyllä mäkin vaihdoin ne pois ennen kun sepelit tuli kaduille, ihan jo sen takia kun sliksi ei oikein mudassa pidä. Mutta muuten ne kesti kyllä ihan kaikenlaisen soran.

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  28. #2038
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^^Mutta takaisin tulee mukavuudessa ja pidossa.

    Kohtuudella olen maantielenkeillä pysynyt porukassa, en näkisi että kumit olisivat olleet suurin jarru. Toki Revolttia on vähän aerotuunattu, 40cm aerostonga, kaapelit liki piilossa, suht matala ajoasento jne. Näillä kintuilla pitää yrittää ottaa kaikki "ilmainen" apu vastaan, kun ei ole FTP yli 300 wattia Se vaan tuo raaka teho merkkaa näillä lakeuksilla aika paljon, vaikka suhteellinen teho olisi suht ok. On tullut nöyränä huomattua, kun isot pojat päästää kaasun irti.

  29. #2039
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Voishan sitä ottaa endurancet, niin ainakin pitäisi kestää eikä kovin hitaat ole nekään.

    Meinasin alunperin ostaa 32mm gp5000s kun on aerokiekot jos vaikka innostuu jollekkin maantielenkille, muuten sit ajellu g-one ärrillä mutta noillahan hoitais kaiken syksyyn asti

    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

  30. #2040
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    No ei nyt ainakaan heti unohdeta sit näitä. Noilla snowqualmeilla kun ajais sit ihan maantiepyörienkin kanssa jotain lenkkiä, näkyy olevan noin 7W hitaampi kun nopein maantiekumi, ja se on kyllä kova saavutus. Ehkä pari wattia päälle aerodynamiikasta



    Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla
    Not, extra light on käytännössä yhtä nopea, mitä gp5000. Vertaa tuolta gravell kategoriasta löytyvään 32mm gp5000s renkaaseen, se on yhtä vikkelä, mitä muutkin viistonniset. Maantierenkaat testataan eri kriteereillä.

    Eli takkiin tulee ainoastaan leveämmän renkaan ilmavastuksessa.

    Edit: Piti nyt tsekata mitä eroa noissa road ja gravell testeissä on. Maantiellä tubeless renkaat testataan tubeleksena. Gravellissa käytetään aina butyyli sisuria ja matalampia paineita.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •