ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 60 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.771 - 1.800 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #1771
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Sitä mä en ymmärrä miksei panasonic tee omaa hiporengasta? Olis halvemmat kun ei tarvii hipsterin erikoiskahveja maksaa

  2. #1772
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eli oletuksena Overidet on paskat?

    Mä tahtoisin uskoa tuollaisten kumi-entusiastien fanittamien kalliihkojen renkaiden ylivertaisuuteen, mutta tuntuu melko hankalalta. Jos noissa olisi jokin spesiaali juttu, olisivatpa vaikka kalifornialaisten agnostikko-neitsyiden reittä vasten pyörittämiä niin mikä jottei. Ovat kuitenkin normaaleja tehtaassa tehtyjä kumeja eivätkä edes kevyitä. Hienoutta on toki se, että joku internetin guru ja in-tyyppi on ne speksannut.

    No minäpäs tilaan parin niin pääsen sanomaan. Harmi kun JFF on vain tanwallina (oon kyllästynyt sellaisiin), olisko Robusto-versio turhan tuhti, niitä sais mustana. Miten sekä JFF että Robusto painaa kumpikin 470g, onhan niissä joku ero oltava.
    Pitää vain uskoa riittävän kovaa.

  3. #1773
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    50g tuo robusto lisää
    Siinä tapauksessa ei Robustoa. Mutta onko JFF sitten sellainen, että pitää koko ajan pelätä flättiä?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Sitä mä en ymmärrä miksei panasonic tee omaa hiporengasta? Olis halvemmat kun ei tarvii hipsterin erikoiskahveja maksaa
    Sanoppa muuta!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Pitää vain uskoa riittävän kovaa.
    Se kai auttaisi


  4. #1774
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eli oletuksena Overidet on paskat?
    Jaa…jos mun oletuksia meinaat, niin en mä niin sanonut. Mustan ja valkoisen välissä on monta eri tummuista harmaata. Mähän en ole Overidella koskaan ajanut, niin en osaa sen sävystä edes mitään sanoa. Jonkun testin olen lukenut, missä ei erityisen smoothiksi kehuttu, mutta aika subjektiivisia noi testitkin aina on.

    Mistäpä mä siis tiedän, vaikka se olisi kaikista kaikkein ja toimii se taktiikka niinkin päin, että jos ei kokeile, ei myöskään joudu pettymään

    Se, oliko se nyt JFF-versio, on varmaan tehty suunnilleen samanlaiseen ellei samaan runkoon kuin mihin Rene Hersen Standard casing tehdään ja kyllä ne ajoa kestää. Panaracerin omien tekeleiden suhteen olen ihmetellyt samaa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #1775
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Jos joku uskaltaa kokeilla halpoja ja hyviä renkaita, niin hutsun overidea saa vielä tänään stadiumista toimitettuna karvan alta 60€ pari.

    https://www.stadium.fi/urheilu/pyora...622-tire.black

  6. #1776
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Tämä artikkeli, ja varsinkin tuo yksi(lukijan) kuva riittää siihen että itse en todellakaan laita 150-200€ rengaspariin. Liittyen Ultradynamicoon.


    https://gravelanddirt.blogspot.com/2...-rose.html?m=1

  7. #1777
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Jos joku uskaltaa kokeilla halpoja ja hyviä renkaita, niin hutsun overidea saa vielä tänään stadiumista toimitettuna karvan alta 60€ pari.

    https://www.stadium.fi/urheilu/pyora...622-tire.black
    Jos olis ollu 650b ni ois vaikka voinukkin.

  8. #1778
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Resolutet on edelleen hyvät. +10w ottaa takkiin terroille, mutta pito on parempi.

  9. #1779
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Tämä artikkeli, ja varsinkin tuo yksi(lukijan) kuva riittää siihen että itse en todellakaan laita 150-200€ rengaspariin. Liittyen Ultradynamicoon.
    "Pro gravel" jätkille (esim. Boswell, Strickland) riittää neljänkympin Spessun renkaat kisojen voittamiseen, mutta vaatihan tämä harrastetouhu jotain erikoisempaa.

  10. #1780
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    "Pro gravel" jätkille (esim. Boswell, Strickland) riittää neljänkympin Spessun renkaat kisojen voittamiseen, mutta vaatihan tämä harrastetouhu jotain erikoisempaa.
    Pro gravell jätkät ajaa niillä mitä sponsseiltq löytyy. Jopa sisureilla, jos spessu sattuu mokaamaan tubelessbubeless kiekkojensa kanssa.

  11. #1781
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    No, riittää ne renkulat kisojen voittamiseen.

  12. #1782
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Riittää varmasti. Mutta ei tuolla speksatakkaan sitä millä on kivointa ajaa.

    Gravellihan on siitä hienoa, ettei rengasspeksaaminen lopu koskaan. Pito/rullaus/pistosuojaus on loputon suo.

  13. #1783
    Onkos tällaisista jollain kokemusta?

    https://r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-G-...ssic-Skin-2022

    On jo muutaman kerran ollut ostoskorissa mutta kun renkaan nimessä lukee Performance niin yleensä se tarkoittaa huonompaa kuin se vakiomalli?

  14. #1784
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    "Pro gravel" jätkille (esim. Boswell, Strickland) riittää neljänkympin Spessun renkaat kisojen voittamiseen, mutta vaatihan tämä harrastetouhu jotain erikoisempaa.
    Mut onko ne kuitenkaan samoja kun kaupan hyllyllä? Toki jos pystyy ajamaan 313km yli 300w keskiteholla niin siinä pyörii mikä tahansa kumi

  15. #1785
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Tämä artikkeli, ja varsinkin tuo yksi(lukijan) kuva riittää siihen että itse en todellakaan laita 150-200€ rengaspariin. Liittyen Ultradynamicoon.


    https://gravelanddirt.blogspot.com/2...-rose.html?m=1
    Löysit sen interwebin ainoan nega revikan. Onneksi kuitenkin on valinnan varaa.

  16. #1786
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    No jos tuo kuva missä kumit seisoo pystyssä, ei ole manipuloitu, niin kyllä se kysymyksiä herättää kun hintaa kuitenkin se 100€/laaki. Testissä vielä Race kylkiset versiot

  17. #1787
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Joo se on aika jännä kuva. Seisoo samaan tapaan kuin Gravel King SK:t teki. Herset ei todellakaan seiso pystyssä, ei edes ne standard-versiot.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #1788
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Eikä yhdetkään wtb kumit mitä mulla on ollut. Jotenkin tollasista hipsterikumeista odottais vastaavaa kun contin racesport tai schwalben liteskin kyljistä. Kehälle laittokin hankalaa kun kyljet niin löysät

  19. #1789
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Reslolutejen kyljet ovat tosiaan kanssa niin lutterot, että ne jää helposti kurttuun tiukalle kehälle laitettaessa.

  20. #1790
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    "Pro gravel" jätkille (esim. Boswell, Strickland) riittää neljänkympin Spessun renkaat kisojen voittamiseen, mutta vaatihan tämä harrastetouhu jotain erikoisempaa.
    Mutta ne Spessun kumit ovat vailla seksiä, vailla himoa, kuten kokeiluun hankkimani Sawtoothit: tympeä kumi, mutta yllättävän hyvin sillä matka taittui. Laitan ne alle sitten, kun haluan ajaa vähän pidemmän rupeaman.

    Mutta vähän lyhyempi, sellainen satkun sora, ei oikein innosta, jos alla ei ole hiukan seksikkäämpää rinkulaa.

  21. #1791
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Panaraser gravelking SK+ 35. Ajettu reilu tuhat km. On pyörähtänyt lähes puoli kierrosta vanteella. Paineet pysyneet. Vanne DTSWISS R460DB. Onko muilla tapahtunut?


    Lähetetty minun Armor 8 Pro laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  22. #1792
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Mutta ne Spessun kumit ovat vailla seksiä, vailla himoa, kuten kokeiluun hankkimani Sawtoothit: tympeä kumi, mutta yllättävän hyvin sillä matka taittui. Laitan ne alle sitten, kun haluan ajaa vähän pidemmän rupeaman.

    Mutta vähän lyhyempi, sellainen satkun sora, ei oikein innosta, jos alla ei ole hiukan seksikkäämpää rinkulaa.
    Ei kukaan itseään kunnioittava partahipsteri tai muu graveljengiläinen millään kaupallisen massavalmistajan renkailla aja.

  23. #1793
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti peruspertti Katso viesti
    Panaraser gravelking SK+ 35. Ajettu reilu tuhat km. On pyörähtänyt lähes puoli kierrosta vanteella. Paineet pysyneet. Vanne DTSWISS R460DB. Onko muilla tapahtunut?


    Lähetetty minun Armor 8 Pro laitteesta Tapatalkilla
    On. DT:n alukiekkojen kanssa oli tuota ongelmaa. DT:n kuitukiekkojen kanssa toimi hyvin.

  24. #1794
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Rampleri testattu ja keskinkertaiseksi todettu.
    https://www.bicyclerollingresistance...rambler-exo-tr

  25. #1795
    ^ Hieman oli tylytystä tosiaan Ramblerille. Rullaus oli heikompaa kuin mikä on oma vaikutelma ollut (vs. Terra Speed), mutta tätä saattanee selittää se että lenkeille joissa ajelin noilla kovilla alustoilla (ja jossa helpompi myös vertailla renkaiden rullaavuutta) pumppasin myös paineita reilusti. Matalilla paineilla röykkyisillä alustoilla ajaessa taas Ramblerin iso ilmatila on eduksi vaikka rullaavuus näköjään nopeasti heikkeneekin paineiden laskiessa.

    "Puncture resistance" mittauksista en tiedä mitä niistä pitäisi ajatella. Omat Terra Speedit ja Ramblerit on saanut melkoista tylytystä kivikoissa matalilla paineilla ja reiluilla vauhdeilla ilman mitään ongelmia. Toisaalta en ole sitten tubeless & litkuihin siirtymisen jälkeen 7-8 vuotta sitten kärsinyt kertaakaan vakavasta rengasongelmasta lenkillä. Ehkä onnea tai varovaa ajoa. Toisaalta sisuriaikakaudella sisureita tuli maastopyörällä paukuteltua hajalle ihan riittävästi per vuosi.

    Kun Ramblerit tuosta kuluu niin mitähän tilalle? Terra Speed 45c olisi hieno jos Conti sellaisen keksisi tehdä. Toisaalta syysajoihin kuviota saisi olla inaus, mutta ei kovin paljoa enempää. Panan GK SK 47c on ilmeisesti oikeasti niin iso, että se ei taida tuossa URSissa pyöriä (45c max ja Rambler 45c jättää seat stayhin drive sidelle noin 2mm väliä) ja pienempi GK SK on niin pieni ilmatilan ero Terra Speediin että ei maksa vaivaa. Rene Herseissä vähän samaa vikaa. Michelin Power Gravel 47c saattaa nekin mennä liian tiukoille. Jos ei muuta testaukseen löydy niin ihan hyvillä mielin toiset 45c 120TPI Ramblerit voi hankkia tilalle, kaikin puolin toimiva gummi ollut pl. tuo näköjään heikohko rullaus kovilla alustoilla matalilla paineilla.

  26. #1796
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Niin se leveys voittaa aina, kun katsellaan rullausta pehmeällä hiekalla. Resolute on selkeästi nopeampi ja pitävämpi, mitä 38mm gk semi-sliksi. Pito tuo hauskuutta.

    Minulla kun tuo 43mm on max leveys, niin en ole kyllä vieläkään keksinyt korvaajaa resoluteille. Pitää ja rullaa. Rambbler on vähän turhan livakka, jos on yhtään märkää.

    Tuosta suojauksesta myös samaa mieltä. Jostain syystä resoluteihin ei ole tullut yhtään reikää.

  27. #1797
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629
    Just ajelin lenkin jossa oli paljon sellaista asfaltin omaista kovettunutta hiekkatietä, joka oli pinnalta kostea. 50mm gravelkingi suorastaan tuntui imevän itsensä siihen kiinni, ei kyllä rullannut ei sitten yhtään. Takana 2.5 bar ja edessä 2 bar.

  28. #1798
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Sellaista se nyt on. Pehmeää, vaikka näyttää kovalta. Mutta kokeileppa samaa pätkää 35mm renkaalla.

  29. #1799
    Ja ilmatila (jota leveys toki hyvin approksimoi) voittaa myös kun alusta on röykkyinen, tai jos tarkkoja ollaan niin ilmatila ja renkaan sallivuus matalille paineille. Pehmeän hiekan haastetta ei näillä seuduin juuri tule vastaan. Ehkä kaikki vuodet maasturilla xc-henkisillä gummeilla trail-ajossa tekee sen, että keskinkertaisen pidon kanssa on oppinut tulemaan toimeen jos vastineena saa parempaa rullausta. Sliksi ei toimi, mutta Terra Speed tason pito jo lähes aina riittää ja Rambler jo hieman ylikin tarpeen mitä gravelissa tulee omilla reiteillä vastaan.

  30. #1800
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Niil siis ramblereilla ja terroilla pärjää todellakin. Ajoin monta syksyä rambblereilla. Hauskuus vaan lisääntyy isommilla nappuloilla. Valintojahan nuo on.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •