MPMessutGarminElectrobikeGiant
Sivu 40 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 50 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 2073

Aihe: Ammattilaispyöräilyjuttuja, joille ei viitsi avata omaa otsikkoa

  1. #1171
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.282
    Froome on tuonut näkyvyyttä Israel Start-Up Nationille jo ennen ensimmäistä kilpailuaan. Toisekseen Froomen arvo ei ole vain siinä miten paljon näkyvyyttä hän tuo tallin sponsoreille tai siinä miten paljon paremmat sponsorisopimukset talli on saanut hänen avullaan vaan siinä että tallin omistajat hänet joukkueeseen halusivat.

    ISN on viime kädessä kahden sangen varakkaan herran leikkikalu. Heillä voi aivan varmasti olla myös muita pyrkimyksiä ja tavoitteita, mutta uskallan veikata että Froome hankittiin joukkueeseen ennen kaikkea siksi että se tietyllä tapaa hivelee omistajien egoa eikä niinkään siksi että joukkueen sportitpäälliköt olisivat olleet vakuuttuneita siitä että Froome palaa loukkaantumista edeltäneelle tasolle.

  2. #1172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Kataloniassa riittää mäkiä myös torstaiksi.
    Hyvä etappi oli eilen. Esteban Chavesilla hieno loppuveto viimeisessä nousussa. Onneksi tuli tilattua Eurosport player pitkästä aikaa, on saanut rahalle vastinetta.

  3. #1173
    On kyllä mielenkiintoinen kilpailu, tilanteet ja paidat vaihtuu ja kaikki vielä auki. En tosin ole katsonut , millaisia jäljellä olevat etapin on ratkaisujen kannalta?

  4. #1174
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Missasin Gent-Wevelgemin, mutta onneksi on olemassa Lanterne Rougen kisa-analyysit.

    The older I get the faster I was

  5. #1175
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.704
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Hyvä etappi oli eilen. Esteban Chavesilla hieno loppuveto viimeisessä nousussa. Onneksi tuli tilattua Eurosport player pitkästä aikaa, on saanut rahalle vastinetta.
    Olen samaa mieltä. Nyt kun opin peilaamaan kännyn tuohon telkkariin, niin nythän tämä herkkua on.

  6. #1176
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.044
    Aika kovaa kommenttia Saganin jatkosta Bora- Hansgrohella parin päivän takaa.

    Team vähän niinkuin jo ennakkoon kiittää Sagania kaikesta mitä hän on tehnyt, mainitsee Saganin olevan uran ehtoopuolella, nuoria tähtiä olisi ostettavissa tai omia voi tehdä, Saganin palkka kova jne...

    Olisiko Sagan omat päätöksensä jo tehnyt tai jotain muuta ristiriitaa osapuolten välillä, muutoin tuo julkinen ulostulo on minusta huonoa politiikkaa kaikin puolin.
    Froomen seuraksi?

    https://www.cyclingweekly.com/news/r...he-team-495000

  7. #1177
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Aika kovaa kommenttia Saganin jatkosta Bora- Hansgrohella parin päivän takaa.

    Team vähän niinkuin jo ennakkoon kiittää Sagania kaikesta mitä hän on tehnyt, mainitsee Saganin olevan uran ehtoopuolella, nuoria tähtiä olisi ostettavissa tai omia voi tehdä, Saganin palkka kova jne...

    Olisiko Sagan omat päätöksensä jo tehnyt tai jotain muuta ristiriitaa osapuolten välillä, muutoin tuo julkinen ulostulo on minusta huonoa politiikkaa kaikin puolin.
    Froomen seuraksi?

    https://www.cyclingweekly.com/news/r...he-team-495000
    https://www.oasport.it/2021/04/cicli...ck-quick-step/

    Italian lehdistö vihjailee että Saganin seuraava joukkue saattaisi olla DQS. Specialized pyöräsponsorina vois maksaa osan Saganin vaatimasta palkasta. DQS kova rosteri, löytyy ajajia vähän joka lähtöön. Sopisiko Saganin kaltainen, 31v, ehkä jo parhaat päivänsä pyöräilijänä nähnyt tuohon rosteriin. Toisaalta mahtui Cavendish DQS vaikka 35v ja Sagan on kuitenkin monipuolisempi ajaja.

  8. #1178
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.282
    Jos Sagan vaihtaa joukkuetta ensi kaudeksi, seuraava joukkue lienee sellainen joka jo nyt ajaa fillareilla joiden vinoputkessa lukee S-WORKS tai sellainen joka vaihtaa pyöräsponsoria ensi kaudelle. Muusta ei voi olla kovin varma.

    Uutinen Remco Evanopoelin viisivuotisesta jatkosopimuksesta on huomattavasti varmempi: https://www.deceuninck-quickstep.com...nck-quick-step


    Puhtaasti teoriassa Peter Sagan voisi ihan hyvin sopia ja sopeutua DQS:n joukkueeseen. Mahdollisuus saattaa kiinnostaakin häntä, jopa niin paljon että hän olisi valmis tinkimään nykyisestä liksastaan. Ja Lefevrekin voi kaikesta huolimatta olla valmis ottamaan myös Saganin niin sanotusti henkilökohtaiset apukuskit ja taustaväen. Sopimushan voisi olla muotoa 1 + 1 eikä kukaan edes menettäisi kasvojaan jos odotukset eivät täyttyisi,

    Mutta silti laittaisin eri vaihtoehdot seuraavanlaiseen järjestykseen: (1) Sagan jatkaa Bora-hansgrohessa, (2) Sagan siirtyy johonkin kolmanteen joukkueeseen, (3) Sagan tekee sopimuksen DQS:n kanssa.

  9. #1179
    Jossain (olisiko ollut kirjassaan) Sagan sanoi, että ajaa Boralla uransa loppuun. Mutta eihän sitä ikinä tiedä, jotenkin en osaa kuvitella että vaihtaisi.
    Voi olla että motivaatiota on vaihtaa jos johdosta aletaan kommentoimaan palkan suhdetta suorituksiin, kuitenkin aika suosittu kuski, ei ihan huonokaan ja ei luulisi olevan huonoa mainosta teamille, päinvastoin.
    Tietenkin jos saa 5-6 miljoonaa niinkuin spekuloitu, niin onhan se iso raha jolla saa paljon muutakin.


    ----------------------------------------------------------------------------------------------

    Sunnuntai pyöräilijä, teho-painosuhde alhainen, jopa olematon.
    Pyörä Äijän Youtubea osoitteesta: https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA

  10. #1180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Aika selvästi huomaa miksi kilpailijat haluavat ajaa vannejarruilla. Tänään Omloop Het Nieuwsbladissa takakiekko vaihdettiin ja siinä meni kyllä enemmän aikaa kuin vannejarrullisen kiekon vaihdossa keskimäärin. Ensin ei meinannut levy mennä jarrupalojen väliin ja sitten kuusiokoloavaimella ruuvattiin akseli paikalleen. Pääjoukko ehtii aika kauas, kun kiekon vaihdossa ei homma etene.
    Juu ei mene aina ihan heittämällä paikalleen ja säätöihin. Lisäksi tietyissä kisoissa, missä pienten teiden tms. takia huoltoautoa ei ole lähellä, valitsevat vannejarrullisen kiekon, koska todennäköisyys, että saadaan sopiva
    varakiekko aluksi muualta on todennäköisempi. Eli ei tarvi odottaa välttämättä niin pitkään kiekkoa.


    ----------------------------------------------------------------------------------------------

    Sunnuntai pyöräilijä, teho-painosuhde alhainen, jopa olematon.
    Pyörä Äijän Youtubea osoitteesta: https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA

  11. #1181
    Mitä mieltä muuten olette Armstrongin mahdollisesta moottorin käytöstä tietyillä etapeilla? Tämä oli esillä joku vuosi sitten ja nyt taas putkahti.
    Jotain se räplää satulan vasemmasta takaosasta hämärästi ajoittain, toki voi korjata housujen asentoa, mutta tuo on pistänyt monen silmään esim aika-ajo etapeilla.
    Looginen paikka kytkimelle olisi sinänsä, esim. moottori putkessa ja akku putkessa.

    Kaikki keinothan siellä on varmasti käytetty, niin miksei pyöränkin douppausta. Kyllähän pienelläkin moottorilla ja akulla saa edes pienen edun joksikin aikaa, kunhan vaan painon tuoma haitta saadaan voitettua.

    250W, 30min Lemondin pyörässä


    Jos tuosta pienentää tuota akkua vaikka painon säästämiseksi, niin voisihan sitä irrota 250W vaikka 5-10min. Hirveä etu ainakin siihen hetkeen.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------

    Sunnuntai pyöräilijä, teho-painosuhde alhainen, jopa olematon.
    Pyörä Äijän Youtubea osoitteesta: https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA

  12. #1182
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.351
    ^Moraalin puolesta ehkä mahdollista ko. tyypille mutta luulisin että olisi jo tullut esille jos näin olisi tehty - monet US Postal / Discovery -tiimistä ovat puhuneet suunsa puhtaaksi niin miksi sitten ei mekaanikotkin.

    Lisäksi tämän päivän moottori- ja akkutekniikkaa ei ehkä ollut käytettävissä isollakaan rahalla 15 - 20 vuotta sitten. Tulokset on jo nollattu 1998 alkaen niin en tiedä voiko niitä vähentää.

  13. #1183
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.282
    Mark Cavendish otti eilen Turkin ympäriajon 2. osuudella ensimmäisen voittonsa sitten helmikuun 2018, jolloin hän piti takanaan Dubai Tourin 3. osuudella mm. Elia Vivianin, Dylan Groenewegenin, Sonny Colbrellin - jotka veivät muut osuusvoitot (ja Viviani myös kokonaiskilpailun) - Nacer Bouhannin ja Marcel Kittelin. Nyt vastassa ei ollut ehkä toiseksi tullutta Jasper Philipsenia lukuunottamatta yhtä nimekkäitä tai iskussa olevia kirimiehiä.





    Tour of Turkeyn toinen omalla tavallaan suuren paluun tehnyt ajaja on tietenkin Fabio Jakobsen jolle kisa on ensimmäinen sitten viime vuoden elokuun, jolloin hän loukkaantui Tour de Polognen avausosuuden loppukirissä.

  14. #1184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    ^Moraalin puolesta ehkä mahdollista ko. tyypille mutta luulisin että olisi jo tullut esille jos näin olisi tehty - monet US Postal / Discovery -tiimistä ovat puhuneet suunsa puhtaaksi niin miksi sitten ei mekaanikotkin.

    Lisäksi tämän päivän moottori- ja akkutekniikkaa ei ehkä ollut käytettävissä isollakaan rahalla 15 - 20 vuotta sitten. Tulokset on jo nollattu 1998 alkaen niin en tiedä voiko niitä vähentää.
    Juu kaikenhan ne teki mitä pystyi kuskin puolella, niin moraali olisi todennäköisesti mahdollistanut.
    Tyler Hamilton sanoi kuulleensa näistä sähköpyöristä 2008-2009 tienoilla (ja sanoi kyllä jossain että näitä olisi käytetty sisäpiirin mukaan isoissa kisoissa isojen nimien toimesta), itse ei tiennyt olisiko käyttänyt jos team olisi hyvin hänet vakuuttanut asiasta.

    Istvan Varjas kehitty ainakin prototyypin 1998 tienoilla ja myynyt silloin oikeudet siihen 10 vuodeksi jollekkin. Ja on kommentoinut näin “Yes. Michele Ferrari is a friend. He approached me ten years ago to understand the system, how to use it for training.”. Tämä lainaus oli 2016 tehdyssä jutussa, eli ainakin jo 2006 Ferrari olisi "treeneihin" tätä kysellyt...

    2015 oli ainakin huhu, että Sky olisi käyttänyt näitä pyöriä 2015 kisassa. Varjas myönsi tuolloin Ranskan poliisille toimittaneensa näitä pyöriä johonkin varastoon Monacon tienoille ennen 2015 touria.
    2016 jokuhan jäi aikakin kiinni cyclo gross kisassa.

    Eihän noita voi vahvistaa, ennenkuin joku laittaa video tai kuva todistetta tms. Tuloksiinhan ei vaikuta tietenkään. Olisi vaan kiinnostavaa tietää että onko menty tuolle tasolle asti.
    Hyvästä videosta jos saisi laskettua vauhdin ja kadenssin ennen ja jälkeen Armstrongin satulan näpläystä...


    ----------------------------------------------------------------------------------------------

    Sunnuntai pyöräilijä, teho-painosuhde alhainen, jopa olematon.
    Pyörä Äijän Youtubea osoitteesta: https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA

  15. #1185
    pulmark Guest
    https://www.cyclingweekly.com/news/r...of-2022-496252

    Andre Greipel lopettelemassa pitkää uraansa ensi vuonna 2022 kun ikämittariin tulee täyteen 40v. Viime vuonna sanoi että haluaa lopettaa uransa täyteen kauteen, toivotaan että näin tapahtuisi. Greipelilla muuten eniten voittoja nykyisistä, aktiivisista ammattipyöräilijöistä.

    Jotenkin aina tykännyt Greipelista, vähän vaatimattoman oloinen vahva jässikkä. Ajaa todella puhtaasti loppukirit. Ei samanlaista loistokkuutta ja ylivoimaa kuin aikoinaan vaikka Cavendishilla. Pariin vuoteen ei ole voittoja tullut Greipelille, mutta edelleen ajaa TOP10 sprinteissä.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Greipel

  16. #1186
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    No tänään greipel oli kyllä aivan vastaantulija. Näytti, ettei jalka pyörinyt enää ollenkaan. Israelilla oli huikea juna, mutta ei kirimiestä.

    Niin ja cavendish puhdisti taas pöydän. Tottakai tour of turkey on b-tason kisa, jossa ei ole parhaat mukana, mutta siltikin on mukava nähdä cavendishin olevan kunnossa.

  17. #1187
    pulmark Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No tänään greipel oli kyllä aivan vastaantulija. Näytti, ettei jalka pyörinyt enää ollenkaan. Israelilla oli huikea juna, mutta ei kirimiestä.

    Niin ja cavendish puhdisti taas pöydän. Tottakai tour of turkey on b-tason kisa, jossa ei ole parhaat mukana, mutta siltikin on mukava nähdä cavendishin olevan kunnossa.
    Greipel on raahannut Cavendishen kahteen peräkkäiseen etappivoittoon. Greipelin imussa on hyvä tulla :-) AF on joukkueellinen sprinttereitä vetämään Philipseniä ja samoin DQS Cavendishiä. ISN on Cimolai ja Zabel, joten ei AF ja DQS huonojakaan ole. Ei Greipel enää voitosta kamppaile, mutta ihan kohtuullisen varmaa suorittamista, sijat 6-3-5 ja kerää pinnoja joukkueelle.

    PS. Joonas Henttala ajeli taas pääjoukossa maaliin.

  18. #1188
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Tuo on muuten totta. Cavendish on aika kettu haistelemaan kirit. Nyt kun kärkipään sprinttereitä ei ole mukana, niin cav hoitaa kirit kokemuksellaan.

    Tänään ei kyllä muita kirijunia näkynyt. Israel veti muilta junat ojaan.

  19. #1189
    Liittynyt
    10/2016
    Viestit
    64
    Froome jäi taas 5 minuuttia ekalla (ja helpoimmalla) etapilla...

  20. #1190
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.282
    ^ Olemme siis Tour of thee Alpsin ensimmäisellä osuudella, joka ei ollut mikään raatelevien nousujen etappi ja jonka voitti loukkaantumisensa jälkeen paluun tehnyt Gianni Moscon ja jolla Jaakko Hänninen ajoi maaliin samassa n. 90 ajajan pääjoukossa.

    Etapilla syntyi kuitenkin kaksikin grupettoa, joista ensimmäinen 25 ajajan ryhmä johon Froomekin kuului tuli maaliin 5.13 ja toinen 15 ajajan ryhmä 7.36 voittajan jälkeen.

    Vaikea sanoa jättäytyikö moninkertainen Tour de France -voittaja tarkoituksella vai oliko todella niin vaikeaa - vaikkapa vammasta peräisin olevien yhä kiusaksi jääneiden kipujen vuoksi - ettei pääjoukossa pysyminen onnistunut. Harjoituksellista pointtia en ihan heti keksi.


    PS Itse en ole huomannut katsoa enkä ehkä edes osaisi nähdä, mutta olen lukenut kommentteja joiden mukaan Froomen ajo ei näytä entiseltä. Eihän se kenties koskaan ole ollut kaunista katsottavaa, mutta se oli omalla tavallaan biomekaanisesti sujuvaa ja tehokasta.

  21. #1191
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Demi Vollering voitti naisten Bastogne-Liège-ajon. Komea voitto kovassa porukassa. Täällä puolentoista vuoden takainen juttu, italiasta käännetty englanniksi. https://lasterketaburua.wordpress.co...emi-vollering/

    ___________________________
    Kare Eskola:
    PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.

  22. #1192
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeHoo Katso viesti
    Demi Vollering voitti naisten Bastogne-Liège-ajon. Komea voitto kovassa porukassa. Täällä puolentoista vuoden takainen juttu, italiasta käännetty englanniksi. https://lasterketaburua.wordpress.co...emi-vollering/
    Varsin osuvasti tosiaan kertoo omista vahvuuksistaan, jotka auttoivat kyseisen kisan voitosta. Toki myös sateenkaaripaita hoiti apuajajan roolin ansiokkaasti.

  23. #1193
    Rohan Dennisiltä kova veto eilen Tour de Romandie avaus aika-ajossa/prologissa. 9sek pohjat 4km matkalla. https://www.procyclingstats.com/race...e/2021/stage-1

    Hänninen jäi 49 sekuntia (12 sek/km)...

  24. #1194
    Katselin nyt jälkikäteen eurosportplayeristä Tour de Romandien kaksi viimeistä etappia. Huh huh, olihan brutaali tuo 4. etappi. Karmea keli ja lopussa reilu 20km nousu. Geraint Thomas kaatui loppusuoralla etapin voittotaistelussa, kun kädet oli niin jäässä, että menetti hallinnan. No kuittasi sitten seuraavana päivänä kisan päättäneessä aika-ajossa kuitenkin senverran hyvän vedon, että nousi kokonaiskilpailun voittajaksi.

  25. #1195
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.957
    Jokos tämä oli täällä jossain:
    Vaarallinen tilanne: huoltoauto kolasi pyöräilijän Italian ympäriajossa – ”Tämä on katastrofi”

    https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a...5-64a9126c0782

  26. #1196
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.704
    Nuoria ja taitavia nämä uudet kuskit, Pidcock ja van der Poel. Samat kaverit käy palkintopallilla pro-tason maantiekisoissa ja XC kisoissa vuorotellen.

    Ja kun ennen sanottiin että kestävyyden tekeminen vie vuosia, ettei parikymppisenä kannata vielä haaveilla menestyksestä.

    Mutta onko ennen ollut näin monipuolisia huippukuskeja?

  27. #1197
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.079
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Nuoria ja taitavia nämä uudet kuskit, Pidcock ja van der Poel. Samat kaverit käy palkintopallilla pro-tason maantiekisoissa ja XC kisoissa vuorotellen.

    Ja kun ennen sanottiin että kestävyyden tekeminen vie vuosia, ettei parikymppisenä kannata vielä haaveilla menestyksestä.
    Niinpä. Esim. Schurter täytti juuri 35 ja meinaa jäädä jo kyydistä, vaikka pitäisi lähestyä ikänsä puolesta vasta huippua kestävyysurheilussa. Ei tuollainen 21 vee kaveri (Pidcock) ole voinut millään tehdä pohjille kymmentä vuotta laadukasta pk:ta, jonka päälle rakennetaan sitten tehoilla jonkun vuoden ajan huippukireää kisakuntoa. MTB maratonissakin 40+ kaveri on jo vanha. Ei tule Lakatallekaan enää podiumkeikkoja entiseen malliin.

  28. #1198
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    411
    Tom Pidcock olisi yksi suurimmista suosikeista Tokion XCO-kisassa, mutta britit saattavat jäädä ilman maapaikkaa miesten maastoajossa:

    https://www.pinkbike.com/news/5-thin...-cup-2021.html

  29. #1199
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.704

  30. #1200
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.079
    ^Aivan jäätävä suoritus jättää MvDP minuutin päähän. Eikä näyttänyt edes tekevän tiukkaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •