Kyllä se jo liikkuu, vessel finderin mukaan vauhtia 7,2 kn.
Kyllä se jo liikkuu, vessel finderin mukaan vauhtia 7,2 kn.
^ympäri maailmaa on isoja kiviä pudonnut sydämiltä. Jään katsomaan mitä aiotaan tehdä moisen tapauksen välttämiseksi jatkossa, ei tämä tähän jää.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
Onko tästä haverista jo uutisoitu missään.VB lienee kuultu. Ei, en se ollu minä.
![]()
Huomaa heti, että kuvat ovat Savonmualta, kun venekin on niin kiaron näköinen.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Ja suoraan erämaan halki eikä mitään mutaista väylää, ei töki enää...
Aika syvällä ja vinossa kulkee. Ei taida ihan vahingoittumaton olla. Mutta pääasia, että kulkee ja saadaan pois tukkimasta kanaalia.
Ei tarvinnut onneksi ryöstöhintaista dieseliä tankata, kun ehdin tankkaamaan tankin täyteen ennen hintojen nousua. Bensa on vielä Sen verran kallista, että pitää harkita etanolikonversiota priukseen nyt kun ikärajat nousi niin, että siihenkin saa tukea. Kai se bensakin sieltä tulee vielä alaspäin.
Tästä ohjaamaan konttilaivaa. VB tulee melkoisen nopsaan.
https://edition.cnn.com/interactive/...zszNIqZALJH3Os
A Gentleman will walk but never run
^ enempi lähellä reaktiotestiä kuin 200 000 tonnin laivan ajamista
Suezin kuskit kouluttautuvat 15 vuotta ennenkuin päästetään rattiin. On hankalaa hommaa.
Lienee KonttiSchettino ohjannut laivaansa kännykällä, aika ankea oli ohjata. Tietokoneella näppäimistöllä täydellä kaasulla tarvii vain kolme ohjauspainallusta.
Ja 70% vauhdilla yksi riittää. Turha sitä on hosua.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Mä olisin päässyt sukkana läpi, mutta siellä oli joku "idiootti" poikittain väylällä... Hirvee ruuhka tiedossa...![]()
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
^
Joo aatteleppa omalle kohalle. Täällä epäili @Risto Koivunen jotta ois savolaisten kiero kanootti. Saattaapi ollakkin, mut tapahtumapaikka on Hossa ja vuosi 2015 joten vanha VB tämä.
Ajelin maastopyörällä tuon sillan yli ja piti ihan tarkistaa onko ihmisiä paatissa. Onneksi ei ollut.
^ Joo, pettymys oli suunnaton. Olisivat nyt tehneet koko kanavan tuohon.
A Gentleman will walk but never run
Siis mikä tuossa oli hankalaa??![]()
Riittävän paksu vetonaru, Putini karhuineen oli heti toisena paivänä paikalla ja katkoivat kaikki saatavilla olevat.
No se 15mailin myrsky vähän hirlvitti, mutta vetäsin pakin kautta keulan vasuriin ja varovasti eteen. Ei siinä putinia tarvita, mä oon ukkomies
Ei mikään, koska simulaattori oli täysin epärealistinen ja paljon oikeaa laivaa helpompi hallita.
Tuulen vaikutus oli ehkä realistinen, mutta siihen oli naurettavan helppo reagoida, kun moottoritehoa, sekä potkurin ja peräsimen pitoa oli järjettömästi.
Pieni ohjusvene voisi tehdä tuollaisia liikkeitä, mutta ei iso rahtilaiva.
Näyttäkää mulle se konttilaiva, joka vaihtaa suuntaa muutamassa sekunnissa![]()
Ohuella terällä sahasin tapin poikki, ujutin palat ja jousen ulos ja väänsin pienillä papukaijoilla akselin tyngästä. Piukassa, mutta lopulta kiertyi.
Palat olivat jo melko loppu, eikä aikaa isompaan remonttiin nyt olisi aikaa, joten Spyren tappi taakse tilalle, uudet palat ja ajoa. Myöhemmin sitten vaihdetaan kahva, letkut ja satula.
Ever Givenin tapauksen VB -näytelmä jatkuu https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/...6-318f340da598
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Ei taida olla aiemmin mainitsemani arvio, että tästä tulee maailman historian kallein meripelastusoperaatio, ihan kaukaa haettu. Pitää vain löytää se korvauksen maksaja lukuisista vaihtoehdoista. Veikkaan hyvin riitaisaa ja pitkää taistelua korvauksista. Pahimmillaan alus lasteineen seisoo kauan panttina, kunnes tilanne on selvä.
Tavaran joukossa oli ilmeisesti paljon sesonkitavaraa, jonka arvo laskee sitä mukaa, kun sesonki etenee...
Lienee turha toivoa tästä seuraavan tuotannon tasaisempaa jakautumista maapallomme eri puolille?
Kyllä se on ihan ajettava polku...
^jep, aivan turha toivoa.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
https://navigatormagazine.fi/uutiset...navamaksuilla/
Mun mielestä ajattelet väärin. Pitää laskea montako paattia tukoksen aikana keskimäärin olisi purjehtinut kanavan läpi. Aiheuttaahan tuo kuluja kun liikenne kanavassa ei kulkenut.
Voidaan funtsia näin, jos vaikka oot autolla liikenteessä ja kuulet liikennetiedotuksen jotta kolari moottoritiellä nelostiellä etelään päin keravan kohdalla, molemmat kaistat suljettu.
Kesto epämääräinen, ajatko sinne ruuhkaan vai pyritkö kiertämään jos mahdollista. Eiköhän varustamot ole noita reittejä muuttaneet jo parin päivän kuluttua tukoksesta...eli kanavamaksuja ei silloin syntynyt.
Mikä on Egyptiläisten oma vastuu. Rakentaisivat kanavan jossa paatit pysyvät väylällä.
Kirjanmerkit