Oikealla liikenneympyrä. takana lääkkeitä
Oikealla liikenneympyrä. takana lääkkeitä
Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen
Olin töissä tuolla viimeksi vain 43-vuotta sitten. Silloin tuossa ei ollut lämpölaitosta.Tehtaan tulevaa menestystuotetta kovasti silloin kehitettiin.
ÖRM 2021
Vanha, Artukaisten lämpölaitos:
Uusi:
Täytyy myöntää ettei ole aavistustakaan onko täällä ollut rasti jo aikaisemmin.
que2 muokkasi tätä : 11.03.2021 at 18.07 Syy: Karttalinkki lisätty
Jokohan uskaltaisin taas lähteä rastien perään. Takareisi kestää jo normaalia ajoa, mutta ei mitään äkkinäisiä liikkeitä.
Artukaisten lämpölaitoksen takana on Bayer. Koko alue oli aikoinaan Huhtamäen Artukaisten tehdasalue. Olin siellä koulun ja opiskelun välissä töissä Leiraksella ja Jalostajalla. Marlilla olin välissä lainassa. Tämä oli siis 70-lukua. Bayer oli silloin Leiras ja siellä kehiteltiin silloin kierukkaa, koka on nostanut tehtaan muistaakseni toiseksi suurimmaksi yhteisöveronmaksajaksi Suomessa. Tuotekehitykseen on kannattanut panostaa !
Uusikin on tuttu paikka ja jospa uskaltaudun pääteiden ulkopuolelle ja käyn hakemassa.
ÖRM 2021
Voin käydä tänään viemässä hyväksyttyyn paikkaanEi se taida näin talvella olla ihan niin tarkkaa.
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
Kävin aamuhämärässä siirtämässä uuteen paikkaan hyväksyttävään paikkaan saman aiheen äärelle.https://www.google.com/maps/d/edit?m...468049652&z=16
Lähdin läskillä, koska se on tukeva ajaa lumessa ja vielä takareisi ei kestä äkkinäsiä liikkeitä. Hyvin meni
ja uusi on tämmöinen laitos.
![]()
ÖRM 2021
1.vihje: uusi öljykäyttöinen laitos ei ole google mapsissa samannäköinen. Piippuja on siinä yksi, aita ja etupihan teräsrakenteet puuttuvat.
Näin talvikaudella, kun maantierasteja ei haeta maantiepyörillä, ei minusta ole niin kovin tarkkaa noista säännöistä. Kunhan nyt jonkun tien varrella on.
ÖRM 2021
Tätä minä pelkäsinkin. Aamujaos kerkesi ensin
Aikainen pyöräilijä hakee rastin .
Täällä
Uusi
![]()
Minä ajan pääni jäädyksiin
peruspertti muokkasi tätä : 14.03.2021 at 11.42
Vanhaa piti etsiä seuraamalla rautatietä rautatieasemalta Portsaan ja toisella puolella rautatietä takaisin. Löytyi lopulta Logomon edestä
Uudessa joutui piilottamaan tekstit joka olisivat auttaneet liikaa vanteen taakse:
Lunta oli niin vähän että pystyi tällä kertaa varmistamaan että renkaiden alla on asvalttia.
que2 muokkasi tätä : 14.03.2021 at 20.26 Syy: Karttalinkki lisätty
Muistaakseni tuossa on joskus ollut rasti, mutta kartaan sitä ei ole ole merkitty. Käynpä siirtämässä, ellei kukaan ehdi ensin.
70-luvun lopulla asuin pari talvea noilla main. Puut istutettiin silloin.
ÖRM 2021
Varsinais-Suomen puiston muistokivi ja -laatta.
Uusi on oppilaitoksen pihalla. Kuvaa ottaessa tuli kiire. Kiukkuisen näköinen nainen tuijotti toimistonsa ikkunasta kuvaustouhujani. Mitähän lie ajatellut?
![]()
Minun piti hakea aamulenkillä edellinen rasti, mutta unohdin sen ja olin aivan eri suunnalla. Uudesta ei ole mitään aavistusta ainakaan vielä.
ÖRM 2021
Tois puol jokke. Ei kovin kaukana
Edelliseltä linnuntietä alle 2km
........TKO......
No niin, selvisihän tämä. Jos keli sallii, aikaa jää ja vielä huvittaa, eikä kukaan ehdi ensin, se on tuplabongauksen paikka.
ÖRM 2021
Eipä tullut tuplabongausta. Kelveillä oli niin paljon murskesepeliä, että reittiä oli pakko kesärenkailla muuttaa. Ei kestä kumit ei.
Vanha on Turun Kristillisen Opiston sisäänkäynnin vieressä oleva taideteos.https://www.google.com/maps/d/edit?m...686435358&z=17
ja uusi on sekin oppilaitoksen seinänvieri.
![]()
ÖRM 2021
1.vihje: kellotaulun kehys on 90-asteen kulmassa horisonttiin. Valkoinen pystypilari on jännä ratkaisu seinän massiivisuuden häivyttämiseen. Tuo pääty on ilmeisesti jumppasali ja vanha alkuperäinen kansakoulurakennus on tuolla takana.
ÖRM 2021
Auranlaakson koulu
Jatketaan vielä oppilaitoksella
![]()
Ammatti-instituutti Peltolassa:
Jatketaan samalla teemalla:
![]()
que2 muokkasi tätä : 23.03.2021 at 19.13 Syy: Karttalinkki lisätty
Kauppaoppilaitos
Edelleen sama aihe
![]()
Tehdään remonttia parhaillaan. Mahtaako jatkossa ollakkaan oppilaitos
Eräs pyöräliike melko lähellä
Vanha on entinen Inkan tehdas, jossa on myöhemmin toiminut joku oppilaitos.https://www.google.com/maps/d/edit?m...431421735&z=16
ja uusi on täysin suljettu oppilaitos.
![]()
MTB 50+ muokkasi tätä : 28.03.2021 at 17.29
ÖRM 2021
Vanha merenkulkuoppilaitos
Uusikin on oppilaitos
![]()
Tätäkin remontoidaan
Kirjanmerkit