GiantElectrobikeGarmin
Sivu 74 / 101 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 64 72 73 74 75 76 84 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.191 - 2.220 / 3011

Aihe: Power tap ja muut voimamittarit!!

Assiomat on teknisesti Xpedot mutta kai Lookitkin käy samoihin.

Liittyen aiheen otsikkoon: SRAM lopettaa PowerTap-tuotteiden valmistuksen. Ei tullut varsinaisesti yllätyksenä.

PowerTapin navat olivat käsittääkseni oikein hyvä tuote, mutta painunut enemmän ja enemmän marginaaliseksi tässä 20 vuoden aikana. Ne tulivat markkinoille kun tehtaalla kasatut ns. valmiskiekot olivat vielä hyvin harvinaisia, ja irtonapaan sijoitettu tehomittari tuntui ihan hyvältä idealta. Mutta 2010-luvulle tultaessa tilanne oli jo kääntynyt päinvastaiseksi.

PowerTapin polkimet olivat sen sijaan aivan paskat. Älyttömän painavat, korkeat ja siitä huolimatta eivät tuntuneet kestävän. Omat kestivät 7 kuukautta kunnes hajosivat laakereista ihan mekaanisesti. Kivijalkaliikkeessä sanoivat avoimesti, että eivät ole kestäneet kenelläkään muullakaan. Vaihdoin Faveron leiriin enkä ole joutunut katumaan.

Mutta sinnikkäimmät vaihtoivat P1:t takuuaikana uusiin viisi kertaa, ja näitä stooreja löytyy Googlella yllättävän paljon. Kukaan ei ole noin epäonninen, eli vika oli kyllä tuotteessa. Tuo ei kuulosta varsinaisesti hyvältä bisnekseltä.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Liittyen aiheen otsikkoon: SRAM lopettaa PowerTap-tuotteiden valmistuksen. Ei tullut varsinaisesti yllätyksenä.
    Sääli. Nyt pitää odotella ensimmäisiä oikeasti toimivia tehoa mittaavia spd-polkimia.

^ Mikä niissä spd-polkimissa niin hyvää on? Ainakin klossit on huonoja kun murenee nopeasti ne reunapalat.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    ^ Mikä niissä spd-polkimissa niin hyvää on? Ainakin klossit on huonoja kun murenee nopeasti ne reunapalat.
    Hyvä yhteensopivuus. Ei siinä minulle muuten mitään väliä ole. Klossit joutuu vaihtamaan muutaman vuoden välein, mutta ei ne paljoa maksa ja vaihtaminen kestää minuutin. Kun on 5 pyörää ja yhtä monet kengät niin pyrin viimein harmonisoimaan itseni pois Lookin klosseista vaikka niitäkin polkimia on kolmet.

^Ok, nyt ymmärrän. Jos olisit harmonisoinut toiseen suuntaan niin nyt olisi hyvät tehopolkimet saatavilla, Shimanojen kanssa voi joutua odottelemaan pitkäänkin.
    30T

^Ok, nyt ymmärrän. Jos olisit harmonisoinut toiseen suuntaan niin nyt olisi hyvät tehopolkimet saatavilla, Shimanojen kanssa voi joutua odottelemaan pitkäänkin.
    No yrittäjiä ainakin riittää nyt, kun patentti on rauennut. Nykyinen pyöräilyni sisältää lähes aina myös kohtalaisen määrän kävelyä samoilla kengillä, siksi olen siirtymässä mielummin spd:n suuntaan.

Miten spd (teräs mtb) klossit saa mureneen? Mulla murenee kenkä ympäriltä ensin. Spd-sl (muoviset maantie) klosseja meni kyllä joka kesä, silloin kun niitä käytin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hebe Katso viesti
    Miten spd (teräs mtb) klossit saa mureneen? Mulla murenee kenkä ympäriltä ensin. Spd-sl (muoviset maantie) klosseja meni kyllä joka kesä, silloin kun niitä käytin.
    Minulla on ollut niitä keltaisia klosseja ja ne taaemmat keltaiset palat ovat lohkeilleet pois. Nytkin kun laitoin uudet klossit niin heti kohta oli puolikas yhdestä keltaisesta muovista poissa.
    30T

Minulla on ollut niitä keltaisia klosseja ja ne taaemmat keltaiset palat ovat lohkeilleet pois. Nytkin kun laitoin uudet klossit niin heti kohta oli puolikas yhdestä keltaisesta muovista poissa.
    Eli tämmöset: muoviset maantieklossit Minä haluaisin kestävämpien ja muutenkin paremmin käyttööni sopivien maastoklossien kanssa yhteensopivat tehopolkimet.
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

Laitan tähän kuvan klosseista, Assimon klossissa lukee xpedo. Oikealla Shimanon ensimmäisen palasensa jo menettänyt klossi.

30T

Mulle tuli Favero Assioma UNO polkimet. Kokeilin niitä trainerissa ja hyvin tuntuivat pelittävän, antoi Saris harjoitusvastuksen kanssa lähes samat teholukemat ja ovatkin samat jos ajaa tasaista mutta tempoilevassa ajossa noin prosentin pienemmät. Johtunee siitä että poljin reagoi tehon muutoksiin nopeammin. Polkimissa käytetään keo:n punaisia klosseja, näissä ei ole minkäänlaista klappia edes löysimmällä säädöllä. Nyt kun polkimet ovat kaapissa odottamassa kesää niin kyllä Shimanon polkimien klappi häiritsee, asiaan en ole kiinnittänyt aiemmin huomiota.
    korjaus: Assimon mukana tulee xpedon klossit, ei keot.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Sääli. Nyt pitää odotella ensimmäisiä oikeasti toimivia tehoa mittaavia spd-polkimia.
    Vaikka SRAM ilmoitti noiden vanhojen tuotteiden lopettamisesta, saattaa taustalla olla ihan mielenkiintoisia uusia julkistuksia:
    https://cyclingtips.com/2021/02/here...ap-might-mean/
    Rule #1: Obey The Rules

Luulen että tehomittarimarkkinat jaetaan lähitulevaisuudessa polkimien ja vasemman kammen kesken. Muille jää markkinatilaa 4% tai alle. Kampi pysyy edullisemman hinnan takia mukana.
    30T

Luulen että tehomittarimarkkinat jaetaan lähitulevaisuudessa polkimien ja vasemman kammen kesken. Muille jää markkinatilaa 4% tai alle. Kampi pysyy edullisemman hinnan takia mukana.
    Ei jaeta. Spideri yleistyy edelleen.

^Mikäs systeemi tämä spideri olikaan?

Googlasin. Yleistyi edelleen, imperfektissä. Mennyttä aikaa.
    30T

Haha ????

Jos shimano on ainoa kampisarja, niim ehkä sitten. Katsoppa vaikka mitä sramilla on tarjolla. Rotorit, eastonit... Shimano se alkaa olla museokamaa.

Rotorit ja Eastonit ovat palava öljylautta. Se nyt vain on niin että polkimet onvat niitä mitä tulevaisuudessa enimmäkseen ostetaan. Voi olla jo nyt niin. Assimokin taitaa olla jonkinklainen hitti.
    30T

Tarkat on analyysit markkinoista. Mikä se ryhmä muut nykyinen osuus on?
    Kaikki uudet systeemit siis jää tappeleen osasta tuota 4% siivua?

^ 4% tarkoitin lähinnä sitä että niiden päivät ovat luetut. Mitä kauemmin näitä uusia systeemejä tulee, sen parempi se on esim. Assiomille. Tehopolkimet on ylivoimaisesti helpoimmat markkinoida, koska ne ovat niin simppelit.
    30T

Eli kaikki mun molemminpuolin mittaavat Dura-acen kammet on museokamaa? No ehkä ei kuitenkaan. Pelkkä vasemmanpuoleinen kampi = ei tee mitään ja polkimet = ei tuo mitään etua kampiin tai spideriin verrattuna.

Rotorit ja Eastonit ovat palava öljylautta. Se nyt vain on niin että polkimet onvat niitä mitä tulevaisuudessa enimmäkseen ostetaan. Voi olla jo nyt niin. Assimokin taitaa olla jonkinklainen hitti.
    Polkimet nyt vaan on huonot monessa jutussa. Gravell ja maastokin on olemassa. Suurin osa mtb kammista taitaa olla jo spiderilla. Sama juttu on tulossa gravelliin.

Jos sulla on nyt yksi assioma, niin ihan kamalasti ei tuon perusteella kannata päätelmiä vetää. Ainakin itse haluaisin mielelläni dura-acen polkimet takaisin. Ne vaan toimii ja kestää mekaanisesti.

Itse uskon että Quarqit, Power2maxit yms voi hyvin vielä pitkään.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Niin tää oli siis tämmönen itse ostin polkimet joten kaikki muut tulee tekemään myös niin? Ja tokana omalla shortlistalla oli varmaan sitten se vasen kampi.
    Voihan tossa markkinassa käydä tavalla tai toisella, mutta ehkä kiinnostavampia olis ne perusteet kun puhtaat arvaukset.
    Itse on tullut ostettua 2 kertaa spideri. Siitä ei kannata päätellä yhtään mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Niin tää oli siis tämmönen itse ostin polkimet joten kaikki muut tulee tekemään myös niin? Ja tokana omalla shortlistalla oli varmaan sitten se vasen kampi.
    Voihan tossa markkinassa käydä tavalla tai toisella, mutta ehkä kiinnostavampia olis ne perusteet kun puhtaat arvaukset.
    Arvaus ja peruste on Verkkokaupan myynti. Tehopolkimien ja kammen myyntiosuus on 100%. Nämä popularisoivat tehonmittauksen.

lis. Kysehhän on rahasta. Laittakaapas vaikka tälle paketille samanhintainen/tasoinen kilpailija:
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-Edge-1030-GPS
    30T

Tuosa Toneilta. En jaksa edes googlailla saksan halvempia hintoja..

https://www.tonitoni.fi/quarq-spider-dzero-dub

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuosa Toneilta. En jaksa edes googlailla saksan halvempia hintoja..

https://www.tonitoni.fi/quarq-spider-dzero-dub
    Ei ole kyllä nämäkään kalliita. Kysymykseksi jääkin sitten enää että kuinka moni haluaa tuollaista värkätä paikoilleen? Maantiepyöräilijöistä.

lisäys. Uusista maantiepyöräilijöistä. Vanhathan nyt tuollaisen asentaa juomatauolla.
    30T

Poljintehomittarien plussana verrattuna muihin on, että polkimet sentään on vielä yhteensopivia kaikkien pyörien kanssa. Erikokoisten kiekkojen määrä ei ainakaan ole vähään aikaan vähenemässä. Ehkä sellainen minikokoinen kampeen kiinnitettävä olisi "paras", mutta poljin on sitten kakkosena.

Polkimet sopii pyörään, mutta sitten pakottaa klossivalinnan. Ja niinkun tossa todettu jos tykkää vaikka DA polkimesta niin ei onnistu.
    Ja SPD-klossiin on vaan yks kaupallinen tuote ja maastoajossa on mittarit kivien armoilla. Onhan nää menty tässä jo. Jokaisella systeemillä siis omat sopivuusongelmat ja vain niitä tuotteita voi ostaa mitä on kaupoissa.
    Toisaalta jos faveron hinta laskis vaikka puolella niin sitten varmaan polkimet valtais markkinat. Sama kävis spiderille jos quarqin sais normaalikammen hinnalla.
    Noi taitaa olla tällä hetkellä ne parhaat tuotteet ja molemmille on argumenttinsa jos hinta on samoissa.
    Itse taisin valita aikanaan power2max ja faveron edeltäjän välillä sillä argumentilla että en halua latailla polkimia, vaihdan mielummin patterin kerran vuodessa. En muista varmaksi onko tarina totta, mutta ompahan ainakin uus argumentti tähän soppaan.
    Power2max vaihto kahden pyörän välillä myös kävi aika lailla yhtä helposti kun polkimien, mutta varmaan keskimäärin polkimet on helpompi vaihtaa kun kampi.

Aika moneen pyörään on tosiaan viimeaikoina tullut alunperin muuta kuin shimanoa mukana. Ja näissä useinmiten direct mount ratas tai spideri. Saisi yleistyä varsinkin gravelleissa. Helpottaa ja halventaa tehomittarin asennusta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •