FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 193 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 93 143 183 191 192 193 194 195 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.761 - 5.790 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #5761
    Liittynyt
    05/2017
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaPeKa Katso viesti
    6 Fat Pro, Bottom bracketin tyyppi. Alkoi naksumaan ja näyttäs toisen puolen laakeri olevan vähän huonossa kunnossa. Onko kukaan vaihtanut? Löytyyköhän tuota XXL:n hyllystä? Ilmeisesti joku DUB-tyyppinen? Onko tietoa sopiiko tuo: https://www.bike-discount.de/en/buy/...6?varid=716622 ? Avainkin tuohon on taas omanlaisensa...
    Olen vaihtanut täsmälleen samaan pyörämalliin. Tuo linkistä löytyvä tuote on oikea. Ja avain on tosiaan eri kuin esim. Shimanossa. Virallinen SRAM-yhteensopiva avain maksoi ainakin joskus vähintään puoli omaisuutta, mutta onneksi kiinalaiset ovat hyviä kopioimaan: https://www.ebay.com/itm/UK-LD-Durable-Aluminum-Bicycle-Bottom-Bracket-Repair-Tool-for-Sram-Dub-BSA30-R/ (toimitusaika vaan on pitkä)

    SRAM:n design tuntuu olevan aika herkkä. Laakereissa on tosi pienet kuulat ja huono suojaus, jolloin hiekka ja vesi tekevät laakerista äkkiä selvää.

  2. #5762
    White 7fat interceptor. Ostin XXL:tä uuden vaihtajankorvakkeen ja laitoin paikoilleen. Taka-akseli ei mahdu tulemaan korvakkeen reiän läpi, koska takahaarukan akselin reikä ja korvakkeen reikä on noin 0,5 mm eri kohdassa. Onkohan korvakkeet näin epätasaista laatua, ettei reiät ole oikeilla paikoillaan vai asentajassa vika?

  3. #5763
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pentti59 Katso viesti
    White 7fat interceptor. Ostin XXL:tä uuden vaihtajankorvakkeen ja laitoin paikoilleen. Taka-akseli ei mahdu tulemaan korvakkeen reiän läpi, koska takahaarukan akselin reikä ja korvakkeen reikä on noin 0,5 mm eri kohdassa. Onkohan korvakkeet näin epätasaista laatua, ettei reiät ole oikeilla paikoillaan vai asentajassa vika?
    Ei ole asentajassa vika.
    Ostin saman pyörän keväällä Oulusta ja tilasin tuon korvakkeen samalla varalle. Parin viikon päästä korvakkoa hakiessa XXL:n huoltomies sanoi että oli kokeillut sitä paikoilleen myyntipyörään eikä korvakko sovi kun siinä on mitta virhe. Ei antanut korvakkoa mukaan vaan aikoi ilmoitella kun sopivia osia tulee, tämä siis toukokuun alussa, vielä ei ole mitään kuulunut

  4. #5764
    Eihän se aina tietenkään voi osua reikä oikeaan kohtaan. Aikamoista! Ei taida muualta saada sopivaa korvaketta hommattuakaan. Ihme hommaa, että noita kuitenki koko ajan myydään, vaikka tiedossa että kaikki virheellisiä. Tässäpä se näkyy halvan rungon ja sen osien syy.

  5. #5765
    Liittynyt
    05/2020
    Viestit
    70
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaPeKa Katso viesti
    6 Fat Pro, Bottom bracketin tyyppi. Alkoi naksumaan ja näyttäs toisen puolen laakeri olevan vähän huonossa kunnossa...
    Laakerit vaihdettu, mutta ei poistanut naksuntaa / narinaa kun polkimelle annetaan voimaa. Kevyessä pyörityksessä ei äännä. Etuhammasrataskaan ei äännä. Onko ideoita / kohtalotovereita aiheeseen? Voiko takapakka / vapaaratas narista? Pakka on kyllä kiinni. Satula / tolppa ei myöskään ole syyllinen.

  6. #5766
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaPeKa Katso viesti
    Laakerit vaihdettu, mutta ei poistanut naksuntaa / narinaa kun polkimelle annetaan voimaa. Kevyessä pyörityksessä ei äännä. Etuhammasrataskaan ei äännä. Onko ideoita / kohtalotovereita aiheeseen? Voiko takapakka / vapaaratas narista? Pakka on kyllä kiinni. Satula / tolppa ei myöskään ole syyllinen.
    6Fat Pro on mulla mennyt naksumatta 1500 kilsaa. Kuvatunkaltainen naksuminen mulla on toisessa kalliimman merkkisessä cyclossa, enkä ole onnistunut paikallistamaan millään.

  7. #5767
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    No Rola
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SaPeKa Katso viesti
    Laakerit vaihdettu, mutta ei poistanut naksuntaa / narinaa kun polkimelle annetaan voimaa. Kevyessä pyörityksessä ei äännä. Etuhammasrataskaan ei äännä. Onko ideoita / kohtalotovereita aiheeseen? Voiko takapakka / vapaaratas narista? Pakka on kyllä kiinni. Satula / tolppa ei myöskään ole syyllinen.
    Ohjainlaakeri! Usein pelkkä kiristys auttaa .
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

  8. #5768
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herman Katso viesti
    Ohjainlaakeri! Usein pelkkä kiristys auttaa .
    Mulla on parikin fillaria (6FatPro ja CUBEn 29") natisseet. Molemmissa ohjauslaakerin rasvaus ja säätö poiti ongelman. Rasvaa myös Stemmin alla olevien spacereiden väliin.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  9. #5769
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    160
    Pikalinkullinen pyöräni naksui aikanaan häiritsevästi. Se tulikin etunavan ja haarukan rajapinnan tienoolta, vaikka keskiötä ja polkimia epäiltiin ensin. Tietyssä kohtaa kampikierrosta kuului naksaus, jos laittoi kuormaa. Varovainen rasvaus etunavan ulkopuolelta, mitään purkamatta poisti ongelman.

  10. #5770
    Hei!
    Tarvisin varmistusta siitä että Whiten 3 Fat (Chosen) takanavan veto eli pakkapuolen päätyholkki on kierteillä kiinni.
    Ei vetopuolen end cap lähti normaalisti vetämällä pois. Akselissa on hahlo ei vetopuolella joka myös viittaisi siihen että toinen pää on kierteillä ja hahloa käytetään akselin pitämiseen paikallaan.
    Tarkoituksena olisi vaihtaa n. kolme vuotta vanhoihin Whiten Fat ? takakiekkoon QR päätyholkit läpiakseliholkkien tilalle. Eli 197 mm läpiakseli 190 mm pikalinkuksi.
    Ei vetopuolelle ainakin meni nätisti paikalleen holkit päittäin vaihtamalla. Lienee täysin sama napa näissä.
    XD-vapaaratas molemmissa.
    Mielestäni tuo vanha vanne jossa oli pyöreät kevennysreiät oli helpompi tehdä tubelekseksi.

  11. #5771
    Hello,

    Täällä uuden 7fat Interceptorin omistaja. Pari lenkkiä alla ja pääosin hyvät kokemukset tähän asti.

    Yksi jarruihin liittyvä kysymys olisi kuitenkin muille omistajille tai tietäjille esittää:

    Eli huomasin oman yksilöni Shimpan levyt olevan: edessä SM-RT56-M (180mm) ja takana SM-RT66-S (160mm). Onko muilla 7fat Interceptorin omistajilla vastaavat levyt? Mietin tätä lähinnä, kun XXL:n omilla sivuilla tuotekuvauksessa sanotaan, että sekä edessä että takana pitäisi olla 180mm levyt (https://www.xxl.fi/white-7fat-interc...163482_1_style; Jarrut: Shimano BL-MT501/BR-MT500 (180/180) ). Lisäksi kun selaa noita sivuilla olevia mallikuvia, niin siellä sekä etu- ja takalevy on mallimerkinnällä SM-RT56-M (180mm) (omassani takalevy siis SM-RT66-S).

    Kertokaapas vielä nöösille vastaus pariin lisäkysymykseen: Eikös periaatteessa RT66 (SLX?) ole ainakin marginaalisesti parempi kuin RT56 (Deore?)? Onko siis 20mm pienempi RT66 tehokkaampi/parempi kuin suurempi RT56? Mitä merkkaa nuo mallimerkintöjen lopussa olevat kirjaimet M ja S?

    Parin lenkin perusteella jarrut kyllä toimii ja pysäyttää, joten sinänsä sinänsä en valita. Jarrutusteho saisi kyllä omaan makuun olla parempikin. Vertailukohdaksi ei ole kylläkään muuta, kuin vanha ja uskollinen 29" maastopyöräni, johon päivitetty Avidin mekaaniset BB7-levyjarrut (180/180). Vaikka Avidit kyllä pitää enemmän ääntä kuin Whiten Shimanot (ainakin toistaiseksi), niin jarrutusteho on vastaavasti selvästi parempi. Luulisi toisaalta hydraulisten olevan tehokkaammat kuin mekaaniset? Ei kai tuo parempi jarrutusteho/-tuntuma vanhoissa mekaanisissa Avideissa voi selittyä pelkästään 20mm suuremmalla takalevyllä?

    Toisaalta, kuten jo sanoin, toimivat uuden Interceptorin jarrut siinä määrin, etten tiedä kannattaako asiasta lähteä valittamaan XXl:n suuntaan? Mielipiteitä.

    Kiitos!

  12. #5772
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Minä antaisin olla, tai jos välttämättä haluaa valittaa, niin kerjäisin parin kympin lahjakorttia hyvitykseksi.

    -S = small, 160 mm levy, -M = medium, 180 mm, ja -L olisi vastaavasti large, eli 203 mm levy.

    Isomman levyn kanssa saa kyllä enemmän tehoa kunhan systeemi on muuten kunnossa (ei ilmaa, hyvät palat), mutta normiajossa en usko että oikeasti koet merkitystä kumman kokoinen levy takana, ellei reitilläsi ole paljon pitkiä ja/tai jyrkkiä alamäkiä. Deore vs. slx en usko että huomaa mitään eroa, mutta jarrupaloihin sillä saattaa olla vaikutusta: ainakin jotkut (kaikki?) deoret on pehmeämpää metallia ja siksi niiden kanssa saa käyttää vain resin-jarrupaloja (metallipalojen kanssa kävisi niin että palat kestää ja levy kuluu). Tuosta on oranssi varoitustarra kyllä niissä levyissä, jos sen mallin levy on kyseessä.

  13. #5773
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Whiten sivuilla näkyy olevan jo - 21 mallit. Jokohan on kohta xxl myynnissä?

    https://whitebikes.com/bikes/mountain/fat-bike/

  14. #5774
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Jaa interceptori vaihtui takasi hiilikuituun. Oikia homma.
    Muutenki aika hieno

    Lähetetty minun SM-T725 laitteesta Tapatalkilla

  15. #5775
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    Jännä miten tuon uuden Interceptorin geo vaikuttaa lukujen perusteella jokseenkin huonommalta kuin noissa saman katraan halvemmissa tai viime vuoden malleissa? Uudessa Interceptorissa mm. siis jyrkempi keulakulma, loivempi satulakulma, lyhyempi reach, pidempi chainstay mutta samalla myös melko lyhyt akseliväli (L-koon akseliväli esim. samoissa mitoissa kuin S-koon Kona Wo:ssa???)...

  16. #5776
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ATK Katso viesti
    Jännä miten tuon uuden Interceptorin geo vaikuttaa lukujen perusteella jokseenkin huonommalta kuin noissa saman katraan halvemmissa tai viime vuoden malleissa? Uudessa Interceptorissa mm. siis jyrkempi keulakulma, loivempi satulakulma, lyhyempi reach, pidempi chainstay mutta samalla myös melko lyhyt akseliväli (L-koon akseliväli esim. samoissa mitoissa kuin S-koon Kona Wo:ssa???)...
    Sellainen open mold- runko on nyt löytynyt. Ei tuo 70.5 asteen keulakulma läskissä nyt mikään älytön ongelma ole... Toki jos tuohon haluaa joustokeulaa ja ajaa alamäkeä niin loivempi on parempi, mutta läski on yleensä sellaisessa ajossa että jyrkemmälläkin pärjää. Lisäksi läskirenkaat tuo vakautta. Toki omakin Scooppi parani 2 astetta loiventavalla ohjainlaakerilla ainakin joustokeulaa kanssa... Mutta ei tuo 70.5 nyt mitään OTB automaattia välttämättä tarkoita.

  17. #5777
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ATK Katso viesti
    Jännä miten tuon uuden Interceptorin geo vaikuttaa lukujen perusteella jokseenkin huonommalta kuin noissa saman katraan halvemmissa tai viime vuoden malleissa? Uudessa Interceptorissa mm. siis jyrkempi keulakulma, loivempi satulakulma, lyhyempi reach, pidempi chainstay mutta samalla myös melko lyhyt akseliväli (L-koon akseliväli esim. samoissa mitoissa kuin S-koon Kona Wo:ssa???)...
    Eri runko niin eipä tuossa ihmeitä. 12.9kg sisureilla(?) on aika vaikuttava paino, tosin en saa itse lisäarvoa kuidusta maastopyörissä joten jos saisin valita ottaisin tuon Interceptorin osat tuon alaspäin mallin alumiinirunkoon. Tuossa alurungossa on aika hyvä geokin kaikenlaiseen ajoon. Tuo Interceptor on selvästi retki/XC-maisempi (tässä käytössä keveys on tosin hyvä juttu) mutta voisin kuvitella että voi tuntua kiikkerältä kovassa alamäkiryntyttelyssä.

  18. #5778
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Edellinen läski meni varkaiden mukana ja jouduin pakon edessä hakemaan White 7fat Pron, koska joka puolella tuntui olevan pyörät loppu. Tämä oli melko lähellä Konaa. Karmea SX muovirimpula vaihteisto vaihtui GX palikoihin, tanko vanha tuttu 40mm nousulla oleva Renthal, perseelle sopivampi satula ja Revoloopin sisurit. Painolla ei mulle ole alupyörässä niin väliä kunhan se toimii kuin haluan ja rullaa hyvin.





    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #5779
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti solisti Katso viesti
    Sellainen open mold- runko on nyt löytynyt. Ei tuo 70.5 asteen keulakulma läskissä nyt mikään älytön ongelma ole... Toki jos tuohon haluaa joustokeulaa ja ajaa alamäkeä niin loivempi on parempi, mutta läski on yleensä sellaisessa ajossa että jyrkemmälläkin pärjää. Lisäksi läskirenkaat tuo vakautta. Toki omakin Scooppi parani 2 astetta loiventavalla ohjainlaakerilla ainakin joustokeulaa kanssa... Mutta ei tuo 70.5 nyt mitään OTB automaattia välttämättä tarkoita.
    Taitaa olla sama katalogirunko kuin Augmentin 26 Superiore-fatissa. Geossa täsmää mitat ja näyttääkin ihan samalta mutta eri maaleilla. Osatkin aikalailla samat mutta Whiten hinta 2000e vs Augment 2800e.

  20. #5780
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Onko augmentin keulakulmasta valitettu?
    Pelkkiä kehuja ite kuullu ks. Pyöristä

    Saas nähä millon tulee myyntiin nuo uudet whitet. Vai tuleeko ollenkaan. Nehä on jo reilusti myöhässä vanhasta totutusta aikataulusta.
    Hieman kyllä kutittelis tuo inceptori vaikka en whiteä merkkinä arvosta yhtää
    hcf muokkasi tätä : 11.10.2020 at 18.25

  21. #5781
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402

    Whiten läskipyörät

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Hieman kyllä kutittelis tuo inceptori vaikka en whiteä merkkinä arvosta yhtää

    Ei muakaan White merkkinä kiinnosta yhtään. Ice Cream Truck runkosetti haaveet kariutu kun osien luovuttaja lähti varkaiden matkaan. Tuossa pro mallissa oli joitain juttuja, jotka on ihan ok. Valmis pullotelineen paikka alaputkessa oli plussaa. Yllätyin vaan suuresti kun pyörä piti saada äkkiä ja kaikki myy eioota.

  22. #5782
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Onhan nuo White/Silverback/Vitus yms tyyppiset pyörät vähän persoonattomia ja kyllä sitä rahalla usein saa just sitä pientä designia joka vie ajonautintoa seuraavalle levelille. Mutta kyllähän tällaisillä kansanvehkeilläkin varmasti myllää tuolla metsässä suu hymyssä.

  23. #5783
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    748
    Se tekee ihmisestä entistä paremman kun jalkautuu tavan tallaajan pariin, ei liiaksi tietenkään.

  24. #5784
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Onhan nuo White/Silverback/Vitus yms tyyppiset pyörät vähän persoonattomia ja kyllä sitä rahalla usein saa just sitä pientä designia joka vie ajonautintoa seuraavalle levelille. Mutta kyllähän tällaisillä kansanvehkeilläkin varmasti myllää tuolla metsässä suu hymyssä.


    Olen sen verran pienen budjetin kansalainen, että on ollut tyytyminen Silverbackin Scoop Fattyyn. Kyllähän sillä on ajellut hyvinkin mielellään lähialueiden metsissä, kun ei paremmasta tiedä ja ehkä parempi, ettei tiedä.

    Päätin ostaa Silverbackin ihan siitä syystä, että se vaikutti hinta-laatusuhteeltaan aivan asialliselta peliltä satunnaiseen ajoon kerran pari viikossa. Saatavuuskin oli sillä hetkellä hyvä. Ajaminen on kuitenkin ollut hyvin säännöllistä ennen rungon katkeamista ja ajokokemuksen karttuessa olen muita läskejä katsellessa miettinyt, että kyllähän Silverbackin pyörissä on vahva markettipyörän fiilis, persoonatonkin vielä. Scoop Fattylla ajaessa ei voi tuntea suurta ylpeyttä, mutta pyörä on hoitanut homman ihan mallikkaasti lähialueiden poluilla. Uusi runko on tulossa Saksasta, joten suurella todennäköisyydellä jatkan Scoopilla tyytyväisenä ajamista seuraavat puoli vuotta ennen uuden rungon antautumista

  25. #5785
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Kukaan käynyt xxl:ssä kyselemässä onkl fatbiket tulossa milloin myyntiin vai ei ollenkaan?

  26. #5786
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    No nyt on lähetetty kysymys nettisivulta. Saa nähä vastaavatko.

    Edit: Olisi kuulemma pitäny jo tulla. Odottavat saapuvaksi lähiviikkoina
    hcf muokkasi tätä : 22.10.2020 at 10.09

  27. #5787
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    No nyt on lähetetty kysymys nettisivulta. Saa nähä vastaavatko.

    Edit: Olisi kuulemma pitäny jo tulla. Odottavat saapuvaksi lähiviikkoina
    Kiitoksia👍

  28. #5788
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    75
    Onkos tästä pyörästä teillä kokemusta, vai saiskohan samalla rahalla parempaa? https://www.xxl.fi/white-8fat-ltd-nx...178087_1_style

  29. #5789
    Mulla on 7interceptori. Onnistuuko alkuperäisten jumbo jimien litkutus? Ne on jotain 67 tpi mallisia jos sillä on suuri merkitys. Tein nastarenkaat hirvisäkillä ja nyt ois intoo tehdä sama noille mutta onko turhaa hommaa?

  30. #5790
    Oma 7 fat interceptor on nyt ollut tubelessina gorillateipillä ja stansin litkuilla 1½ vuotta. Tänä talvena vaihdoin litkut ensimmäisen kerran. Hyvin on pelannut ensiasennusrenkailla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •