HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 39 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 89 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #1141
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Laitoin Cinturato M:t alle ja kävin 80 km:n koeajolla: asfalttia, sorateitä, metsäteitä ja pätkän huonompaa. En viitsinyt yhden lenkin takia sotkea litkuilla ja menin sisureilla. Jos jotakin osaa sanoa, niin täysin neutraalit renkaat. Sepelistä ne eivät pitäneet ja viimeisen kilometrin tulinkin pumpaten ja lopun taluttaen -paljon ei tarvinnut takarengasta tutkia, sillä keskellä törrötti noin 3x3mm:n sepeli.
    Pirellit ovat pyörineet nyt noin 1500 km ja kevään tultua sisureina on palvellut Schwalben SV18. Takana olleessa oli jo melko paljon pieniä syvempiä viiltoja, joten edessä ollut pääsi takakumin tilalle ja päinvastoin. Puhkeamisia ei ole sattunut.

    Harmittomat, neutraalit kumit, jotka eivät ainakaan itsessäni herätä intohimoja. Sopivat siis tällaisen soraretkeilijän työkaluiksi.

  2. #1142
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Laitoin Aventurat sinkulakrossariin alle ja kävin herättelemässä endorfiinintuotantoa reilun tunnin pyrähdyksellä Kepuun pitkin ulkoiluteitä ja pellonreunoja, parilla lyhyellä polkupätkällä höystettynä. Ajoin näköjään KOM:in Malminkartanon pellonreunoihin (ehkä ekaa kertaa ikinä Hesalan ulkoiluteillä, missä ajetaan paljon), joten tuntuis, että kulkevat erinomaisesti, mutta mukavuudessa häviävät Steilacoomeille ainakin tuoreeltaan.

    https://www.strava.com/activities/3624172692
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #1143
    Olen testaillut Ridleyn Kanzo A-pyörää. Ihmetyttää, miten voi WTB Riddler 45-622 rullata niin hyvin. Paineet vajaa neljä, ajelua kovalla pinnalla, ja on kyllä yllättänyt.
    Mitä renkaisiin tulee, näillä kymmenillä luotettavuus ohittaa vauhdin, rullaavuuden ja keveyden.

  4. #1144
    No se 4bar ja 45mm kertoo kyllä jo miksi ne rullaa hyvin.
    Ite tykkään ajaa aika kovilla paineilla kun painoakin on yli 110kg, mutta tuo kuullostaa jo vähä överiltä.

  5. #1145
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Olikos tämä palsta, jossa sopii moittia Panaraasserin Gravelkingejä slick-muotoisina (koossa 38 mm)? Muistan jonkun heitelleen mereenkin näitä. Lähdin eilen laukut päällä matka-ajoon ja eikö ala pian kotoa lähdön jälkeen taas pihinää kuulumaan ja sääret alkavat kastua. 60 km kotoa taas kerran lisää ilmaa ja litkua sekä jälkiruoaksi kamelinpaskaa. Ovat kyllä mukavat ja rullaavat, mutta luottamus on vähitellen kadonnut. Viime kesän kokemukset perus-sorakunkuista aivan toista luokkaa.

    Haastavissa olosuhteissa olen vannonut muuten Stanin race sealantin nimiin. Vaan eipä paikannut eilen. Olikohan mennyt vanhaksi. Lähikauppiaalla ei ollut muuta kuin Vittorian harmaata litkua, joka näyttäisi toimivan.
    Pitäähän nyt renkaat valita ajon mukaan. Nuo perus sliksithän ovat kisarenkaan tasoa. En kyllä lähtisi noilla mitään touringia ajamaan.

  6. #1146
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Minä ajan aina kisaa. Laukuilla ja ilman...

    Totta puhuen painosta ja käsituntumalla jo saattoi päätellä, että kestävyys tulee olemaan kyseenalainen. Suuri syy ongelmiini taisi olla kuitenkin väljähtynyt Stanin race sealant, joka ei enää jostain syystä paikannut syntyneitä reikiä. On ollut tähän mennessä tuohon hommaan ehdottomasti tehokkain litku omassa käytössäni.

  7. #1147
    On ollut tapana luottaa valmistajien suosituksiin: WTB Riddler 45-622-renkaissa 3.1-4.5. Käytän 3.8 baria, painoa yli neuvolapainolukeman, joten jos se on jotenkin överiä, niin enpäs tiedä, millä logiikalla.
    Mitä renkaisiin tulee, näillä kymmenillä luotettavuus ohittaa vauhdin, rullaavuuden ja keveyden.

  8. #1148
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Hassuja noi renkaaseen painetut merkinnät kun suosittelevat aina melkoista ylipainetta.

    Esim. Hutsun Overridessa lukee kyljessä min 3.0 bar, mutta renkaan pakkauskääreessä on kerrottu eri painoisille kuskeille suosituspaineet. Esim. itselleni eteen 2.1 ja taakse 2.3. Noilla rullaa törkeän hyvin.


  9. #1149
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terry Katso viesti
    On ollut tapana luottaa valmistajien suosituksiin: WTB Riddler 45-622-renkaissa 3.1-4.5. Käytän 3.8 baria, painoa yli neuvolapainolukeman, joten jos se on jotenkin överiä, niin enpäs tiedä, millä logiikalla.
    Ei se 3.8bar mitään överiä ole yli 100kg painavalle. Jostain syystä vaan gravell genressä on tullut tärkeäksi mainostaa pieniä paineita. Testaa vaan itse mikä tuntuu kivalta. Jos tiputat kolmeen ja ajat karkea mursketta tai juurakkoa, niin rengas pohjaa saletisti.

  10. #1150
    Danke paaton! :-)
    Mitä renkaisiin tulee, näillä kymmenillä luotettavuus ohittaa vauhdin, rullaavuuden ja keveyden.

  11. #1151
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320


    Bywayt jää noin 10w nopeimmille kumeille, niin luultavasti Riddlerit jää vielä vähän enemmän. Viime lenkillä ei ainakaan Riddlerit rullannut, kun takarenkaan paine oli pudonnut 3 barista 1,5 bariin (tubelessin sisäänajoa)

  12. #1152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei se 3.8bar mitään överiä ole yli 100kg painavalle. Jostain syystä vaan gravell genressä on tullut tärkeäksi mainostaa pieniä paineita. Testaa vaan itse mikä tuntuu kivalta. Jos tiputat kolmeen ja ajat karkea mursketta tai juurakkoa, niin rengas pohjaa saletisti.
    Mulla on nuo samat 45mm Riddlerit ja yli 100kg painolla (nyt tosin laihdutellut ja alkaa kaksnumeroinen häämöttää) olen ajanut n. 2.5barinn paineilla. Muutaman kerran juurakossa on joustanut enemmän, mutta paaluta alun 3.5 barin paineisiin ei tullut edes retkeillessä. Sepelillä en ole läpilyömistä huomannut, enkä usko sellaista tulevankaan. Paineet on kyllä tosi henkilökohtainen juttu. Joka tapauksessa vaihdan Riddleristä pois, kun tuntuu alle pari tonnia ajettuna puhkeavan jatkuvasti pienemmilläkin paineilla. Uutena se vielä tuntui kestävän.

  13. #1153
    K.Kuronen Guest
    Itsellä Pirellin renkaissa paineet ovat asettuneet sekalaisessa ajossa takana karvan yli kolmen ja edessä hieman alle kolmen baarin. Ja painoa kuskissa on noin 95 kg. Tuosta voisi mennä hieman alaskin päin.

    Toisaalta kun en kisaa, niin juurakkoon ei tarvitse syöstä täydellä höyryllä.

  14. #1154
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Nyt sain minäkin Aventurat alle, tilasin mustat 44-millisenä. Insinöörin mittailut kertoo, että molemmat hieman ylipainoiset 468g (speksi 450g), leveyttä 115 mm ja 22,5 mm vanteella heti luvatut 44 mm neljän barin asennuspaineilla. Mittailin myös kyljen paksuutta tönärillä: Aventura 0,7 mm, Goodyear Connector 1,2 mm. Varsinkin kyljen tuntumassa on kyllä hyvin suuri ero Vredesteinin hyväksi, kuvio noissa on melkolailla samanhenkinen. Harmi etten ehdi tänään testata ajossa.

    Asennus meinasi kyllä olla yhden sortin aventura. Toinen nousi Schwalben napsauttimella kerralla, kun avitti toisen puolen sisurilla hyllylle. Toista taas sai kokeilla napsautella moneen kertaan, viritellä nippusiteitä ja vierailla naapurihuoltoaseman kompuralla. Sitten vasta napsahti kun otin jo nostetun puolen hyllyltä alas ja nostin tuon ongelmapuolen ensin sisurilla paikoilleen. Niin, virhe oli ilmiselvästi siinä että heitin itsevarmana litkut sisään liian aikaisin.

    edit: 2,8 bar minimipaine renkaan kyljessä hämmentää. Olen käyttänyt tuollaista 35-millisissä Gravelkingissä maantielenkeillä, ja oletus oli että näillä pärjäisi hyvin paljon matalammalla. Katsotaan mihin asettuu ajaessa.

  15. #1155
    Liittynyt
    03/2019
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    GravelKing SK 50 millisenä?
    Näillä nyt ajeltu tovi ja hyvältä vaikuttaa. Paperilla saman kokoisiin Fredeihin verrattuna ihan todella muhkut, en ole mitannut, mutta nuo on oikeasti isot renkaat - fiilikseltään samaa luokkaa kun maasturin 2.25-tuumaiseksi ilmoitetutut. Rullaamisessa en huomaa heikennystä aikaisempiin kumeihin ja paineita voi sisureillakin pitää varsin alhaalla, edessä karvan alle kaksi eikä väärin graveloidessakaan juuri hakannut vanteelle - ja vaikka muutaman kerran löi, niin ei puhkaissut sisuria. Toimivilta ja hemmetin mukavilta kumeilta siis tuntuu.

    Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

  16. #1156
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    40
    Riddlerit 37mm koossa eivät kyllä todellakaan vakuuttaneet nopeudellaan. Ihan pätevät yleisrenkaat kyllä joista jäi melko tankkerifiilis. G-one allroud 35mm ja wtb exposure 34mm suorastaan lensivät verrattuna riddleriin. Kumpikaan noista ei tosin mikään kestävä rengas. Tällä hetkellä testissä pathfinder pro 38mm koossa ja ihan positiiviset tunnelmat.

  17. #1157
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Täältä puolestaan voimakas puoltoääni WTBn resoluteille, joita myytäneen 700-kokoluokassa 42-millisinä. Gravelilla kulkevat erinomaisesti ollen mukavat ja rullaavat. Bonarina yllättävän hyvä rullaavuus myös asfaltilla, jota ovat ikävästi levitelleet maamme teille.

    Näkyy Keski-Suomen hiekkateillä nimismiehen kiharat lisääntyneen edellisestä lomasta. Juomapullotelineestä lensi eilen ”työkalupullo” rytyytyksen seurauksena ja kuskikin pysyi jakkaralla juuri ja juuri.

  18. #1158
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Näkyy Keski-Suomen hiekkateillä nimismiehen kiharat lisääntyneen edellisestä lomasta.
    Kuivuus. Ei kannata lanata. Sama ongelma 2018 kesällä kun oli pitkä hellejakso.

  19. #1159
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Ei ole Riddlerit maailman nopeimmat, tai ei ainakaan tunnu siltä. Eikä kestä tappajasepeliä. Silti ihan hyvät ovat, tosin mitä nyt on kokemusta niin Byway tuntuu mukavammalta ja nopeammalta. Oliko sisurilla vai ilman?

  20. #1160
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Kiharoihin vaikuttavat varmaan myös olemattomat talvet ja karhujen puute. Siis maantiekarhujen.


    Mitä tulee noihin WTB-gummeihin niin valitsin Resolutet Riddlerien sijaan kun edelliset kuulemma rullaavat niin hyvin.

  21. #1161
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Sain vihdoinkin aikaiseksi vaihtaa Riddlerit Challengen Gravel Grinder HTLR -renkaisiin.

    Todennäköisesti tiukimmat renkaat saada kehälle ever. Nousivat hyllylle suht kivasti, 60ml Orange Sealia ja lenkille. Rengas on 38mm leveä LB:n WR38-kehällä (sisäleveys 25mm).

    Vaikuttavat asfaltilla huomattavasti nopeammilta kuin 37c Riddlerit, soralla aika vaikea arvioida. Täytyy tosin vielä vähän paineita hakea, nyt oli vähän korkeahkot ja vähäsen päästin pois kesken lenkin. Vetopitoa on ehkä ridlerissä vähän enemmän jos tunkkaa putkelta soranousuja. Kaarreajosta voi antaa mielipiteen vasta kun on käynyt riehumassa lisää.

    Alkuvaikutelma erittäin positiivinen.

  22. #1162
    Gravelking sliksit 40mm tuli loppuunsa aika nopeasti, veikkaisin selvästi alle 2tkm kun jokin sitkeä reikä ruikki litkua joka lenkillä jaloille ja alkohan niissä pinta loppumaan.
    Hyvää noissa oli näkö (tanwall) ja rullaus ja hinta. Huonoa kesto ja se ihmeellinen mutkakäytös, muljahus kallistaessa.
    Korvaajaksi en sitten keksiny muuta kuin samanlaisen mutta plussana ja 35mm, kun tanwall ja asvalttiominaisuudet painottu kerran varastossa on 40mm Contit odottamassa syksyä/talvea.

    Parin ekan lenkin huomiona oli että onpa pehmeät ja huonosti rullaavat. Kolmannella huomasin lisätä jotain 0.5bar lisää vs 40mm kumit, niin nyt ne tuntuu kulkevan samalla lailla kuin 40mm.
    Jostain syystä näissä kyljet tihku alkuun litkua, mutta nämä plussat ei ole liikkunu vanteilla kuten joillain oli aiemmin, eikä muljahtele kallistaessa kuin isoveljensä. Vielä en ole hoksannut että mitään olisi kumista mennyt läpi, joskin tuo nyt mietityttää että kun näissä joutuu pitään korkeampaa 3.x bar painetta niin tökkiikö kivet siitä kevyeästä suojauksesta läpi siinä missä plussattomasta 40mm kumistakin.
    Saishan noita olla kevyitä sliksivaihtoehtoja enempikin tuossa 40mm +/-5mm leveyksissä.

  23. #1163
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Jahas...kisa kovenee: Donnelly MSO WC. 240 tpi. Made in Europe (by Challenge..?)

    https://www.instagram.com/p/CCELEZDlJZw/

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #1164
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    239
    Näyttää kyllä lupaavalta. Voisi vaikka seuraavaksi renkaaksi kokeilla

    Lähetetty minun SM-F700F laitteesta Tapatalkilla

  25. #1165
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Mistä ihmiset täällä foorumilla ostaa Compassin kumit?

  26. #1166
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    ^Nykyään Compass tunnetaan nimellä Rene Herse. Mutta tuolta tilasin omani: https://www.justpedal.nl/en/search?c...submit_search=

    Ps. Ne tosin tuli vielä Compass nimellä. Oli varmaan varaston hännät.

  27. #1167
    Liittynyt
    08/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    588
    Miten naurettavan helposti olette noita Gravel Kingejä onnistuneet tubeloimaan?Ajopelinä Boone johon vaihdoin tehdaskiekkoihin (Bontrager Affinity) heti oston jälkeen GP5000:et 32 millisenä. Ihan ok rengas, mutta tehtaan tubeless teipit liikkui ajan ja kilometrien myötä vanteessa ja pinnanreijistä alkoi melko paljon askarruttanut vuoto.
    Noh, päätin purkaa viritelmän ja katsoa että mikä on hätänä. Yllä olevahan sieltä paljastui.
    Putsasin ja teippasin kiekot uudelleen Stanin teipillä ja päätin kokeilla asentaa Gk:t 35:sena. Käytössä on Bontragerin säiliöllinen napsautin-jalkapumppu.
    Rengas tuntui todella löysältä vanteella ja eihän se homma onnistunut. Irtoremmeilläkin kiristettynä vuotaa kuin seula vanteen/renkaan saumasta.
    Revin mokomat metikköön, laitoin Contit tilalle ja sielu paikallaan jalkapumpulla homma bueno kerta laakista.
    Onko nuo GK:t todella noin löperöt ja olisiko minun pitänyt vetää useampi kiekka teippiä vai mikä tuossa olisi auttanut. Ihan jatkoa ajatellen kyselen, kun en välttämättä aio vielä antaa periksi.

  28. #1168
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    ^Noihin kiekkoihin suositellaan bontragerin tbl-nauhaa, helpottaa kummasti. Varmaan useampi kiekka teippiä ajaa saman asian, ehkä.

  29. #1169
    Liittynyt
    08/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    588
    ^
    Jos kiekot on tubelessready, niin mitä se nykyään tarkoittaa, pitääkö silti valmiina oleva rimpula vaihtaa tai lisätä teippiä?
    Vähän outoa jos pitää rassata sitä vannetta vielä.
    Siellä oli sellainen bontragerin teippinauha valmiina, jonka liikkeessä sanoivat riittävän ja ei kuulemma tarvitse muuta kuin venttiilit. No riittihän se aluksi mutta se perhanan teippi näköjään seilas siellä vanteen pohjalla juuri sopivasti.

  30. #1170
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mun yhteiselo litkutetulla Hutchinson Overide renkaalla ja Newmen Evolution R25 kiekolla ei ole auvoisasti mennyt. Ei pidä ilmojaan, siinä kun 29,5C helteessä keskellä peltoaukeaa sisuria asentaa niin alkaa rietomaan. Contin Terra Speed etusena Newmenin vanteella on taas pelannut hyvin.Stanin litkut.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •