GiantGarminElectrobike
Sivu 16 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 1055

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

  1. #451
    Miksi kommentoi jos ei tiedä mistään mitään.Boschin voi säätää mihin tehoihin vaan ja päivitykset on todella helpot ja pelaa kuin junan vessa.
    jj-60 muokkasi tätä : 15.03.2020 at 22.32 Syy: juu

  2. #452
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Bosch on iso, painava, ei huoltovapaa, sitä et voi itse päivittää etkä säätää ja avustus ei ole kovinkaan luonnollinen... En oikein näe että se mitenkään painisi samassa sarjassa Shimanon ja Brosen kanssa.
    Miksi kommentoi jos ei tiedä mistään mitään.Boschin voi säätää mihin tehoihin vaan ja päivitykset on todella helpot ja pelaa kuin junan vessa.
    jj-60 muokkasi tätä : 15.03.2020 at 22.32 Syy: juu

  3. #453
    Sähköavusteinen maastopyörä haussa max 2500eur budjetilla. 50/50 metsä/asfalttireiteille. Allekirjoittanut 100kg/188cm.

    Mielellään täpäri, budjetin lähestyessä etujousto kelpaa myös.

    Pari ehdokasta osunut silmiin, Kommenteille.

    Saksasta:
    Raymon E-sevenfullray 7.0. 27.5+
    Husqvarna Light Cross LC2. 27.5+

    Muita hyviä kauppoja/malleja?

    Kiitos etukäteen

  4. #454
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    Tuohon budjettiin täpärin löytämiseen saa tehdä töitä. Ei taida löytyä muuta kuin käytettynä.

  5. #455

  6. #456
    Tuosta R-Raymonista ei kenelläkään mitään sanottavaa?

    http://www.electrobike.fi/r-raymon-e...0.html%3famp=1

  7. #457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ruis Katso viesti
    Sähköavusteinen maastopyörä haussa max 2500eur budjetilla. 50/50 metsä/asfalttireiteille. Allekirjoittanut 100kg/188cm.

    Mielellään täpäri, budjetin lähestyessä etujousto kelpaa myös.

    Pari ehdokasta osunut silmiin, Kommenteille.

    Saksasta:
    Raymon E-sevenfullray 7.0. 27.5+
    Husqvarna Light Cross LC2. 27.5+

    Muita hyviä kauppoja/malleja?

    Kiitos etukäteen
    Itse tilasin Meridan täpärin Raddiscountista Saksasta.

    Tämän tilasin: http://www.raddiscount.de/P10902.html

    Tuli ovella toimitettuna hintaa 2435e ja aikaa meni reilu viikko. Ei tietystikään millään huippuosilla mutta aivan toimiva pyörä sekalaiseen ajoon. Ja hinta ei mielestäni ollut paha!

  8. #458
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Sähkömaasturi kiinnostaisi, mutta en sopivaa ole löytänyt
    - riittävän suuri runko, oma pituus 194
    - 29-renkaat, leveystoive 3”.
    - täpäriä en tarvitse
    - plussaa olisi sähköliityntä etu- ja takavalolle
    - Shimano moottori toiveena. Brose käy myös, mutta vara-akut jäätävän hintaisia

    Mutta miksi sähköpyörissä ei näytä olevan 175 mm kampia? Lyhyemmät tuntuvat luonnottomalta polkea.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  9. #459
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.978
    Ostaa sen Tunturi emaxin L-koossa (50 cm) ja siihen 29 kiekkosetin?

  10. #460
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    204
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...ndra-29-885856

    Iso runko, shimanon sähköt 630wt patterilla, 29 x 2.6 pyörät (en osaa sanoa meneekö 3”?)

  11. #461
    Vaimo etsii sähköpyörää lyhyeen työmatka- ja kauppareissujen ajamiseen. Budjetti 2000-2500 hujakoilla ja tärkeänä kriteerinä "mummopyörämäisyys" eli ajoasento tulisi olla sellainen, että saa ajaa selkä suorassa.
    Plussaa olisi jos akkujärjestelmä olisi shimanon ja sopisi 8010-kantaan. (omassa pyörässä siis 8010 kannalla oleva 504w-akku)

    Valikoimaa ei ihan kauheasti ole. Tällä hetkellä harkinnassa Helkama CE8 ja Tunturi eLite

    Helkamassa Shimano acera takavaihtaja, suntourin keula ja isompi 504wh akku. Hinta 2500e

    Tunturissa Shimano deore takavaihtaja, rockshox paragorn keula ja 418wh akku. Hinta n. 2300e

    Molempien keulat lienee aivan turhia vehkeitä, mutta tuntuu että citipyöriinkin on trendinä laittaa, joku lähes jäykkää keulaa huonompi pomppukeppi? Deore lienee aceraa parempi vaihtajana? Kumpi parempi?

    Itse laittaisin vastaavan rahan johonkin aivan muuhun, mutta tuo mummopyörämäisyys rajaa kaikki järkevät vaihtoehdot ulkopuolelle.

  12. #462
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sampu Katso viesti
    Vaimo etsii sähköpyörää lyhyeen työmatka- ja kauppareissujen ajamiseen. Budjetti 2000-2500 hujakoilla ja tärkeänä kriteerinä "mummopyörämäisyys" eli ajoasento tulisi olla sellainen, että saa ajaa selkä suorassa.
    Plussaa olisi jos akkujärjestelmä olisi shimanon ja sopisi 8010-kantaan. (omassa pyörässä siis 8010 kannalla oleva 504w-akku)

    Valikoimaa ei ihan kauheasti ole. Tällä hetkellä harkinnassa Helkama CE8 ja Tunturi eLite

    Helkamassa Shimano acera takavaihtaja, suntourin keula ja isompi 504wh akku. Hinta 2500e

    Tunturissa Shimano deore takavaihtaja, rockshox paragorn keula ja 418wh akku. Hinta n. 2300e

    Molempien keulat lienee aivan turhia vehkeitä, mutta tuntuu että citipyöriinkin on trendinä laittaa, joku lähes jäykkää keulaa huonompi pomppukeppi? Deore lienee aceraa parempi vaihtajana? Kumpi parempi?

    Itse laittaisin vastaavan rahan johonkin aivan muuhun, mutta tuo mummopyörämäisyys rajaa kaikki järkevät vaihtoehdot ulkopuolelle.
    Ei oo Shimano, mutta oma äiti osti just tollaisen:

    https://velosport.fi/verkkokauppa/fi...yora-p-79011-0

    Ihan paikallisesta Intersportista ja sai pari stakua alennusta ovh:sta.

  13. #463
    ^^ XXL:ssä huomasin äsken tarjouksesta Sinus Tria 8 Monotube 28″ (1 899€) ja Sinus Tria 7 ECO lowstep (1 859€). Boschin sähköillä tosin.

  14. #464
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    75
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sampu Katso viesti
    Vaimo etsii sähköpyörää lyhyeen työmatka- ja kauppareissujen ajamiseen. Budjetti 2000-2500 hujakoilla ja tärkeänä kriteerinä "mummopyörämäisyys".
    Mun parempi puolisko päätyi samoilla kriteereillä Helkama e-ainoon ja on ollut kovin tyytyväinen. Shimpan vermeet mut tarakka-akku.
    pedal damn it

  15. #465
    Moi. Hakusessa ois ensimmäinen sähkömaasturi. Pyörä tulee työmatkakäyttöön sekä enimmäkseen metsässä rälläämiseen. Kriteereistä en osaa sanoa muuta kuin omapituus 196cm ja budjetti "noin" 3000€

  16. #466
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sampu Katso viesti
    Vaimo etsii sähköpyörää lyhyeen työmatka- ja kauppareissujen ajamiseen. Budjetti 2000-2500 hujakoilla ja tärkeänä kriteerinä "mummopyörämäisyys" eli ajoasento tulisi olla sellainen, että saa ajaa selkä suorassa.
    Plussaa olisi jos akkujärjestelmä olisi shimanon ja sopisi 8010-kantaan. (omassa pyörässä siis 8010 kannalla oleva 504w-akku)

    Valikoimaa ei ihan kauheasti ole. Tällä hetkellä harkinnassa Helkama CE8 ja Tunturi eLite

    Helkamassa Shimano acera takavaihtaja, suntourin keula ja isompi 504wh akku. Hinta 2500e

    Tunturissa Shimano deore takavaihtaja, rockshox paragorn keula ja 418wh akku. Hinta n. 2300e

    Molempien keulat lienee aivan turhia vehkeitä, mutta tuntuu että citipyöriinkin on trendinä laittaa, joku lähes jäykkää keulaa huonompi pomppukeppi? Deore lienee aceraa parempi vaihtajana? Kumpi parempi?

    Itse laittaisin vastaavan rahan johonkin aivan muuhun, mutta tuo mummopyörämäisyys rajaa kaikki järkevät vaihtoehdot ulkopuolelle.
    Vaimolleni hankittiin Helkama E7i, ja siihen hän on erittäin tyytyväinen. Nyt voidaan taas tehdä pitempiä pyörälenkkejä kahdestaan, kun molemmilla on sähköavustusta käytettävissä.

    Reilun puoli vuotta sain houkutella vaimoani vastaanottamaan säpyn. Nyt on luomu jäänyt seisomaan, ja hän harkitsee siitä kokonaan luopumista, kun säpyllä on niin kiva ajella tuulista välittämättä.

    Kokeilin itsekin tuota vaimoni pyörää ja voimaa tuntuu olevan kuin pienessä kylässä. Suosittelen.

    Pyörässä on 8-vaihteinen napavaihde, joten ketjut ovat jämäkämpää tavaraa kuin jossakin 11-vaihteisessa rataspakkavehkeessä. Ja vaihteet eivät ritise eikä rutise.

  17. #467
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    1.075
    Lainaanpa ketjua ja tiedustelen, kannattaako sähköistää luomupyörä vai ostaa suoraan sähköpyörä. Vaimolla on sellainen tilanne, että tykkää ajaa pyörällä, mutta tietty sairaus hidastaa koko ajan liikkeitä, joten sähköpyörä voisi olla ok. Hänellä on lähes ajamaton Nishiki hybridi, ihan laadukas peli. Niin ja jos tuo sähköistys kannattaa tehdä, niin missä haarukassa on hinta tuolle.

  18. #468
    Itse laitoin TDS2 keskimoottorin Crescentin hybridiin. Maksoi vajaat 500€ akkuineen. Ihan toimiva peli. Ostin täältä http://www.pswpower.com/ven.php

  19. #469
    Mikä tommosessa pienipyöräisessä pystyselkäisessä citypyörässä on vikana työmatka-ajossa? Sähkömalleja yllättävän hyvin tarjolla ja se näyttäs erittäin rennolta ajettavalta ja talvella kaatuessa olis valmiiks jo lähellä maata. Jotenkin noi viralliset lokasuojahybridit ei vakuuta kun on isot ja kapeat renkaat ja niillä pääsee talvella hengestään ellei jaksa vaihtaa nastoja.

    Siihen vielä sekin että joku GZR maksaa 1700 ja cuben samanlainen 2700. Miten ihmeessä tuo tuhat euroa selitetään niin että toi cube olis järkevämpi ostos? Hirveitä summia heittää fillariin ja jotenkin tuntuu et paljon on sudenkuoppia mihin astua.

  20. #470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Siihen vielä sekin että joku GZR maksaa 1700 ja cuben samanlainen 2700. Miten ihmeessä tuo tuhat euroa selitetään niin että toi cube olis järkevämpi ostos?
    Laitatko linkin noihin GZR:ään ja "samanlaiseen" Cubeen, niin olisi helpompi arvioida eroja..?

  21. #471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AlliumPorrum Katso viesti
    Laitatko linkin noihin GZR:ään ja "samanlaiseen" Cubeen, niin olisi helpompi arvioida eroja..?
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...Dt3id4RkNfHZKK

    ja

    https://www.bikester.fi/cube-compact...k-1065071.html

  22. #472
    ^ No eipä noilla nyt taida mitään kummempia eroja käytön kannalta olla. Cubessa ilmeisesti vähän jämäkämpi runko kun painaa muutaman kilon enemmän ja saa olla kuskilla varusteineen painoa 15 kg enemmän. Jos painorajat sallii niin ei pauku 100 kg rajoillakaan niin eipä siitä Cuben isommasta kuormankestosta hyötyä ole.

    En ole tuommoisella ikinä ajanut, mutta jotenkin veikkaan että tuollainen pienipyöräinen fillari eikovin pitkälle matkalle ole omiaan mutta jos muutama kilsa on työmatkaa niin miksipä ei sitten tuollaisellakin ajaisi. Ympärivuotiseen käyttöön jos ajattelee niin onkohan tuollaiseen saatavana minkäänlaisia nastarenkaita? Nastarengas on aika iso apu talvisten kaatumisten välttämiseen. Mulla ei parin talven työmatkapyöräilyjen aikana ole kertaakaan ollut sellaista tilannetta, että olisi liukkauden takia ollut kaatuminen lähelläkään kun nastarenkaat olleet alla edessä ja takana. Se on sitten eri asia että jos on kovin paksua märkää sohjoa tai se sama sohjo jäätynyt urille, niissä nastarengas ei hirveästi auta kun etupyörä muljuaa, mutta pystyssä silti olen pysynyt.

  23. #473
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    ^ No eipä noilla nyt taida mitään kummempia eroja käytön kannalta olla. Cubessa ilmeisesti vähän jämäkämpi runko kun painaa muutaman kilon enemmän ja saa olla kuskilla varusteineen painoa 15 kg enemmän. Jos painorajat sallii niin ei pauku 100 kg rajoillakaan niin eipä siitä Cuben isommasta kuormankestosta hyötyä ole.

    En ole tuommoisella ikinä ajanut, mutta jotenkin veikkaan että tuollainen pienipyöräinen fillari eikovin pitkälle matkalle ole omiaan mutta jos muutama kilsa on työmatkaa niin miksipä ei sitten tuollaisellakin ajaisi. Ympärivuotiseen käyttöön jos ajattelee niin onkohan tuollaiseen saatavana minkäänlaisia nastarenkaita? Nastarengas on aika iso apu talvisten kaatumisten välttämiseen. Mulla ei parin talven työmatkapyöräilyjen aikana ole kertaakaan ollut sellaista tilannetta, että olisi liukkauden takia ollut kaatuminen lähelläkään kun nastarenkaat olleet alla edessä ja takana. Se on sitten eri asia että jos on kovin paksua märkää sohjoa tai se sama sohjo jäätynyt urille, niissä nastarengas ei hirveästi auta kun etupyörä muljuaa, mutta pystyssä silti olen pysynyt.
    Schwalbella on 20 tuumaset marawintterit valikoimissa, joten mikäjottei.

    Entie. Jotenki toi minipyörä tuntuu vaivattomalta ja huolettomalta ja ennenkaikkea näppärältä vaihtoehdolta. En sitten tiedä mitenkä noi sähköpyörät kestää pakkasia. Minä kun joudun oikeasti lähtemään töihin oli sitä pakkasta -20 tai -35 ja sen pitäisi oikeasti toimia. Vähän epäilyttää.

  24. #474
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Schwalbella on 20 tuumaset marawintterit valikoimissa, joten mikäjottei.

    Entie. Jotenki toi minipyörä tuntuu vaivattomalta ja huolettomalta ja ennenkaikkea näppärältä vaihtoehdolta. En sitten tiedä mitenkä noi sähköpyörät kestää pakkasia. Minä kun joudun oikeasti lähtemään töihin oli sitä pakkasta -20 tai -35 ja sen pitäisi oikeasti toimia. Vähän epäilyttää.
    On ainakin Shimano 8000 toiminut vielä jossain -25 tienoilla, sitä kylmemmällä en ole ajanut kun alkaa olla melkoisen epämukavaa jo kuskin itsensä kannalta ja aiheuttaa myös haasteita pukeutumiseen. Toimintasäde kyykkää pakkasilla, siihen vaikuttaa tietysti akun virranantokyvyn laskeminen kylmässä, ja lisäksi myös se että voimansiirto kangistuu ja renkaiden pyörimiskitka kasvaa ym. Akkua joutuu talvikeleillä latailemaan useammin ja se kannattaa säilyttää lämpimässä. Ja pitää ladata lämpimässä, kun on ennen lataamista ehtinyt lämmetä. En kyllä tiedä miten nuo mahtavat toimia, jos pakkasta on sitten jo niin roimasti että aletaan mennä -25 - -35 lukemiin.

  25. #475
    Akun toki saan sisälle, mutta itse pyötän pitöisi jöödä ulos. Työmatkaa 4 kilsaa

  26. #476
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.556
    4 kilsaa? Ei se menisi tavallisella maasturilla? Joo ei ole topiikkiin .. tai laittaa tavan maasturiin takanapamoottorin.

  27. #477
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    4 kilsaa? Ei se menisi tavallisella maasturilla? Joo ei ole topiikkiin .. tai laittaa tavan maasturiin takanapamoottorin.
    On sitä jo kymmenen vuotta mentykin, kun ei ole ollut varaa sähköpyörään. Sitten joskus ostan vielä autonkin, mutta siihen menee kauan.

  28. #478
    Valmistajathan ei lupaa sähköpyörätekniikalle kun jonkun -5 tai -10 vähimmäiskäyttölämpötilan, mutta oikeasti niillä on ajettu paljon kylmemmissäkin pakkasissa, niin kuin minäkin olen tehnyt. Olen kyllä pystynyt säilyttämään pyörän lämpimässä työpäivien aikana ja sitten kotona eikä työmatka ole kovin pitkä. Mutta silti. Miten mahtaa levyjarrujen neste kestää pakkasta? -30C voi alkaa olla jo hydrauliikkaöljyille aika rajoilla.

  29. #479
    Itsellä hakusessa joku sähkö perus citypyörä, kiinnostunut ainakin Corratec Life S A4 tai A5. A4 ja A5 erot tosin hieman epäselvät
    Onko kokemuksia näistä ?

  30. #480
    On tullut luettua foorumia vuosia, mutta nyt vasta liityin. Kirjoitanpa tähän omaan hankintaan liittyvistä asioista ja huomioista.

    Jäykkäperällä tullut ajettua tosi pitkään, mutta nyt keski-iän kynnyksellä halusin hankkia jotakin uutta ja sähkötäysjousto alkoi kiinnostaa kovasti. Säästyinpähän sähköenduron hankinnalta ja saa samalla ite sotkea jaloilla.

    Halusin ostaa Suomesta ihan vaan siitä syystä että paikallisista liikkeistä sai niin paljon tietoa ja apua hankintaan liittyvissä asioissa. Tämän hintaluokan takuuasiat on itselle myös tärkeä päästä hoitamaan ilman postin kanssa ähkimistä.

    Kävin testaamassa ensin Focuksen Jam2 drifteriä ja olihan se hauska peli. Marzocchin keula toimi varsinkin mielestäni hyvin ja erikokoiset renkaat toivat leikkisyyttä. Shimanon e8000 hymyilytti paljon. Suurimmaksi osaksi tämä johtui siitä että edellisestä sähköpyörälenkistä oli aikaa jo vuosia. Itselle paikallinen runkokoko ei kuitenkaan ollut se sopivin, joten piti vielä etsiä vaihtoehtoja. Kokeilin sitten Focuksen Jam2 6.8 nineä. Boschin moottori tuntui sitten jo ihan erilaiselta. Vaste tuntui hieman aggressiivisemmalta ja tehokkaammalta. Itselle jäi sellainen mielikuva että muuten drifteri olisi ollut omaan makuun parempi, mutta tuo Boschin moottori tuntui laadukkaammalta. Boschin tehoaseuksia ei ainakaan toistaiseksi pääse itse säätämään ja se on tärkeää itselle. Boschiin on tulossa kuulemma joku softapäivitys syksyllä jolla siitä saa irti lisää tehoa. Focuksen pyörissä akkukapasiteettia pystyi muuntelemaan sen mukaan että pitääkö extra-akun mukana.

    Seuraavan oli vuorossa sitten Spessun super levo comp. Brosen moottori teki kyllä vaikutuksen ja minun mielestä se on yhden sukupolven edellä Shimanoa ja Boschia. Moottori tuntuu seuraavan paremmin polkuvastetta ja tehoa on ehkä itselle liikaakin, mutta tätähän pystyy säätämään monin tavoin, äppi on ihan pirun maukas. 700 akku on runkoputkessa ja sen kapasiteetti on itselle varsin riittävä. Muita huomioita pyörästä: Single-click vaihteisto ei minusta ole enää nykypäivää. Jarruista ei erikoisempaa sanottavaa, kuin että pysähtyy halutusti ilman mitään ihmeempiä hienouksia. Keula ja perä ok kunhan saa säädettyä itselle sopivaksi. Pyörä kokonaisuudessaan huutaa ajamaan ja tämä istui itselle parhaiten. Hintaluokka on tietysti jo kokonaan toinen, mutta tämä teki itselle parhaimman vaikutuksen varsinkin moottorin ja kokonaisuuden osalta -> tallissa on nyt spessu. Kädet ja jalat huutaa hoosiannaa ensimmäisten päivien jälkeen, vaikka sähkömoottorihan ne työt kuulemma hoitaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •