GiantGarminElectrobike
Sivu 136 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 86 126 134 135 136 137 138 146 186 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.051 - 4.080 / 5843

Aihe: Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

tempokisu Guest
    ^ kyllä vain, Codesan compissa oli kodeiinihemihydraatti sekä joku morfiinijohdannainen ja korkea alkoholipitoisuus. Lisäksi hyvän makuista. Mutta Ipesandrin oli vieläkin paremman makuista, sellaista vaaleanpunaista linnunmaitoa, ja oli paljon Codesan comppia vahvempaa. Codesan comppiakaan ei enää apteekeista saa. Vahvin yskänlääke on Cocillana, mutta se on niin pahan makuista että tuskin kukaan sitä liikaa ottaa.
    Kyllä sitä Codesan comppia kyseltiin, kirjoitin sitä vain jos oli tosi hankala keuhkoputkentulehdus. Ei se niin vahvaa ole että mitään erityisen hyvää oloa tule, senverta makeaakin että ei oikein janojuomana käy.

Pöllön puputus illansuussa ja muut metelöivät tirpit. On se syksy kääntymässä kevääksi täällä etelän vesijättömailla

Jopotuinen Guest
    Toi mun ihka oma Rouvani (Jee!)
    Se ei enää haise kalmalta ja on siirtynyt takaisin ihka eläväisten joukkoon

Pihalla loikkiva jänis
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

tempokisu Guest
    .. voi pahus, unohdin laittaa herätyskellon "soittaa"-asentoon....mutta oikea kappale voitti UMK:n eli Suomen euroviisut. Heräsin kun Ruåtsin kisa oli menossa, kaikki ruotsalaiset viisut oli kamalia.
    Miten niin jättiyllätys? ( iltalehtien otsikot ) no joo siinä mielessä että paras kappale voitti. Näin ei ole käynyt sitten Lordin.

edit. olen tosi iloinen, nyt vielä iloisempi Aksel´n viisuvoitosta. Symppis kaveri ja tyylikäs esitys. Ja kappaleen sanoma. Kiva seurata nyt Isojakin Viisuja, Aksel on ihan varmasti finaalissa.

https://www.is.fi/euroviisut/art-2000006432127.html
    tempokisu muokkasi tätä : 08.03.2020 at 13.28 Syy: linkki liittyen aiheeseen

HS: Öljyn hinta romahti 30 prosenttia, Saudi-Arabia aloitti hintasodan.

Aivan mahtavaa ja ihanaa, taas pääsemme tankkailemaan bensaa roimalla alennuksella.
    Onkohan alennukset jo siirretty tänään täysimääräisesti pumpuille?

tempokisu Guest
    ^ ai sä luulet että bensan hinta laskee sitä saat odotella ....

Jopotuinen Guest
    ^^ Juu, johan nuo taitavat olla!

tempokisu Guest
    Olen niin iloinen että mun nahkee pussukka ja tyyny ensinnäkin löytyivät postin seurannasta, ja näemmä etenivät tullista ilman tullausmaksuja. Lisäksi että mä olen nyt siis "vesistösankari" on kyllä semmoinen kunnianosoitus että

^Pitäskö ylläpidon muuttaa tuo vanha, mutta toki arvon palstapersoonaa hyvin kuvaava, "#1 Palstanahkiainen" uuteen kiiltävään "Vesistösankari" titteliin?

Kannatetaan!

PS Ei meillä koskaan ole liikaa ihmisiä jotka tekevät pieniä suuria tekoja (eivätkä vain ajattele että voisi tai ehkä pitäisikin).

Vesistösankari:

https://www.ymparisto.fi/fi-FI/Vesis...esistosankarit

Tuonneko meidän ikioma Tempokisu listataan?

Siinä lisää sankareita:

https://wwf.fi/uutiset/2019/12/vesis...nnon-puolesta/

tempokisu Guest
    ^ juurikin sama sivusto josta sain linkin että tuonne. No todellakin kelpaisi...mitä mä muka oon tehny, osallistunu aktiivisesti kututalkoisiin 11 kertaa, ja levittäny parhaani mukaan tietoa noista kututalkoista ja sitten nahkiaistietoutta. Mutta mikä tässä on ketäkin auttanu...
    Kyseltiin mista sain innostuksen....ja vastasin että alunperin nahkiaisista ja sitä kautta...mutta katsotaan nyt miten mun käy, olen kyllä tosi iloinen tästä "palstanahkiainen"-tittelistänikin.

Jos he joskus tekevät poikkeuksen sääntöihin ja nahkiaisparonitar voi olla myös ei-nakkilalainen niin sitten kyllä...

Ja heti kun tapaan kyseisen, minusta ilmoittaneen, henkilön talkoissa niin meen halaamaan, Iso kiitos.

ps. ei inspiroitunutta työntekijää tarvittais...

tempokisu Guest
    ...voi että, tuli kaamee jännitys että mitä se ympäristöhenkilö nyt aattelee mun vastauksistani eikä mulla ole kun fillarinkanssa-kuvia. Jännittää töihinkin meno ja nuku siinä nyt sitten ( viime yö) kun jännittää. Jos ne kysyy ammattia, mitä mä sanon että työtön suurimmaksi osaksi...

Mutta hei mä pääsen Vesistösankari-juttuun, just tuli positiivista palautetta. Nahkiaisetkin voisi ehkä päästä julkaisuun mukaan. Fillarinkanssa-kuvakin oli ok.
    mahtavaa, mahtavaa. Tuli mielettömän hieno tunne, kun on tehny hommaa ja kiinnostunut jostain ja opiskellu sitä ihan itsensä takia vaan - ja sitten on joku joka arvostaa sitä. Nitoutuu yhteen hienolla tavalla kaikki tämä nahkiainen-virtavedet-innostus, ja se että pienen ihmisen tekemisellä on ollu merkitys.

Aamun vaakalukema

^ Itseironinen naurunpyrskäys - oma vaakalukemani aamulla aiheutti täysin päinvastaisen reaktion.

Monen tunnin polun raivaus ja rannan siivous -työmaa. Kyllä toi Fiskarsin retkisaha osaa olla kätsy.

Yks vanha juttu. Meinasin perustaa sen pohjalta: erikoinen tapaus -ketjun, mutta sitten vietin tovin etsimässä vastaavia jo aloitettuja. Mutta päädyin siihen, että tänne se tapaus sopii hyvin. Olin töissä, minne oli vapaa pääsy kellä vaan. Yks nuori tyttö tuli suoraan mun luo ja sanoi asiansa: "Saanko laulaa sulle omatekemäni laulun?" Hän sai luvan. Oli hyvä laulu, en kyllä muista enää säveltä enkä sanoja. Harvinaista. Olispa kiva, jos tämä pakkoerakoituminen ihmisissä vähän lisäisi spontaania toisten ilostuttamista viimeistään sitten kun on elo taas normaalimpaa.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kampinalle Katso viesti
    ^ Itseironinen naurunpyrskäys - oma vaakalukemani aamulla aiheutti täysin päinvastaisen reaktion.
    Miten sen nyt ottaa. Oikeesti jos järjellä ajattelisi niin hienoa että lukema ei enää asetu lähemmäs 40, mutta kun se oma mieli ei vaan ole niin...eipä hymyilyttänyt, heti tuli päätös että lähden sittenkin ajelemaan lenkkiä vaikka pientäkin ja saa nyt suklaat ja munkit jäädä Lidlin hyllyyn....

t. 160cm / 45kg.

Pullollinen punaviiniä.

Foorumin hemmo kantoi mulle valikoiman olutta kotiin. Ihan suunmukaisia vieläpä, yhden jo maistoin.

Toinen kerta jo kun minulle käy näin! Paitsi että edellinen lasti tuotiin työpaikalle.

Brevettimitalit tuli maanantaina. On se hassua että tollaset läpyskät, joilla ei sinänsä arvoa ole saa hyvälle tuulelle. Saa nähä joutuuko tänä vuonna yksin ajelemaan jos aikoo ajella.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Tuontikoira pysähtyi (hiljaisesta) käskystä paikalleen omalla pihalla niin että takajalat nousi ylös.
    Portti oli auki ja rekku oli menossa paria ohi tepsuttavaa naapurin rekkua kohti.
    Tästä on hyvä jatkaa vaikka kuka superphoorumilainen sanois mitä
    Shimaani muokkasi tätä : 18.03.2020 at 22.25 Syy: Kyllä tuosta vielä koira tulee :-)
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Sain siirrettyä työt kotitoimistolle! 🙌🏻 Ai että! Mikäs tässä puita uuniin laittaessa ja Exceliä sorvatessa. Tosin mun tuurilla sairastun kuitenkin koronaan heti huomenissa.

Sain siirrettyä maasturin eteisestä ulkosäilytykseen terassille, niin tuli taas enemmän tilaa torppaan ja harkitsen josko sitä terassikauden avaisi tänään ja pitäisi lounastauon auringossa terdellä.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Halkosavotta tältä vuodelta ohi. Koskaan ollu näin aikaisin.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Tämän vuoden ensimmäinen pyöräily tänään.
    Maanantain iltakävelyllä lähietäisyydeltä näkemäni metsäkauriit.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

tempokisu Guest
    Kovasti kaipaamani Cambridgen opus saapui odotellessani kun pakettiani haetaan hyllystä, mielessäni että kirja vai mukit....ja voi että ilahduin kun sieltä tuli kirjan muotoinen paketti. Pakko ottaa pari iloista hyppyaskelta.

Päätin mielessäni että kyllä kaikki selviää jos....kaikki selviää ajallaan.

lisäys. Luonnolleen ei voi mitään; otin muutaman päivän että syön vähempi ja pyöräilen enemmän ( 2 x 75km) ja heti oli kilo lähtenyt. Hyvä juttu siinä mielessä että jaksan kuitenkin ajaa aika pitkää lenkkiä cyclollakin, ja jos sikseen tulee niin ei se ole vaikeeta saada se kilo pois. Kun toisaalta tykkään pullasta/munkeista ja suklaastakin ainakin työeväänä..
    tempokisu muokkasi tätä : 26.03.2020 at 19.14

Stravan ilmoitus: "Uh oh! You just lost your KOM on mumblemumble by 44s."

Osoittautui että olin ajanut kyseisen KOMin maantielenkillä - tietenkin peesaamalla itseäni kovempia ajajia - vuonna 2016 ja että nyt sitten näköjään Joonas Henttala tuli minulta sen vieneeksi gravel-lenkillään.

Jos olit samalla lenkillä kovempien ajajien kanssa silloin 2016 miten se KOM tuli juuri sinulle?

Mieletön munkki jos 1) ne toiset eivät (vielä tuolloin?) olleet Stravassa tai 2) heidän tekemisensä ovat yksityisiä tai vaikkapa 3) juuri sinun gps-laitteesi sijainti vaelteli sopivasti tai ehkäpä 4) teit henkilökohtaisen spurtin yhteislenkillä jostain syystä, pääjoukko karussa vaikka... 5) jotain muuta...

Ihan vain tälläi filosofisena pohdintana. Vertauksena vaikka tilanne kun viisi kokkia valmistaa munakkaan asiakkaalle kenen munakas tulee syödyksi. Siihen on aina jokin syy.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •