HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 128 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 78 118 126 127 128 129 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.811 - 3.840 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

  1. #3811
    Mitä merkitystä TMT:ssä on keskinopeudella? Reitit kilpailijoiden kanssa ovat todella harvoin samat.
    Ei pahemmin lämmitä kova keskinopeus määränpäässä jos jopoilija on päässyt ohittamaan.

  2. #3812
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr TuKo Katso viesti
    Mitä merkitystä TMT:ssä on keskinopeudella? Reitit kilpailijoiden kanssa ovat todella harvoin samat.
    Ei pahemmin lämmitä kova keskinopeus määränpäässä jos jopoilija on päässyt ohittamaan.
    Juu ei varsinaisesti ole tekemistä. Lähinnä tarkoitus oli kuvata, että hyöty ylämäissä ei pelkästään auta vaan tärkeämpää on päästä alamäissä ja tasaisilla lujaa. TMT:ssä tärkein tehtävä on olla tulematta ohitetuksi ja oikeahetkinen reitiltä poikkeaminen saatta auttaa takaa tulevan ohjuksen suhteen.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  3. #3813
    Strategian ja luuserina olemisen raja on veteen piirretty.

  4. #3814
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Std sähkis ei kyllä pärjää TMT:ssä. Alamäissä niillä on vaikea mennä yli 25 km/h vielä vaikeampaa tasaisella.
    Pakko oikoa virheellisiä käsityksiä. Todellisuudessa sähkiksellä on oikein helppoa mennä yli 25 km/h alamäessä. Sattumoisin juuri eilen ajoin työmatkan vähän rivakammin, alamäessä meni hieman kovempaa kuin 25 km/h. Itse asiassa huiput oli 76 km/h ja keskari 32 km/h, kun joutui pysähtelemään ajoradan ylityksissä.



    Ja tosiaan vehje on Shimanon e8000 moottorilla (250W) oleva täysjousto, jossa oli alla karkeakuvioiset maastokumit. Ihan normisähkis siis.

  5. #3815
    ^ ihan norminyppylä työmatkalla
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  6. #3816
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Pakko oikoa virheellisiä käsityksiä. Todellisuudessa sähkiksellä on oikein helppoa mennä yli 25 km/h alamäessä. Sattumoisin juuri eilen ajoin työmatkan vähän rivakammin, alamäessä meni hieman kovempaa kuin 25 km/h. Itse asiassa huiput oli 76 km/h ja keskari 32 km/h, kun joutui pysähtelemään ajoradan ylityksissä.

    Ja tosiaan vehje on Shimanon e8000 moottorilla (250W) oleva täysjousto, jossa oli alla karkeakuvioiset maastokumit. Ihan normisähkis siis.
    Jos noin on niin seison korjattuna. Käsitykseni ja kokemukseni työmatkoilta on ollut, että yleensä ne saa kiinni alamäissä ja alamäissä. Ilmeisesti moottori- tjsp malleissa on eroja sitten...
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  7. #3817
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    ^ ihan norminyppylä työmatkalla
    Tota mä joudun hinkkaamaan joka päivä, jos on konttoripäivä. Tällä viikolla joka päivä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    kokemukseni työmatkoilta on ollut, että yleensä ne saa kiinni alamäissä ja alamäissä. Ilmeisesti moottori- tjsp malleissa on eroja sitten...
    Meillä on varmaan erilainen käsitys siitä mikä on alamäki. Faux plat descendant eli laskeva tasainen asfaltilla on maastosähkärille myrkkyä, mutta paremmassa alamäessä on melko sama onko moottoria vai ei, kun se ei avusta eikä jarruta. Lisäpaino on alamäessä vaan etu - ainakin mulle - mutta välitykset loppuu turhan aikaisin.

    TMT-mielessä avustetut ja avuttomat fillarit on niin eri sarjoissa että niistä en ainakaan itse pisteitä tai tappioita laske.

  8. #3818
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Meillä on varmaan erilainen käsitys siitä mikä on alamäki. Faux plat descendant eli laskeva tasainen asfaltilla on maastosähkärille myrkkyä, mutta paremmassa alamäessä on melko sama onko moottoria vai ei, kun se ei avusta eikä jarruta. Lisäpaino on alamäessä vaan etu - ainakin mulle - mutta välitykset loppuu turhan aikaisin.

    TMT-mielessä avustetut ja avuttomat fillarit on niin eri sarjoissa että niistä en ainakaan itse pisteitä tai tappioita laske.
    Mitä pisteitä?-) TMT:ssä kun ei jaeta pisteitä. Kyllä mä samassa sarjassa niiden kanssa painin. Häviän ja päivä on pilalla, mutta useimmiten en. Muutamaa viritettyä (kilvellistä!) tapaan silloin tällöin. Niille ei voi mitään kuin todella hyvänä päivänä. Juu, vapaassa pudotuksessa varmaan kaikki tullaan yhtä lujaa alas sen jälkeen kun ilmanvastus on tasoissa potentiaalienergiasta muuttuneen kineettisen energian kanssa. Jotenkin olen ollut lukevinani, että 25 km/h tuolla puolen moottorin vaikutus olisi jossei jarruttava niin ahistava ainakin.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  9. #3819
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Jos noin on niin seison korjattuna. Käsitykseni ja kokemukseni työmatkoilta on ollut, että yleensä ne saa kiinni alamäissä ja alamäissä. Ilmeisesti moottori- tjsp malleissa on eroja sitten...
    Varmaan kun minäkin SähköLäskillä ketterästi polkematta kohtuullisessa loivassa alamäessä menen "vapaassa pudotuksessa" +35km/h ja polkien lähemmäs 50km/h
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  10. #3820
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Varmaan kun minäkin SähköLäskillä ketterästi polkematta kohtuullisessa loivassa alamäessä menen "vapaassa pudotuksessa" +35km/h ja polkien lähemmäs 50km/h
    Kait mun sitten pitää vain olla tyytyväinen sellaseen normivauhtiini
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  11. #3821
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    1.727
    Jos häviää sähköpyörälle työmatkatempossa, niin olisi syytä lopettaa työt, työkyvyttömyyteen vedoten! Se on näin, eikä mitenkään muuten!

  12. #3822
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Mitä pisteitä?-) TMT:ssä kun ei jaeta pisteitä.
    Irtopisteitä jaetaan toki, niitä saa aina kun ohittaa pyöräilevän yli yhdeksänkymmenen raskaana olevan naisen.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  13. #3823
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Jos häviää sähköpyörälle työmatkatempossa, niin olisi syytä lopettaa työt, työkyvyttömyyteen vedoten! Se on näin, eikä mitenkään muuten!
    Päinvastoin, luovuttaminen on säälittävää. Mitä siitäkin tulisi, jos tuo joukko lopettaisi työt. Kuka nekin työt ehtisi hoitaa.

    Jos häviää, on vain yksi tie jatkaa siitä eteenpäin ja se on varsin yksinkertainen. Pitää polkea lujempaa!

  14. #3824
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Irtopisteitä jaetaan toki, niitä saa aina kun ohittaa pyöräilevän yli yhdeksänkymmenen raskaana olevan naisen.
    Syntyvyyslukemat on siinä mallissa, että pysähdyn, otan lakin päästä, laitan ns. kättä lippaan ja kuittaan tappioni raskaana olevan pyöräilijän tavatessani. Tämä siis poikkeuksena tuohon edelliseen kommenttiini verrattuna.

  15. #3825
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Jos häviää sähköpyörälle työmatkatempossa, niin olisi syytä lopettaa työt, työkyvyttömyyteen vedoten! Se on näin, eikä mitenkään muuten!
    Pitänee erottaa sähköpyörät ja"sähköpyörät". TMT-Häviö on toki häviö ei siitä muuksi muutu, mutta ainakaan itse en muserru kun ohi pyyhkäisee 1kW:n moottorilla varustettu +40km/h ylämäkeen... En smuserru kun itsekin nyt työmatkat tuollaisella "hiukan steroideja syöneellä" taitan.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  16. #3826
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Mitä pisteitä?-) TMT:ssä kun ei jaeta pisteitä. Kyllä mä samassa sarjassa niiden kanssa painin. Häviän ja päivä on pilalla, mutta useimmiten en. Muutamaa viritettyä (kilvellistä!) tapaan silloin tällöin. Niille ei voi mitään kuin todella hyvänä päivänä. Juu, vapaassa pudotuksessa varmaan kaikki tullaan yhtä lujaa alas sen jälkeen kun ilmanvastus on tasoissa potentiaalienergiasta muuttuneen kineettisen energian kanssa. Jotenkin olen ollut lukevinani, että 25 km/h tuolla puolen moottorin vaikutus olisi jossei jarruttava niin ahistava ainakin.
    Sähköpyörähän on kuin hissi. Silläkin kannattaa ajaa vain vajaalla kuormalla ylöspäin ja täydellä kuormalla alaspäin, näin ollen moottori joutuu jatkuvasti jarruttamaan ja tästä syntyvä ylimääräinen energia voidaan hyödyntää

    Lähtökohtaisesti olet tietysti jo hävinnyt jos sinulla on jalkojen välissä jotain sähköllä toimivaa.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  17. #3827
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Pitänee erottaa sähköpyörät ja"sähköpyörät". TMT-Häviö on toki häviö ei siitä muuksi muutu, mutta ainakaan itse en muserru kun ohi pyyhkäisee 1kW:n moottorilla varustettu +40km/h ylämäkeen... En smuserru kun itsekin nyt työmatkat tuollaisella "hiukan steroideja syöneellä" taitan.
    Siinä vaiheessa, kun moottori avustaa yli 25 km/h nopeudessa ja sarja ei ole enää polkupyörien sarjassa.

  18. #3828
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Lähtökohtaisesti olet tietysti jo hävinnyt jos sinulla on jalkojen välissä jotain sähköllä toimivaa.
    Selvyyden vuoksi todettakoon, että edelleen puhutaan TMT:stä ja sähköpyöristä.

    Toisaalta eikö täällä ole moneen kertaan todettu, että tappio on tappio ja kaikki muu selittelyä.

  19. #3829
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti

    Lähtökohtaisesti olet tietysti jo hävinnyt jos sinulla on jalkojen välissä jotain sähköllä toimivaa.
    Kuten sähkövaihtajat? Entä takavalo, ei varsinaisesti välissä, mutta ahterin alla kuitenkin.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  20. #3830
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kuten sähkövaihtajat? Entä takavalo, ei varsinaisesti välissä, mutta ahterin alla kuitenkin.
    Vaihteita ei tarvita kuin yksi. Takavalo? no sen voi liittää dynamoon. Oleellista on, että kurjuus on maksimoitu
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  21. #3831
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Kyllähän ainakin meikäläinen on sen verran elämän ikävillä asioilla masennettu, että sopii tappion tuottajaksi mikä tahansa kelvillä liikkuva. Aamu alkaa tutun ja turvallisen päähänpotkivasti kun ne pari vakiot polttomoottorilla ilmaa pilaavaa kansakunnan toivoa hurahtavat ohitse pysyviä kuulovaurioita vahvistaen.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  22. #3832
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    Pitäisiköhän kohta jo perustaa eTMT-säie? Siinä kaikki "mulla-oli-isompi-kuin-sulla / hävisin-siksi-kun-sulla-on-laiton..."-neurootikot voisivat purkaa elämän epäoikeudenmukaisuutta tai onneaan kaverin nöyryyttämisestä...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  23. #3833
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  24. #3834
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.611
    ^No nyt on äärimmäisyyksiin viritetty TMT-kulkine.

  25. #3835
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Inspiraatio tullee Zwiftin kalleimmasta pyörästä:

    https://youtu.be/Q4B-RbvERBk?t=9

  26. #3836
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    581
    Tuokaan pyörä ei tuo yhtään voittoa tässä lajissa.
    No rain - no gain.

  27. #3837
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    pari viikkoa sitten tuli häviö jo lähtöviivalla kun väistin väistämisvelvollista ja en päässyt lokarin kantaan kiinni, joutui sen verran jarruttaman että seisontalähtö ei ollut paras.....

  28. #3838
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215

  29. #3839
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Ihan kiva, mutta miksi ohitus alkumatkasta aiheutti peukutusta tai tuuletusta? Tmt:ssä pitää välttää ohitetuksi tulemista. Ohituksilla ei ole merkitystä.

  30. #3840
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Ihan kiva, mutta miksi ohitus alkumatkasta aiheutti peukutusta tai tuuletusta? Tmt:ssä pitää välttää ohitetuksi tulemista. Ohituksilla ei ole merkitystä.
    Koska olen heikko ihminen, mihin koko työmatkatempon olemassaolo myöskin perustuu. Jos joku ei haluais ohittaa, ei ohitetuksi tulemista myöskään tarvis välttää. Mut nostin peukkua erittäin hillitysti, eikä ohitettu sitä 100% varmuudella nähnyt.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •