ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 62 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 52 60 61 62 63 64 72 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.831 - 1.860 / 2215

Aihe: Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

  1. #1831
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Länsimaiset kuitukamppeet on karmeita ankkureita. Kiinasta saa mukavan keveitä sopuhintaan.
    Voisikohan tuohon kiinankuidun ja merkkiosien painoeroon olla joku syy?
    Rule #1: Obey The Rules

  2. #1832
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Länsimaiset kuitukamppeet on karmeita ankkureita. Kiinasta saa mukavan keveitä sopuhintaan.
    Aika rohkea yleistys, en ihan lähtisi tälle tielle...

    Jos haluaa keveintä, silloin yleensä ottaen länsimainen kuitukampe on ykkösvaihtoehto. Mutta toki se maksaa, sillä länsimaiset suunnittelu- ja valmistustyötunnit on vielä tänäkin päivänä melko lailla eri tasolla kuin Kiinassa. Ei ole helppoa suunnitella kuituosaa, jonka pitää olla äärimmäisen kevyt, mutta jonka samalla pitää olla täysin luotettava vielä 85-kiloisenkin kuskin alla. Toi 85 kg on aika yleinen massaraja keveimmille palikoille. "Varman päälle pelaaminen" taitaa olla yksi syy siihen, miksi länsimaiset kuitukamppeet on usein melko järeitä.

  3. #1833
    Heitin ton jostain ironian ja trollauksen välimaastosta.
    Yleensä kiinalaiset kopiotuotteet vaikka nyt tangoissa näyttää tasan samalta mutta kiinalainen on kevyempi. Harvempi tuota keveyttä varmaan laadun merkkinä pitää tuossa tilanteessa kun genrenä on kopiointi.
    Ja jos haluaa sellasen tangon jossa paino eli materiaalin määrä on minimi niin mielelläänhän siihen ottaa sitten se lisähinnan laaduntarkkailusta sitä kautta että tuotteen brändillä on jotain menetettävää jos tuote on susi.
    Totta myös tuo että kiinaosilla 8kg alitus voi jäädä tekemättä. Ne on kevyitä muttei niin kevyitä.

  4. #1834
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Alle 8kg täpäri kiinnankuidulla niin jättäisin ajamatta... ihan vaan oma mielipide
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  5. #1835
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993

    Projekti: 7.x-kiloinen maratontäysjousto

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Alle 8kg täpäri kiinnankuidulla niin jättäisin ajamatta... ihan vaan oma mielipide
    Samoin. Ei pystyisi lainkaan luottamaan fillariin ja vois olla viimeinen ajelu.

    Innolla odotan mitä tuleman pitää. Tuo edellinenkin projekti oli hienoa seurattavaa. Itse en lähtisi noin rajuun grammanviilaukseen mutta ymmärrän täysin viehätyksen.
    Ride and Smile!

  6. #1836
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Uskallatko antaa mitään hinta-arviota tälle anorektikolle?

  7. #1837
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    On kyllä Mielenkiintoinen projekti. Lukitukset kyllä kannattaa pitää jos suinkin mahdollista. Ainakin itse käytän niitä yhtenään kun on hyvin käsillä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  8. #1838
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Minua kanssa kiinnostaa että mistä ne noin 2000 g revitään, kun ne alkuperäisetkin osat olivat jo käsittääkseni aika kevyet. Eli kuinka eksoottisia ja uniikkeja osia tässä vielä nähdään...

  9. #1839
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Uskallatko antaa mitään hinta-arviota tälle anorektikolle?
    Ehkä se 7-kiloinen tarkoittaa euroja...

  10. #1840
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Ei ole helppoa suunnitella kuituosaa, jonka pitää olla äärimmäisen kevyt, mutta jonka samalla pitää olla täysin luotettava vielä 85-kiloisenkin kuskin alla. Toi 85 kg on aika yleinen massaraja keveimmille palikoille. "Varman päälle pelaaminen" taitaa olla yksi syy siihen, miksi länsimaiset kuitukamppeet on usein melko järeitä.
    Mulla oli Focuksen cyclossa joku fillaritorilta ostettu hipo-satulatolppa, jossa painoa 100g. Kuskin painorajana sille oli juuri tuo 85 kg. Ajattelin, että kyllä siinä sen verran on toleranssia, että (silloinen) 100 - 103 kg massa menee. Ei mennyt. Hajos alle ja meinasi samalla hajottaa koko rungon, kun tolpan jäänteitä ei meinattu saada pois sieltä satulaputken sisältä.

  11. #1841
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Onneksi ei tullut hiilikuituvahvistenen peräsuoli.

  12. #1842
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mulla oli Focuksen cyclossa joku fillaritorilta ostettu hipo-satulatolppa, jossa painoa 100g. Kuskin painorajana sille oli juuri tuo 85 kg. Ajattelin, että kyllä siinä sen verran on toleranssia, että (silloinen) 100 - 103 kg massa menee. Ei mennyt. Hajos alle ja meinasi samalla hajottaa koko rungon, kun tolpan jäänteitä ei meinattu saada pois sieltä satulaputken sisältä.
    Jos ostaa "jonkun hipo-satulatolpan" niin kyllä se ny pitäis sit tietääkin mikä se on merkiltään? Varsinkin kun fillaritorilla näkyy näitä kevyitä kiinan kuituosia todella usein mikä erottaa tämän sellaisesta halppiksesta?

  13. #1843
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Toivon, että anorektikon budjetti pysyy nelinumeroisena...

  14. #1844
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Eikös ton dt swissin hiilari-iskarin lukitukset saisi pelaamaan twinlock vivulla. Iskarin vivun tilalle pitää vain tehdä foxin rullaa vastaava kalikka, mitoitus vetosuhteen mukaan. Ja toki, jos vaihtaa saman puljun keulan, saa kaiketi dt swissiltäkin twinlockia vastaavan tankolukitukset. Tokikaan joustomatkaa vivut ei muuta, kuten Scottin systeemissä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  15. #1845
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Toivon, että anorektikon budjetti pysyy nelinumeroisena...
    Viisi miljardia ja porukka naurammaan
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #1846
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Eikös ton dt swissin hiilari-iskarin lukitukset saisi pelaamaan twinlock vivulla. Iskarin vivun tilalle pitää vain tehdä foxin rullaa vastaava kalikka, mitoitus vetosuhteen mukaan. Ja toki, jos vaihtaa saman puljun keulan, saa kaiketi dt swissiltäkin twinlockia vastaavan tankolukitukset. Tokikaan joustomatkaa vivut ei muuta, kuten Scottin systeemissä.
    Kyllä se vähän kikkailemalla varmaan onnistuu. Mutta keulaa ei voi vaihtaa Stepcastista pois, sillä sitten siinä menettää samantien ne grammat, joita iskarinvaihdolla voisi voittaa. Lukitusta isompi ongelma saattaa olla se, että iskari kiinnittyy alapäästään suoraan runkoon pulteilla, eli iskarin rungossa on kierteet. Mutta eiköhän tuohon DT Swiss ole silti tarvittaessa viriteltävissä.

  17. #1847
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Viisi miljardia ja porukka naurammaan
    Tämän LJL:n mainion heiton jälkeen voisi vielä varmuuden vuoksi kommentoida, että mitään järkeähän tällaisissa hankkeissa ei ole. En kuvittele saavuttavani grammanviilauksella kerrassaan minkäänlaista hyötyä maastokisoihin, vaan liiallisuuksiin mennessään viilauksesta voi olla jopa haittaa. Kilometrien korkeuseroja sisältävissä vuoristonousuissa kilogramman massansäästöllä saattaa jo olla merkitystä, mutta kotimaan kisoissa marginaalinen hyöty hukkuu kohinaan. Suomalaisilla kisaradoilla tyypillisen "suuren" nousun korkeusero on luokkaa 50 m, ja jos tämä mäki oletetaan kiivettävän vaikkapa kahdessa minuutissa, yhden kilogramman säästäminen pienentää vaadittavaa mekaanista tehoa noin 4 W.

    Järjellä tätä hommaa ei siis kannata yrittää perustella, mutta kevyen kisamaasturin rakentamisessa nyt vaan sattuu olemaan jotain omituista viehätystä. Ja jos tästä jotakin kisahyötyä tulee, niin uskoisin sen pääosin liittyvään lisääntyneeseen intoon, jota tällainen projekti tuo helposti mukanaan. Luulen, että tällä tavalla kävi esimerkiksi kymmenisen vuotta sitten edellisen Spark-projektin yhteydessä.

  18. #1848
    Esimerkkisuoritus länsinaapurista: https://www.pinkbike.com/news/buildi...est-29ers.html

  19. #1849
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Tämä olikin hieno linkki. Kiitos.

  20. #1850
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joo, Dangerholm vei keventämisen aika pitkälle. Sparkin hydraulinen vaihteisto on hieno, mutta sitä ei taida enää olla kaupasta ostettavissa. Tässä on linkki pyörien rakentamisesta ww-foorumilla:
    https://weightweenies.starbike.com/f...lit=dangerholm

    Lisäksi samaisella foorumilla on parhaillaan käynnissä Scalen kevennysprojekti, jossa taidetaan mennä vielä Gustavin pyörääkin kevyemmäksi:
    https://weightweenies.starbike.com/f...?f=10&t=156277

  21. #1851
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    En tiedä onko tämä väärä sivusto pohdiskella näin, mutta minkä painoinen Scotista tulisi ns tavallisilla tarvike osilla? Onko tuo 10 kg sellainen raja?

    Vai onko mahdoton vetää rajaa tavallisten ja eksoottisten osien välille?

  22. #1852
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Vähän on tosiaan veteen piirretty viiva tuo "tavallinen" osa. Usein on kuitenkin niin, ettei kevyempi osa välttämättä maksa enempää kuin vähän painavampi.

  23. #1853
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Joo, Dangerholm vei keventämisen aika pitkälle. Sparkin hydraulinen vaihteisto on hieno, mutta sitä ei taida enää olla kaupasta ostettavissa. Tässä on linkki pyörien rakentamisesta ww-foorumilla:
    https://weightweenies.starbike.com/f...lit=dangerholm

    Lisäksi samaisella foorumilla on parhaillaan käynnissä Scalen kevennysprojekti, jossa taidetaan mennä vielä Gustavin pyörääkin kevyemmäksi:
    https://weightweenies.starbike.com/f...?f=10&t=156277
    Jumalauta tuossa alemmassa mennään jo rajoilla jossa hulluus muuttuu neroudeksi. Pullotelineen ja muut holkit rungosta pois ja carbonpaikka tilalle. Ja nuo nylon-naru pinnasysteemit. Ja tuo että tyyppii purkaa eggbeaterit osiksi ja hioo ja väsää itse uutta jousta titaanista alkuperäisen tilalle yms. Ei voi muuta sanoa kun hattua nostaa.

  24. #1854
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Ohjaamoksi tulee nyt ainakin alkuun MCFK-Tune Turnstange Lowriser-Extralite, massaa koko hoidolla 204 g. Ei äärikevyt, mutta kepeähkö. Kammiksi räjähdysherkät Next SL:t, jotka on kuitenkin omassa käytössäni kestäneet. Ja sopiviin välityksiin päästään 30-piikkisellä eturattaalla. Sparkissa oli vakiona tavallista järeämpi Nextin keskiölaakeri, joka vaihtui normiversioon ja siis kevyempään. Eikä painavaa putkea laakereiden väliin, kun kammet on joka tapauksessa irti vähintään kerran viikossa.












  25. #1855
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011

  26. #1856
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    95
    Paljon on tullut painonsäästöä jo kammilla, tangolla, laakereilla ja rattaalla?

  27. #1857
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    E13 xcxr kammilla olisi saanut vielä 40g pois onko sit sijoituksen arvoinen, en tiiä.

  28. #1858
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Rule #1: Obey The Rules

  29. #1859
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Samalta sivulta jäykkistä 4,5kg miten hitossa tommonen voi ajoa enää kestää

    https://www.mbr.co.uk/news/bike_news...in-bike-373960

  30. #1860
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pilkanmaa, Kuusankoski
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Eikä painavaa putkea laakereiden väliin, kun kammet on joka tapauksessa irti vähintään kerran viikossa.
    Nyt on kyllä pakko kysyä miksi?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •