GarminGiantElectrobike
Sivu 6 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1049

Aihe: VeloViewer

  1. #151
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Mä en omaan käyttöön ainakaan kelloja mieti niiden akkukeston vuoksi.
    Ai senkö takia, että akku kestää kauemmin kuin puhelimissa?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Varmin ratkaisu on etelä suomen pyöräilykartta ja yliviivauskynä. Siitä vaan ajamaan jokainen tie yliviivatuksi ei lopu virta eikä katoa gps signaali.
    Niimutku... ei kaikkiin ruutuihin mene tietä.


  2. #152
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ai senkö takia, että akku kestää kauemmin kuin puhelimissa?
    Jossain Polarissa näytti olevan 8h gps päällä? Jos puhelin on paska navigointiväline/träkkeri huonolla akkukestolla, niin sen voi antaa anteeksi, koska laite on kuitenkin suorastaan välttämätön veloviewer-harrastuksesta riippumatta. Jos hankin laitteen erikseen ruutujen keräilyyn, niin kello ei olisi ykkösvalinta.

  3. #153
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Mä en omaan käyttöön ainakaan kelloja mieti niiden akkukeston vuoksi.
    Ihan validi kriteeri sille joka tekee pitkiä lenkkejä - mutta jokseenkin yhdentekevä sille jonka lenkit ovat puolestatoista tunnista kolmeen tai neljään. Siihen riittää vanhankin mallin vanhankin akun kapasiteetti mainiosti.

    Uudempien Forerunnereiden akku riittää kai vähintään viiteen tuntiin sykemittarinkin kanssa ja jonnekin kahdeksaan ilman. Voin jopa olla arvauksissani turhankin varovainen, mutta en viitsi tsekata kun en ole mitään väittämässäkään

  4. #154
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    ^Mulla oli eilen Suunto Spartan Wrist HR ranteessa ja siis rannemittaus aktiivisena. Läksin himasta puoli kympin maissa aamulla ja olin takaisin kotona puoli viiden maissa. Asetuksista oli valittuna se tarkin gps-mittaus. En katsonut lenkin jälkeen, että paljonko on varausta jäljellä, mutta ainakin tuon verran se kestää.

  5. #155
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Mun V800 n. 10 tuntia tarkimmalla GPS-seurannalla ja olikohan se 40 tuntia jos virransäästö päällä. VV-mielessä virransäästöllä voi toki voittaa tai hävitä.

    Puhelin huutaa lisää virtaa joskus 6-7 tunnin GPS-ajelun jälkeen. Aikaisemminkin jos kuvia kovasti ottaa tai karttoja selailee.


  6. #156
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Tätä elämänviisautta "Pyöräily on siitä hauska ja samanaikaisesti paska laji että siihen kuuluu olennaisena osana pettyminen ja pettymisten sietäminen ja sietämisen kestäminen ja kestämisen opettelu" en kyllä allekirjoita vieläkään,
    Zen ja pyöräilemisen keveys

  7. #157
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.512
    Ei pyöräily ole niin vakavaa. Piirrä vaikka käsin se lenkki jälkikäteen.
    Pyöräily on kivaa!

  8. #158
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Selvästi sua salaa kiinnostaa vaikka nyt kiukutteletkin ja pistät hanttiin ja esität tuohtunutta


  9. #159
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    ^Joo. Vittuillessaan ajaa jonkun uuden lenkin ilman gepsiä. Hähhäh! Siitäs sait VeloViewer! Pidä tunkkis.

  10. #160
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Parhaat Veloviewer-veljet ja sisaret, mä olen Jukka ja mulla on ongelma. Jos en ole hakemassa ruutuja ajattelen ruutujen hakemista. Tänään livistin töistä "liian aikaisin", vain jotta ehtisin tehdä tarpeeksi pitkän lenkin saavuttaaksi uusia ruutuja. Päässäni pyörii ruutukartta ja optimoin mielessäni reittejä asian äärelle.

    Eikös AA-kerhoissakin paraneminen aloiteta ongelman myöntämisellä?

    Ei maar, kiva lenkki grainderilla ja ihan mahtavia mestoja ja uusia messeviä reittejä tuli nähtyä. Munaravia vajaa pari tuntia kohteelle, äkkiä muutama ruutu ja munaravia takaisin. Ei hassumpaa.

    Kävinpä sellaisissa oudoissa paikoissa kuin Männikkö, Rajakoski, Toivala ja Syväoja. Syväojalla toivoin kohtaavani sattumalta keskuudestamme jo poistuneen vaikuttajan ja olisin lunastanut häneltä voiteluainetta. Mutta enpä kohdannut.


  11. #161
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Myös Stravan reittisuunnittelussa saa veloviewerin layerina kartan päälle, jolloin on helppo suunnitella reittiä hakemattomien tilejen perusteella.
    Tää on kyllä ihan mahtava juttu. Paljon tullut viime aikoina ajeltua tälläi ennalta suunniteltuja reittejä ja tehdä reitit tarkasti optimoiden, "nappaan vielä tuon ruudun tuosta ja tuonkin vielä".

    Harmi vaan, että tuo Stravan reittidigitointi on ihan kökkö verrattuna vaikkapa RWGPS:aan. Ja karttapohjakin ihan paska.


  12. #162
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.512
    Onhan se Strava kätevä, mutta vikoja löytyy. Viimeksi toissapäivänä yritin piirtää koukkausta metsään, mutta koko romu jäi jumiin eikä herännyt enää. Kartan mukaan metsään ei mene tietä, mutta satelliittikuvasta näkyy joku ura. Niinpä muutin reitin kesken kaiken manuaaliseksi (ei yritäkään piirtää teitä pitkin) ja muutaman pisteen sainkin laitettua ennen editorin kuolemaa (calculating... please wait). Muutaman kerran tuo on sattunut ennenkin, mutta uudella yrityksellä on onnistunut. Täytynee yrittää uudelleen.

    Garmin 1030 näyttää nämä Stravan reitit suoraan (ilman mitään importteja) ja EveryTile-appi maalailee ruutuja punaisesta vihreäksi. Teknisesti helppoa, vielä kun aivotkin pysyisivät ajon aikana hereillä. Viime lenkillä olin aivan ruudun reunalla ja katselin viereiselle ruurulle vievää risteystä. Siinä olisi tarvinnut improvisoida ja tehdä aivan pikkiriikkinen parinsadan metrin koukkaus, mutta lämpö vissiin oli vienyt aivokapasiteetin nolliin ja jatkoin vain reitillä suoraan. Saanpahan palata sinne joskus
    Pyöräily on kivaa!

  13. #163
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    ...Viime lenkillä olin aivan ruudun reunalla ja katselin viereiselle ruurulle vievää risteystä. Siinä olisi tarvinnut improvisoida ja tehdä aivan pikkiriikkinen parinsadan metrin koukkaus, mutta lämpö vissiin oli vienyt aivokapasiteetin nolliin ja jatkoin vain reitillä suoraan....
    Tuollainen tekee kipeää kun jälkeenpäin huomaa


  14. #164
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    3
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    ...Garmin 1030 näyttää nämä Stravan reitit suoraan (ilman mitään importteja)...
    Miten saat näkymään Strava routet ilman importteja Garmin 1030ssa? Tarviiko sen toteuttamiseen jonkun jatkuvan bluetooth yhteyden puhelimeen tms? Itse käytän sitä Strava routes- IQäppiä mikä on 1030ssa vakiona ja se kyllä importoi sen routen laitteeseen, joten route on käytettävissä sitten aina ilman mitään yhteyksiä.

  15. #165
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.512
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bystander Katso viesti
    Miten saat näkymään Strava routet ilman importteja Garmin 1030ssa? Tarviiko sen toteuttamiseen jonkun jatkuvan bluetooth yhteyden puhelimeen tms? Itse käytän sitä Strava routes- IQäppiä mikä on 1030ssa vakiona ja se kyllä importoi sen routen laitteeseen, joten route on käytettävissä sitten aina ilman mitään yhteyksiä.
    Juu tuolla Strava Routesilla avaan ne reitit. Puhelin (ja Garmin Connect) siinä pitää olla käynnissä. En laske importtaamiseksi, koska tiedostoa ei itse tarvitse siirrellä missään vaiheessa
    Pyöräily on kivaa!

  16. #166
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Aargh, tänään talon pihaan johtava ja päättyvä parisatametrinen tienpätkä. Ajoin niin pitkälle kuin kehtasin. Jälkitarkastelussa paljastui, että 10-20 metriä jäi puuttumaan.

    Pakko palata, mitähän keksis? Saako jostain naamiaisasuvuokraamosta DHL- tai muuta univormua? Ehkä helpoin olisi Foodoran tai Woltin ruokareppu.
    JackOja muokkasi tätä : 30.06.2019 at 09.41


  17. #167
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Helppoa; ajat pihaan saakka ja esität eksynyttä. Jos joku on paikalla niin selität vain että ” mä luulin että tämä on se tie mistä pääsee paikkaan x ”

  18. #168
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    2.130
    Kaadat vain juomapullon tyhjäksi sata metriä ennen määränpäätä ja ajat pihaan nestehukkaan kuolevan näköisenä pyytämään vettä.

  19. #169
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.512
    Kävin rämpimässä yhden ruudun tuollaisen umpeen kasvaneen metsäkoneen kuoppaisen uran päästä, jonne normaalisti ei pyörällä olisi asiaa. Jalat verillä risujen naarmuista, nokkoset polttivat, hyttysiä, Castellit vaarassa, sitä normaalia siis.



    Kotona sitten tuloksena tämä, meinasi itku tulla silmään



    Garmin oli kai mennyt kuitenkin paussille, tunkkasin niin hiljaa. En tiedä, mitä tuossa tilanteessa pitäisi tehdä. Korjaan tämän tekemällä käsin jäljen ja vien stravaan, se on kyllä varma.
    Pyöräily on kivaa!

  20. #170
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Pakko palata, mitähän keksis? Saako jostain naamiaisasuvuokraamosta DHL- tai muuta univormua? Ehkä helpoin olisi Foodoran tai Woltin ruokareppu.
    Ajat pihaan tuhannen kuumissasi ja hikisenä silmät päässä pyörien ja alat heti selittämään velovieweristä, geepeeässästä, metsästä, hyttysistä ja Suomen ulkomaanvelasta. Sillä aikaa kun soittavat poliisia lienee gps jo rekisteröinyt ruudun ja voit kadota paikalta.

  21. #171
    Liittynyt
    06/2006
    Viestit
    35
    Pääseekö mistään selailemaan muiden samalla alueella ruutuja keräävien tilastoja/karttoja? Olisi hauska nähdä esim miten joku toinen on hakenut ruudun jonne itse rämmit pyörä selässä. Ja toki myös vertailla max neliöitä yms.
    Pyöriä

  22. #172
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    VV:stä kun saisi puhelinapin, missä näkyisi nuo omat ruudut reaaliajassa, niin voisi oikeasti alkaa niitä metsästämään. Lisänä vielä reititys seuraavalle ajamattomalle ruudulle. Tuosta voisi jonkun roposen vaikka maksaakin...

  23. #173
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hema Katso viesti
    Pääseekö mistään selailemaan muiden samalla alueella ruutuja keräävien tilastoja/karttoja? Olisi hauska nähdä esim miten joku toinen on hakenut ruudun jonne itse rämmit pyörä selässä. Ja toki myös vertailla max neliöitä yms.
    Käytännössä tarvitset linkin käyttäjän profiiliin ja profiilin pitää olla julkinen.

    Tuolta näkee muutamia:
    https://rideeverytile.com/tiling-records-max-square/
    https://rideeverytile.com/tiling-records-max-cluster/

  24. #174
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    VV:stä kun saisi puhelinapin, missä näkyisi nuo omat ruudut reaaliajassa, niin voisi oikeasti alkaa niitä metsästämään. Lisänä vielä reititys seuraavalle ajamattomalle ruudulle...
    Explorer helper vastaa tuohon osittain.


  25. #175
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    ^Vain Android

  26. #176
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Olen huomannut lievän kielteisen sivuvaikutuksen ruutujen keräilyllä.

    Normaalisti (tai no, mikä on normaalia?) ajellessa oma päänsisäinen reitistö muodostuu pikku hiljaa ja luonnollisella tavalla. Sitä ajelee tuttuja lenkkejä, joita pikku hiljaa varioi ja laajentaa reviiriään.

    Kun taas keräilee näitä ruutuja (varsinkin ahmimalla) suunnitellen ja optimoiden reittinsä etukäteen GPS:ään ruutujen saamiseksi reitit eivät jää päähän samalla tavalla. Ja useinkaan ei tule ajettua "jonnekin perille", tietä loppuun asti ellei siitä ole mitään vv-"hyötyä", kunhan kääntyy ruudun rajaviivan ylitettyään ja jatkaa toisaalle. Sitä saattaa ajella monipuolisen ja kiinnostavan lenkin, jota ei sitten välttämättä osaakaan ulkomuistista toistaa. Ja saattaa muistaa väläyksenomaisesti hienoja pätkiä tai paikkoja jossain, mutta ei osaa yhdistää niitä kartalle tai reittejä toisiinsa. Jonkin ultimaattisen eeppisen lenkin muodostaminen vaatii ennakkovalmisteluja omia jälkiänsä tarkastellen eikä välttämättä osaa sellaista tajunnanvirtana ajella.

    Mutta hienoihin mestoihin joutunut tutustumaan kyllä eikä tämä minun erinomaisella muistillani mikään "first world problem" ole. Välillä huomaa joutuvansa hetken pohtimaan, että missähän sejase paikka oli?


  27. #177
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.751
    ^Ehkä noissa tapauksissa kannattaisi niistä hienoista paikoista ottaa valokuva kännyllä, niin myöhemmin saman paikan voi sitten sijoittaa kartalle gps-koordinaattien avulla ja rakentaa ihan sitä varten oman reitin.

  28. #178
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Olen huomannut lievän kielteisen sivuvaikutuksen ruutujen keräilyllä.

    Normaalisti (tai no, mikä on normaalia?) ajellessa oma päänsisäinen reitistö muodostuu pikku hiljaa ja luonnollisella tavalla. Sitä ajelee tuttuja lenkkejä, joita pikku hiljaa varioi ja laajentaa reviiriään.

    Kun taas keräilee näitä ruutuja (varsinkin ahmimalla) suunnitellen ja optimoiden reittinsä etukäteen GPS:ään ruutujen saamiseksi reitit eivät jää päähän samalla tavalla. Ja useinkaan ei tule ajettua "jonnekin perille", tietä loppuun asti ellei siitä ole mitään vv-"hyötyä", kunhan kääntyy ruudun rajaviivan ylitettyään ja jatkaa toisaalle. Sitä saattaa ajella monipuolisen ja kiinnostavan lenkin, jota ei sitten välttämättä osaakaan ulkomuistista toistaa. Ja saattaa muistaa väläyksenomaisesti hienoja pätkiä tai paikkoja jossain, mutta ei osaa yhdistää niitä kartalle tai reittejä toisiinsa. Jonkin ultimaattisen eeppisen lenkin muodostaminen vaatii ennakkovalmisteluja omia jälkiänsä tarkastellen eikä välttämättä osaa sellaista tajunnanvirtana ajella.

    Mutta hienoihin mestoihin joutunut tutustumaan kyllä eikä tämä minun erinomaisella muistillani mikään "first world problem" ole. Välillä huomaa joutuvansa hetken pohtimaan, että missähän sejase paikka oli?
    Itse aloitin ruutujen haun marraskuussa 2017 ja kielteisiä sivuvaikutuksia on tullut. Yksi on ollut havaitsemasi reittien jäsentymättömyys. Ajan hakureissuni kotoa käsin, joten pidentyvien siirtymien suunnittelussa viihtymisestä on tullut tehokkuutta tärkeämpää ja jo aikanaan ajetuille alueille on muodostumassa mielenkiintoisempien teiden verkko. Tämä on jäsentänyt ajettua aluetta, vaikkakin hitaasti.

    Toinen havaitsemani sivuvaikutus liittyy hakuharrastuksen edessä siintävään päättymiseen, erityisesti ruutuja kotoa käsin haettaessa: mitä tämän jälkeen? Toki pientä lisäaikaa tuo maastossa yöpymisen yhdistäminen ruutujen hakuun.

  29. #179
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Toinen havaitsemani sivuvaikutus liittyy hakuharrastuksen edessä siintävään päättymiseen, erityisesti ruutuja kotoa käsin haettaessa: mitä tämän jälkeen? Toki pientä lisäaikaa tuo maastossa yöpymisen yhdistäminen ruutujen hakuun.
    Niin, kun päiväreissun päässä olevat ruudut on haettu niin sitten haetaan yhden yöpymisen vaativat ruudut. Sen jälkeen kaksi yöpymistä vaativat ruudut. Jne. Ei tarvitse miettiä mitä tämän jälkeen, eihän tämä pääty koskaan


  30. #180
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Toinen havaitsemani sivuvaikutus liittyy hakuharrastuksen edessä siintävään päättymiseen, erityisesti ruutuja kotoa käsin haettaessa: mitä tämän jälkeen? Toki pientä lisäaikaa tuo maastossa yöpymisen yhdistäminen ruutujen hakuun.
    Kaikella on aikansa, sanotaaan, ja ehkä jossain vaiheessa joka tapauksessa käy niin että on saanut VeloVieweristä irti sen ilon ja inspiraation mitä siitä omalla kohdalla on ollut saatavissa.

    Olen kuitenkin ymmärtänyt että osa harrastajista on valinnut tai jossain vaiheessa siirtynyt vuosittaiseen tai siis joka vuosi uudestaan, tyhjältä pöydältä, aloitettavaan ruutujen keräämiseen. Tätä voi tietysti pitää jonkilnaisena kevytversiona joka ei enäää oikein jaksa kiinnostaa, mutta onhan se kuitenkin tapa palauttaa tietty mielekkyys harrastukseen siinä vaiheessa kun lenkit olisivat muuten (a) älyttömän pitkiä, (b) lähes pelkkää siirtymisen suorittamista ja (c) vaatia useampipäiväisiä lenkkejä tai osamatkaa muuten kuin pyörällä ajaen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •