Moonlander sinkulana, on käytetty niin paljon Surlyn osia, kuin mahdollista:
![]()
Moonlander sinkulana, on käytetty niin paljon Surlyn osia, kuin mahdollista:
![]()
^ Yksinkertainen on kaunista.
^ On.
Mun vinksahtaneessa mielessä läskipyörän hauskuus nousee potensiin 100 yksivaihteisena. Kuitenkaan en osaa päättää kumpi vielä hauskempi, sinkula vai fix. Wahwasti suosittelen kokeilemaan molempia.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Cross Check uudeksi työmatkakihnuttimeksi? Löytyykö 170 cm/78cm pituisia Cross Check kuskeja, ja millä runkokoolla ajelette? Gookkeloinnin perusteeella suositukset heittelee 46-54 runkokokojen välille. Arvon tässä 50 ja 52 kokojen välillä, mutta tuo 52 koon vaakamittakin on 545mm, ainakin paperilla 1cm pidempi kuin oman maantiepyörän vaakaputki.
Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
Ei lähde saatana Moskovasta, njet
Olen 174cm/79,5 cm ja ajoin muutaman vuoden Cross Checkillä koossa 50. Olin tyytyväinen. Aika pitkä oli ajoasento ja matala.
Surlyyn laitettu 42mm wtb:n resolutet tubelessina. Ajokokemus parani entisestään, toki ei tämä mikään vauhtipyörä ole.
![]()
Tossa ylläolevassa kuvassa 178 / 84 ja koko on 54. Aluksi pitelin 3 vuotta 80mm stemmiä mutta sittemmin vaihtanut 100mm ajoasennon "parantuessa".
Hieno musta Straggler tuos ylempänä. Tässä toinen
![]()
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
^ Tervetuloa. Linkki ei mulla aukea, You nee permision ... https://pic.useful.fi on näppärä kuvien liittämiseen.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Eli Ogren hommasin ja sillä on nyt vasta kolmisen tuntia ajoa alla, eli paljon ei ole kokemusta kertynyt.
Eteen vaihtui uutuuttaan 36-piikkinen ratas 32-piikkisen sijaan. Lokareina Planet Bike Cascadiat.
...ja tuossa kuva:
https://pic.useful.fi/r1ECnqbAX.jpg
Kiitos, kmw!
Asiaan liittyen niin rahtiruunani jossa 90mm kannatin, pidempää ei missään nimessä, saa ens viikolla tommosen tangon: https://www.bike24.com/p2197748.html
I väntan på ännu dåligare tidet
Karkaa otsikosta yhä kauemmas mutta mikä sai miehen valitsemaan...
...ylläolevan näköisen tangon? Toisin sanoen, mikä on Bio-bendin funktio ja minkä takia se on hyvä valinta rahtiruunaan?
Mukavan näkösiä kurveja tangossa ja compact mitoitus, täytyy olla hyvä valinta, ja jos entinen perinteisillä mitoilla, voi jopa sentin stemmiä jatkaa, ehkä. Meillä ab:n kanssa synkkaa muukin kuin sentit, uskon tangon valintaan. Omassa ruunassani on aina ollut 42 cm tanko: https://www.bike24.com/p28464.html
Tarkoitatko "mukavan näköisillä" sitä että kurvit miellyttävät silmääsi vai sitä että arvelet tai uskot ajoasennon jja ajamisen tulevan niiden ansiosta mukavammaksi?
Tanko josta puhumme on muuten Ritcheyn VentureMax (minkä ab olisi voinut suoraan mainitakin; minusta on muuten penteleen rasittavaa että silkkaa laiskuutta laitetaan pelkkä linkki, joka täytyy avata jotta tietäisi mistä tuotteesta tai asiasta on kulloinkin kyse...) ja Bio-bend se ominaisuus joka herätti uteliaisuuteni (ja sai minut lukemaan Riding Gravelin "Quick Reviewin" (joka tosin ei asiaa juurikaan valottanut, mutta kertoi sentään että joku muukin on sitä kummastellut...)
PS En minäkään ab:tä tyhmyyttään tai kokemattomuuttaan johonkin höpsötykseen pelkkien mainospuheiden perusteella haksahtaneeksi epäile. En kai minä muuten olisi kysymystä esittänytkään...
Otetaanpa toinen motillinen kahvia, että päivä mukavasti käynnistyy. Mukavannäköisiä kurveja silmälle ja uskon ajettavuudenkin olevan mukavaa noiden kurvinmudjautusten ansiosta. Myyjän tiedoissa on myös riittäväsi tietoa, paljon tuosta jo meille kaikille kolmelle tietoa irtoaa. Tiedän myös teidän kahden hyvän, mukavan suhteenne enkä sitä halua rikkoa, vaan haluan nettisuhteeni säilyvä teihin molempiin yhtä mukavan kaltaisena kuin tähänkin saakka. Tehdään tästäkin päivästä meille itse kullekin merkityksellinen päivä!
Oikein mukavaa ja merkityksellistä päivää sinullekin! Mutta jos yhtään viitsit, laittaisitko suoran linkin tai jopa copypastaisit siihen "riittävään tietoon", jotta asia eli Bio-bendin syvempi olemus, sen suunnitteluperiaate ja sen hyödyt käytännössä minullekin avautuisivat?
(Esteettisestä puolesta ei liene syytä aloittaa keskustelua, vaikka tanko onkin minulle lähinnä hirvitys enkä oikein usko että silmä siihen vähitellen tottuisi.)
PS Samat kysymykset olisin esittänyt - ja ihan samaan tyyliin - vaikka tulevasta tangostaan olisi kertonut joku muu kuin ab. Ihan kaikkea ei kannata nähdä kirjoittajien tai heidän keskinäisen foorumihistoriansa valossa...
Minulla on kaksi VentureMaxia, halusin alhaalta ulkonevaa kokeilla ja valitsin molemmilla kerroilla tangon lähinnä saatavuuden ja hinnan perusteella (Salsan tangot lähinnä vaihtoehto, ehkä niitäkin pitää kokeilla joskus). Bio-bendistä ei ole minusta sen enempää haittaa kuin hyötyäkään. Tai jos siitä joku hyöty on niin alhaalta hahmottaa tangon näppituntumalta paremmin, kun mutka on joko kämmenen kohdalla tai jossain muualla.
"Mutta jos yhtään viitsit, laittaisitko suoran linkin tai jopa copypastaisit siihen "riittävään tietoon", jotta asia eli Bio-bendin syvempi olemus, sen suunnitteluperiaate ja sen hyödyt käytännössä minullekin avautuisivat?"/kuovipolku
Laiskuuden ja viitsimättömyyden lisäksi olen vielä osaamaton, kun vähänkään vaativampaa koneenkäyttöä tarvitaan, motiivikin ihan matala tähän, punastellen, häpellen, kauluksia pystyyn kiskoen, kypärän lippaa silmille vetäen, maahan vajoten, hiuksia repien...tunnustan. Pakko tyytyä myyjän kuiviin numeroihin.
Palataan ihan mielellään ketjun aiheeseen.
Puskis, Ogre on m-kokoinen ja itselläni mittaa 176,5/83-84 - hyvin jää tilaa rungon ja haarojen väliin. Pyörä tuntuu kokonsa puolesta hyvältä.
Jarrut ovat ihan ok, mutta eihän noita vielä ole kai edes sisäänajettu. Sitä mietin, että ehkä jossain vaiheessa vaihdan hydraulisiin (Deoren?)
Renkaissa on leveyttä runsaasti, mutta kuvio on varsin kevyt. Rullaavat ihan mukavasti. Jossain vaiheessa keväällä varmaan litkutus ohjelmassa.
Kevyeksi tuota pyörää ei voi sanoa, mutta ei liene tarkoituskaan. Mukavalta kyllä tuntuu.
Sellainen ihmetyksen aihe Ogressa oli, että vaikken kovin pitkäjalkainen olekaan, niin satulaputki tuntui lyhyeltä (300 mm) ja vähän kaipasin nostovaraa. Pitempi putki piti siis tilata. Makukysymys toki ja lyhyemmälläkin olisi pärjännyt.
Nyt on pitempi satulaputki ja onhan sillä merkitystä ajoasennolle. Laskin samalla stemmiä alemmas - Ogressa on jätetty hyvin varaa säätämiselle. Aiemmin hankitut SQlabsin Innerbarendsit on nyt myös paikoillaan, käsien asentoa saa mulkattua aika hyvin. Tanko alempana ja kädet lähempänä toisiaan, niin tuossahan on lähes sporttinen tunnelma!![]()
Onko kukaan kokeillut saako Cross-Checkiin asennettua long-reach jarrut kuten Tektro 57mm? Keskireiät löytyy edestä ja takaa kuitenkin...
Entä saako Steamrolleriin laitettua 130mm maantienavan taakse jos vähän venyttää?
Tuskin onnistuu. Täysin hatusta vedetty arvio on, että jarrun reach pitäisi olla jotain luokkaa 65-70 mm. Jos cantit ei iske, niin mini-V-jarrua kehiin.
Voin yrittää muistaa kokeilla viikonloppuna maantienavan pakottamista Rollaattoriin.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^ Olikin niin ohjelmoitu viikonloppu, että unohdin tyystin. Mutta luulisin, että haarukan levittäminen onnistuu. Yksivaihteen puolella oli just yksi vaihdemodattu Rolleri ja siinä luulisi olevan 130 mm napa.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Hoi Plussa. Älä venytä vaan laita asianmukainen kampe. Jos ei vielä ole niin sit kuitua ja PhilWood olisi mun suositus.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
^+ ^^ Hommasin sitten eBaystä Reynolds 531 -Gazelle Semi-Racen, johon saan pidemmän reachin jarrut ja 130mm navan venytettyä helposti. Tuollaisia runkoja ei oikein enää tehdä, ellei sitten Bob Jackson / Mercier -osastolle mennä. 140€ ja hieno patina kaupan päälle... Surlyspekutukset siis ohi tällä erää.
Kirjanmerkit