FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 96 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 86 94 95 96 97 98 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.851 - 2.880 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

Tori.fiin oli eilen illalla laitettu Pole Taiga M-koko. Mahtuu tuohon budjettiin.

Onko tällä foorumilla muita hiilikuitusen Norco Ithaqua v2018 pyörän omistajia.
    Mulla murtu oikealta puolelta takahaarukka omasta siitä kohti missä on se metallinen suojapala ketjupuolella haarukassa. Ensiksi alkoi irrota maalia josta sen huomasin ja sitten alkoi alue kasvaa.
    Mulla oli se sinisen värinen runko mutta samoja ne on väristä riippumatta.

Norco antaa uuden rungon tilalle mutta harmillisesti en saa saman väristä enää vaan tulee semmonen neonvihreä tilalle mitä en koskaan itse valitsisi.
    Osaako joku sanoa onko tämä valmistajilla normaali käytäntö,että asiakkaalta ei kysytä mitään vaan annetaan vaan joku tilalle mitä varastosta sattuu löytymään?
    2019 malleissa ois ollu hyviä värejä mutta eivät niitä sitten antaneet..

Kiinnostaisi vaan kuulla, onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa tämän rungon kanssa ja onko siinä kohti mitään merkkejä kellään esim se maalin irtoaminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mettis Katso viesti
    Onko tällä foorumilla muita hiilikuitusen Norco Ithaqua v2018 pyörän omistajia.
    Mulla murtu oikealta puolelta takahaarukka omasta siitä kohti missä on se metallinen suojapala ketjupuolella haarukassa. Ensiksi alkoi irrota maalia josta sen huomasin ja sitten alkoi alue kasvaa.
    Mulla oli se sinisen värinen runko mutta samoja ne on väristä riippumatta.

Norco antaa uuden rungon tilalle mutta harmillisesti en saa saman väristä enää vaan tulee semmonen neonvihreä tilalle mitä en koskaan itse valitsisi.
    Osaako joku sanoa onko tämä valmistajilla normaali käytäntö,että asiakkaalta ei kysytä mitään vaan annetaan vaan joku tilalle mitä varastosta sattuu löytymään?
    2019 malleissa ois ollu hyviä värejä mutta eivät niitä sitten antaneet..

Kiinnostaisi vaan kuulla, onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa tämän rungon kanssa ja onko siinä kohti mitään merkkejä kellään esim se maalin irtoaminen
    On kyllä. Ajo kilometrejä aika vähän vielä mutta täytyy tarkkailla jos alkaa esiintymään maalin irtoilua.
    Aika tavallista käytäntöä muillakin merkeillä, että takuussa saa eri värisen rungon.
    MC Kramppi

Sit pitää takuuehdoissa olla ehtona että rungon väri voi vaihtua.
    Valmistajalle pitää antaa mahdollisuus korjata takuun alainen virhe, korvata tuote vastaavalla tuotteella tai tarjota rahallinen korvaus.
    Värin ollessa asiakkaalle merkittävä ominaisuus ei tarvitse tyytyä toiseen väriin.

Kuvitteleppa että ostat sinisen kalvotakin ja sen kalvo hajoaa takuun aikana. Ei varmasti tarvitse ottaa takuukorjauksena vastaan pinkkiä takkia sinisen tilalle. Asiakas voi toki halutessaan ottaa erilaisen tuotteen mutta ei siihen ole pakko suostua. Jotkut eivät huoli fillaria jossa on pf keskiö, toiset eivät kelpuuta kahta eturatasta ja joku ei osta mustaa pyörää. Väri voi olla yksi syy pyörän valintaan ja sillä perustella en huolisi takuuseen " väärän väristä" runkoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jomppanen Katso viesti
    Sit pitää takuuehdoissa olla ehtona että rungon väri voi vaihtua.
    Valmistajalle pitää antaa mahdollisuus korjata takuun alainen virhe, korvata tuote vastaavalla tuotteella tai tarjota rahallinen korvaus.
    Värin ollessa asiakkaalle merkittävä ominaisuus ei tarvitse tyytyä toiseen väriin.

Kuvitteleppa että ostat sinisen kalvotakin ja sen kalvo hajoaa takuun aikana. Ei varmasti tarvitse ottaa takuukorjauksena vastaan pinkkiä takkia sinisen tilalle. Asiakas voi toki halutessaan ottaa erilaisen tuotteen mutta ei siihen ole pakko suostua. Jotkut eivät huoli fillaria jossa on pf keskiö, toiset eivät kelpuuta kahta eturatasta ja joku ei osta mustaa pyörää. Väri voi olla yksi syy pyörän valintaan ja sillä perustella en huolisi takuuseen " väärän väristä" runkoa.
    No tätä minä tarkoitin. Olen pyörän aikoinaan valinnut ja väri(ulkonäkö) oli siinä myös yksi ratkaiseva tekijä. Olen myös vaihtanut pyörään kalliita osia ja osien värit on valittu rungon värin perusteella niin siksi tämä korpeaa kyllä.
    Jos oikein ymmärsin niin valmistaja ei ole missään vaiheessa kysynyt pyöräliikkeen/minun mielipidettä vaan sieltä tuli suoraan, että korvataa sillä rungolla ja olivat lähettäneet samoin tein rungon.
    Minusta tämä ei menny ihan oikein. Minusta olisi pitänyt kysyä minun mielipidettä, olisin aivan hyvin malttanut odottaa 2019 runkoja jos niitä just tällä hetkellä ei ollut vielä saatavana.

Mutta mitä mä voin tässä enää tehdä? Voinko pyytää pyöräliikkeeltä jonkinlaista hyvitystä?

Taitaa täpärin katselu siirtyä ensi kevään puolelle. Olen miettinyt jos talveksi laittaisi fätin alle mikäli niitä saa kohtuuhintaan

Onko n. tonnin hintaluokassa tämmösiä pelejä
    -tubeless vanteet
    -hyvät renkaat joilla voi ajaa lumella ja mielellään ei kaikista huonoiten rullaavatkaan, tulee varmasti myös syksyllä ja keväällä ajettua kuivaa polkua
    -myös huonosti auratuilla kelveillä n. 5km matka-ajoa, joskus reilusti lunta
    -läpiakselit
    -ei mielellään se raskain tankki
    -loivempi kuin joku 70 asteen jyrkkä keulakulma
    -jäälle ja liukkaalle kelille löytyy 29 maasturi missä nastarenkaat, nastoja (tuskin) tähän hankkisin
    -1x voimansiirto ois jees mutta ei pakollinen
    -30.9 satulaputken koosta plussaa, olisi siihen valmiiksi dropperi

Jonkunlaiseen kompromissiin varmasti joutuu mutta en tiedä läskipyörävalikoimasta juuri mitään

No tätä minä tarkoitin. Olen pyörän aikoinaan valinnut ja väri(ulkonäkö) oli siinä myös yksi ratkaiseva tekijä. Olen myös vaihtanut pyörään kalliita osia ja osien värit on valittu rungon värin perusteella niin siksi tämä korpeaa kyllä.
    Jos oikein ymmärsin niin valmistaja ei ole missään vaiheessa kysynyt pyöräliikkeen/minun mielipidettä vaan sieltä tuli suoraan, että korvataa sillä rungolla ja olivat lähettäneet samoin tein rungon.
    Minusta tämä ei menny ihan oikein. Minusta olisi pitänyt kysyä minun mielipidettä, olisin aivan hyvin malttanut odottaa 2019 runkoja jos niitä just tällä hetkellä ei ollut vielä saatavana.

Mutta mitä mä voin tässä enää tehdä? Voinko pyytää pyöräliikkeeltä jonkinlaista hyvitystä?
    Eikun palautetta liikkeeseen.

Voit pyytää hyvitystä tai kaupanpurkua. Hyvityksen suuruus on ehkä joitakin kymppejä, kaupanpurussa ostohinnasta vähennetään käyttöhyöty.
    Holokki auki ku H. Moilane.

On niin vähän ollut juttua Manitou mastodontista täällä, että pitää vähän kertoilla omia mietteitä keulasta kesän ja Kaldoaivi ultra trail 130km kisan jälkeen.
    Pyöränä Surly Ice cream truck.
    Keula on 100mm STD Pro. STD siksi että en halunnut loiventaa keulakulmaa enempää ja se oli oikea päätös.
    Keulan asentamisen yhteydessä vaihdoin eteen 4" JJ:n ja lisäsin paineita. Takana 4.8" JJ.

Hyvin vähäisellä säätämisellä pyörästä tuli oikea polkutykki. Jos aikaisemmin etenkin alaspäin mennessä alkoi hirvittää eturenkaan eläminen mutkissa niin nyt pyörä kulkee kuin ajatus. Mutarenkaana JJ on osoittautunut huonoksi, mutta muuten pyörä jolla olen ajanut lähes kaikki ajoni viimeiset 2.5 vuotta on kuin uudesti syntynyt.

Manitoun keulasta pitää myös sanoa että se tuntuu olevan ensimmäinen keula, joka tuntuu toimivan kuten pitäisikin, eikä notku tällaisen vähän painavammankaan kaverin alla. Kokemusta omissa pyörissä on kuitenkin Rokkarin halvemmista ilmakeuloista, Rebaan ja Sidiin sekä Foxin 32 DRCVstä ja 34 Kashima Factorystä.

Kyllä se 700€ keulasta kirpaisi, mutta vain kerran ja nyt pyörästä tuli kuin uusi.

https://www.tori.fi/uusimaa/Fatbike_...i_49073769.htm

Onko Panzerissa jotain huonoa mitä en tajua? Yhtäkkiä näyttäisi hinta olevan hyvinkin kohdallaan, mutta ei tunnu menevän kaupan.

Pole Taigan olisin halunnut -10% kampiksesta tilata mutta ei ollut tarpeeksi pelimerkkejä. Tuo Panzeri pisti silmään halvempana vaihtoehtona.

Muita vaihtoehtoja voisi olla Kona Wo ja Silverback Scoop Single. Kona -15% alen jälkeen 1274€ ja Silverback 1399€. Menee toki molemmat vähä kalliimmaksi. Tämmöiselle budjettivaihtoehdolle haaveilin tonnia kipurajaksi. Toki alle tonnin pyörään jos joutuu esim renkaat vaihtamaan niin ollaan jo äkkiä Konan hintaa lähellä...

Kaikissa ilmeisesti kierteellinen keskiö. Panzerissa Sramin osat, joten GX Eagle olisi halvin päivittää jos sellaista rupeaa kaipaamaan. Minkäköhän kokoista rengasta Panzer, Wo ja Single nielevät? Meneekö mihinkään 2XL kuten Taigassa?

https://www.bikeshop.fi/Kona-Wo/ekauppa/pKOWO/
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...vihrea-M-430mm

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Voit pyytää hyvitystä tai kaupanpurkua. Hyvityksen suuruus on ehkä joitakin kymppejä, kaupanpurussa ostohinnasta vähennetään käyttöhyöty.
    Vastaus tuli. Kuulemma valmistajalla täysi oikeus antaa takuutapauksessa minkä värinen tai millane vaan tilalle, kunhan se ei ole huonompi kuin vanha.
    Että semmosta. Enpä ole tyytyväinen tähän tilanteeseen sitte yhtään.
    Taitaa vaihtoehdot olla vähissä jos myyjäkää ei mitää halua tulla erikseen vastaan.

Jos se oli myyjän oma lausunto että mikä heidän oikeutensa on niin en nyt ihan heti viimeisenä totuutena ottaisi (vaikka niin voi toki olla). Kuluttaja-asiamies on se johon itse olisin yhteydessä jos olisin tuossa tilanteessa.

Weston Guest
    ^^^
    En ole ajanut tai edes koeajanut mainitsemiasi pyöriä, mutta alle 1200€ hintaluokkaan menisi myös Felt DD70. Itselle Tektron jarrut olleet positiivinen yllätys, NX-vaihteisto toimiii ja välitykset riittää vaikka 1x. Vakiona tubeless kiekot, jotka toimineet itsellä moitteetta. Vakiona Jumbo Jimit. Mahtuu pyörimään 4,8” rengas tai myös 29x3, joka itsellä nyt alla. Bluto valmius, lisäksi hyvät kiinnikkeet tavaratelineille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    https://www.tori.fi/uusimaa/Fatbike_...i_49073769.htm

Onko Panzerissa jotain huonoa mitä en tajua? Yhtäkkiä näyttäisi hinta olevan hyvinkin kohdallaan, mutta ei tunnu menevän kaupan.

Pole Taigan olisin halunnut -10% kampiksesta tilata mutta ei ollut tarpeeksi pelimerkkejä. Tuo Panzeri pisti silmään halvempana vaihtoehtona.

Muita vaihtoehtoja voisi olla Kona Wo ja Silverback Scoop Single. Kona -15% alen jälkeen 1274€ ja Silverback 1399€. Menee toki molemmat vähä kalliimmaksi. Tämmöiselle budjettivaihtoehdolle haaveilin tonnia kipurajaksi. Toki alle tonnin pyörään jos joutuu esim renkaat vaihtamaan niin ollaan jo äkkiä Konan hintaa lähellä...

Kaikissa ilmeisesti kierteellinen keskiö. Panzerissa Sramin osat, joten GX Eagle olisi halvin päivittää jos sellaista rupeaa kaipaamaan. Minkäköhän kokoista rengasta Panzer, Wo ja Single nielevät? Meneekö mihinkään 2XL kuten Taigassa?

[
    Panzeriin menee 4.8, ei 2XL. En ole kokeillut, mutta mittailemalla näyttäis liian ahtaalta. Noi kendat on ehken raskaanpuoleiset ja vetelee pienillä paineilla (Eikä vissiin rullaa), vanteet ei oo panzerissa tubeleksille käypäiset. Geometria taasen loistava mun makuun ja ainakin silverback:n verraten aivan eri planeetalta. Polen kanssa samaa ajatusta. Hintahan tuossa on kohdallaan, omani maksoi 2v sitten jonkin verta enemmän, mutta hyvä laite. Vanteet ehken joskus vaihdan, mutta muutoin menee talvikäytössä tuollaisenaan. Vapaaratas kannattaa käyttää auki (nopea homma) ja pestä ne rasvaksi kutsutut klöntit pois, laittaa vähän notkeammat (erityisesti kylmässä) tilalle niin pysyy paketti kasassa myös pakkasella.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Panzeriin menee 4.8, ei 2XL. En ole kokeillut, mutta mittailemalla näyttäis liian ahtaalta. Noi kendat on ehken raskaanpuoleiset ja vetelee pienillä paineilla (Eikä vissiin rullaa), vanteet ei oo panzerissa tubeleksille käypäiset. Geometria taasen loistava mun makuun ja ainakin silverback:n verraten aivan eri planeetalta. Polen kanssa samaa ajatusta. Hintahan tuossa on kohdallaan, omani maksoi 2v sitten jonkin verta enemmän, mutta hyvä laite. Vanteet ehken joskus vaihdan, mutta muutoin menee talvikäytössä tuollaisenaan. Vapaaratas kannattaa käyttää auki (nopea homma) ja pestä ne rasvaksi kutsutut klöntit pois, laittaa vähän notkeammat (erityisesti kylmässä) tilalle niin pysyy paketti kasassa myös pakkasella.
    Okei. Juurikin tuon geometrian, ja toki myös hinnan, takia tuo kiinnosti eniten vaihtoehtona. Toki hintaa sitten nostaa jos renkaat pitää heti vaihtaa. En tajunnutkaan, että nuo vanteet ei ole tubeless readyt. Ei ghettotubelesointi ihan hirveästi huvittaisi. Tuo myyjäkään nyt ei vaikuta ihan hirveän luotettavalta, ainakaan jos jotain takuuasioita tulee eteen. Pitääpä tutkailla ja vertailla noiden geometrioita tarkemmin ja lukea myös Wo:sta ja Scoopista kokemuksia.

Hinnan, osien, myyjän yms asioiden perusteella Kona Wo vaikuttaisi järkevimmältä, mutta muistelen lukeneeni, että tuon geometria on vähän retkipyörämäinen...

Ainakn sininen -16 wo on melko ”corolla” sekä hyvässä että huonossa. Ei leikkisä tms mutta toimii ja on vakaa menijä . Tai näin minun mitoilla xl kokoinen tuntuisi olevan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roiala Katso viesti
    Ainakn sininen -16 wo on melko ”corolla” sekä hyvässä että huonossa. Ei leikkisä tms mutta toimii ja on vakaa menijä . Tai näin minun mitoilla xl kokoinen tuntuisi olevan.
    Okei. Hinta/laatusuhde tuossa näyttäisi hyvältä. Pitää kahlata foorumia läpi ja lukea lisää kokemuksia.

Onkos Konan, Silverbackin ja yllä ehdotetun Feltin DD70-mallin lisäksi muita varteenotettavia vaihtoehtoja about tonnin budjetilla?

Vastaus tuli. Kuulemma valmistajalla täysi oikeus antaa takuutapauksessa minkä värinen tai millane vaan tilalle, kunhan se ei ole huonompi kuin vanha.
    Että semmosta. Enpä ole tyytyväinen tähän tilanteeseen sitte yhtään.
    Niin se käytännössä menee. Myyjä ei ole velvoitettu tekemään kohtuuttomia liikkeitä virheen oikaisemiseksi (KSL 5:18§). Jos jotakin väriä ei enää valmisteta, massatuotantona tuotettavan tuotteen yksittäiskappaleen maalaaminen jollakin toisella värillä taitaa mennä varsin väljästikin tuonne kohtuuttuuden piikkiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Jos se oli myyjän oma lausunto että mikä heidän oikeutensa on niin en nyt ihan heti viimeisenä totuutena ottaisi (vaikka niin voi toki olla). Kuluttaja-asiamies on se johon itse olisin yhteydessä jos olisin tuossa tilanteessa.
    Kuluttajaoikeusneuvoja on oikeampi paikka ottaa yhteyttä. Epäilen, että kuluttaja-asiamies edes vastaa viestiin yksittäisen kuluttajan asiasta, varsinkaan kun kyseessä ei ole millään mittarilla merkittävä asia.
    https://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/kuluttaja-asiamies/
    Holokki auki ku H. Moilane.

Hinnan, osien, myyjän yms asioiden perusteella Kona Wo vaikuttaisi järkevimmältä, mutta muistelen lukeneeni, että tuon geometria on vähän retkipyörämäinen...
    Itselläkin on Wo kiikarissa. Miten tuo retkipyörämäisyys näkyy ja tuntuu? Onko se hyvä vai huono asia Geometriataulukoiden mukaan vastaavaa geota löytyy moneltakin valmistajalta. Tällä hetkellä toisena vaihtoehtona on Trekin Farley 5.

Entä osaako joku arvioida mulle sopivaa kokoa Konasta, 180cm/86cm. Pituuden puolesta menisi varmaan M, mutta jalan sisämitta olisi vahvasti L. Joskus muistelen lukeneeni, että M:n satulaputki jää helposti vajaaksi? Ensimmäistä fättiä hankkimassa, joten ei mitään hajua, mihin pitäisi kiinnittää huomiota.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti
    Itselläkin on Wo kiikarissa. Miten tuo retkipyörämäisyys näkyy ja tuntuu? Onko se hyvä vai huono asia Geometriataulukoiden mukaan vastaavaa geota löytyy moneltakin valmistajalta. Tällä hetkellä toisena vaihtoehtona on Trekin Farley 5.

Entä osaako joku arvioida mulle sopivaa kokoa Konasta, 180cm/86cm. Pituuden puolesta menisi varmaan M, mutta jalan sisämitta olisi vahvasti L. Joskus muistelen lukeneeni, että M:n satulaputki jää helposti vajaaksi? Ensimmäistä fättiä hankkimassa, joten ei mitään hajua, mihin pitäisi kiinnittää huomiota.
    Luulen että L olisi parempi.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

Pole Taiga SnowTrail

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti

Mulla oli M koko 2016 mallista (sininen). On kyllä toimiva paketti. Aika basic on se geo. Takanapa/vapaaratas antautui, takuuseen uusi. Mulla mitat 175/83. Jouduin hommaamaan pitemmän satulaputken jotta sitä jäi tarpeeksi rungon sisälle. Ite ottasin kyllä konasta L koon jos pitäis valita uudelleen. Vaihdoin sit won taigaan

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti s12 Katso viesti
    Mulla oli M koko 2016 mallista (sininen). On kyllä toimiva paketti. Aika basic on se geo. Takanapa/vapaaratas antautui, takuuseen uusi. Mulla mitat 175/83. Jouduin hommaamaan pitemmän satulaputken jotta sitä jäi tarpeeksi rungon sisälle. Ite ottasin kyllä konasta L koon jos pitäis valita uudelleen. Vaihdoin sit won taigaan

Mulla on aikalailla samat mitat, inseam ehkä sentin lyhyempi. Pitääpä tota L-kokoa harkita jos Konaan päädyn. Taigan mäkin haluaisin mutta ei riitä pelimerkit nyt just.

Vertailin Singlen ja Won geometrioita nopeasti. Mihinkä tuo Konan retkipyörämäisyys perustuu? Johonkin vanhempaan malliin? Konassa pidempi reach, wheelbase ja puoli astetta loivempi keulakulma. Vähän pitempi chainstay.

Paremmalta tuo Konan geometria ainakin nopeasti katsottuna vaikuttaa. Ja satasen halvempi, plus jumbo jimit valmiina versus singlen bulldozerit. Onkos Konassa alu vai hiilarikeula? Spekseissä ei mainita kumpiko.

Mulla on aikalailla samat mitat, inseam ehkä sentin lyhyempi. Pitääpä tota L-kokoa harkita jos Konaan päädyn. Taigan mäkin haluaisin mutta ei riitä pelimerkit nyt just.

Vertailin Singlen ja Won geometrioita nopeasti. Mihinkä tuo Konan retkipyörämäisyys perustuu? Johonkin vanhempaan malliin? Konassa pidempi reach, wheelbase ja puoli astetta loivempi keulakulma. Vähän pitempi chainstay.

Paremmalta tuo Konan geometria ainakin nopeasti katsottuna vaikuttaa. Ja satasen halvempi, plus jumbo jimit valmiina versus singlen bulldozerit. Onkos Konassa alu vai hiilarikeula? Spekseissä ei mainita kumpiko.
    Keula on painava alu malli. Olikohan reilu 1.2kg. Retkimäisyys kommentteja en ole ikinä ymmärtänyt? Oisko pystyhkö ajoasento?

Keula on painava alu malli. Olikohan reilu 1.2kg. Retkimäisyys kommentteja en ole ikinä ymmärtänyt? Oisko pystyhkö ajoasento?

Okei. Kuvissa näytti vähän hiilarikeulalta. Silverbackissa näyttää myös olevan 46t pienin vaihde takana kun taas Konassa 42t.

Geometrian perusteella silverbackissa kuvittelisi olevan pystympi ajoasento. Joko tulkitsen töiden ohessa taulukoita väärin tai sitten takavuosien Wo:n geometria on ollu paljolti erilainen.

Harmi kun sopivia käytettyjä ei ole tarjolla. Kona 1274€ tai Silverback 1399€ on hieman enemmän mitä ajattelin, mutta halvemmissa uusissa joutuu tinkimään liian monesta asiasta. Pitää jatkaa ihmettelyä. Onko Silverbackeissa ollut mitään ennakkotilaustarjouksia kuten Whiteissä välillä?

Keula on painava alu malli. Olikohan reilu 1.2kg.
    Silverback Scoop Single 2017 hiilarikeula painaa n. 900 g. Liekkö uudemmissa malleissa kepeämpi?

Onko Silverbackeissa ollut mitään ennakkotilaustarjouksia kuten Whiteissä välillä?
    On niistä, mutta tarjoukset on taidettu lätkäistä heti samaan aikaan mallien listausten yhteydessä. Muistelen että 2018-malleista ei enää ollut ennakkoaleja; muistaako joku oliko niin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Silverback Scoop Single 2017 hiilarikeula painaa n. 900 g. Liekkö uudemmissa malleissa kepeämpi?
    Ei nyt aivan hirveän iso ero. Tiedä vaikka tuo -18 (vai onko tuo Suomi-edition Wo nyt sitten -19 mallia?) Wo:n keulakin olisi vähän keventynyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    On niistä, mutta tarjoukset on taidettu lätkäistä heti samaan aikaan mallien listausten yhteydessä. Muistelen että 2018-malleista ei enää ollut ennakkoaleja; muistaako joku oliko niin?
    Okei. Eli luultavasti Singlen hinta on sen 1399€ mitä verkkokaupan sivuilla on listattuna.

Weston Guest
    Ainakin siinä edellismallin WO:ssa oli retkipyörämäinen ajotuntuma, uutta mallia en ole testannut.

Hei vaan tasapuolisesti kaikille,

Olen tässä vähän herättälemässä vanhaa harrastustani takaisin henkiin, kun jotain painonhallintaa pitäisi alkaa tehdä ja läskipyörä pitäisi saada.
    Ketjua on selattu useaan otteeseen, mutta en oikein sieltä löydä selkeää voittajaa omiin tarpeisiini.

Pääasiallisesti ajaisin reittejä, joissa olisi puolet metsää ja puolet asfalttia, sekä aina silloin tällöin pelkkää asfalttia. Vauhdilla ei ole enää niin suurta merkitystä kuin aikaisemmin, kun paikat ovat alkaneet hajoilla toisin kuin kaksikymppisenä.
    Pituutta itselläni on 190cm ja painoa 105kg. Tavoitteena olisi tiputella paino tuonne 90kg pintaan tässä samalla. Läskiä etsin sen takia, että minun pitäisi pystyä ajamaan ympäri vuoden.

Kuinka valmis paketti Nutrail Race on, jos lajista tulee innostutta harrastelijaa enemmän? Aluksi mietin n. 1000€ pyörää, mutta olen jumalaton varustehifistelijä ja innostuttua etsisin vain koko ajan parempaa pyörää. Tältä voisi nyt välttyä, jos ostaisin kerralla riittävän pyörän tulevaisuutta ajatellen. Tämän takia ajattelin aloin katsomaan n. 2000€ paketteja, jottei tarvitsisi käydä samaa rumbaa kuin kaikessa muussakin. Löysin muutaman alekkappaleen Nutrail Racea, jotka ovat hieman päälle 2000€ ja mietin, että pitäisikö painaa ostosnappia.
    Toinen vaihtoehto mitä mietin oli viime vuoden Felt DD10, jota myös löytyy tarjouksesta 2000€ lla. Näistä molemmista kuitenkin saa suurimman osan rahoista pois, jos pyörä jää varaston lattiaa kuluttamaan.

^Kyllä nutrail race hyvä setti on. Parempi ku dd10
    Mutta tarvitsetko etujoustoa? Se lisää huollon määrää. Pitäs joka 50h huoltaa se bluto

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •