GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 133 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 83 123 131 132 133 134 135 143 183 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.961 - 3.990 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3961
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Mulla tiukka tapaus lähti laudan päällä seisomalla, samalla rengasta seinää päin työntäen.

  2. #3962
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Panaracer gravelking sk tyhjentynyt viikon ajotauon aikana. Pumppasin ilmaa lisää ja tyhjenee kehän ja kumin välistä. Otin kumin pois ja silmämääräisesti kaikki on kunnossa teippien ja venttiilin osalta. Kiekotkin ovat dt swissin tubeless valmiit ja tehtaalla teipatut. Nyt meinaan yritin nostella kumia takaisin kehälle, niin ei nouse edes kompuralla. Mitäs nyt ? Koira ja naapurit ei tykkää oikein kompurasta, niin ei viitsisi montaa tuntia tässä ahertaa.

  3. #3963
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Onkohan reunalanka poikki?


  4. #3964
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Laita litkua sinne kumin ja vanteen väliin ennen nostamista, tiivistää ja liukastaa samalla.

  5. #3965
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Laita litkua sinne kumin ja vanteen väliin ennen nostamista, tiivistää ja liukastaa samalla.
    Jätin väliin litkua liukasteeksi ja ensiasennuksilla nousi ilman mitään. Nyt vaikuttaisi tuolta reunalankavikaiselta, kun ei reagoi mihinkään, mutta vähän oudolta tuntuisi, että menisi itsestään tuossa makuuhuoneen seinällä poikki, kun sen ajosta jätin suoraan seinälle.

  6. #3966
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Kyllähän se pitäisi nähdä/tuntea jos se reunalanka on poikki? Itselläni ei ole poikennut kuin kerran, mutta satuin olemaan kotona ja sen kyllä kuuli kun se meni poikki. Ääni oli luokkaa käsiaseen laukaiseminen. Onneksi oli kiekko kylpyhuoneessa, koska myös litkut oli pitkin seiniä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  7. #3967
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    No meillä ei ole ollut kuin koira kotona todennäköisesti tuon tyhjenemisen aikana ja se kun ei osaa puhua, niin mysteeriksi jää mitä on tapahtunut. Mitään laukauksia siellä ei ole kuulunut kun itse olen ollut kotona, joten epäilin vain tyhjenemistä syystä x, koska tubeless on välillä vähän tuollainen..

    No otin tänään takakiekoltakin kumin pois, niin kyllä ne tuntuu käsikopelolla ihan erilaiselta. Toinen pysyy seinää vasten ryhdikkäästi pystyssä, kuin merimiehen kyr*ä ja toinen taas ei, joten kai se on se reunalanka sitten mennyt itsestään. Sisurilla tuo veltto rengas nousi vielä kehälle hyvin ja näytti suoralta, mutta ilman sisuria ei nouse millään. On koitettu pumpulla, kompuralla, kiristyksellä, ilman kiristystä ja rengasraudallakin koitin nostella hyllylle valmiiksi, mutta ei mitään toivoa. Laski kyllä mun silmissä vähän gravelkingien pisteet, koska eipä noilla ole kilsoja takana edes kahta tuhatta ja kuvio olisi kestänyt vielä useamman tonnin. No mulla on vielä yksi uusi ruskeakylkinen ja toinen tilattu viikko sitten, joten kokeillaan noilla uudestaan, kun posti saa paketin Suomeen ja ajellaan siihen asti läskillä työmatkat.

  8. #3968
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Onhan renkaissa joskus valmistusvirheitäkin. Mites takuu, ostitko kivijalkaliikkeestä? Vois saada uuden tilalle.


  9. #3969
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    ^ Kivijalasta ostettu juu. Voishan sitä kysyä onko ollut muita vastaavia ja saavatko tehtaalta mulle uuden veloituksetta.

  10. #3970
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Mistäköhän pk-seudulta itä-hakkila/tammisto alueiden läheltä saisi hyllystä heti tubelessteippiä ? 21mm leveää oli kiekoilla ennestään, joten jotain vastaavaa pitäisi löytää ja mielellään tänään.

  11. #3971
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.326
    Tammiston XXL:ssä taisi olla teippiä mutta leveys ei tarttunut verkkokalvolle.

  12. #3972
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Mistäköhän pk-seudulta itä-hakkila/tammisto alueiden läheltä saisi hyllystä heti tubelessteippiä ? 21mm leveää oli kiekoilla ennestään, joten jotain vastaavaa pitäisi löytää ja mielellään tänään.
    https://www.velo-oxygen.fi/varaosat/...nneteippi.html

    tammistossa näyttää olevan

  13. #3973
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    Sinne sitten lopulta päädyin ja ostin tuon viimeisen 21mm kiepin, kun olin matkalla xxl:ään. Aina unohtuu, että tässähän on ihan tuollainen palveleva pyöräliike työpaikan vieressä, kun hoitaa muuten kaikki pyöräasiat muualla.

  14. #3974
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Panaracer gravelking sk tyhjentynyt viikon ajotauon aikana. Pumppasin ilmaa lisää ja tyhjenee kehän ja kumin välistä. Otin kumin pois ja silmämääräisesti kaikki on kunnossa teippien ja venttiilin osalta. Kiekotkin ovat dt swissin tubeless valmiit ja tehtaalla teipatut. Nyt meinaan yritin nostella kumia takaisin kehälle, niin ei nouse edes kompuralla. Mitäs nyt ? Koira ja naapurit ei tykkää oikein kompurasta, niin ei viitsisi montaa tuntia tässä ahertaa.
    Sen verran vedetään sanoja takaisin, että rengas on ehjä ja toimii tällä hetkellä hyvin litkujen kanssa. Pitkien tutkimusten jälkeen tulimme lopputulemaan, että Dt Swissin venttiili oli jotenkin onnistunut alkamaan päästelemään juurestaan ilmoja pihalle. Venttiili roskiin ja samalla varmuustyönä teippien vaihto ja uusi venttiili paikalleen, niin nyt homma toimii taas ja tuo löysä veltto kumikin nousi pienen taistelun jälkeen kehälle kuin Veikka Gustafsson Mount Everestille.

  15. #3975
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Epäilen noita gp4000 kokeiluja. Noissa maantiekumeissa on niin ohuet seinämät että ajossa kumminkin alkavat falskaamaan.
    Juu ei riittäisi uskallus lähteä ajamaan sisurittomalla nelitonnisella. Tsänssit on, että jos rengasrikko tulee, se on sitten saman tien totaalinen, kun kylki repeää. Mun tuurillani se vielä tapahtuisi kulmakunnan isoimmassa alamäessä just siinä tiukan mutkan kohdalla.

  16. #3976
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Juu ei riittäisi uskallus lähteä ajamaan sisurittomalla nelitonnisella. Tsänssit on, että jos rengasrikko tulee, se on sitten saman tien totaalinen, kun kylki repeää. Mun tuurillani se vielä tapahtuisi kulmakunnan isoimmassa alamäessä just siinä tiukan mutkan kohdalla.
    Eipä se auta välttämättä sisäkumikaan jos kylkeen tulee vekki, kun siitä tulee sisäkumi ulos ja poksahtaa. Viimekesänä kerran kävi niin, korjatessa rengas näytti äkkiseltään ehyeltä, mutta +5bar alkoi sisuri puskeutumaan kumesta läpi.

  17. #3977
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Tommonen lateksi ei tarvi kuin millin tai kahden reiän päälikumiin kun tulee jo ulos maantiepaineilla. Mulla on mukana maatiekumista leikattu muutaman nelöisentin pala jonka voi tunkea hädässä väliin. On myös yksi normisisurikin mukana joka kestää kyllä vähän isomman reiän pullahtamatta ulos siitä.

  18. #3978
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Ei ollut edes lateksi, vaan Michelin Air comp ultralight sisuri. Nyt on päälykumin pikapaikkoja varalta mukaan.

  19. #3979
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Juu ei riittäisi uskallus lähteä ajamaan sisurittomalla nelitonnisella. Tsänssit on, että jos rengasrikko tulee, se on sitten saman tien totaalinen, kun kylki repeää. Mun tuurillani se vielä tapahtuisi kulmakunnan isoimmassa alamäessä just siinä tiukan mutkan kohdalla.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Epäilen noita gp4000 kokeiluja. Noissa maantiekumeissa on niin ohuet seinämät että ajossa kumminkin alkavat falskaamaan.
    Juu ei. Tavanomaisen maantieavorenkaan tubeless-konversioista ei varotella turhaan. Vaarana ei ole pelkästään falskaaminen tai äkillinen repeäminen, vaan renkaan pamahtaminen vanteelta. Sisuri omalta osaltaan pitää avorengasta vanteella. Sisurin puuttuessa tarvitaan erityisen tiukasti yhteensopivat renkaan reunanauha ja vanne. Ei esim. Mavic suotta pantannut maantie-UST-kiekkojensa tuomista markkinoille, vaan taustalla olivat nämä turvallisuuskysymykset. Cyclocross- ja maastorenkailla ajetaan paljon pienemmillä paineilla, joten riskitkin ovat pienemmät.

  20. #3980
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    57
    Saanko pysymään rengasta vanteella jos reunanauha on poikki? Rengas JJ liteskin.
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

  21. #3981
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Et saa, et mitenkään. Roskiskamaa.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  22. #3982
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    207
    Pieniä tubeless-ongelmia Huntin vanteiden ja Hutsun Overide kumien kanssa. Teipit oli noissa valmistajan jäljiltä hieman huonosti laitettu ja epäilen, että asia voisi kiikastaa sieltä. Kysymys kuuluu kuinka Gorilla teippi http://www.motonet.fi/fi/tuote/60629...y-Roll-25mm-9m toimii tubeless-vanneteippinä? Vai onko syytä odottaa huomiseen, että Sportax aukeaa ja hakea rulla tätä https://www.sportax.fi/product/1810/...25mm-66-metria

    Sportaxin "tubeless" -teippi näyttäisi olevan metrihinnaltaan edullisempaa, mutta en tähän hätään tarvi noin paljoa.

  23. #3983
    Liittynyt
    06/2017
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    57
    Niin vähän arvelinkin. Uudet tilattu jo.
    #läskitseikkailee
    Canyon Dude cf 9 Ex
    Canyon Dude Unlimited
    Felt Cruncher 24
    Canyon Endurace al 6.0

  24. #3984
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Gorilla on joillekkin vanteille hyllylle liimattuna liian paksua, muuten se kyllä toimii oikein hyvin.

  25. #3985
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Panaracer gravelking sk tyhjentynyt viikon ajotauon aikana. Pumppasin ilmaa lisää ja tyhjenee kehän ja kumin välistä. Otin kumin pois ja silmämääräisesti kaikki on kunnossa teippien ja venttiilin osalta. Kiekotkin ovat dt swissin tubeless valmiit ja tehtaalla teipatut. Nyt meinaan yritin nostella kumia takaisin kehälle, niin ei nouse edes kompuralla. Mitäs nyt ? Koira ja naapurit ei tykkää oikein kompurasta, niin ei viitsisi montaa tuntia tässä ahertaa.
    Sama kokemus mutta Sunringlen kehät eikä koiraa.

    Yritys palauttaa talven varastossa odottaneet Sorakunkut takaisin vanteille ja sisärenkaattomaan käyttöön on ollut toistaiseksi tulokseton.
    Kaikki paitsi jarruputsisliemellä räjäyttäminen on jo kokeiltu. Vallan mielenkiintoista kun uusina nousivat keveällä tornipumpun puhalluksella.

    Jos olisin yhtään kärsimättömämpi niin tässähän saattaisi pian menettää malttinsa...
    Memento mori

  26. #3986
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Onko talvehtineet renkaat pahasti mutkalla? Omalla kohdalla ratkaisu jokakertaisiin pahoihin tubeless-ongelmiin oli havainto että vekkien pitään antaa oieta ennen nostoyrityksiä.

  27. #3987
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Tässä taas linkkiä konstiin, joka helpottaa kovasti ongelmarenkaan paikalleensaantia.

  28. #3988
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Talven jäljiltä (joka vasta loppui täällä lapissa) oli Continental x king jossa TLE merkintä ja jolla oli syksyllä ajettu alle 50km ja laitettu uutena Motonetin Zefal litkulla sisärenkaattomaksi niin ei oikein millään meinannut alkaa pitää. Syksyllä piti kerrasta paineet ja toimi hyvin. Aina kun nosti paineen yli 2bar alkoi tulla kyljistä läpi salmiakki kuvion näkösinä kuvioina. Lisätty litkua useaan otteeseen ja aina sama kunnes otin uuden pullon samaa litkua ja lisäys -> heti pitää. Eli ainakin itselle "uusi juttu" että litku vanhenee suljetussa pullossa puolessa vuodessa jos se siitä oli kiinni. Ei siis kannata välttämättä ostaa litran pulloa jos ei ole jatkuvaa usean pyörän ylläpitoa.

    Tuo muuten paikkasi sisärenkaallisen moottoripyörän renkaan jossa iso keppi pystyssä niin että pystyi ajamaan kisan loppuun... Eli tuoreena isokin reikä paikkaantui näppärästi.

  29. #3989
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    314
    Mullakin on zefalin litkut ja mietin mitä ostais seuraavaksi. Ei itsestään paikannut pinch flatia kun takarengas osui terävää porraskynnystä vasten, ainakaan heti. En tiedä paikkaako mikään kylkeen tulleita reikiä mutta alustavasti pistin jotain kumiliimaa.

    Eturengas myös burppasi aika äänekkäästi ja tuli litkua ulos kun hyppäsin portaat ja alastulossa oli eturengas vähän vinossa. Ei varmaan ole ihan optimaalinen 19mm vanteen sisäleveys ja 2.3 leveä rengas mutta normiajossa ei ole ollut ongelmia. Mukava yllätys oli kuitenkin että ihan hyvin pystyi kotiin ajamaan vähemmillä paineilla ilman että tarvitsi tehdä mitään.

  30. #3990
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Mehän vieres
    Viestit
    280
    Saas nähä onko vanne entinen kun meni hyppy pieleen ja sain aikamoisen lommon tehtyä kehään. Ilmat ja litkut pakeni heti. Sisuri oli onneksi mukana.
    Graze muokkasi tätä : 20.05.2018 at 22.55 Syy: Kirotusvire

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •