FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 98 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 88 96 97 98 99 100 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.911 - 2.940 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reiska79 Katso viesti
    Nämä tuli kokeiltua. Hyvän oloiset jalkaan, mutta jotenkin sen oloiset, että Oulussa ei talvea noilla talvea tarkene(?). Ajatus olisi kuitenkin pyöräillä myös/nimenomaan sydäntalvella ainakin sinne -18C korville, jos vain keliin sopivat varusteet löytyy. Ainakin kengissä pitäis tarjeta jonnekin 12-15 C minimissään. Plussakuminen nyt keväästä asti alla ollut maantieveheken rinnalla. Nimenomaan kauden pidemtämiseksi hankittu. Nyt pitäisi vielä muut varusteet päivittää talveksi.
    Hirveän yksilöllisiä juttuja, että kuka pärjää milläkin kengillä tuolla -15 ja kylmemmissä. Itselläni on northwave celsius arcticit, lake 303 ja bontragerin omw:t. Omw:t menee hyvin vielä tuolla -10 paikkeilla ja muilla jalat palelee parin tunnin lenkeillä jos on yli 5 pakkasta. -15 ja siitä kylmemmät ilmat vetelen kiinasta tilatut flättiadapterimetallilätkät lukkopolkimiin kiinni ja ajelen tuollaisilla feikkisorelleilla ja niillä ei jalka ole ikinä palellut. Talvikenkään kannattaa jättää vähän reilummin ilmatilaa kuin kesäkenkiin, niin ei jalka palele ihan niin helposti.

Tohon tarkenemiseen vaikuttaa myös aivan älyttömästi se, että ajeleeko maastossa teknistä jumppaa vai esim. maantien laittaa. Olen itse melko lämmin jalkainen ja esim. Bontrager OMW kengäs kanssa mullakin rupeaa jäätymään jalat talvella pidemmällä cyclolenkillä jo n. -10C asteessa 45min jälkeen. Toisaalta maastossa voi jumpata vaikka -20C asteessa 2-3 tuntia ilman, että jalat palelee yhtään.

Aika vähän oli täällä Pirkanmaalla viime talvena käyttöä tuolle lämpimälle OMW kengälle, mutta kyllä se on vaan mukava laittaa oikeasti lämmin kenkä jalkaan kun tarvetta on. Välikelin kenkinä mulla on sitten Shimano MW81 + muutamia kesäkenkiä ja kengänsuojia. Aika paljon saa lopulta olla vaihtoehtoja, kun talvet tuntuu nykyisin "asettuvan" tuohon +10...-20C tuntumaan
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Ensimmäisiksi talvipyöräilykengiksi valikoitui XXL:stä Northwaven Raptor GTX Artic, kun sai -25%.
    Eiköhän noilla tarkene omat ajot, jos kylmää piisaa niin toivottavasti sitten olisi luntakin jolla suksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mando Katso viesti
    Ensimmäisiksi talvipyöräilykengiksi valikoitui XXL:stä Northwaven Raptor GTX Artic, kun sai -25%.
    Eiköhän noilla tarkene omat ajot, jos kylmää piisaa niin toivottavasti sitten olisi luntakin jolla suksia.
    Onkohan noista kenellään vielä kokemusta kertoa? Nyt ne sais 120€ XXL:stä vs. esim CRC 260€.

Wiggle myös 270€.. onkohan tuotteella ihan väärä hinta. Viime vuonna en muista nähneeni noita vaikka muutoin northwavet kävi mielessä, joten varmaan uusi malli

Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla

XXL:n myymän mallin nimeen on liitetty kirjaimet XXL, joten heräsi tietty epäily siitä että kyseessä on jonkinlainen riisuttu tai karvalakkimalli eli ominaisuuksiltaan jollain lailla ja ehkä oleellisestikin heikompi malli. Mutta vaikka kuinka tiirailin tuotekuvauksia en löytänyt eroavuuksia ja painoksikin on annettu se sama 429 g, jotan ainoaksi eroksi näyttäisi jäävän poikkeava väritys.

Klossittomat kengät kylmään? Mulla on kävely yms käytössä Salomonia joten firman Toundra voisi toimia. Noi tulis fläteille ja yleiseen ulkoiluun.

Myös 45nrth wölvhammerit ja japantherit saisi tuohon 25% alennukseen. Ihan kohtuullinen hinta alennusten jälkeen, ei vaan itselleni taida olla noille käyttöä.

https://www.bike-discount.de/en/buy/...r-boots-644774
    Ei huonon näköinen tuokaan NW Yeti.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Tuo NW Yeti ja Xtreme taitaa olla parhaiten eristetty noista,tuollahan noita voi tutkailla ;https://northwave.com/en/products/fallwinter/shoes
    Jotain kuukausi taakkepäin noita ei tuolla NW:n sivuilla ollut,mutta muun muassa tuota Raptoria jo joissakin kaupoissa oli.

Älkää vaan tilatko noita xxl tarjous nortwaveja. Laaduttomat tekeleet vanhempiin Northwave Celsius Arctic 2 GTX kenkiin verrattuna. Oikeasti.

^ Kokemusta näistä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Älkää vaan tilatko noita xxl tarjous nortwaveja. Laaduttomat tekeleet vanhempiin Northwave Celsius Arctic 2 GTX kenkiin verrattuna. Oikeasti.
    Eikö sama varoitus pitäisi kohdistaa *kaikkiin* Raptor Arctic 2:iin, tilasipa ne mistä tahansa?

Vai oletko sitä mieltä että XXL:n myymä malli sittenkin eroaa oleellisesti eli oikeasti muiden kauppojen myymistä?

Vai haluatko oikeasti vain muistuttaa että Raptor Arctic 2 ei ole Celsius Arctic 2:n veroinen Suomen oikeisiin talvikeleihin (jos sellaisia ensi talvena tulee) sopiva talvikenkä, koska Celsius Arctic 2:sta vastaava kenkä Northwaven nykymallistossa on Yeti?

Vähän aloin jo miettimään, olisiko xxl oikeasti teetättänyt halvemman mallin, mutta tuskinpa nyt kuitenkaan. Nuo raptorithan muistuttavat kuvien perusteella aika paljon celsiuksia, mutta ero laadussa ja rakenteessa on tosi iso, kun kenkiä pääsee katsomaan lähempää. Celsiukset ovat jämäkät ja laadukkaat kengät, kun taas noissa raptoreissa on pohjan päälle vain lätkäisty sellainen luttero kangas. Esimerkiksi vieressä olleissa japanthereissa on kuitenkin jo yritystä. Ihan toisen tasoiset popot, vaikka ne eivät omaan jalkaani istukkaan. Laken nahkaiset 303 kengät ovat sitten jo lähes italialaista käsityötä raptoreihin verrattuna. Niin ja xxl:n raptorit olivat ainakin itäkeskuksessa vielä tylsän mustia.

Minusta celcius articitkin ovat vielä välikelin kenkiä. Ainakaan minä en noilla kovin pitkään tarkene -5c pakkasessa. Pohjan ja nilkan lämpöeristys on noissa aika huono. Yeti vaikuttaa selväsit paksummalta.

Tuossa on juttua noista nw:n uusista kengistä. Tämä minua järkyttänyt luttero rakenne on ilmeisesti tarkoituksella tehty, vaikka edelleenkin se on minusta vain halpaa bulkkia. On celciuksissakin se joustava yläosa.

https://www.bikerumor.com/2017/09/04...-winter-shoes/

X-cross GTX ja Yeti ovat jutun mukaan ne oikeat talvikengät nw:n mallistossa.
    X-cross näyttää itseasiassa aika paljon celciukselta, mutta pohja näyttäisi olevan pehmeämpää ja toivottavasti paremmin kylmää eristävää matskua. Voisi olla hyvä kenkä.

XXL teettää tuotteista halvempia malleja/ostaa valmistajalta riisuttuja versioita, mutta halvallahan niitä saa...

Kannattaa muuten talvi/rapakelikengät suihkuttaa suojasprayllä het uutena, niin on helpompi pitä puhtaana, kun ei ime kaikkea likaa heti huokosiin.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Hyvä toista pyöräliikettä mainostava Sisu, tiedätkö onko tämän tuotteen kohdalla näin? Vai onko lähes kaikki tähän saakka tänne kirjoitettu teksti pelkkää mutuilua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sisu Katso viesti
    XXL teettää tuotteista halvempia malleja/ostaa valmistajalta riisuttuja versioita, mutta halvallahan niitä saa...

Kannattaa muuten talvi/rapakelikengät suihkuttaa suojasprayllä het uutena, niin on helpompi pitä puhtaana, kun ei ime kaikkea likaa heti huokosiin.
    Ihan heti en kyllä uskoisi Northwaven kokoisen valmistajan antavan pilata imagoaan kakkoslaadun tuotteilla. Tosin parempi vaihtoehtohan tuokin olisi. Minä en kyllä tilaa näkemättä enää yksiäkään uusia nw:n kenkiä.

Taitaa muuten tuo sumutekauppakin olla pelkkää ostajan sumutusta, muilla kuin nahkakengillä. Lähes kaikki nykykengät ovat jollain muovipinnoitteella. Celsiuksillakin olen juossut suossa useita kertoja ja letkulla peseminen riittää hoidoksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Hyvä toista pyöräliikettä mainostava Sisu, tiedätkö onko tämän tuotteen kohdalla näin? Vai onko lähes kaikki tähän saakka tänne kirjoitettu teksti pelkkää mutuilua.
    Minä olen aika varma, että näiden raptoreiden kuuluukin olla tuollaiset lutterot. Voivathan ne olla ihan hyvät kengät ajaakkin, ja saahan ne aina palautettua xxl:n jos ajattelee samoin kuin minä kengät nähdessään. Ne ovat tosiaan välikelille ja varustetti samanlaisella kovalla ja liukkaalla pohjalla mitä celsiukset. Itse katselisin mieluummin noiden x-crossien suuntaan.

https://www.bike-discount.de/en/buy/...r-shoes-644825

Vielä klippi tuosta nw:n ohjeesta sukille, vai olisiko tämä Bike-Discountin oma ohje? Eli ohuet tekniset sukat gore kengille?

Sock Tips

The sock you put on with your Gore-Tex® footwear is very important. Although highly padded socks can seem like the natural choice to protect your feet from cold, they tend to absorb the sweat produced by the foot, creating an uncomfortable sensation of moisture and wet. This is not related to the shoes, which are completely waterproof. We recommend you to use only reduced thickness socks, made with specific technical yarns which expel the moisture, in order to facilitate the evaporation through the membrane’s breathable pores.

^ Minä olen mieltynyt bambusukkiin myös G-Texin kanssa.
    Tiedä häntä teknisyydestä, mutta käyttömukavuus on mainio.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Vähän aloin jo miettimään, olisiko xxl oikeasti teetättänyt halvemman mallin, mutta tuskinpa nyt kuitenkaan.
    Sitähän tässä jo ehdin pohtia yllä, mutta toistetaan se lopputulema: speksejä vertailemalla muuta eroa ei ole kuin erilainen väritys. Joskus aikaisemmin kun ihmettelin eräitä XXL:n myymiä Castellin ajopaitoja ja lyhyitä housuja, sain mielestäni uskottavan vastauksen että omalla mallilla voidaan hakea hintavertailun kiertämistä.

Minusta celcius articitkin ovat vielä välikelin kenkiä. Ainakaan minä en noilla kovin pitkään tarkene -5c pakkasessa. Pohjan ja nilkan lämpöeristys on noissa aika huono. Yeti vaikuttaa selväsit paksummalta.
    Joo, tässä menin kenkiä itse tuntematta sikäli mönkään että Celsius Arcticin "päivitys" on X-Cross GTX ja Yeti on aivan uusi malli jolla ei ole ollut edeltäjää Northaven mallistossa. Kummankaan talviominaisuuksista en luvannut mitään; kommentin varsinainen sisältö oli (tai oli tarkoitus olla) että Raptorin haukkuminen siitä että se ei ole (edes) Celsius Arcticin veroinen kenkä suomalaisissa talvioloissa oli vähän väärin, koska Raptoria ei ole sellaiseksi tehtykään.

Jotenkin toi Paattoman lainaus kuulostaa siltä, että se on tarkoitettu enemmän tuonne keski-Euroopan markkinoille. Täten tuo ohke toimii ehkä siinä plussan tuntumassa OK, mutta ei enää kunnolla pakkasilla, kun sukalta kaivataan myös eristävyyttä.

Itse olen kokenut, että kylmällä kelillä ainoat toimivat sukat ovat merino sekotteita, jotka lämmittävän ja toimivat hyvin myös hieman kosteina. Hiemankin kostea tekninen sukka rupeaa puolestaan tuntuumaa ainakin mulla itsellä vilpoiselta/kalsealta heti kun mennään pakkasen puolelle.

Jos eristesukat haluaa puolestaan pitää kuivana mm. pitkillä reissuilla kannattaa koittaa vbl-kosteussulkua ohuen alusukan ja tukevamman eristesukan välissä. Sen avulla eristesukka tai kengän oma eriste ei pääse kostumaan vaikka jalka itsessään hikoaisikin.

Eristesukkien kanssa tulee toki aina huomioida se, että kengässä on riittävästi tilaa, jottei jalka tai eriste painu kasaan. Osittain tämän takia mulla on eri kengät:
    *välikeleille +5..-10C (Shimano mw81 napakka istuvuus)
    *pakkaskeleille -5C...-25C (Bontrager OMW väljä koko)
    Kalle H muokkasi tätä : 20.10.2017 at 16.28
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Miettiny talvikenkiä pyöräilyyn talvella myös. Onko mieltä hankkia joko NW.n X-crossit tai Yetit jos ei välttämättä ajele talvella lukoilla.?

Onko sillä väliä sitten ajeleeko normi talvikengillä fläteillä vai oikeillä pyöräilykengillä.
    Joka tap lukkojen käyttö ei ole täysin poissuljettukaan.

Väittävät että samankokoiset kuin arkikengät pitäisi sopia koon puolesta jalkaan noi Northwawet. Uskoisko sitä vai onko millaisia kokemuksia?
    Kiitos

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MrValdemar Katso viesti
    Onko sillä väliä sitten ajeleeko normi talvikengillä fläteillä vai oikeillä pyöräilykengillä.
    Joka tap lukkojen käyttö ei ole täysin poissuljettukaan.
    Ei sillä ole väliä. Toi sun pitää itse miettiä. Sehän on ihan makuasia, lukot vs. flätit.

Itse en tosin ymmärrä jos muuten ajaa lukoilla miksi juuri talvella ei ajaisi. Toki flättipolkimilla voi ajaa lämpimimmillä kengillä, joillain moonboontseilla vaikkapa, kuin lukkopolkimilla.

Pääosin lukkokengät toimii huonosti tai todella huonosti flättipolkimien kanssa. Joten lukkokenkä-flättipoljin yhdistelmä ei ainakaan ole kovin optimaalinen.

Flättipolkimille on varmaan helpompi löytää talvikenkiä, mutta kyllähän noita lukkovaihtoehtojakin rupeaa olemaan oikein mukavasti.
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Jotenkin toi Paattoman lainaus kuulostaa siltä, että se on tarkoitettu enemmän tuonne keski-Euroopan markkinoille. Täten tuo ohke toimii ehkä siinä plussan tuntumassa OK, mutta ei enää kunnolla pakkasilla, kun sukalta kaivataan myös eristävyyttä.

Itse olen kokenut, että kylmällä kelillä ainoat toimivat sukat ovat merino sekotteita, jotka lämmittävän ja toimivat hyvin myös hieman kosteina. Hiemankin kostea tekninen sukka rupeaa puolestaan tuntuumaa ainakin mulla itsellä vilpoiselta/kalsealta heti kun mennään pakkasen puolelle.

Jos eristesukat haluaa puolestaan pitää kuivana mm. pitkillä reissuilla kannattaa koittaa vbl-kosteussulkua ohuen alusukan ja tukevamman eristesukan välissä. Sen avulla eristesukka tai kengän oma eriste ei pääse kostumaan vaikka jalka itsessään hikoaisikin.

Eristesukkien kanssa tulee toki aina huomioida se, että kengässä on riittävästi tilaa, jottei jalka tai eriste painu kasaan. Osittain tämän takia mulla on eri kengät:
    *välikeleille +5..-10C (Shimano mw81 napakka istuvuus)
    *pakkaskeleille -5C...-25C (Bontrager OMW jälkiä koko)
    Jotain perääkin tuossa kyllä on. Ehkä niinpäin, ettei Gore-Tex kenkää kannata ikinä ostaa pakkaskelin kengäksi. Paksut sukat hikoavat noissa celsiuksissakin läpimäriksi ja sen jälkeen varpaat jäätyy. Ohuissa varmaan jäätyisi heti lähdöstä

Mä oon palelluttanu varpaani sen verta hyvin nuorena pakkasilla ravintolan jonoissa seisten, että ei ole sellaista kenkää mikä sellaisenaan riittäisi pitämään varpaat lämpimänä. Päädyin ratkaisuun Shimano MW81 kenkien kanssa asentaa sähköpohjalliset, mitkä rokkaa. Merinosukkaa käytän. Mulla on myös paksut vuorelliset kengänpäälliset, mitkä on sit todella kylmille keleille kera sähkölämmpärien ja MW81 kanssa.

Joudun käyttää jo 10C lämpöjen tuntumassa kengänpäällisen kanssa maantielenkillä sähköpohjallisia.

Kuronen Guest
    Jotain perääkin tuossa kyllä on. Ehkä niinpäin, ettei Gore-Tex kenkää kannata ikinä ostaa pakkaskelin kengäksi. Paksut sukat hikoavat noissa celsiuksissakin läpimäriksi ja sen jälkeen varpaat jäätyy. Ohuissa varmaan jäätyisi heti lähdöstä
    Anna sille ohuemmalle sukalle mahdollisuus, ainakin hikoilisi vähemmän. Sukissa merinovilla toimii myös omien havaintojeni perusteella hyvin, vaikka muuten en siitä juuri välitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Mä oon palelluttanu varpaani sen verta hyvin nuorena pakkasilla ravintolan jonoissa seisten...
    Tuo se on traagillista, itse olen sentään palelluttanut pyöräilemällä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •