GarminElectrobikeGiant
Sivu 71 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 171 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 5844

Aihe: Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/nain...situs-24364674

Jos se on tää niin ihan asiallinen juttu. Kaverihan on Velogi, jonka videoita ainakin itse katselen ihan mielelläni. Ja väitän että aika monelle sunnuntaipyöräilijälle nuo kilsat riittää. Ja jos malttoi jutun lukea loppuun, niin vilahti siellä Vätternrundankin, joka on aika kelpo matka se (näin sunnuntaimiinus -pyöräilijän silmin).

Toivottavasti linkki aukeaa niin kukin pääsee itse arvioimaan.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

^
    Juu, Velogin videoblogipostauksista tulee hyvälle tuulelle. Miehellä on mukavan positiivinen asenne ja videoiden teossa nähty kohtuullisesti vaivaa. Ovat vieläpä tyylillisesti yhtenäisiä.

Vätternrundanin ohella jutussa muuten mainitaan ensi kesän Rynkeby-pyöräily Pariisiin. Ilmankos Velogi pyöri GoExpossa Rynkeby-asusteissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ^ tässä oli ihan pointsina se että asiasta oli ISO koko aukeaman juttu Valkeakosken Sanomissa, ja puolen sivun juttu Aamulehdessä, ja lähinnä toimittajan ylisanat "sunnuntaipyöräilijää huimaa moiset lukemat"
    Toimittajahan oli täysin oikeassa. Sunnuntaipyöräilijä ajaa kesässä viisi kertaa kiskalle jätskille ja kilometrejä tulee max 10 km per reissu. Useamman tuhannen kilometrin vuotuiset kilometrit ovat täysin käsittämättömiä fillarointia harrastamattomalle. Tiedän useamman sporttisen juoksua/pallopelejä/jne. harrastavan kaverin, jotka ihmettelevät 4000-5000km vuotuisia kilometrejä. Kun ei ole itsellä kosketuspohjaa lajiin, niin harrastajien tuhannet kilometrit kuulostavat näidenkin korviin kovilta, saati sitten täysin täysin liikuntaa harrastamattoman.

Vähitellen koheneva vointi, kuume taitaa olla selätetty, eikä nieleminen satu.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Farina Katso viesti
    Toimittajahan oli täysin oikeassa. Sunnuntaipyöräilijä ajaa kesässä viisi kertaa kiskalle jätskille ja kilometrejä tulee max 10 km per reissu. Useamman tuhannen kilometrin vuotuiset kilometrit ovat täysin käsittämättömiä fillarointia harrastamattomalle. Tiedän useamman sporttisen juoksua/pallopelejä/jne. harrastavan kaverin, jotka ihmettelevät 4000-5000km vuotuisia kilometrejä. Kun ei ole itsellä kosketuspohjaa lajiin, niin harrastajien tuhannet kilometrit kuulostavat näidenkin korviin kovilta, saati sitten täysin täysin liikuntaa harrastamattoman.
    Eräs tuttavapiirin "aktiivinen pyöräilijä" kertoi polkevansa vuodessa lähes 500km, johon seurueen "sunnuntaipyöräilijät" ilmaisivat välittömän ihailunsa. En kehdannut nolata kaveria kertomalla, että kesäisin poljen välillä viikossa lähes 500km...

Aiemmin itsekin lähdin lenkille, jonka pituus oli jossain 5-10km välillä, mutta nykyisin lyhyin saunalenkki on 25km. Suhtautuminen asioihin ja tässä tapauksessa matkaan muuttuu.

Hyvälle tuulelle sai tänään se, että kahden työkaverin ollessa saikulla, yhden jossain näyttökoevalvonnassa ja yhden vapaalla tavoittamattomissa hoitelen kolmea ryhmää oppilaita samalla kertaa. Nyt voisivat päälliköt tulla katsomaan, kun työsali on ääriään myöten täynnä
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

tempokisu Guest
    No, meidän isä ei pyöräile, mutta kommentoi heti että "äiteekin ajaa 4000-5000km kesässä" ja äitee 76-v ei ole mikään pyöräilyyn hurahtanu, mutta ajelee kesäkaudella joka päivä 20km x2 ja tekee siinä välissä pihatöitä siellä 20km päässä olevassa kesäpaikassa.
    Ite luen itseni kans "sunnuntaipyöräilijäksi", vai mikä mä sitten oon mutta en mikään aktiivipyöräilijä ainakaan. Enkä pyöräilyyn "hurahtanu".
    Tulipa tästäkin taas kaamee haloo. Voi vitsit sentään.

tempokisu Guest
    Hyvä! mun työviikko osuu pääsiäisviikolle ja koska en saa tehdä pyhäpäiviä, siinä on vähempi työpäiviä. Tällä kertaa olen vain iloinen, kun töihin meno(kin) jännittää niin pirusti niin on vähempi jännitettävää. Toivottavasti pääsiäisenä on mukavia...kuvauskelejä.

"Henri Karvinen jätti lukion väliin, työskenteli 10 vuotta rakennuksilla ja pääsi lääkikseen – Nyt hän kertoo, mikä oli onnistumisen salaisuus"

http://www.hs.fi/elama/art-2000005147853.html

Ihailtavaa sinnikkyyttä nuorelta mieheltä, itsellänihän toki olisi motivaatio loppunut heti alkumetreillä.
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Naapurin vanhempi rouva esitteli 80-luvun Terässiipi mummopyöräänsä. Kertoi, että pyöräkauppias oli aikoinaan neuvonut etujarrun käytöstä: "tähän elä sitten koske!" Eikä olekaan kuulemma tähän päivään mennessä kertaakaan käytetty.

Kevään saapuminen sisällekin. Talvilevossa ollut liskoeläin heräsi tänään
    Rouvan taimistot valtaavat taas kaikki ikkunalaudat...
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    "Henri Karvinen jätti lukion väliin, työskenteli 10 vuotta rakennuksilla ja pääsi lääkikseen – Nyt hän kertoo, mikä oli onnistumisen salaisuus"

Ihailtavaa sinnikkyyttä nuorelta mieheltä, itsellänihän toki olisi motivaatio loppunut heti alkumetreillä.
    ”Käytin pääsykoekirjojen opiskelemiseen ja tehtävien harjoittelemiseen noin kaksituhatta tuntia. Pidin opiskelutunneista päiväkirjaa. Kävin viisi kertaa pyrkimässä yliopistoon”, Karvinen, 28, kertoo.

Mä luin psykologian kirjan ( koska oli eri kun lukiossa, muut aineet lukioaineita) 2 kertaa rannalla ja pääsin lääkikseen. Jos en olisi päässyt, se olisi ollu merkki etten kelpaa enkä olisi yrittänyt toista kertaa.
    No, oikeesti lääkikseen oli helpoin päästä; valintakokeet tyssäsi fysioterapeutiksi, taiteen ja viestinnän oppilaitokseen, journalistiikkaan, ja musiikkiterapiaan. Fys terapian kokeista tuli palautetta etten ollut tarpeeksi urheilullinen ( olin just voittanut SM-tempon).
    Nyt jos pitäisi valita, menisin jonnekin käytännölliseen ja autopuolelle. Silloin 18-vuotiaana olin liian arka ja hentoinen esimerkiksi ammattikouluun.
    Joten mennään sinne minne päästään, ja tämä oli täysin järkivalinta.

tarkennus: jos joku nyt kuitenkin lukee tätä väärällä tavalla, tarkoitus oli toinen. Lääkikseen oli ehkä helppo päästä, mutta opiskelu oli ainakin minulle ihan järjettömän vaikeeta, olin lopettaa monta kertaa mutta Peltokallion Pekka aina kannusti että jatkan nyt vaan. Järkeilin itsekin että joku ammatti on hyvä olla. Kun kuitenkin päädyin työttömäksi, yritin toisaalle opiskelemaan mutta en päässyt.
    tempokisu muokkasi tätä : 30.03.2017 at 19.02

tempokisu Guest
    jees, olen päässy tavoitepainooni, vähän alle 52kg. Alle 50-kiloisena en jaksa ajaa, mutta tämä on juuri hyvä tämä 52.
    Ja töistäkin pääsin lähteen mukavasti, rouva oli puhuvinaan puhelimeen niin ei tarttenu sanoo sitä hei! lähteissäni. Mä sanoin kyllä hei!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti

Tämä oli minunkin mielestäni mukava lukea. Koko juttu oli aika hyvä, kasvatuspsykolologian professori Kirsi Lonka (muistaakseni aikoinaan jollakin hänen yleisluonteisella luoennollaankin tuli käytyä) kirjoitti hyvin vielä siitä tosiasiasta että ihmiset kypsyy eri aikaan. Omaa hyvää tuulta tässä kohtaa vain himmensi se, että koko ajan suuntaus on siihen jotta yo-papereilla mennään sisään ja pääsykokeet heitetään sikseen. Näinhän sitä varmistetaan se, että jos et ole teinarina riittävän kypsä akateemiselle uralle/opintoihin niin se on sitten siinä.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Miesväestön keittiösetti. Rouvan ja tyttären ollessa muualla minä, pojanjolpero
    ja "muchos cojones" hamsteri. Minä juon ja syön, nuo syövät-pinjansiemeniä
    Tällä saadaan rakennettua luottamusta hajueläimen pieneen mieleen.
    Ärtyisä pikkujyrsijä jopa antoi rapsutella mahapuolta hyvinkin leppoisasti.

Herääminen aamuun, ajatus siitä että tänään on lauantai ja lenkkipäivä, sitten sen muistaminen että siellä saattaa olla kesärenkailla paikoin hiukan liukasta ja sitten se vaivattomuus jolla tuli päätös antaa fillarin levätä sunnuntaihin. Hienoa huomata ettei pyöräilystä ole tullut niin kaameaa pakkotoimintaa kuin olen joskus saattanut pelätä!

Ja onhan se hienoa että on jo huhtikuu. Kevät on kevät vaikka miltä näyttäisi kun ikkunasta katsoo.

Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Transitionin video. Oisko ollu piikki e-bike teollisuudelle

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Transitionin video. Oisko ollu piikki e-bike teollisuudelle

Oli hyvä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Oli hyvä!
    Transition on aina osannut tehdä hauskoja videoita

Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

noniinno Guest
    Tuosta herää kysymys, miksi sähköpyörät ovat trendikkäitä ja ok, mutta polttomoottoriavustus on typerää ja mahdotonta. Kyllä nelitahtikoneesta saa melko vähäpäästoisen ja hiljaisen.

Sähkö on täysin päästötöntä

Itse asiassa jo eilinen, mutta noudin postista tänään.
    Tutkintotodistus, eli nyt sitten ollaan virallisestikin
    useamman alan työttömiä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Sähkö on täysin päästötöntä
    Niin, sitähän tulee seinäpistorasiasta.

Minut sai tänään hyvälle mielelle se, että parhaillaan rakennan emännälle kasvihuonetta vesisateessa. Tulin sisältä hakemaan lisää kaljaa.

Yhteinen illanvietto v-mäisten teinien kera.
    Sarkasmin epäpyhä allianssi oli vahvasti läsnä.
    Ovat (lapset) ainakin verbaalisesti kykeneviä

Se että joskus universuminkin kellot ovat kohdillaan, eivätkä edistä tai jätätä.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

1 tyypin diabeetikkotyttären sokeritasapainon pysyminen järkevänä
    uinnista ja jalkapallosta huolimatta (toistaiseksi, kop, kop..)

Pojan kanssa oli eilen/viime yönä vähän ylimääräistä ohjelmaa
    ilman palloilua, mutta kun jäppinen halusi uimisen päälle juoksemaan.
    Hypojen päivystyksen puolelle meni.

"Lopetan tällä foorumilla välittömästi"

Lähiökerrostalon parkkipaikalla seissyt oikea 60-luvun Lotus Cortina.

Jotakin autourheilukäyttöä varten rakenneltu, myrkynvihreä, jäähdyttäjän säleikössä tietenkin Lotus-merkki ja takana "UKDM as f*ck" -tarra. En minä muuten autoista innostu, mutta näistä jotka olivat jotain silloin kun olin pojannaskali kyllä

Täydellinen vihreä aalto.

Myötätuuli ja Schwalben ydinpommin kestävät (joskin muistaakseni reilusti yli kilon/kpl painoiset, mutta kaikkea ei voi saada kerralla) renkaat kun tajusin ajaneeni pyörätielle (Kaivokselan Bilian kohdalle Hämeenlinnanväylän varren pyörätielle) hajotetun ja levitetyn lasin yli.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •