GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 33 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 15445

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #961
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Tripsterissä on takalokarin kiinnike näppärästi rengasta kohti. Sille on varmaan joku pätevä syy (mikä?), mutta miten tohon kannattaa kiinnittää lokari?

    Valmistajalta saa "adapterina" kulmarautaa, jolla kiinnityksen voi hoitaa, mutta enemmän tilaa saa kun tekee lokariin reiän ja tekee kiinnityksen sen läpi. Sitten ei vaan voi säätää korkeutta muuten kuin prikoilla.
    Olisiko jokin kolmas vaihtoehto jota en vaan tajua?





    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #962
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Julasto, Uantaa
    Viestit
    267
    Jos vaan taivuttais tuota nyt pystyssä olevaa uloketta?
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

  3. #963
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Tai jos... nippusiteellä?


  4. #964
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tai jos... nippusiteellä?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #965
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.616
    Eikös reikä läpi ja prikkoja väliin olisi ihan elegantti ratkaisu? Kylläkin aika tarkkaa sitten, että reikä tulee oikeaan kohtaan tai muuten lokasuojan kaari menee mutkalle. Sopivan kulmaraudan löytää varmaan rautakaupastakin.

  6. #966
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    648
    Parissa rungossa ollut vastaava kiinnitys ja lokarin läpi olen reiät porannut ja siitä leveä ja matalakantainen ruuvi läpi. Hyvin toimii, ja on tukeva.

    En tuota SKS:n kiinnikettä lähtisi taivuttamaan, itselä noita murtunut käytössä ilman taivutustakin

  7. #967
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.068
    Asennusside, putkikiinnike eli kumipäällysteinen panta kuten kuvassa. Biltema,rautakaupat,hydrauliliikkeet...
    https://www.promart.fi/tuote/asennusside-aba/1960-6mm/

  8. #968
    Edelleenkin kiinnostaa "miksi" ? Felt V85sessa samanlaisen alakiinnitysidea, joten ei vain yhden pyörävalmistajan aivopieru kuitenkaan. Suoraa lokarin läpi kiinnittämällä saa tietysti lärpättimen hlvetin tukevasti. Sekö selityksenä ?

  9. #969
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Minusta tuossa alakiinnityksessä taas on enemmän ideaa kuin poikittaisella läpireiällä.

    Lokarinvalmistajan rajoittuneisuutta vaan, ettei ole valinnaisia kiinnikkeitä mukana.

    Mitäs jos lokariin reikä ja pultilla kiinni ilman turhaa kannatinta?


  10. #970
    Blackborow Guest
    Kyllä mä olen aina tuollaisessa tilanteessa ronskisti porannut lokariin sopivan reiän ja pultilla kiinni. Siisti ja helppo tapa.

  11. #971
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    tRauma
    Viestit
    158
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mitäs jos lokariin reikä ja pultilla kiinni ilman turhaa kannatinta?
    Tällöin tullee useimmissa tapauksissa vastaan tyylipoliisi tai ainakin sisäinen esteetikko. Luultavimmin näin menetellesä lokari on yläosastaan reilusti enemmän irti renkaasta kuin mitä se voi olla seat tuben ja renkaan välissä etuosan kiinnityspisteessään.

  12. #972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paternoster Katso viesti
    Tällöin tullee useimmissa tapauksissa vastaan tyylipoliisi tai ainakin sisäinen esteetikko. Luultavimmin näin menetellesä lokari on yläosastaan reilusti enemmän irti renkaasta kuin mitä se voi olla seat tuben ja renkaan välissä etuosan kiinnityspisteessään.
    Laittaa sopivan mutterin väliin

  13. #973
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Läpipulttaus on varmasti paras vaihtoehto kiinntyksen jäykkyyttä ajatellen, mutta siinä on kaksi perustavanlaatuista ongelmaa: korkeudensäätö vain prikoilla ja ennen kaikkea se että se vie tilaa renkaalta kannan korkeuden verran tilaa (vrt. "Normikiinnitys" vaakasuunnassa kuten tuossa sks:n kiinnikkeessä; vie vain lokarin paksuuden). Menee kriittiseksi n.38mm renkaan kohdalla.
    Kulmarauta vie sitten vielä enemmän tilaa kun väliin tulee vielä yksi osa ja tavarat tulee eri järjestykseen.
    Pantakiinnitys voisi toimia ihan ok, mutta kun...

    Taidan tyytyä läpipulttaukseen, mutta en kyllä tuota runkoratkaisua ymmärrä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #974
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.616
    Samanlainen läpipulttaus lokasuojassa on alhaalla keskiön takanakin. Jos lokasuojan haluaa asentaa hienosti koko matkalta samalle etäisyydelle renkaasta, ja tietysti niin, ettei välistä paista valoa, niin samanlainen kanta siellä on toisessakin paikassa lokasuojan sisäpuolella viemässä renkaalta tilaa. Miksi haluaisit säätää korkeutta kovin usein? Takalokasuojassa muutenkin neljästä kuuteen säädettävää pistettä, niin korkeussäätö on joka tapauksessa työläs homma.

    Mun mielestä ton pulttikiinnityksen isoimmalta ongelmalta vaikuttaa reiän saaminen oikeaan kohtaan. Tuo lokasuojien mukana tuleva "jarrusillan" kiinnityssysteemi on helppo ja kätevä, koska sen kanssa lokasuojaa saa siirreltyä vielä siinäkin vaiheessa, kun kaikki muu on jo tiukasti kiinni.

  15. #975
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.435
    Kokeilisin jos tuo kaariklipsu antaa myöten tilaa lokarin ja sen väliin, niin voihan siihenkin porata reiän ja laittaa matalakantaisen ruuvin, korvakkeen pois leikkauksen jälkeen.

  16. #976
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Nyt tässä tehdään yksinkertaisesta asiasta kyllä aivan liian monimutkainen. Mulla on omassa Konassa tuollainen "normaali" taakse päin törröttävä ruuvin paikka, emännän On-Onessa on puolestaan alaspäin törrörrävä ruuvin paikka. Molempiin näistä saa kyllä lokarin kiinni ilman ongelmia.

    Toi alaspäin törröttävä tarkaisu on oikeastaan parempi, kun siinä voi heittää tuon lokarin yli tulevan klipsin mäkeen turhana. Läpi ruuvi on tuossa kohtaa todella tukeva ja parin prikan ja/tai mutterin avulla korkeuden säätö on helppoa. Jos lokarin alla on korkeuden puolesta on tiukkaa, niin tuohon kannattaa laittaa sellainen lattakantainen ristipäinen koneruuvi, jolloin koneruuvin kanta ei suotta syö tilaa renkaalta. Jos tohon tarvitsee saada hieman pituussuuntaista säätöä niin tuollaisen hieman leveämmin prikan alle mahtuu kyllä piiloon myös hieman soikio reikä, jolloin mahdollisen "jännityksen" voi poistaa lokarin ylä- ja etukiinnikeen väliltä.

    Alla vielä kuva tuota toteutuksesta, kyseessä siis On-One London Road.
    Kalle H muokkasi tätä : 12.11.2016 at 18.00
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  17. #977
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Tämä on vakava asia. God is in the details


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  18. #978
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    ^^mikä ihmeen putki tossa lähtee taaksepäin? Olen hämmentynyt.
    Fucked up and ready to die.

  19. #979
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    ^^mikä ihmeen putki tossa lähtee taaksepäin? Olen hämmentynyt.
    Olisiko kumminkin alaspäin.

  20. #980
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Joo. Pyörä roikkui kuvan oton ajan eturenkaasta telineessä, joten kuvakulma on vähän hassu.

    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  21. #981
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Nyt tässä tehdään yksinkertaisesta asiasta kyllä aivan liian monimutkainen.
    Itse laitoin lokarin takapään samalla tavalla kiinni tavaratelineeseen ja ratkaisu on osoittautunut toimivaksi.

  22. #982
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Itse laitoin lokarin takapään samalla tavalla kiinni tavaratelineeseen ja ratkaisu on osoittautunut toimivaksi.
    Varmasti toimiva ratkaisu myös tuossa kohtaa. Tulikin tuosta mieleen, että tuossa mun Konan hiilikuituhaarukassa on myös tuollainen haarukan empäputken pohjassa oleva lokarikiinnike, johon lokarin saa todella nätisti kiinni koneruuvilla. Tuossa keulassa tuollainen ratkaisu on erityisen siisti, kun tuo kiinnityskohta jää kokonaan piiloon tuonne haarukan sisään eikä mitään ylimääräisiä klipsuja tarvita kiinnitykseen.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  23. #983
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Kännykässä ei topicci kohtainen haku oikein toimi, niin pitää kysellä hölmöjä.

    Kuinka paljon täällä on suoratankoisia gg pyöriä? Suurin osa taitaa olla näitä C-C tyyppisiä kippurasarvia?

  24. #984
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    ^jos speksaa jarrut ja shifterit oikein, niin se on puolen tunnin homma, kummalla haluat ajaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #985
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kännykässä ei topicci kohtainen haku oikein toimi, niin pitää kysellä hölmöjä.

    Kuinka paljon täällä on suoratankoisia gg pyöriä? Suurin osa taitaa olla näitä C-C tyyppisiä kippurasarvia?
    Ei sillä tangolla väliä ole.
    GG-pyörä on kullekin se, jolla sorateitä ajaa. Aika paljon minä ajan kategorian lenkkejä mun täysjäykällä 29erillakin. Vaikka on oikeakin GG-fillari.


  26. #986
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    ^jos speksaa jarrut ja shifterit oikein, niin se on puolen tunnin homma, kummalla haluat ajaa.
    Tangon vaihtoako meinaat? Kuinkas se käytännössä toimii noin rungon pituus mielessä?

  27. #987
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Niin, eli vaihtaa halutessaan tankoa (ja stemmin jos haluaa pituutta muuttaa) sen mukaan, miten haluaa ajaa. Toki se vaikuttaa vaakamittaan, mutta sitähän sillä yleensä haetaankin.
    Jos puolestaan on tarkat halut sen suhteen, millä etäisyydellä kädet on ajaessa tietyn mallisella tangolla, niin tämä vaihtoehto ei varmaan ole se mitä haluaa.

  28. #988
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Olisiko kumminkin alaspäin.
    en ymmärrä. Mikä putki siinä sitten alaspäin lähtee? Miten päin pyörä on kuvassa? Eikös noi oo seatstayt?


    edit. Vai chainstayt ja tosi pitkä perä?
    Fucked up and ready to die.

  29. #989
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    en ymmärrä. Mikä putki siinä sitten alaspäin lähtee? Miten päin pyörä on kuvassa? Eikös noi oo seatstayt?

    Kallista päätä oikeaan ja katsele sitten tuota kuvaa.

  30. #990
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    Okei no nyt tajusin. Näin pihalla vaikka ei ole edes viikonloppu.
    Fucked up and ready to die.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •