GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 152 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 52 102 142 150 151 152 153 154 162 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.531 - 4.560 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #4531
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    DT Swiss center lock 12x177 takanavat, onko näkynyt myynnissä vielä missään Eurooppalaisissa verkkokaupoissa?
    Onko sellaista napaa edes olemassa?

    Olen toistaiseksi siinä käsityksessä että DT Swissillä on vain 12x190/197 napa.

  2. #4532
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomy Katso viesti
    Onko sellaista napaa edes olemassa?

    Olen toistaiseksi siinä käsityksessä että DT Swissillä on vain 12x190/197 napa.
    On, esim. tästä, DT:n sivut ei toimi niin ei pysty sieltä linkkaamaan.

  3. #4533
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    No niinpä näyttää!

    Nyt vähän harmittaa, että menin hankkimaan FatLabin navat. Noin kolme viikkoa sitten kolusin kovasti nettiä napoja etsien. Silloin törmäsin kaikkialla vain DT:n 190/197 takanapaan. No toivottavasti nuo tulevat piakkoin Saksan nettikauppoihin. Onhan tuo varmasti hinta-laatusuhteeltaan fiksuin napa tällä hetkellä.

  4. #4534
    Jossain triidissä oli kuva ja maininta kiinan 150mm hiilikuitehaarukasta, mikähän se oli? Onko muita vaihtoehtoja kuin Ican ja White, hintaluokassa alle 200€? Paljon Whiten haarukka painaa?

  5. #4535
    white (2fat interceptor, lienee sama kuin uudemmissakin) 675g ilman akselia ja suht pitkällä kaulaputkella

  6. #4536
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    48
    http://m.ebay.com/itm/150mm-26er-Fat...d=480786403580

    Tuommonen tulee alle 150e tulleineen, veroineen. Itellä ollu 9x135 akselilla pari sataa km käytössä farleyssä. Ei mitään moitittavaa ja painoa oli 565grammaa lyhentämättömällä kaulaputkella.

  7. #4537
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Toistasataa kilsaa ajetun 1x11 GX systeemin hyvin pidetyn PC-X1-ketjun venymä yltäny jo puoleen%. Ei kai ne jumalauta voi näin nopeesti kulahtaa?

  8. #4538
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    Toistasataa kilsaa ajetun 1x11 GX systeemin hyvin pidetyn PC-X1-ketjun venymä yltäny jo puoleen%. Ei kai ne jumalauta voi näin nopeesti kulahtaa?
    Aika nopsaan on venähtänyt.... Mulla Farleyssä meni ketjut ja rattaat 2000 km:n tienoolla. Jos olisin vaihtanut ajoissa nuo ketjut niin olisin kenties säästynyt rattaiden vaihdolta. Laitoin uudet rattaat AB:n ovaalilla ja huomasin että ketjulinja on ihan mahottoman vino pienimmällä rattaalla. Varmasti aiheuttaa ketjujen ylimääräistä kulumista tuollaisilla kulmilla. AB:n ratas on heidän suositusten mukaan tilattu ja suora ketjulinja eturattaalta osoittaa pakalla 8-vaihteelle (11v vaihteisto, Sramin X1) kun pitäisi osoittaa 6-vaihteelle. Onko porukka kiinnittänyt huomiota tuohon ketjulinjaan kun tuntuu ettei tuosta läskeissä juuri välitetä, luulen että tuo on yksi pointti joka vaikuttaa ketjujen venymiseen ja jopa katkeamisherkkyyteen...

  9. #4539
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Aika nopsaan on venähtänyt.... Mulla Farleyssä meni ketjut ja rattaat 2000 km:n tienoolla. Jos olisin vaihtanut ajoissa nuo ketjut niin olisin kenties säästynyt rattaiden vaihdolta. Laitoin uudet rattaat AB:n ovaalilla ja huomasin että ketjulinja on ihan mahottoman vino pienimmällä rattaalla. Varmasti aiheuttaa ketjujen ylimääräistä kulumista tuollaisilla kulmilla. AB:n ratas on heidän suositusten mukaan tilattu ja suora ketjulinja eturattaalta osoittaa pakalla 8-vaihteelle (11v vaihteisto, Sramin X1) kun pitäisi osoittaa 6-vaihteelle. Onko porukka kiinnittänyt huomiota tuohon ketjulinjaan kun tuntuu ettei tuosta läskeissä juuri välitetä, luulen että tuo on yksi pointti joka vaikuttaa ketjujen venymiseen ja jopa katkeamisherkkyyteen...
    Mikä AB ovaali sulla on?
    Katsoitko ketjulinjaa alkuperäisellä rattaalla, oliko se yhtä vinossa?

    Tilasin tuossa Farleyn ekaksi läskiksi ja speksailin siihen ovaaliksi AB:n race face boost mallin:
    9.6 farleyssä pitäisi olla race face aeffect kammet ja ratas asennettuna väärinpäin (flipped).
    Siitä sitten järkeilemällä race face taulukoiden kanssa jossa mainittiin ketjulinjaksi esim. 68.5mm tai 75mm (flipped) --> 6.5mm ero --> 6.5/2 = 3.25mm offsettiä.
    AB:n boost mallissa on 3mm offsettiä, joten luulis olevan melko liki tai ei ainakaan luulis olevan kahden rattaan päässä. (ei toki auta jos se on alunperinkin jo tosi vino, kuten läskeissä vissiin saattaa olla, jotta mahtuu isot kumit)
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

  10. #4540
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tonii Katso viesti
    http://m.ebay.com/itm/150mm-26er-Fat...d=480786403580

    Tuommonen tulee alle 150e tulleineen, veroineen. Itellä ollu 9x135 akselilla pari sataa km käytössä farleyssä. Ei mitään moitittavaa ja painoa oli 565grammaa lyhentämättömällä kaulaputkella.
    Rake ilmoitettu väärin, kuvan perusteella 45 eikä 55 mm:

  11. #4541
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t3mppu Katso viesti
    Mikä AB ovaali sulla on?
    Katsoitko ketjulinjaa alkuperäisellä rattaalla, oliko se yhtä vinossa?

    Tilasin tuossa Farleyn ekaksi läskiksi ja speksailin siihen ovaaliksi AB:n race face boost mallin:
    9.6 farleyssä pitäisi olla race face aeffect kammet ja ratas asennettuna väärinpäin (flipped).
    Siitä sitten järkeilemällä race face taulukoiden kanssa jossa mainittiin ketjulinjaksi esim. 68.5mm tai 75mm (flipped) --> 6.5mm ero --> 6.5/2 = 3.25mm offsettiä.
    AB:n boost mallissa on 3mm offsettiä, joten luulis olevan melko liki tai ei ainakaan luulis olevan kahden rattaan päässä. (ei toki auta jos se on alunperinkin jo tosi vino, kuten läskeissä vissiin saattaa olla, jotta mahtuu isot kumit)
    Joo, tuo boost mallin ratas on se oikea eli 3mm offsetilla. Itse tilasin tuon 6mm offsetilla olevan, olin liian hätäinen kun vaan nopeasti katsoin vanhaa Racefacen ratasta ja arvioin että kenties tuo offset on tuossa 6mm. 3mm offset rattaalla omassa pyörässä suora rataslinja asettuisi palttiarallaa 7 rattaalle kuten tuossa racefacessa. Tuon boost mallin kun asentaisi toisin päin niin sitten ketjulinja olisi melko lähellä optimia mutta en tiedä mahtuuko se tuolla tavoin asennettuna.

  12. #4542
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    Mielenkiinnolla luen ketjujen kulumisesta.

    Rakennan osista läskipyörää. Onko mitään konsensusta siitä, onko 10s kulutuskestävämpi ja huoltovapaampi vs 11s vaihteisto? Vai ovatko molemmat samalla viivalla tässä suhteessa?

  13. #4543
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomy Katso viesti
    Mielenkiinnolla luen ketjujen kulumisesta.

    Rakennan osista läskipyörää. Onko mitään konsensusta siitä, onko 10s kulutuskestävämpi ja huoltovapaampi vs 11s vaihteisto? Vai ovatko molemmat samalla viivalla tässä suhteessa?
    Mun mielestä ei eroa käytössä tai kulumisessa.

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  14. #4544
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    Toistasataa kilsaa ajetun 1x11 GX systeemin hyvin pidetyn PC-X1-ketjun venymä yltäny jo puoleen%. Ei kai ne jumalauta voi näin nopeesti kulahtaa?
    +1200km ajettu samalla setillä ja juuri eilen meni ensimmäisen kerran 0.5 mitta 'läpi' kun hieman painoi. Ketjulinja suorassa 6-7 kohdilla. Eli tuon perusteella joko maanantaimalli tai jotain muuta pielessä.

  15. #4545
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Mikäs olisi noin lukema mittariin kun renkaan koko 4.0? jollain laskurilla sain 2394, mutta tuntuisi olevan ehkä vähän yläkanttiin.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  16. #4546
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Mä laitoin 5.05" renkaalle 2450. Ihan mittasin vanhalla konstilla.

  17. #4547
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^Mä laitoin 5.05" renkaalle 2450. Ihan mittasin vanhalla konstilla.
    Jep merkki ja kierros lattialla...oon niin laiska, että huutelen täällä vaan
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  18. #4548
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lysmy Katso viesti
    +1200km ajettu samalla setillä ja juuri eilen meni ensimmäisen kerran 0.5 mitta 'läpi' kun hieman painoi. Ketjulinja suorassa 6-7 kohdilla. Eli tuon perusteella joko maanantaimalli tai jotain muuta pielessä.
    Ketju suorassa siinä 7-8 tietymillä. Täytyy mennä takuuseen.

    (Krossarin useampi sata kilsaa ajetun KMC:n raipan sisään ei mene mitenkään)

  19. #4549
    Ajattelin tässä päivittää ICT:n rattaan, että onkos AB:n ja WT:n ovaaleissa jotain isompaa eroa?

  20. #4550
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Onko mitään niksiä laittaa termospulloa runkolaukkuun, niin ettei kolise runkoon?

  21. #4551
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Onko mitään niksiä laittaa termospulloa runkolaukkuun, niin ettei kolise runkoon?
    Itellä pullo villasukassa runkolaukussa

  22. #4552
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Onko mitään niksiä laittaa termospulloa runkolaukkuun, niin ettei kolise runkoon?
    Käyttää pullotelineen kiinnitystä runkolaukun kiinnitykseen eli ruuvaa pullotelineen runkolaukun sisäpuolelle pienien reikien kautta runkoon kiinni pullotelinepulteilla.
    Ja sitten panee termos tai tavallisen pyöräpullon sinne laukkuun sisälle pullotelineeseen.

  23. #4553
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    ^ Joo kiitti vinkistä, piitää tuota kokeilla.

  24. #4554
    http://www.sportax.fi/product/1212/d...ke-kiekkosetti

    Näköjään kotimaastakin saa kohtuuhintaan DT Swissin läskivannesettiä...

  25. #4555
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    http://www.sportax.fi/product/1212/d...ke-kiekkosetti

    Näköjään kotimaastakin saa kohtuuhintaan DT Swissin läskivannesettiä...
    Olenko sokea vai eikö tiedoita löydy vanteen leveyttä? Google sen löysi, mutta kivahan sekin info olisi. Harmillisesti ovatten kapeat siihen mitä tekee mieli.

    Edit: kyse siis 81/76mm kehästä.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  26. #4556
    Kertokaapas viisaammat kumpi Absoluteblack ovaali ratas kannattaa laittaa Surlyn ICT:en?
    Kysyin jo valmistajalta ja sain pari eri sähköpostia, joista toisessa suositeltiin vanhempaa cinch ratasta ja toisessa uudempaa boost 148 ratasta..
    Että kumpihan näistä nyt sitten on se parempi?

  27. #4557
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Riippuu tarpeesta; noissahan on erona ainoastaan chainline?
    Boostilla tulee ratas 3mm ulommas>>lisää tilaa ketjulle/renkaalle+entistä hullumpi ketjulinja keveimmällä välityksellä?

  28. #4558
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Trek Stachessa on ainakin jo vakionakin Boost compatible nw ratas jossa siis tuo 3mm offset. Tällä ketjulinja menee juuri keskelle pakkaa. Itse laittaisin sen mukaan, mikä on vakiona ollut, flat, 6mm offset tai tuo 3mm offset.

  29. #4559

    Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

    Tässä nyt keskusteltu tuosta rattaasta ja päädytty tuohon 6mm offsetilla olevaan, kun pakka on 11-50 hampainen. Ja jos ei toimi, niin lupasivat vaihtaa toiseen.

    Ja kiitokset taas vaihteeksi vastaajille.

  30. #4560
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    43
    Ois kyl kiva päästä testaamaan Pole Taigaa ja verrata keskenään samaan aikaan noita kahta 2017 suuntauksen omaavia fatbikejä. 2017 suuntaushan on enemmän painoa takarenkaan päälle taivutetulla seat tubella tai keskiön taakse "elevated chainstay designs" toteutuksella. Tuossa testissä olisi noi 3 eri design suuntausta. Fillarilehti voisi tehdä kerrankin mielenkiintoisen artikkelin niin tulis varmaan lehtikin ostettua. Testiporukkakin voisi olla totutusta poikkeava.
    https://laudalle.wordpress.com/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •