https://photos.google.com/share/AF1Q...lMcGIyaTZlMXNR
Jokohan nyt huoh toimii..
https://photos.google.com/share/AF1Q...lMcGIyaTZlMXNR
Jokohan nyt huoh toimii..
Smon kuvasta löydän kehumisen aihetta myös visuaalisesti mutta tärkein toki tää. Mies itse oli siellä.
I väntan på ännu dåligare tidet
Tohon kännykamerakeskusteluun : http://www.digitoday.fi/tiede-ja-tek...aa/20168229/66
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Sattuipas vanha kuva netistä vastaan, tätä taas kohta luvassa:
![]()
Fucked up and ready to die.
Smolta taas hianoja kuvia.
Tässä oma harkittu ja kuvakulmalta hiottu huippuotos. Oikein kehystetty ja kaikkea.
No joo, mua vaan huvitti tuon kannakkeen ilme.
![]()
^tää on hyvä ja hauska. Tuon ohi voi kävellä vuodesta toiseen ilman mitään ja sitten eräänä päivänä vain sattuu katsomaan toisesta suunnasta...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
Tai toisinpäin , jos kameraa tai nykyään kännysellaista raahaa niin Kalu tallentamiseen löytyy meiltä kaikilta, vaan keltä silmää ja herkkyyttä???
http://www.kitee.fi/kansalaisopisto Oisin laittanut paremman linkin mutten löytänyt . Seko vaa piruuttani koitan ilmoittautua. Printtilehden mukaan pitää olla joko järkkäri tai pokkari vähintään. Just eilen panin omani postin kautta Ouluun. Sää nähä kelpaanko.
Muutama kuva viimeviikonlopun lentonäytöksestä Malmilta.
Jacob Holländer
Jurgis Kairys
Jacob ja Jurgis
Arctic Eagles
Team 50
![]()
Skarppia jälkeä ja tuo muistoja Malmilta mieleen. Rallye Commodore on varsin tuttu kone.
Edit. Mulla ei lupaa mutta sen verran väitän että moisen kottaraisen alas osaan tuoda.
Team 50 koneet ovat Saab Safireita.
Laitetaas tähänkin säikeeseen kännykkäkuva ihasteltavaksi.
Toi pullon ympärillä oleva "halo", on ihan kuvaamalla tuohon istutettu.
Täytyypä joskus kokeilla tuota paremmalla kalustolla uusiksi. Ihan hyvä syy uuden potun hankinnalle, jos ei muuta...
![]()
Välinekysymys peilittömien järkkäreiden käyttäjille. Mulla on pieniä ajatuksia vaihtaa runko uudempaan ja vaihtoehtoina on tuttu ja turvallinen Nikon, tai vaihto Olympus systeemiin. Olympuksessa kiehtoo se pieni koko ja keveys, eli helpompi kuljettaa mukana. Elektroninen EVF etsin vain hieman epäilyttää, tai ei ole tuttu juttu. Niin ja lisäksi käytän silmälaseja.
Toimiiko EVF hyvin myös aurinkolasien kanssa ? Ja kuinka hyvin ne elektronit jaksaa hyppiä kovalla pakkasella ?
Ihan hyvin toimii, en ole huomannut mitään ongelmia Sonyn A7:ssa
Ostin sonyn rx-100sen, enkä nyt millään osaa ottaa siitä videoita ulos, ovat ilmeisesti tallentuneet muualle kuin kuvat. Ei se ohjelmakaan auttanutMyös kamerassa selaillessa näkyvät erikseen.
Onkohan tämä joku sonyn uusi systeemi (ja kenties mutanaamalla vastaus) vaiko tämän kameran omia omituisuuksia?
Fucked up and ready to die.
Kyselin tätä asiaani jo DC-foorumilla. Kun siellä ei ainakaan vielä tullut vastauksia, niin laitetaanpas sama kysymys tännekin, enempi tuttujen pariin.
Sarjassamme sukuhistoriaprojekti... Vanhoja kuvia, joista osa kiinni albumeissa, osan saa irti. Suoria ja kuperia. Enimmäkseen mustavalkoisia. Ajattelin, että laitan kuvan päälle heijastamattoman lasin ja sivuille valonlähteet. Kamera ylös jalustalle ja mustaa kartonkia niin että heijastukset minimissä.
Valonlähteinä mulla on kaksi salamaa (Nikon SB600 ja Nissin di622 II), mutta ei softboksia (kylläkin läpiammuttava ja refle-sateenvarjot). Tietysti jollain leivinpaperilla voisi pärjätä, mutta... luin myös polarisaatiosuotimesta joka pitäisi olla myös salamassa ja alkaa mennä liian tekniseksi projektiksi mulle. Olisiko siis parempi idea laittaa LED-videovalot? Mulla on yksi Yongnuo YN-300 iii ja ei se mansikoita maksaisi hankkia toinen kaveriksi.
TallennaTallenna
10k-kerhon jäsen
Valokuvan valokuvaaminen on mielestäni vähän arveluttavaa. Silloin pääasiallinen taistelu käydään sen kuvainformaation tallentamisessa, kun halvimmillakin skannereilla saa taistella enemmän valokuvapaperin pinnan virheiden, lian ym. kanssa. Asian ja tasalaatuisen tuloksen saa siis skannerilla paljon helpommalla, mutta eiköhän tuo suunnittelemasi valokuvausratkaisu ole niin toimiva kuin voi. Päälilasin heijastuksen tappaminen tullee olemaan se hankalin osuus.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Minä lähtisin toteuttamaan tuon ilman salamoita. Virittäisin lasin jonka alle kuvat laitetaan, tilaan jossa on mahdollisimman tasainen valo ja kuvaisin sellaisenaan. Pienet kirkkauserot laidasta toiseen on helppo korjata photarilla yms. Ja tuossa kuvataan tasaista kohdetta niin aukon ei tarvii olla 8 luokkaa. Normaalisti salamoilla on tarkoitus tuoda muotoa esiin tuotekuvissa, mutta tuossa yhteydessä sitä ei mun mielestä tarvii.
Ihme ja kumma - sain kuin sainkin vanhan monitoimi-Epsonin skannaamaan Macillä. Vieläpä niin, että Kuvansiirtäjä osaa automaattisesti tunnistaa lasilla olevat kuvat, ja skannata ne batchinä. Allekirjoittanut lähdössä reissuun muutama vuosi sitten.
![]()
10k-kerhon jäsen
Isä on kuvannut paljon vanhoja valokuvia kameralla. Välineinä ihan pari halogeenivalaisinta ja pokkarikamera. Ei voi aina käyttää skanneria jos on vaikka vanha albumi tuotu johonkin tapahtumaan tai jos kyläilyn yhteydessä saa otoksia kuvata, ja aikaakin on rajallisesti. Tai jos kuva on esim. tauluna seinällä. Parhaimmillaan on saatu postimerkin kokoisista kuvista ihan käypäisiä kymppi- tai A4 -kuvia, jotka näyttävät paljon paremmilta kuin alkuperäiset otokset.
Itse unohtaisin sen lasin. Eivät ne ylimääräiset lasikerrokset sitä laatua ja yksityiskohtien erottumista ainakaan paranna ja kun valo tulee tarpeeksi loivasta kulmasta (42 astetta) niin se alkaa kokonaisheijastua joka tapauksessa (heijastamaton lasi?). Käpristyneelle kuvalle sopivat painolevyt nurkkiin tai reunoille ja kuva ilman lasia, mieluusti vaikka laadukkaalla pokkarilla niin pienet kuprut eivät heti näy epäterävyytenä kun syväterävyysalue on isompi. Kuva-alasta voi jäädä pois ehkä milli reunoista mikä harvoin haittaa. Ja jos on salamalaitteiden sijaan lamput niin näkee heti jos jostain naarmusta tai kohdasta heijastelee ja voi sitten säätää valaisun suunnat kuntoon ennen räpsyä.
Sori Fiber olen sillai mieron tiellä ollut jotta vaikka näin sun kysymyksesi niinnei mettäkorven yhteydet piisaa. Itseasiassa olet ongelmassasi aivan oikeilla jäljillä.
Itse olen kuvannut muutaman vuoden semiprona lasin allakin olevia töitä. Taidemuseoille etc. Mun tekniikka meni tällai. Vastavalosuojan koko oli n. 2,2x3,5, mittayksikkö metriä. Omat jalustat ja pääliorsi alumiinia. Tuo heimolaisten mattasametti sitten painaa aika paljon, siinä keskellä optiikan mentäviä reikiä muutamakin eri korkeuksilla ja mitä reikää en käyttänyt niin lappu päällä.
Ja mikä tärkeintä niin ennen kuin suljin räpsähtää, kuvaustila säkkipimeäksi.
Rutiininomaisesti ristipolarisaatio, eli lamppujen (salamat) 2-4 kipaletta edessä lineaaripolat ja optiikan edessä ympyräpolasuodin, muista nyt kokeilinko koskaan ilman polasuotimia. Totuin näitten öljyväritöitten kanssa käyttämään, niinhän ne sitten oli tavan mukaan aina. Pari kolme diarullaa meni jotta manuaalikameran säädöt ja valaisun mittaamisen oppi kohdilleen, siis arvioimaan optiikan polasuotimen korjauskertoimet.
Ps Toki Eskon viestin luin ja kertoo hän kuinka asian voi toteuttaa ilman turhaa värkkäilyä. Mulla vaan harviiskerta että pääsen pätemään, pari nolohymiötä.
Otusta kuvailemassa hauholla. Kamera sanoi sopimuksen irti juuri kun piti ottaa tyttärestä ja varsasta yhteiskuvia. Sony SLT-A55V ja kittiobiska ensimmäiselle pyytäjälle postikululuilla tai tuu hakemaan.
![]()
No mulle kyllä kelpais, jos sen sais toimimaan niin siihen olisi sigman 150-500mm vielä eteenkin tökättäväksi. Ja jos ei, niin aina voi käyttää pojalle opetusmateriaalina ja katsella mitä kamera pitää sisällään. Voin vaikka joku päivä polkasta hakemaan jos tää flunssa ei pahasti iske päälle.
Sundo muokkasi tätä : 07.09.2016 at 23.09
Kirjanmerkit