Valkkaat oikean pulttijaon rattaaseen, niin pitäisi toimia.
Rattaanpulttien pituus voi olla ongelma, riippuen valitsemastasi rattaasta ja kampisetistäsi.
Valkkaat oikean pulttijaon rattaaseen, niin pitäisi toimia.
Rattaanpulttien pituus voi olla ongelma, riippuen valitsemastasi rattaasta ja kampisetistäsi.
Kysytääs täältäkin, kun 1x10-setuppi käytössä. Kannattaisiko 32T eturatas korvata 32T ovaalilla vai 30T pyöreällä, jos haluaa Tahkon (tai muihin pidempiin) mäkiin kevennystä? Eikö ovaalilla joudu osan kierroksesta runttaamaan entistä kovempaa, vaikka sitten jossain muualla helpottaakin? Taakse tulee muutama piikki lisää entiseen verrattuna, mutta saisikohan eturattaastakin apua ylämäkiin.
Äkkiseltään näyttäis tarvittavat hilut olevan. Vaijeri ja kuori kannattaa vielä lisäksi uusia. Medium-häkki riittää hyvin, lyhytkin häkki riittää ellei pakka ole 11-36 laajempi. Ratas ei tarvii sovitteita. Pulttijaon vaan tarkistaa, että on sama kuin kammissa. Jos rattaan pultit on liian pitkät, niin prikat väliin. Niillä voi myös vähän säätää ketjulinjaa tarvittaessa.
Kiitos Iglumies ja Garymies! Näillä mennään.
Mulla on tommonen Canyon urban 7.0 sl fillari työmatkoille ja kaupunkiajoihin. Silloin tällöin tiputtelee ketjua eturattaalta kun ajelee kivetysten yli tai muista röykyistä.
Käyny mielessä josko jostain sai "paremman eturattaan" joka lieventäisi ongelmaa.
Kammet tossa on Miranda delta hollowtube 4pulttia , jakohalkaisija 104 tönärillä mitattuna ja 42 piikkiä on ainoassa rattaassa. Deore XT shadow on takavaihtaja jos se mitään tässä kohtaa merkkaa.
Välitys tuntuu käyttööni ihan sopivalta. Onko ns. "narrow wide" ratas ratkaisu ongelmaan.
Noita 42 hampaisia ei discountista montaa silmään osunu liekö tämä http://www.bike-discount.de/en/buy/r...8736/wg_id-429 mistään kotoisin , onko "narrow wide"?
Pankaa linkkiä jos tiedätte sopivia, ovaali kiinnostais jos jostain saa.
Tossa kuva vielä kammista.![]()
Narrow wide ratas kyllä pitää ketjun paremmin rattaalla. Tuo linkkaamasi ratas ei ole sellainen, koska narrow wide rattaassa on nimensä mukaisesti joka toinen hammas kapea ja toinen leveä. Tilattua saa esim. täältä http://absoluteblack.cc/chainrings.html
Eihän sulla oo liian pitkä ketju? Oisko vara lyhentää?
J-P Ellilä muokkasi tätä : 05.08.2016 at 16.57 Syy: Kirotusvirhetä korjattu
En oo tutkinu tota ketjun pituutta , luulis että tehtaalla osaa asentaa oikeen mittasen ketjun.
Kävin tolla absolute blackin sivulla ja silmään ei osunu tolla jaolla olevaa yli 40 hampaista narrow widea, tiedä sitten saako mistään.
Mihin työmatkoilla ja kaupunkiajossa tarvii yli 40 piikkistä ratasta?
Useita kertoja nähnyt hienojakin pyöriä, joissa tehtaan jäljiltä ihan liian pitkä kettinki. Tarkista kettingin pituus silmämääräisesti löysimmillään ja kireimmillään. Lyhennys tarvittaessa, KMC liitin auttaa uudelleen liittämisessä.
Löytyykö muuten 11-42 kymppipakkaa kotimaasta vai meneekö ulkomaan tilailuksi?
Itse just muutin Grand Canyon AL 5.9 1x10 ja hyvin tuntui pelittävän ketjua lyhentämällä ja nw etukiekolla. Long cage ilman clutchia.
Sent from my XT1562 using Tapatalk
Tähän topicciin tapahtui tosielämässä kokemus. Eilen meni XT takavaihtaja (10s dynasys shadow ei-plus) mutkalle ja tänään hain LBS:stä elikkäs RTechistä uuden 11s M8000 vaihtajan tilalle, asensin ja säädin ja ainakin korjaustelineessä pyöritellessä pelaa mainiosti, pakkana XT 10s 40t Hope T-Rexillä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kuluuko toi 11-42 sunracen pakka tosiaan niin helposti että joutuu jokavuosi vaihtaa? Jotai sen suuntasia kokemuksia löyty netistä. Ja puottaa ketjua taaksepäin polettaessa. Shimanon pakka + expanderi tulis liian kalliiksi.
Silverback scoop fattyyn ois ajatus laittaa. Takavaihtajana Shimano XT Shadow Tech Plus RD-M786, Long Cage. Toimiiko suoraa?
Eteen ajattelin 30T. Ovaali vai normaali?
http://absoluteblack.cc/oval-104bcd-chainring.html ilmeisesti tää pitäs toimia. En käytännössä tiiä mitä toi +BOLTS meinaa.
EIkös tos scoopis ole 64/104?
Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/
Scoopissa on Cinch-kammet (Aeffect), joten tuokin käy suoraan ja saa 30T koossa http://absoluteblack.cc/raceface-oval.html
solisti muokkasi tätä : 23.08.2016 at 12.37 Syy: ei turbinet vaan aeffectit
http://www.wiggle.co.uk/race-face-ri...ranks-with-bb/ tämä löytyy multa ainaki
^^Ilmeisesti tässä on sitten eroja. Mulla on kyllä aeffectit.
solisti muokkasi tätä : 23.08.2016 at 12.37 Syy: ei turbinet vaan aeffectit
Salsan läskiin laitoin 36-pakan tilalle 11-40 Sunracen. Kestävyydestä en osaa sanoa vielä mitään, mutta ketju putoaa isoimmalta rattaalta jos pyörittää taaksepäin noin kierroksen verran. Näyttäisi että se tietystä kohtaa ratasta lähtee aina pienemmälle vaihtamaan. Edellisellä SRAMin pakalla ei tehnyt moista. Ei kyllä ole ajaessa haitannut.
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Taas pitäisi yksi 1x10 rakentaa. Vaihtajaksi tulee XT mutta mikäs olisi hinta-laatusuhteeltaan paras I-Spec yhteensopiva vipu? SLX, XT vai jokerina ehkäpä Saint?
Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011
Äkstee... .
Itelle laittelin tällaisen rattaan eteen http://absoluteblack.cc/xx1-style-shimano.html 28piikiä ja 64bcd paikkaan kiinni, eli tulee pikkurattaan tilalle
Ketjulinja parani huomattavasti ja nyt jopa pystyy polkemaan taaksepäin ketjuja pudottamatta 40:ltä takarattaalta.
Väit siis 28 to 40-11. Sopii todella hyvin maastoon, kun jokapaikkaan ei tarvii takaa hakea isontai ratasta vaan pääsee hyvin 2-5 rattailla myös teknisessä maastossa.
Heitin tuomosen 30t AB:n kiinni jä kävin vähän Ylläksellä testailemassa. Takapakka perus 11-36 XT ilman mitään virityksiä. Ei riitä keuhkot tunturiin noilla välityksillä. Onneksi oli 24 tai 26t (en muista kumpi) mummorieska #enduroracer tyyliin varalla. Ei kyllä toisaalta riittäny sekään tunturin huoltotietä ajellessa, mutta siitä en ole tainu jäykkäperälläkään 22-36 välityksillä aikoinaan päästä vaikka painoaki oli kymmenen kiloa vähemmän.
"Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson
Kirjanmerkit