Retki-Trekki retkellä. Mukava peli ajaa kuormattuna.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Retki-Trekki retkellä. Mukava peli ajaa kuormattuna.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Farley sai uuden kaverin tänään.
![]()
^^ Retki-Trekki on miellyttävän utilitaarinen.
Kona unit 2015 1x10 Zee. Juuri tulleena parin tunnin metsärevittelystä. kivaa oli. uusi XTR keskiölaakeri ei äännä niinkun alkuperäinen fsa megaexxo. kestihän about vuoden ajot. Toki takuuseekin olis voinu viiä mut kivempi oli vaihtaa laadukkaampaa palaa.
![]()
Entä jos sataa?
Felt sai levyn taakse.
![]()
Trekki sai Wigglen erikoistarjouksesta joustoa keulalle. Entisenä jousituksen vastustajana joudun perumaan puheeni ja kehumaan kyseistä tuotetta.
![]()
Uusin tulokas talouteen. Väri ei ole oikeasti tuollainen, vaan kameraan millään tarttumaton about neon oranssin punainen.
![]()
Tämmösellä kokoonpanolla mennään. Farley, stache, slash.
![]()
Cannondale viehättää.
Kauriin Cannari näyttää hyvältä varsinkin tuolla värillä.
Upea Cännäri! Kirkkaita värejä saisi kyllä tulla enemmänkin ja useammalle merkille.
Jos se on sama maalaus/pintakäsittely kuin esim Supersix Evossa, niin eikö se myös "oikeasti" ole vähän kameleontinomainen eli näyttää valon suunnasta ja määrästä riippuen ihmissilmällle joskus enemmän punaiselle, joskus enemmän oranssille ja/tai enemmän tai vähemmän neonsävyiselle?
Oli miten oli, Cannondale osaa tuommoisen suhteellisen "perinteisen" muotoilun lähes suorine putkineen. Kiekot ovat kuitenkin tainneet maksaa yhtä paljon kuin muu pyörä (mikä voi varmasti olla varsin fiksu budjetinkäyttötapa).
Sorateiden virtuoosi.
Tyylikkään retro olemus tuossa vaikka siinä ei sinällään mitään vanhanaikaista olekaan. Tykkään![]()
Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo
Tuossa ei ole muuta SLX:ää kuin kammet ja ratas. Ajelen nuo vanhat osat talvella ja ensi kesäksi sitten uutta voimansiirtoa.
Koska olen kommentoinut joskus ihaillen, joskus hieman salaa pilkatenkin muiden pyöriä, lienee reilua että laitan edes kerran omat pyöräni arvostelun kohteeksi. Muutenhan niissä ei ole mitään kuvaamisen tai esittelemisen arvoista, ei ainuttakaan persoonallista esteettistä tai teknistä ominaisuutta tai ratkaisua tai edes erityistä osaa joka poikkeaisi tavanomaisesta ja joka olisi mitenkään huomionarvoinen. Tai onhan niissä kaikissa semmoiset kummalliset satulat jotka olen itse valinnut.
Gir's G-Star Equipe. Vanhempi maantiepyörä. Runko, tanko (Ritchey Logic) ja jarrut (Rival Force) ostettu lenkkikaverilta, 10-vaihteinen Ultegra hankittu Oscarilta alesta, RS80-kiekot samasta paikasta. Vuosimalli lienee 2007. Toimii nykyään sadekelin pyöränä, varapyöränä ja traineripyöränä. Isompi eturatas vaihtunut pykälän pienemmäksi eli52-hampaiseksi. Satula SQlab 611 Team.
Gir's G-Crosser. Nimellisesti cyclocrosspyörä, mutta todellisuudessa ulkoilutie-, hiekkatie-, soratie- ja talvimaantiepyörä. Oscarin vanhentuneena mallina ja koeajokappaleena myymä pyörä. Vuosimalli kai 2010. Alunperin täysin Ultegra 6700, loppuunajetut eturattaat vaihdettiin käyttöä ajatellen vähemmän hyviin. Tankonauhassa ja toisessa pullotelineessä vähän piristystä mustaan pyörään. Satulatolpaksi on vaihtunut käytettynä hankittu FSA SL-K. Satula Selle SMP Forma.
Canyon Aeroad CF. Uudempi maantiepyörä, ostettu tänä kesänä lenkkikaverilta. 6770 Di2 eli sähkövaihteet 10-vaihteisena. Mavicin vapaarattaista lähtee kiva ääni, mutta voisin ensi kaudeksi ajatella myös uusia aerompia kiekkoja. Kompaktirattaat ehkä vaihtuvat joskus tulevaisuudessa midcompacteihin. Vuosimalli 2013 (eli ennen täysuusiutumista) mutta kelpaa mulle mainiosti. Satula ISM Adamo Prologue.
Satulakorkeus on efektiivisesti kaikissa sama, droppi kyllä hieman vaihtelee. Satulat ovat myös vaakatasossa siltä kohtaa missä tosiasiassa istun.
#sillysaddles #poorphotography #nothingthatwouldmakeyoureyesglisten #stopdreamingofslammingthatstem
Kiitos kommenteista. Cannari on nyt parin lenkin perusteella tuntunut kyllä hyvältä. Jopa tärinänsuodatus on parempi kuin edellisessä Colnagon cx zerossa, joka on kuitenkin nimenomaan epätasaiselle alustalle suunnitetu kuiturunko. Ajoasento on nykyisillä säädöillä hyvin lähelle sama ja tuntuma kaarteissa myös omaan makuun edelleen sopiva eli ei liian terävä mutta ei liian junamainenkaan. Putkelta ylämäkeen polkiessa en ainakaan omilla voimilla havaitse minkäänlaista notkumista ja kaikki toimii siis hienosti. Olen tyytyväinen. Ja siihen väriin myös alkushokin jälkeen
Väri tosiaan tuntuu näyttävän eri valossa eri sävyiseltä. Ja manuaalissa kerrottiin, että nämä neon-värit muuttuu vuosien myötä eli varmistelivat toisin sanoen sitä, että värin haalistuminen ei kuulu takuun piiriin
Painoa on rungon osalta alumiinisessa Cannarissa kuituiseen Colnagoon verrattuna parikymmentä grammaa enemmän. Kokonaisuudessa muutama sata gramma lisäpainoa tulee myös noista Ultegroista (vrt. Campagnolon Record). Henkilövaa'alla painoa nyt kaikkine polkimineen, telineineen, mittariantureineen jne. 7,4 kg. Hintakin on toki aivan toinen.
Ja n. 150 grammaa lähtee vielä ajokauden loputtua, kun vaihdan alkuperäisen ohjaustangon tilalle kuituisen.
kauris muokkasi tätä : 13.08.2016 at 11.17 Syy: Typo
^uuh orkkis-Flite ja kunniotusta herättävä kokonaisuus.
Peikkomainen flaksi
Jos laitettaisiin "stealth"-tyyppinen peruspyörä tänne väliin, niin ketjussa esitellyt huippumankelit näyttävät entistäkin paremmilta.
Eli harmaa saksalainen arkikäyttöön. Niin perus, että jää toivottavasti varkaiden fillaritutkan näkymättömiin. Tässä kuvassa ajoasento vielä säätämättä.
![]()
10k-kerhon jäsen
Tässä peruspyörässä alkaa olemaan säädöt kohdallaan.
Kuskia pitäisi vielä vähän keventää.
Kirjanmerkit